۱۰ ماجراجویی هیجان‌انگیز در دنیا برای عاشقان آدرنالین

اطلاعات مفید
۱۰ ماجراجویی هیجان‌انگیز در دنیا برای عاشقان آدرنالین

اگر مثل من اهل انجام کارهای جذاب و هیجان انگیز هستید دوست دارین بانجی جامپینگ کنید یا سقوط آزاد را امتحان کنید، باید بدانید که از این دست فعالیت‌ها در دنیا بسیار است اما جاهایی هستند که با بقیه فرق داشته و در زمینه خود بهترین محسوب می‌شوند. از دبی تا آفریقای جنوبی و چین فعالیت‌هایی هستند که هر کسی جرات انجامشان را ندارد اما اگر بتوانید خود را راضی به آن‌ها کنید، خاطره‌ای همیشگی برای خود خواهید ساخت. از همین رو ما ۱۰ فعالیت هیجان انگیز در دنیا را برایتان گرد آورده‌ایم که اکثرشان برای افراد معمولی نیز قابل انجام بوده و نیاز به آمادگی بدنی آنچنانی ندارند.

 


۱- سقوط آزاد بالای جزیره‌ی نخل


دبی با توجه به اینکه اساسا به عنوان یک مرکز گردشگری فعالیت می‌کند، انواع ورزش‌ها و بازی‌های هیجان انگیز را در خود ساخته تا مسافران بتوانند هر کدام که می‌خواهند را امتحان کنند. از شنا با کوسه‌ها در آکواریوم دبی تا انواع بازی‌ در تم پارک‌ها، اما هیجان انگیزترین کاری که می‌توانید در سفر با تور دبی انجام دهید سقوط آزاد به همراه مربی در بالای جزیره‌ی نخل است. منظره‌ی این پرواز شگفت‌انگیز بوده و کار نیز به دست خبره‌ترین مربیان دنیا انجام می‌شود.

 

 ۷ کار هیجان‌انگیز که فقط در دبی می‌توانید تجربه کنید 

 

 

 سقوط آزاد

 


۲- دوچرخه سواری در خطرناک‌ترین جاده‌ی کوهستانی بولیوی


از جمله کارهایی که عملا خطرناک هستند و در لیست ما گنجانده شده، همین دوچرخه سواری در کوهستان بولیوی است. مسیر سرپایینی بسیار خطرناک این کوهستان اما بسیار زیبا و دلرباست اما حتما باید با دوچرخه‌های بسیار خوب حرفه‌ای و همراه با راهنماهای کاربلد وارد شد و کاملا موارد ایمنی را رعایت کرد چون به هیچ وجه این جاده شوخی بردار نیست.

 

 

 جاده‌ی کوهستانی بولیوی

 


۳- شنا با کوسه‌های سفید در آفریقای جنوبی


هیچ چیز سطح آدرنالین خون شما را وقتی به چشمای یک کوسه سفید که به سمتتان می‌آید، بالا نخواهد برد. این فعالیت فوق‌العاده در آفریقای جنوبی، درون قفس‌های فولادین خاصی صورت می‌گیرد که به هیچ وجه قابل نفوذ به وسیله‌ی کوسه نیست و شما وقتی با لباس غواصی به داخل آب می‌روید هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند می‌توانید این موجودات درنده را از فاصله‌ای بسیار نزدیک مشاهده کنید.

 

مکان‌هایی در آسیا که می‌توانید هیجان شنا با کوسه‌ها را تجربه کنید

 

 

آفریقای جنوبی

 


۴- پیاده‌روی در لبه‌ی پرتگاه، چین


کوهستان هو شان در چین، به داشتن خطرناک‌ترین مسیر پیاده‌روی کوهستانی دنیا معروف است. هزاران سال پیش راهبه‌ها مسیری چوبی ساختتند تا بتوانند به معابد بالای کوهستان که خود با سنگ‌های همان بلندی‌ها تراشیده بودند دسترسی پیدا کنند. این مسیرها با چوب‌هایی که به کناره‌ی صخره‌ها وصل شده مسیری باریک پدید می‌آورند که شما موقع راه رفتن ازآن به هیچ وجه نباید پایین را نگاه کنید. البته امروزه گردشگران با تجهیزات اضافی کاملا در امنیت از این مسیر عبور می‌کند اما این امنیت چیزی از هیجان آن کم نخواهد کرد.

 

 راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین 

 

 

کوهستان هو شان

 


۵- شنا در یخ، فندلاند


خیلی ساده است. چند برکه‌ی معروف در فندلاند وجود دارد که در زمستان کاملا یخ می‌زند. مردم این کشور حفره‌های بزرگی در دل این یخ‌ها می‌کنند و در آب پریده شنا می‌کنند. برای مردم این کشور اگر چه این کار متداولی نیست، اما آنقدرها که باید نیز عجیب به نظر نمی‌رسد. اما وقتی شما دعوت شوید و داخل این آب یخ بپرید، فکر می‌کنید تا چقدر می‌توانید درون آب طاقت بیاورید؟

 

 

  فندلاند

 


۶- سواری بر تاکابیشا در ژاپن


پارک کوهستانی Fuji-Q در فوجی یوشیدایِ ژاپن دارای یک رولر کوستر استیل عجیب است که هر کسی جرعت سوار شدن در آن را ندارد. شما ابتدا یک مسیر کاملا عمودی را با آرامش به بالا می‌روید تا در نهایت در زوایه‌ای ۱۲۱ درجه‌ای با سرعت بسیار بالا یه سمت زمین رانده شوید. این ترن هوایی سریع‌ترین در دنیاست و در هر نوبت تنها ۸ نفر می‌توانند سوارش شده و تمام مسیر برایشان ۱۶۰ ثانیه طول می‌کشد. این وسیله که از سال ۲۰۱۱ در این پارک آغاز به کار کرده، خود به تنهایی جمعیتی از عاشقان کارهای هیجان انگیز را به این نقطه از ژاپن می‌کشاند.

 

 بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز سقوط آزاد در آسیا

 

 

 تاکابیشا

 


۷- سواری روی بال هواپیما در انگلیس


این فعالیت عجیب که در انگلستان محبوبیت زیادی دارد، اگر چه در امنیت کامل انجام می‌شود، اما باز هم دل شیر می‌خواهد تا بتوانید آن را امتحان کنید. در این سواری که شهرایی همچون یورکشایر، آشفورد یا اسکس انجام می‌پذیر، شما بر روی بال بالایی یک هواپیمای دو نفره ملخی بسته می‌شوید و در ارتفاع نسبتا پایین پرواز می‌کنید! تقریبا همه‌ی هواپیماها از یک مدل هستند و طول پروازها نیز حدود نیم ساعت خواهد بود.

 

 

 انگلیس

 


۸- شیرجه در استخر شیطان، زامبیا


آبشارهای ویکتوریا در زامبیا، منزلگاه چند مورد از خطرناک‌ترین استخرهای دنیاست و یکی از مهم‌ترین آن‌ها استخر شیطان نام دارد. این استخر طبیعی درست در لبه‌ی آبشار واقع شده و یک مکان عالی در عین حال خوفناک را پدید می‌آورد که شنا در آن را کار هر کسی نمی‌سازد. اگر چه با رعایت نکات ایمنی شنا در این مکان کاری بدون خطر خواهد بود، با این حال جرعت پریدن در این آب کار هر کسی نیست و البته هیجانش نیز وصف نشدنی خواهد بود.

 

 تفریح در ۱۰ ایستگاه هوایی جهان که قلبتان از هیجان می‌ایستد 

 

 

 زامبیا

 


۹- زیپلاین در دره‌ی جاذبه نیوزلند


این مکان دارای چندین و چند فعالیت هیجان انگیز بوده و بانجی جامپینگ آن نیز در دنیا از شهرت بالایی برخورد است، اما چیزی که بیش از همه کاری هیجان انگیز جلوه می‌کند، این زیپلاین عجیب و هیجان انگیز است. در این فعالیت هر نوبت سه نفر سوار شده و طول بسیار زیادی از دره را با یک موتور برقی و در ارتفاع ۱۷۰ متری طی می‌کنند. سرعت زیپلاین واقعا زیاد است و در بعضی مواقع مسیر متوفق شده، به عقب بر می‌گردد و با سرعتی بیشتر شما را به جلو هدایت کرده و درتمام مدت از شما فیلم‌برداری می‌کند تا بتوانید آخر مسیر آن را تحویل بگیرید.

 

 

  نیوزلند

 


۱۰- غواصی در غار "چشم شیطان"، فلوریدا، آمریکا


این غارهای عجیب و تو در تو به چشم شیطان معروفند. فضای کلی غار تاریک و آب آن نسبتا عمیق است، با این حال گذاره‌های نوری که در طول روز به داخل می‌تابد، فضای آن را زیباو حیرت آور می‌کند. غواصی در چنین فضایی اگر چه کاری بسیار جذاب بوده و شما را با زیبایی‌های مواجه می‌کند که هیچ جا نمی‌بینید، با این به شدت خوفناک و هیجان انگیز است. تورهای غواصی زیادی به این مکان برگزار می‌شود که نیاز به آموزش کوتاهی برای آن خواهید داشت، با این حال جرعت شیرجه زدن دراین آب حتی با راهنما نیز کار ساده‌ای نیست.

 

  زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید 

 

 

فلوریدا

۱۲ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران