رستوران‌های ارزان در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
رستوران‌های ارزان در کوالالامپور

کوالالامپور بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای غذایی در جهان، سرشار از غذاکده‌های جذاب، از رستوران‌های لوکس گرفته تا غرفه‌های خیابانی است. اما اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر هستید، می‌توانید غذاهای خوب و مقرون به صرفه را نیز در گوشه و کنار این شهر به وفور پیدا کنید و بدون صرف هزینه‌های گزاف، ساعاتی مفرح و به یادماندنی را در کنار دوستان و عزیزانتان در بهترین رستورانهای ارزان کوالالامپور سپری نمایید.

 

معرفی رستورانهای ارزان در کوالالامپور

کوالالامپور دارای یک دیگ ذوب متنوع از فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است و این امر، امکان یک تور شکم گردی جذاب را در این شهر رقم می‌زند. در سفر با تور کوالالامپور، می‌توانید با طیف وسیعی از قیمت‌ها در این رابطه مواجه شوید و در یکی از رستورانهای ارزان کوالالامپور از صرف غذاهای لذیذ با تزئیناتی زیبا لذت ببرید.

رستوران پیترز پورک نودل

در شروع گشت و گذار در میان رستورانهای ارزان کوالالامپور و در سفر با تور مالزی، سری می‌زنیم به Peter's Pork Noodle که در بخش هند کوچک در محله بریک فیلدز واقع شده و در فاصله چند قدمی ایستگاه متروی مرکزی کوالالامپور قرار دارد. با این حال، یافتن مکان آن کمی دشوار است، زیرا اینجا فقط یک غرفه دستفروش کوچک در یک فودکورت است که در بین چندین ساختمان مختلف قرار گرفته است.

در اینجا با کمتر از ۱۰ رینگیت، می‌توانید یک کاسه سوپ آبگوشت خوک خوش طعم دریافت کنید که با تکه‌های گوشت خوک سرخ شده خوشمزه، کوفته‌های گوشت خوک، تخم مرغ آب پز، تکه‌های جگر خوک، پیازچه، اسفناج چینی و نودل انتخابی‌تان درست شده است. در این میان، نودل گندم و یا رشته‌های نازک ورمیشلی بیش از سایرین محبوبیت دارند. این سوپ معطر، همراه با فلفل دلمه‌ای و سرکه سیاه همراه می‌شود و یک وعده غذایی عالی برای مسافرانی است که بودجه کمی دارند. می‌توانید این شکم گردی جذاب را، با یک فنجان قهوه لذیذ و باکیفیت به اتمام برسانید.

آدرس: 144A Jalan Vivekananda, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia, 50470

عکس: foodpanda.my

 

رستوران سین کیو یی

پس از بازدید از معبد سین سزه سی، پیشنهاد می‌کنیم برای صرف یک وعده غذایی مقرون به صرفه سری Sin Kiew Yee  بزنید. پیدا کردن این رستوران که در حاشیه محله چینی‌ها قرار دارد، آسان است. اینجا یکی دیگر از رستورانهای ارزان کوالالامپور بوده و به دلیل محبوبیتش، بهتر است قبل یا بعد از ساعات شلوغی ناهار، قبل از ساعت ۱۲ ظهر یا بعد از ساعت ۱۳:۳۰ به اینجا بیایید.

مانند بسیاری از نودل ‌فروشی‌های کوالالامپور، شما می‌توانید با قیمت ۹ رینگیت، نودل موردعلاقه‌تان را در این رستوران بسیار کوچک انتخاب کنید. از جمله نودل‌های برنج، نودل‌های گندم و رشته نازک برنج ورمیشلی. و این نودل‌ها با برش‌های نازکی از گوشت گاو، گوشت چرخ کرده، گلوله‌های گوشت گاو، اردک و پیازچه ترکیب می‌شوند. بعلاوه مجموعه‌ای از دمنوش‌های گیاهی خوب، در اینجا به مهمانان توصیه می‌شوند. از طرفی این مکان، به دلیل خدمات عالی و پرسنل صمیمی‌اش نیز شهرت دارد.  

آدرس: 7a, Jalan Tun Tan Cheng Lock, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

راهنمای گیاهخواری در رستوران های مالزی

عکس: everydayonsales.com

 

رستوران بازار شبانه جالان آلور

در سفر با تور کوالالامپور، پیشنهاد می‌کنیم یک تور ارزان شکم گردی را در هنگام بازدید از بازار شبانه معروف Jalan Alor واقع در منطقه بوکیت بیتانگ کوالالامپور در مرکز شهر تجربه کنید. این بازار پرجنب ‌و جوش، متشکل از ردیفی از دست ‌فروش‌های خیابانی و رستورانهای ارزان کوالالامپور است که معمولا از ساعت ۵ بعدازظهر شروع به کار می‌کنند و تا آخر شب پذیرای علاقمندان هستند. اینجا، هم در نزد گردشگران و هم در بین مردمان محلی محبوبیت دارد.

گوشت‌های کبابی روی سیخ، دیم سام ارزان، دوریان، بستنی، غذاهای دریایی و ویتنامی و مالزیایی، مرغ بریان و گزینه‌های بسیاری را برای خورد و خوراک، با قیمت‌هایی مناسب از ۵-۵۰ رینگیت در این مجموعه خواهید یافت.

آدرس: Jln Alor, Bukit Bintang, 50200 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

عکس: tripsavvy.com

 

رستوران ویلیج پارک

درست در حومه کوالالامپور، رستوران Village Park در منطقه پتالینگ جایا به چشم می‌خورد. این رستوران، به خاطر سرو غذای ملی باارزش مالزی به نام ناسی لماک شهرت دارد و جزو محبوب‌ترین رستورانهای ارزان کوالالامپور محسوب می‌شود. ناسی لماک، برنج معطری است که در شیر نارگیل و برگ پاندان پخته می‌شود. این غذا با مرغ سرخ شده خوشمزه، بادام زمینی، تخم مرغ آب پز، خیار و مقداری سامبال تند با قیمت ۱۰ رینگیت سرو می‌شود.

آدرس: 5,Jalan SS 21/37, Damansara Utama, 47400 Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia, 47400

 

لوکس‌ترین رستوران‌های لنکاوی

عکس: upinthenusair.com

 

رستوران آی سی سی پودو

ICC Pudu، در منطقه پودو واقع شده و عمدتا در سرو گزینه‌های صبحانه تخصص دارد. این مکان، از اوایل ساعت ۶ صبح باز می‌شود و معمولا حدود ساعت ۲ بعد از ظهر بسته می‌شود.

انتظار تنوع زیادی از غذاهای چینی، غذاهای مالزیایی و هندی را در اینجا داشته باشید. خصوصا چئونگ فان، محبوبیت زیادی دارد که مشتمل بر ورق‌های برنج بخارپز رول شده است که با سس کاری یا سس شیرین یا مخلوط هر دو، با تاپینگ‌های دلخواه‌تان سرو می‌شود. بامیه شکم پر، خربزه پر شده، کیک ماهی سرخ شده، گوشت خوک، تارت تخم مرغ، کیک میوه‌ای قهوه و چای باکیفیت، از دیگر گزینه‌های جذاب منو به شمار می‌آیند. بنابراین اگر با بودجه کم به این شهر سفر می‌کنید، برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان، بهتر است سری هم به اینجا بزنید که در شمار رستورانهای ارزان کوالالامپور محسوب می‌شود و وعده‌های غذایی لذیذی را با قیمت‌هایی بین ۵-۲۰ رینگیت ارائه می‌دهد.

آدرس: Jalan Kijang, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

عکس: jthejon.blogspot.com

 

هونگ کی

Hong Kee، در یک غرفه کوچک در محله چینی‌های کوالالامپور قرار دارد و از برترین رستورانهای ارزان کوالالامپور است. این مکان در ظروف سفالی، گوشت کبابی و غذاهای دریایی کبابی سرو می‌کند. بشقاب مرغ و برنج، یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که در دیگ سفالی روی آتش زغالی پخته می‌شود. این دیگ سفالی، به برنج بافت ترد خوبی می‌دهد و ته دیگ لذیذی شکل می‌گیرد که توصیه می‌کنیم حتما آنرا بتراشید و میل کنید. مرغ نیز دارای طعم شیرین و خوش سویا و کمی ذغال دودی است و حتی می‌توانید آنرا با سوسیس چینی نیز سفارش دهید.

این مکان، از دیگر رستورانهای ارزان کوالالامپور بوده و با هزینه ۱۰-۲۰رینگیت، غذاهایی لذیذ و فضایی به یادماندنی را برای مهمانانش به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که این غرفه، در اکثر روزها فقط از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ برای شام باز می‌شود.

آدرس: 83,Jalan Sultan, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

عکس: timeout.com

 

کدای کوپی لای فونگ

Kedai Kopi Lai Foong، یک رستوران کوچک با غرفه‌های کوچک‌تر در فضای داخلی‌اش بوده و از دیگر رستورانهای ارزان کوالالامپور محسوب می‌شود.

 اینجا در سرو انواع غذاهای چینی و مالزیایی عالی تخصص دارد. برخی از گزینه‌های محبوب‌تر عبارتند از: نودل با گوشت گاو، مرغ هاینانی، نودل صدف، کاری لاکسا، اردک کباب و چار کوای تیو. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از کیک میوه‌ای خوشمزه، تارت‌های تخم مرغی، قهوه سرد، آیس چای یا قهوه تخم مرغی عالی غافل نشوید.

قیمت‌ها نیز در کل، کمتر از ۱۰ رینگیت بوده و می‌توانید یک وعده غذایی ارزان قیمت و لذیذ را روی صندلی‌های پلاستیکی کوچک، همراه مردمان محلی صرف کنید.

آدرس: 138,Jalan Tun H S Lee, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

بهترین رستوران‌های پنانگ

عکس: eateatwalkwalk.com

 

منشن تی استال

در لیست رستورانهای ارزان کوالالامپور، به Mansion Tea Stall می‌رسیم که در نزدیکی ایستگاه مسجد جامک، در کنار رودخانه کلانگ قرار دارد. این غرفه غذای خیابانی، برخی از ارزان‌ترین صبحانه‌های شهر را با قیمت ۳-۵ رینگیت سرو می‌کند که در این میان می‌توان به روتی کانای، تخم‌مرغ آب پز، کاری و چای ته تاریک اشاره کرد. این مکان، در بین مردم محلی بسیار محبوبیت دارد و احتمالا گردشگران زیادی را در اینجا نخواهید دید.

آدرس: Selangor Mansion., Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia, 50100

عکس: jermsneezy.com

 

رستوران یوت کی

در پایان گشت و گذار در میان برترین رستورانهای ارزان کوالالامپور، به Yut Kee می‌رسیم که غذاهای سنتی چینی سرو می‌کند. این غذاکده که از سال ۱۹۲۸ فعالیت خود را شروع کرده، در نزدیکی ایستگاه LRT Dang Wangi در منطقه چو کیت کوالالامپور در کنار پارک گوزن قرار دارد.

منو بسیار غنی بوده و در این میان، گوشت خوک کبابی، گوشت خوک سرخ شده با سس و سبزیجات، خوراک مرغ سرخ شده با سس و سبزیجات و برنج، نان تست کایا با مربای نارگیل، کیک‌های کره‌ای خوشمزه، قهوه تیره، شیر چای و یخ چای بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. این مکان، احتمالا شیک‌ترین رستوران در این لیست بوده و قیمت‌ها در طیف ۵-۲۵ رینگیت هستند.

این مکان برای رفاه حال مشتریانش، خدمات تحویل غذا را نیز ارائه می‌دهد. از طرفی پرسنل حرفه‌ای و خدمات عالی، دکوراسیون زیبا و فضای جذاب و آرامش بخش، از دیگر جذابیت‌های شکم گردی در این رستوران به شمار می‌آیند.

آدرس: 1,Jalan Kamunting, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

غذاهای ژاپنی در بهترین رستوران‌های کوالالامپور

عکس: timeout.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۰ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران