بهترین نقاط کوالالامپور برای خرید سوغاتی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین نقاط کوالالامپور برای خرید سوغاتی

مالزی از جمله کشورهایی است که به صنایع دستی و زیورآلات خاصی که مردمش می‌سازند شهرت دارد. بازارهای این کشور نیز پرند از این صنایع زیبا و گردشگران در بسیاری از موارد برای سوغات، آن‌ها را انتخاب می‌کنند. یادگاری جذابی از سفر ماجراجویانه شما به مالزی که ما امروز بهترین نقاط برای خریدش در کوالالامپور را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بازار مرکزی (Central Market)

Central Market معروف‌ترین بازار کوالالامپور است، در سال ۱۸۸ تاسیس شده و در قالب فرهنگی نیز جایی پراهمیت برای پایتخت مالزی به حساب می‌آید. در گذشته این بازار بیشتر به خورد و خوراک مربوط می‌شد، اما حالا مملو از انواع سوغاتی‌هایی است که می‌توانید خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. در این بازار شما بازه گسترده‌ای از انواع صنایع دستی پیدا کنید که از در سراسر مالزی ساخته شده و به این محل آورده می‌شوند. اگر بعد از خرید هوس یک غذای خوشمزه هم کردید، می‌توانید به طبقه دوم بروید که مملو از رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلف است.

 

 بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

 Central Market

 

آدرس: Jalan Hang Kasturi, City Centre Kuala Lumpur

 

Sasana Kijang

ابتدای امر به این محل بروید تا در مورد هنر و اقتصاد مالزی چیزهای زیادی یاد بگیرید. این مکان میزبان چندین گالری مختلف هنری است که شامل هنرهای محلی، اقتصاد و هنر اسلامی و بسیاری مسائل دیگر است. اما نکته جذاب در مورد Sasana Kijang گالری‌های مختلفی است که می‌توانید از آن‌ها انواع کارهای دستی و هنری از جمله زیورآلات زیبا خریداری کنید. کیفیت چیزهایی که در این محل می‌خرید، مسلما از کارهای دستی بازارها بهتر و خاص‌تر است و البته کمی گران‌تر هم برایتان تمام خواهد شد.

 

 Sasana Kijang

 

آدرس: Jalan Dato Onn

 

National Craft Complex

این مرکز به صورت تخصصی بر روی صنایع دستی مالزی معطوف است و جایی است که جدا از خرید، می‌توانید با مراحل شکل گیری این آثار مواجه شوید و چیزهای زیادی در مورد آن‌ها یاد بگیرید. اما برای خرید، فروشگاهی با نام Karyaneka Souvenir Shop در این محل فراهم شده که انواع سوغات از جمله کیف، کیف پول، مجسمه‌های ستی، زیورآلات، دکور و ... را به فروش می‌رساند. البته اگر چیزی در این مجموعه چیزی پسند کردید باید همان موقع آن را خریداری کنید، چون با فروش بالای این فروشگاه و تغییر دائمی محصولات، بعید است بار دیگر که مراجعه کنید و جنس مورد نظرتان را پیدا نمایید.

 

 سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

 National Craft Complex

 

آدرس: Conlay Road Section 63

 

موزه ملی مالزی (National Museum of Malaysia)

برای سیری در تاریخ و فرهنگ مردم مالزی، بازدید از این موزه یکی از واجبات به نظر می‌آید. بازدیدکنندگان از موزه ملی مالزی می‌توانند از سیر تاریخ غنی این کشور و همچنین نکات مختلف فرهنگی این سرزمین چیزهای زیادی یاد بگیرند. فروشگاه موزه جایی است که شما می‌توانید سوغات مختلفی با تم فرهنگی و تاریخی خریداری کنید که برای بعضی‌ها می‌تواند بسیار جذاب به نظر بیاید.

 

 جذاب‌ترین موزه‌های مالزی؛ سرزمین جزایر جادوئی 

National Museum of Malaysia 

 

آدرس: Jalan Damansara

 

گالری ملی هنرهای بصری (National Visual Arts Gallery)

این مجموعه همان طور که از اسمش پیداست، جایی برای آثار هنری مختلف از هنرمندان محلی و همچنین هنرمدان خارجی است و خیلی از مجموعه‌داران برای خرید این آثار، به این مکان مراجعه می‌کنند. طبقه همکف این مکان مختص به گالری‌های موقت بوده و طبقات یک و دو به موزه و گالری دائمی اختصاص دارد. طبقه سوم اما آثار متفاوتی از هنرمندان مالزیایی وجود دارد که اکثر آن‌ها برای فروش هستند. البته خرید یک تابلوی نقاشی مسلما گران تمام خواهد شد، اما فروشگاه این مکان آثار هنری ارزان قیمت و انواع کارهای هنری دست ساز را برای فروش گذاشته که کیفیتی عالی دارند و انتخابی متفاوت و بسیار خوب برای سوغات به حساب خواهندآمد.

 

 فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

National Visual Arts Gallery

 

آدرس: No. 2 Jalan Temerloh, Titiwangsa Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan

 

موزه هنرهای اسلامی مالزی (Islamic Arts Museum Malaysia)

بخش موزه را که همچون باقی مواردی که به شما معرفی کردیم، بازدید کنید و از انواع کارهای هنری که در آن به نمایش در آمده لذت ببرید. اما بخش جذاب این محل، فروش انواع دکورها، زیورآلات و کارهای چوبی است که بیشتر شبیه به صنایع دستی خاور میانه خواهد بود. با این حال صنایع دستی ارزشمندی می‌شود از این موزه خرید و به همین دلیل باید این مکان را جزو لیستمان می‌آوردیم.

 

 Islamic Arts Museum Malaysia

 

آدرس: Jalan Lembah, Tasik Perdana Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan

 

بوتیک باتیک (Batik Boutique)

پارچه‌های سنتی باتیک از جمله مهم‌ترین صنایع دستی مالزی به حساب می‌آیند. در بازار مرکزی کوالالامپور نیز می‌توانید طرح‌ها و نقش‌های مختلف این پارچه‌ها را تهیه کنید. با این حال بوتیک باتیک یکی از بهترین جاهای شهر برای خرید این نوع پارچه است. جایی که چندین جایزه‌ی بین‌المللی در زمینه مد برده و طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی می‌توانید در آن خریداری کنید. این مکان به بیش از ۱۵۰ هنرمند در این عرصه کمک می‌کند تا بتوانند با طراحی و ساخت این نوع پارچه‌ها با کیفیت عالی، برای خود درآمدزایی کنند.

 

 نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید 

Batik Boutique 

 

آدرس: Jalan 26/70a

 

Naiise

این فروشگاه ابتدا کار خود را با افتتاح یک سایت آنلاین برای فروش محصولات طراحی شده به دست هنرمندان داخلی شروع کرد. حالا اما فروشگاهی بسیار معروف در محله‌ی آرام Kampung Attap است و کارهای بسیار با کیفیت اما با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. کارهایی که از طرف Naiise برای فروش انتخاب می‌شوند، اغلب نمایانگر فرهنگ مردم مالزی است و بر همین اساس، خرید آن‌ها سوغاتی ارزشمند از این سرزمین محسوب می‌شود.

 

Naiise

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران