۱۰ استخر طبیعی شگفت‌انگیز دنیا

اطلاعات مفید
۱۰ استخر طبیعی شگفت‌انگیز دنیا

امروزه بسیاری از هتل‌ها در دنیا دارای استخرهای اختصاصی هستند و اگر در شهرتان یک گشت کوچک بزنید، مسلما می‌توانید چند استخر بسیار خوب پیدا کنید. اما با همه‌ی این تفاصیل استخرهای طبیعی یک پدیده شگفت‌انگیز هستند که بازدید از آن‌ها در هر سفری، می‌تواند به یک تجربه متفاوت بدل شود. اگر می‌خواهید با ۱۰ مورد از جذاب‌ترینِ این استخرهای طبیعی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم حتما لیست ما را مرور کنید.


۱- Ik Kil Cenote، مکزیک

این استخر طبیعی زیبا، احتمالا جذاب‌ترین استخر طبیعی حداقل در تمام قاره‌ی آمریکا باشد. یک مکان استثنایی که در دل جنگل واقع شده و در زمان تمدن مایان‌ها، جایی برای عبادت و انجام مناسک مذهبی بود، اما حالا یکی از محبوب‌ترین استخرهای طبیعی دنیاست که تعداد زیادی گردشگر تنها برای بودن در آن به این بخش از مکزیک می‌آیند. نکته دیگر در مورد Ik Kil Cenote، نزدیک بودن به چیچن ایتزا است که از دیگر مکان‌های معروف گردشگری در مکزیک است. عمق حفره‌ای که استخر در آن واقع شده ۳۵ متر به پهنای ۶۰ متر است و آب آن به ۵۶ متر عمق می‌رسد. در این مکان هم می‌توانید شنا کردن و هم شیرجه از صخره را تجربه کنید.

 

 سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا 

Ik Kil Cenote


۲- استخر شیطان (Devil’s pool)، آبشار ویکتوریا

این استخر طبیعی فوق‌العاده جذاب و در عین حال دلهره آور، در کنار آبشاری قراره گرفته که یک مایل پهنا دارد و در هر دقیقی ۵۰۰ میلیون لیتر آب را به سمت پایین می‌فرستد! ارتفاع آن نیز دو برابر آبشار نیاگارا است و تنها در گوشه‌ای از آن، صخره‌ها باعث به وجود آمدن یک استخر با آب راکد شده است. تنها در فصلی که بارندگی کم است می‌توانید در این استخر که در ارتفاع ۱۰۸ متری قرار گرفته شنا کنید، جایی که نه تنها امکان دیدن آبشار ویکتوریا از نزدیک‌ترین حالت ممکن برایتان فراهم است، بلکه یک تجربه ترسناک و یکتا در زندگی‌تان خواهد بود.

 

Devil’s pool


۳- استخرهای پلکانی پاموکاله، ترکیه

اگر در سفربا تور آنتالیا و یا تور کوش آداسی باشید، به راحتی می‌توانید با یک تور دو تا سه ساعته به سراغ این مکان بروید که در دنیا منحصر به فرد بوده و گردشگران بسیار زیادی را به خود می‌بیند. آب این استخرهای پلکانی پاموکاله بسیار زیبا از یک چشمه‌ی آب گرم می‌آید و به جا ماندن رسوبات آب در سراشیبی، این مکان را پدید آورده که به عنوان یک اسپای طبیعی از قرن ۲ قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آب این مکان مجموعا از ۱۷ چشمه‌ی آب گرم سرچشمه گرفته و پهنای آن ۱.۷ مایل است.

 

استخرهای پلکانی پاموکاله


۴- استخر طبیعی همیلتون، آمریکا

این مکان بسیار زیبا از جمله مقاصد بسیار پرطرفدار در تابستان‌های آمریکا، نزد هم خود آمریکایی‌ها و هم گردشگران بین‌المللی است. استخر طبیعی همیلتون در یک منطقه محافظت شده ۹۳ هکتاری قرار گرفته و به آب زمردین و صخره‌های آهکی سرسبزش معروف است که یک آبشار کوچک و فوق‌العاده به آرامی آب را درونش می‌ریزد. خوشبختانه این آبشار هیچ گاه از سال خالی از آب نمی‌شود، اما برای اینکه بتوانید در آب آن شنا کنید، حتما باید تابستان‌ها تن به آب استخر طبیعی همیلتون بزنید.

 

استخر طبیعی همیلتون


۵- آبشار Havasu، آمریکا

یکی دیگر از استخرهای طبیعی بسیار زیبایِ دنیا، در آمریکا آن هم پای یک آبشار بزرگ در گرند کانیون واقع شده است. این استخرهای جذاب به واسطه‌ی باقی ماندن رسوبات آب آبشار به صورت پلکانی پدید آمده‌اند و با آب شفاف و جذابی که دارند، از معروف‌ترین بخش‌هایی به حساب می‌آیند که گردشگران در زمان بازدید از گرند کنیون به سراغش می‌روند. رنگ سبز-آبی خاصی که آب این استخرهای طبیعی داشته به واسطه‌ی غلظت کلسیم کربناتی است که در آب وجود دارد.

 

 معرفی بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا 

آبشار Havasu


۶- Hinatuan Enchanted، فیلیپین

یکی از جاهای خاصی که می‌توانید در سفر با تور فیلیپین از آن بازدید کنید، این استخر طبیعی بسیار زیباست که در مسیر رودخانه‌ای به همین نام در جزیره‌ی میندانائو، وجود دارد. هیچ کس مبدا این رودخانه را به درستی نمی‌داند و به همین خاطر نام آن را جادویی گذاشته‌اند و وقتی این آب به این استخر طبیعی فوق‌العاده می‌رسد، واژه‌ی جادویی عملا معنای دیگری پیدا می‌کند. جایی که آب شفاف آبی رنگ، چشمان شما را در سبزی جنگل اطراف آن نوازش خواهد داد.

 

مکان کم‌تر شناخته شده در فیلیپین

Hinatuan Enchanted


۷- تالاب Dudu، جمهوری دومنیکن

صد البته که بسیاری از سفرها به دومینکن به واسطه‌ی سواحل بسیار زیبای این کشور اتفاق می‌افتد، اما اگر بخواهید شما نیز مثل بسیاری از گردشگران خارجی به دیدن یکی از شگفتی‌های طبیعی این کشور بروید، باید از این تالاب زیبا دیدن کنید. این تالاب بزرگ عمقی به اندازه ۳۰ متر دارد، پس با خیال راحت خواهید توانست از صخره‌های اطراف آن به داخل آب شیرجه بزنید.

 

تالاب Dudu


۸- To Sua Ocean Trench، ساموا

یک نردبان چوبی شما را از سطح سرسبز اطراف دهکده لوتوفاگا به داخل حفره‌ای می‌برد که یکی از بزرگ‌ترین استخرهای طبیعی دنیا در آن واقع شده است. استخری زیبا که با آب شفاف و آبی رنگ خود و منظره‌ی زیبایی که از پایین حفره پیداست، شما را غرق در زیبایی‌های خود خواهد کرد. البته، متاسفانه این استخر بسیار در دسترس بوده و از این رو همیشه جمعیت زیادی در آن هستند.

 

 ۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

To Sua Ocean Trench


۹- Grotta Della Poesia، روکا وچیا، ایتالیا

این مکان در کنار سواحل و در میان صخره‌های آهکی واقع شده است و آن را با نام "غار شعر" می‌شناسند. داستان جالب پشت زیبایی این مکان است، در قدیم پرنسس زیبایی در این استخر شنا می‌کرد و پس از مدتی مردم به این فکر افتادند که شاید زیبایی آن از آب استخر نشات گرفته است. خیلی زود این قصه به نقاط مختلف ایتالیا رسید و شعرهای زیادی در این رابطه سروده شد. حالا اما این استخر جایی است که گردشگران به آن آمده و در آب شفاف و منظره‌ی زیبایش به تفریح مشغول می‌شوند.

 

Grotta Della Poesia


۱۰- آبشار Kuang Si، لائوس

یکی دیگر آبگیرهای زیبایی که پای یک آبشار پدید آمده، این بار در نزدیکی شهری به نام لوانگ پرابانگ در لائوس. زیبایی این منطقه از جنگل اطراف آن آغاز می‌شود و در جذابیت آبشار ادامه پیدا می‌کند و در نهایت در استخر پایِ آبشار به کمال می‌رسد. مکانی بسیار محبوب نزد گردشگرانی که به لائوس می‌آیند. البته این استخر تنها فصل خشک لائوس قابل بازدید است و در فصول بارانی به واسطه حجم آب، در واقع استخری نخواهد بود که بخواهید در آن آبتنی کنید.

 

 بی‌نظیرترین جزایر جنوب شرقی آسیا 

آبشار Kuang Si

۲۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران