حال و هوای کوالالامپور در کریسمس

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
حال و هوای کوالالامپور در کریسمس

مالزی کشوری مسلمان نشین است و به همین دلیل، جشن‌هایی همچون عید فطر در این کشور، اهمیت بیشتری نسبت به کریسمس دارند، پس این سوال پیش می‌آید که آیا سفر به مالزی در کریسمس ارزش طی این مسیر طولانی را دارد؟ در تور کوالالامپور یا سفر به دیگر شهرهای بزرگ و توریستی مالزی، دکورهای کریسمسی بسیاری را مشاهده خواهید کرد و در شب سال نو میلادی نیز، کوالالامپور چندین آتش بازی بزرگ و جذاب را میزبانی می‌کند. پس در جواب باید گفت، بله، این شهر روزهایی شاد و جذاب را در طول کریسمس تجربه کرده و به همین دلیل، سالانه هزاران نفر برای این روزها، کوالالامپور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

 

سفر به مالزی در کریسمس

بسیاری از گردشگرانی که در تور مالزی شرکت می‌کنند، به قصد دیدن کوالالامپور به این کشور زیبا می‌روند. شهری مدرن، بزرگ و زیبا که دارای امکانات گردشگری زیادی است. از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود، سفر در ایام کریسمس به کوالالامپور انتخاب خوبی به نظر بیاید، اول آب و هوای بسیار عالی این شهر در روزهای منتهی به پایان سال میلادی بوده و دیگر این که، دکورهای کریسمسی، برنامه‌های تفریحی و حتی کنسرت‌های مختلفی نیز در این شهر برگزار شده که لذت سفر به آن‌جا را دو چندان می‌کند.

عکس: blogspot.com

 

آب و هوای کوالالامپور در کریسمس

به طور کلی زمستان و اوایل بهار، یکی از بهترین مواقع سال برای سفر به مالزی است. در این روزها، اکثر مناطق مالزی هوایی خشک و آفتابی را تجربه کرده و بارندگی به حداقل می‌رسد. از همین رو، در سفر به کوالالامپور، به راحتی می‌توانید از پارک‌های آبی، غارهای اطراف شهر و مناطق روباز دیدن کرده و از جشن‌های خیابانی و کنسرت‌هایی که در فضای روباز در کریسمس برگزار می‌شود لذت ببرید. حتی آن‌هایی که در تور کریسمسی مالزی به شهرهای ساحلی می‌روند نیز، هوایی عالی را تجربه کرده و به راحتی می‌توانند، سراغ تفریحات آبی مالزی، غواصی و کارهایی از این دست بروند.

 

۶ اپلیکیشن کاربردی برای تسهیل سفر به کوالالامپور

عکس: zeotrip.com

 

تفریحاتی که در سفر به مالزی در کریسمس می‌توانید تجربه کنید

همان طور که گفتیم، آب و هوای عالی در این ایام در کوالالامپور باعث می‌شود تا تمامی فعالیت‌های تفریحی که مد نظر دارید را بتوانید در آن‌جا تجربه نمایید. در زیر برخی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به مالزی در کریسمس تجربه کنید را برایتان لیست می‌کنیم:

تماشای چراغانی کریسمسی

اگر دوست دارید چراغانی‌های معروف کوالالامپور را تماشا کنید، بهتر است به سراغ جاهای توریستی محبوب همچون جلوی برج‌های پتروناس و مراکز خرید اصلی این شهر بروید. البته یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین چراغانی‌های کریسمس مربوط به مرکز خرید KLCC’s Suria‌ بوده که یک مکان بزرگ با دکور جذاب به نام Winter Wonderland را تهیه می‌بیند. این مکان برای عکس‌های کریسمسی نیز بهترین جا در کل کوالالامپور محسوب می‌شود.

عکس: sunway.city

 

تفریح در پارک‌های مختلف کوالالامپور

از نظر پارک‌های آبی و بازی کوالالامپور انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شما می‌گذارد و اگر به صورت خانوادگی سفر به مالزی در کریسمس را تجربه می‌کنید، حتما باید سری به این پارک‌ها بزنید. تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور با اختلاف محبوب‌ترین پارک بازی در کوالالامپوری است که شامل یک پارک آبی بسیار بزرگ، تم پارک و انواع بازی‌های مختلف است. اگر هم به دنبال یک پارک سرپوشیده خوب می‌گردید، حتما به مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر رفته از پارک بازی این مکان استفاده نمایید.

 

فعالیت‌های ساده و سرگرم‌کننده در سفر به کوالالامپور

عکس: malaysiatravel.com

 

بازدید از ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات گنتینگ یک مکان تفریحی و جذاب در نزدیکی کوالالامپور است که شامل فضای سبز بزرگ، چشم‌انداز‌های زیبا،  تم پارک و خیلی چیزهای دیگر می‌شود. اگر قصد دارید تا روزی شاد را در سفر کریسمسی به کوالالامپور تجربه کنید، حتما سری به این منطقه بزنید.

عکس: gentinghighlandspahang.com

 

منو ویژه غذاهای کریسمس

خیلی از رستوران‌های مهم شهر در این روزها، منوی غذاهایی با تم کریسمس را ارائه می‌کنند. این مسئله تنها به رستوران‌های گران قیمت شهر بر نگشته و حتی رستوران‌هایی با قیمت متوسط هم هستند که چنین کاری انجام می‌دهند.

عکس: optionstheedge.com

 

خرید در مراکز بزرگ کوالالامپور

در هر زمان از سال که به تور کوالالامپور بروید، باید به سراغ مراکز خرید بزرگ و لوکس این شهر رفته و از برندهای بین‌المللی خرید کنید. در کریسمس اما این فرصت را دارید تا از تخفیف‌هایی عالی که برندهای مهم در این ایام ارائه می‌کنند، استفاده کرده و همچنین دکور کریسمسی و لوازم مربوط به این ایام را نیز از این مراکز تهیه کنید. همچنین، همان طور که گفتیم، مراکز خرید مهم‌ترین جا برای دیدن چراغانی و دکورهای کریسمسی به شمار می‌آیند.

 

انواع غذاهای ارزان در کوالالامپور

عکس: says.com

 

بازدید از باغ وحش نگارا

باغ وحش نگارا کوالالامپور، بزرگ‌ترین باغ وحش مالزی است که بیش از ۴۰۰ گونه پستاندار و گونه‌های بسیار متنوع از انواع پرندگان، خزندگان و حتی‌ ماهی‌ها را در خود نگهداری می‌کند. در کنار تمامی حیوانات خاص و عجیب در باغ وحش نگارا، حتما در سفر به مالزی در کریسمس، به دیدن پانداهای بامزه این باغ مکان رفته و از آن‌ها عکاسی کنید. نگارا از آن دست باغ وحش‌‌هایی است که حیوانات را اکثرا در یک فضای باز نگهداری می‌کند.

عکس: blogspot.com

 

رفتن به کواریوم KLCC

و در نهایت، بد نیست در سفر به مالزی در کریسمس، سری به یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آسیا در KLCC بزنید. جایی که بیش از ۵ هزار آبزی مختلف را در خود داشته و یک تونل آبی طولانی و جذاب دارد که موقع رد شدن از آن، کوسه‌های بزرگ خاکستری را می‌بینید که در بالای سرتان به شنا می‌پردازند.

عکس: blogspot.com

 

شب سال نو میلادی در کوالالامپور

هر سالی که شب سال نو میلادی را در کوالالامپور باشید، می‌توانید نیمه‌ی شب به دیدن آتش بازی‌های بزرگی بروید که در چندین جای این شهر برگزار می‌شود. بدون هیچ شکی بزرگ‌ترین آتش بازی و شمارش معکوس مربوط به پارک KLCC است. پارک بسیار بزرگی که بخش زیادی از گردشگران و مردم شهر به آن‌جا آمده و آتش بازی که بر بالای برج‌های پتروناس انجام می‌شود را تماشا می‌کنند. البته برنامه‌های این پارک، هر ساله بیش از تنها یک آتش بازی است و از چند ساعت قبل با کنسرت‌های رایگان در فضای باز آغاز شده، شمارش معکوس تا سال نو، آتش بازی و ادامه‌ی جشن‌های خیابانی را در پی دارد.

اما اگر در سفر به مالزی در کریسمس، تا شب سال نو در این شهر ماندنید، جاهای دیگری در کوالالامپور هم هست که بتوانید، آتش بازی‌های بزرگ و با شکوه را تماشا کنید. برای مثال در میدان مردکا و بالای بنای سلطان عبدالصامد آتش بازی بزرگی برپا می‌شود و بعضی از کلاب‌های بزرگ نیز در کنار پارتی‌های مختلف، شمارش معکوس و آتش بازی نیز برگزار می‌کنند. همچنین مراکز خرید نیز عموما برنامه‌های کوچک و بزرگ خود را دارند.

 

برترین هتل‌های ساحلی مالزی

عکس: storyblocks.com

 

آیا کریمس و سال نو میلادی زمان مناسبی برای شرکت در تور کوالالامپور است؟

با تمام این اوصاف، باز هم برای بسیاری این سوال مطرح است که سفر به مالزی در کریسمس انتخاب مناسبی برای تعطیلات زمستانی هست یا نه؟ نباید فراموش کنید که برای شرکت در تور مالزی و سفر به کوالالامپور، نیاز به تهیه ویزا ندارید و می‌توانید برای چهارد روز تنها با در دست داشتن گذرنامه، به این کشور سفر کنید. بر خلاف خیلی از مقاصد معروف و محبوب برای سال نو میلادی، کوالالامپور این امتیاز را برای شما خواهد داشت.

پارتی‌‌های بزرگ، چراغانی کریسمس، آتش بازی جذاب شب سال نو، بازارهای کریسمسی و برنامه‌های تفریحی مختلف، همه در کنار هم باعث می‌شوند تا کوالالامپور یک شهر عالی برای سفر کریسمسی باشد. همچنین شما می‌توانید از تفریحات بسیار زیادی که در این شهر تهیه دیده شده استفاده کرده و روزهای شاد و فراموش شدنی را تجربه نمایید.

عکس: reddit.com

 

تورهای مناسبتی مقتدرسیر تابان

ما در مقتدرسیر تابان سعی کرده‌ایم تا با برگزاری تورهای مناسبتی مثل تور کوالالامپور کریسمس یا تورهای ویژه عید نوروز، این فرصت را در اختیار شما قرار دهیم تا در جشن‌ها و فستیوال‌های بزرگ شهرهای مختلف شرکت نمایید و چنین تجربه‌های نابی را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنیم با دنبال کردن ما در شبکه‌های اجتماعی، از چنین تورها و همچنین تخفیف‌هایی که روی سایت ارائه می‌کنیم، آگاهی پیدا کنید.

۰۸ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران