اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های کوالالامپور: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های کوالالامپور: بخش اول

کوالالامپور یادآور مجموعه‌ای از غذاهای محلی خوش طعم نظیر روتی کانای، لاکسا و ناسی لماک است و می‌توان مطمئن بود که غذاکده‌های این شهر لحظاتی جذاب و مفرح را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. باید گفت از یک رستوران و بار گیاهی پرجنب‌وجوش در محله چینی‌ها گرفته تا کافه‌های گلخانه‌ای و زیبا همراه با امکاناتی برای بهره‌مندی از هوای تازه برای شکم گردی در این شهر به چشم می‌خورند. مقاله بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی می‌تواند اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

اما طراحی دکوراسیون نیز خود داستان دارد و از طرح‌های خام و روستایی در مغازه‌های قدیمی تا فضای داخلی تمیز و مینیمال و مدرن را در شهر شاهد خواهید بود. بنابراین در سفر با تور کوالالامپور، می‌توانید از زیبایی‌ها و شکوه طراحی غذاکده‌ها نیز برخوردار شوید و عکس‌هایی غنی برای پیج اینستاگرامی خود ثبت نمایید. به هر حال اگر از عاشقان کافه گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در این سفر مجازی ما را همراهی کنید تا گشت و گذاری خاطره انگیز را در میان اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های کوالالامپور تجربه کنیم.

 

Wizards at Tribeca

اینجا کافه رستورانی به سبک معاصر است که در طبقه همکف Tribeca، در امتداد Jalan Imbi واقع شده و طعم خوراکی‌های مدرن را با برخی از طعم‌های کلاسیک مالزیایی ترکیب می‌کند. منو تنوع بالایی داشته و غذاهای بسیاری را خواهید یافت که شما را مسحور می‌کنند. در این میان  چوریزوی مرغ، اسفناج، قارچ و گوجه‌فرنگی خانگی با نان خمیر مایه فرانسوی، سوسیس گوشت گاو و هش براون طرفداران بیشتری دارند.

بعلاوه این مکان به دلیل سرو نوشیدنی‌های گوارا از جمله قهوه‌های محبوبش نیز شهرت دارد. علاوه بر قهوه‌های سیاه، موکا، قهوه سفید و فیلتر شده، باید گفت در این جا می‌توانید قهوه‌های امضایی این کافه نظیر لاته عسل نارنجی داغ و موکای یخی را بیابید. طراحی خوراکی‌ها و محیط نیز جان می‌دهد برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور کوالالامپور!

آدرس: 215,Jalan Imbi, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Kopenhagen Coffee

این غذاکده بر روی مفاهیمی همچون سادگی، رهایی و آزادی و کاهش سرعت برای لذت بردن از زندگی و خورد و خوراک متمرکز شده است. بله! در این کافه رستوران اسکاندیناویایی، می‌توانید انتظار فضایی تمیز و مینیمال را داشته باشسید و از ترکیبات پیچیده  و شلوغی به دور باشید.

نور طبیعی که از پنجره‌های بزرگ به درون می‌تابد و گوشه‌های دنج پر از کاناپه و کوسن مدرن را پر می‌کند، محیطی آرامش بخش و به یادماندنی را برای استراحت رقم می‌زند. گفتنی است منوی این غذاکده گزینه‌های محدودی همچون شیرینی، تخم مرغ، ساندویچ و همچنین نوشیدنی‌هایی نظیر اسپرسو و ماچا لاته را شامل می‌شود که در فنجان‌ها و لیوان‌های رویال کپنهاگ طرح‌دار آبی و سفید سرو می‌شوند و حظ بصری و زیبایی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

 

۸ کافه‌ رستوران‌های خانوادگی در کوالالامپور

آدرس: Vista Kiara, Shoplot 7, 6 7, Jln Kiara 3, 50480 Kuala Lumpur, Malaysia

 

Merchant's Lane

در میان گشت و گذار در امتداد طولانی خیابان پتالینگ، می‌توانید راهتان را به سمت Merchant's Lane باز کنید و به صحنه کافه‌های محله چینی‌ها قدم بگذارید. این مخفیگاه کوچک آرام، درست در بالای یک مغازه قدیمی قرار دارد.

فضای داخلی کافه، از طرح‌ها و رنگهای آبی و صورتی سود برده و البته از ظاهری روستایی برخوردار است. نمای بیرونی نیز با کهنگی زیبایی خودنمایی می‌کند و حسی نوستالژیک و رویایی را به مشتریان القا می‌نماید. هر چند مبلمان اینجا به تازگی تعویض و نو شده است، اما برخی نیمکت‌های قدیمی را نیز می‌توانید در این مکان بیابید که از راه پله‌های چوبی و قدیمی این ملک ساخته شده‌اند.

گفتنی است در این غذاکده، صبحانه و غذاهای آسیایی سرو می‌شوند و گزینه‌هایی نظیر میگو یا رندانگ مرغ بیشترین طرفداران را به سوی خود جذب می‌کنند. البته انواع کاملی از قهوه، چای، آب میوه و اسموتی‌های خوشمزه را نیز می‌توانید در این کافه زیبا و اینستاگرامی بیابید.

آدرس: 150,Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Kakiyuki

در این جا می‌توانید ۱۰ نوع کاکیگوری (یک دسر شیرین ژاپنی با یخ تراشیده شده) همراه با واگاشی (دسرهای سنتی ژاپنی) مانند دایفوکو، ساندویچ بستنی، موچی، آنمیتسو (یک دسر تابستانی با ژله و خمیر لوبیا قرمز) و زنزای (سوپ لوبیا قرمز با موچی) را پیدا کنید که البته از تزئیناتی جالب توجه و زیبا برخوردارند و بهترین گزینه برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌آیند. بعلاوه در این کافه، یک بخش یوگاشی (شیرینی فروشی) وجود دارد که انواع پودینگ‌های کاستارد و رولت‌ها را به فروش می‌رساند.

 

۱۱ کافه و رستوران‌ برای کودکان در کوالالامپور

آدرس: 163,Retail Park, Kuala Lumpur 50480 Malaysia

 

Chocha Foodstore

با وجود تعدد کافه‌ها در خیابان پتالینگ، باید بگوییم که فروشگاه غذای Chocha  که در هتل متروکه ماه لیان واقع شده است، گزینه‌ای جالب توجه در این حوالی به شمار می‌آید. این مکان خیره‌کننده‌، انبوهی از آثار کاشی پاستلی کلاسیک را در خود جای داده که از اتاقی به اتاق دیگر متفاوت است. در لحظه ورود شما با یک حیاط مرکزی آفتاب‌گیر و پوشش گیاهان گلدانی و مجموعه‌ای از لامپ‌های شیشه‌ای قدیمی که بالای میزهای چوبی بلندی در گوشه‌ای آویزان شده‌اند مواجه خواهید شد. در عین حال ساختار دیوارهای بتنی خام و دست نخورده نیز، این فضا را به محیطی صمیمی و دنج و آرامش بخش بدل کرده‌اند.

به عنوان ادای احترام به محله چینی‌ها، منوی دو صفحه‌ای این غذاکده از غذاهای محلی این حوالی الهام گرفته شده است و در این لیست می‌توانید گزینه‌هایی همچون انبه کرابو، مرغ سوخاری، بادمجان زغالی و نودل‌های چینی خانگی را بیابید. با این حال باید گفت، ستاره واقعی این منو، چای است که با انواع مختلفی از چای سیاه گرفته تا اولانگ و چای معطر را شامل می‌شود. البته منوی چای، به صورت فصلی تغییر می‌کند و در کنار آن یک بشقاب کوچک شاه بلوط برشته سرو می‌شود. همچنین در این کافه، ۳ نوع دمنوش سرد نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 156,Jalan Petaling, Kuala Lumpur

 

Leaf & Co. Café

در گوشه‌ای شلوغ از Jalan Sultan، می‌توانید این کافه تازه تاسیس را بیابید. ساختمان قدیمی این ملک که در حال حاضر بازسازی شده و به یک هاستل بوتیک و کافه بدل گشته است، شما را به استراحت و خورد و خوراک در یک باغ کوچک از گیاهان گلدانی و نورپردازی جالب توجه دعوت می‌کند. 

منوی ساده Leaf & Co، بیشتر شامل انواع غذاهای مرغ (مرغ خامه‌ای با کره، مرغ کاری ناسی لماک، مرغ ترش) است و همچنین سالاد، پاستا، ساندویچ و خورش گوشت گاو نیز این ترکیب را کامل می‌کنند. در مورد قهوه، می‌توانید گزینه‌های معمول را در این کافه رستوران بیابید از جمله رز لاته و لاته نارگیل. نوشیدنی‌ها در فنجان‌های قدیمی سرو می‌شوند که این امر، اشاره‌ای هوشمندانه به موقعیت کافه دارد که در قلب شهر قدیمی واقع شده است.

 

۷ کافه در کوالالامپور با غذاهای سالم

آدرس: 53,Jalan Sultan, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Breakfast Thieves

این کافه بسیار زیبا که در فضایی گلخانه‌ای همراه با چوب‌های کم رنگ، کاشی‌های سفید، و رنگ‌های پاستلی واقع شده، در کنار نرده‌ها و ساختارهای بتنی و نورپردازی‌های زیبا، فضایی صمیمی و در عین حال بسیار جذاب را برای مخاطبان رقم می‌زند.

این کافه، یک منوی مینیمال از غذاهای مدرن استرالیایی با تاثیرات آسیایی را ارائه می‌دهد و از گرانولای خانگی تا بریوش با پوسته غلات بعنوان نان تست فرانسوی را می‌توانید در اینجا بیابید. بعلاوه این کافه، با چای ذغالی داغ همراه با گواکامول و همچنین تخم‌مرغ‌های بندیکت با گوشت گاو باربیکیو، پیکو د گالو، کره قهوه‌ای هلندیز، خوراک صدف، میگوی ترد و خوراک اردک به استقبال مشتریان می‌آید.

و در انتها می‌توانید این ترکیب خوشمزه را با نوشیدن یک فنجان قهوه لاته معمولی،  اسپرسو دوبل و کاپوچینو کامل کنید. گفتنی است همه این خوراکی‌های لذیذ، با طراحی و تزئینات قابل توجهی ارائه می‌شوند و تصاویر ثبت شده از آنها، می‌توانند پیج اینستاگرامی‌تان را غنای بیشتری ببخشند.

آدرس: 29-5,Jalan Riong Bangsar, Kuala Lumpur 59100 Malaysia

 

VCR

این کافه معاصر که در ساختمانی بازسازی شده واقع شده است، یکی از پرطرفدارترین کافه‌های شهر است که در Jalan Galloway قرار دارد و البته بسیاری از جذابیت‌های اصلی و قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است. در طبقه همکف این ساختمان، یک قسمت نشیمن باریک و کم نور درنظر گرفته شده که در آن قهوه‌سازها غوغا می‌کنند و باریستاها هنرنمایی کرده و کیک‌های وسوسه‌انگیز جلوی چشمتان رژه می‌روند.

می‌توانید از پله‌های شیب‌دار بالا رفته و به طبقه اول بروید تا از فضایی مطبوع و هواخور و صندلی‌های راحتی برخوردار شوید و گرسنگی‌تان را با غذاهایی مانند تخم مرغ به سبک ترکی، صبحانه اسکاندیناویایی، سالاد امضایی کافه رستوران VCR و سایر گزینه‌ها به بهترین شکل برطرف کنید. و البته از دسرهایی نظیر نارگیل لیمویی، نان تافی موز، کیک موزی سه لایه با شکلات، چیزکیک و نوشیدنی‌هایی نظیر شکلات داغ و قهوه نیز غافل نشوید.

 

کافه‌هایی با تم‌های خاص و عجیب در کوالالامپور

آدرس: 2,Jalan Galloway, Bukit Bintang, 50150 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Kafe Kleptokrat

هیچ کس تصور نمی‌کند که بتوان از یک ورودی قدیمی در محله چینی‌ها عبور کرد و با استخری زیبا و حیاطی دلپذیر برای شکم گردی مواجه شد. بسیار خب این کافه چشمگیر، چنین خدمات و امکاناتی را در خود جای داده و از جذابیت روستایی خانه‌های قدیمی که در تضاد با گیاهان سرسبز و استخری شفاف هستند، برخوردار است. از آنجا که فضای کنار استخر به سرعت با مشتریان علاقمند پر می‌شود، بهتر است قبل از مراجعه میز رزرو کنید. در ضمن در ساعات شلوغ، سرویس دهی این رستوارن کمی کند می‌شود.

و اما در مورد خوراکی‌ها باید گفت جدای از غذاهای محبوب محلی و ساندویچ‌های خمیر ترش که در منوی این کافه به چشم می‌خورند، می‌توانید از طعم انواع نوشیدنی‌های استرالیایی نیز برخوردار شوید. گفتنی است که ساندویچ ماهی قزل آلای دودی همراه با پنیر خامه‌ای و گوجه فرنگی تازه، طرفداران بیشتری دارند و چیپس‌های ناچوسی نیز، طعمی شگفت انگیز را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

آدرس: 18,Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

Rumah Puteh

در بدو امر، ورودی کافه که از طاق‌های منحنی مینیمالیستی تشکیل شده و یک پیاده روی سنگی سفید و زیبا در این غذاکده به استقبالتان می‌آیند و فضای باز پر از گل و گیاهان که شبیه موزه هنر مدرن است، آغوش خود را به سوی شما می‌گشاید. این مکان شما برای گرفتن عکس‌های یادگاری ترغیب می‌کند و البته به غیر از این بخش، لوکیشن‌های بسیاری برای عکس گرفتن وجود دارند. به خصوص اتاق کاملا آبی رنگ و تم گرمسیری و گیاهان تازه و دکوراسیون پرجنب و جوش فضای داخلی.

این کافه تازه تاسیس، در چند قدمی گالری هنر ملی در Titiwangsa واقع شده و منویی از غذاهای مرسوم مالزیایی و غذاهای غربی را ارائه می‌دهد. نودل با کاری و ماهی، ناسی کرابو همراه با مرغ و تکه‌های نارگیل، محبوبیت بسیاری در این کافه رستوران دارند. در ضمن توصیه می‌کنیم از خوردن Kacang Phool  غافل نشوید که شامل تکه‌های نان تست کره‌ای است که همراه با لوبیا و یک تخم‌مرغ سرو می‌شود.

 

معرفی برترین کافه‌های حلال کوالالامپور

آدرس: 60A,Jalan Kuantan, Taman Tasik Titiwangsa, 54200 Kuala Lumpur

 

Mary Jane KL

این کافه جدید در نزدیکی خیابان پتالینگ نیز بسیار زیباست و پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور کوالالامپور، حتما سری به آن بزنید. گفتنی است این کافه دو طبقه بوده و فضای داخلی طبقه اول، با نقاشی‌های دیواری استوایی و جنگلی احاطه شده و نوشیدنی‌های خلاقانه‌ای نیز در اینجا سرو می‌شوند. بعلاوه نور آبی و بنفش، حسی مرموز و دلربا به این مکان می‌بخشد.

و اما فضای داخلی طبقه دوم مملو از گل‌های صورتی بوده و در رنگ‌های طلایی، سفید و صورتی غوطه‌ور است و فضایی عالی را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی رقم می‌زند. در اینجا چند اتاقک رمانتیک و دنج نیز درنظر گرفته شده‌اند که با دریایی از گل‌های قرمز و صورتی پوشانده شده‌اند. همچنین مبلمان صورتی پاستلی مخملی متعددی نیز در جای جای کافه درنظر گرفته شده‌اند.

منوی این غذاکده طیف گسترده‌ای از وعده‌های غذایی مقوی مالزیایی و غربی از جمله ناسی دولانگ، ماهی باس تابه‌ای، پنکیک، خرچنگ فلفلی، برگر گاو واگیوی استرالیایی و غیره را شامل می‌شود. بعلاوه می‌توانید غذاهای حلال را سفارش دهید که البته کمی گران هستند.

آدرس: 106,Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران