بهترین رستوران‌های حلال کوالالامپور (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین رستوران‌های حلال کوالالامپور (قسمت اول)

کوالالامپور به عنوان یکی از قطب‌های مهم توریستی جنوب شرقی آسیا برای گردشگران مسلمان شناخته می‌شود. کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه را فراموش کنید، در عوض به سراغ فرهنگی بروید که بیشتر با نوشیدن چای و غذا خوردن در اواخر شب سر و کار دارد. از میان صدها مکان دوست داشتنی برای مسلمان، ما در این لیست به معرفی ۱۰ عدد از بهتری رستوران‌های حلال کوالالامپور پرداخته‌ایم. برای مسافرانی که به خوردن غذاهای حلال اهمیت می‌دهند اعتماد به رستوران‌های خارجی کاری دشوار است. در ادامه می‌توانید با مراجعه به این رستوران‌ها می‌توانید نوروز 99 را به تعطیلاتی آرامشبخش بروید.

 

Hussain Cafe

در دل محله لیتل ایندیا ، Hussain Cafe طیف گسترده‌ای از غذاهای سبک nasi kandar  را ارائه می‌دهد. این محله چند دقیقه از KL Sentral، مرکز حمل و نقل اصلی کوالالامپور، فاصله دارد. مشتریان می‌توانند بیش از ۲۰ نوع غذا انتخاب کنند‌، منوی گسترده‌ای از غذاهایی همچون برنج سرخ شده و نودل، روتی و تاندوریوری. با میز و صندلی‌های ساده، این رستوران، یکی از رستوران‌های حلال محبوب افراد محلی کوالالامپور است. در این رستوران، یک وعده غذایی برای شما بیشتر از ۵.۱۰ دلار هزینه نخواهد داشت. برای افرادی که عاشق فرهنگ و غذاهای هندی هستند این رستوران انتخابی فوق‌العاده است. شما می‌توانید در محله لیتل ایندیا (هند کوچک) بچرخید و هر زمان که خسته شدید برای کامل کردن تجربه‌تان سری به این رستوران بزنید و به پاهایتان استراحت داده و شکم‌تان را مهم انواع طعم و مزه‌های تند هندی کنید.

 

 غذاهای خوشمزه و حلالی که در سفر به کوالالامپور باید امتحان کنید 

 Hussain Cafe

 

آدرس: 1 Jalan Thambipillay, Brickfields Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50470, Malaysia

 

Amber Chinese Muslim Restaurant

رستوران امبر با بهترین منو برای سرو غذای حلال چینی از مسلمانان استقبال می‌کند. این رستوران در منطقه جنوب بانگسار واقع شده و مشتریان می‌توانند بین انواع نودل، غذاهای دریایی و سایر غذاهای الهام گرفته از چین حق انتخاب داشته باشند. از جمله غذاهای سرو شده برجسته در این رستوران می‌توان بهMee niang pi bersama udang  (نودل سرد با میگو)، mee dend cendawan  (نودل گوساله با قارچ) و mee istimewa ala Xin-Jiang  (نودل مخصوص سبک شین-جیانگ) هستند. غذاهای چینی هر چقدر هم که رنگی و وسوسه‌انگیز باشند همیشه مورد شک مسلمانان قرار دارند. در این رستوران می‌توانید با خیال راحت از شیوه پخت حلال از خوردن غذاهای خوش رنگ چینی لذت ببرید.

 

 معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید کوالالامپور 

 Amber Chinese Muslim

 

آدرس: Unit 14, 7 Jalan Kerinchi, Bangsar South Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59200, Malaysia

 

TG’s Nasi Kandar

برای سرو غذای هندی حلال در منطقه Bukit Bintang، به سراغ رستوران TG's Nasi Kandar  بروید. در این رستوران با یک نوع سلف سرویس که در بسیاری از رستوران‌های کوالالامپور یافت می‌شود، و همچنین با طیف گسترده‌ای از حق انتخاب مواجه خواهید بود. مشتریان یک بشقاب برنج می‌گیرند و پول آنچه که می‌خورند را پرداخت می‌کنند. یا چیزی از منوی این رستوران که شامل برنج جوجه (ayam goreng) ، خوراک کاری بره‌، مرغ تاندوری و یکی از انواع مختلف روتی را سفارش می‌دهند. در این رستوران حلال یک وعده غذایی دلچسب به همراه نوشیدنی بیشتر از ۵.۱۰ دلار هزینه نخواهد داشت. برای افرادی که می‌خواهند از غذای خوشمزه لذت ببرند و هزینه‌ای مناسب بپردازند اینجا را توصیه می‌کنیم.

 

 بهترین هتل‌های محله بوکیت بینتانگ

 TG’s Nasi Kandar

 

آدرس: 5 Tengkat Tong Shin, Bukit Bintang Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50200, Malaysia

 

Restoran Yusoof dan Zakhir

رستوران محلی هندی Yusoof dan Zakhir در مرکز محله چینی در نزدیکی بازار مرکزی واقع شده است. این رستوران حلال در کوالالامپور، از صبح تا شب، پذیرای تمام اقشار مالزیایی است. ظروف شامل غذاهای معمول محبوب هندی و برنج سرخ شده در حدود ۱.۳۰ دلار است. غذای بریانی این رستوران جزو غذاهای برجسته محسوب می‌شود. توریست‌ها و مسافرانی که بودجه محدود دارند، می‌توانند در این رستوران، بین افراد محلی، یک تجربه دلپذیر از خوردن غذای خوشمزه و مقرون به صرفه حلال داشته باشند. به علاوه کجای دنیا مثل مالزی می‌خواهید در محله‌‌ای چینی، رستوران هندی پیدا کنید و مشتریانی مالزیایی و توریست را در کنار هم ببینید؟

 

 ۷ محله‌ی معروف کوالالامپور که باید در آنها گشت و گذار کنید 

 Restoran Yusoof dan Zakhir

 

آدرس: 42, 44, 46 Jalan Hang Kasturi, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50050, Malaysia

 

Warisan Nasi Kukus

برای سرو وعده غذایی دم دستی، به سراغ رستورانWarisan Nasi Kukus  در پایین KL Sentral  بروید. منو این رستوران شامل گزیده‌ای از غذاهایNasi Kukus  است که غذاهایی مثل گوشت گوسفند، رندانگ، مرغ و "نازی لماک" ( نوعی سرو مخصوص همراه با شیر نارگیل و برگ درخت پاندانوس) را سرو می‌کند. مشتریان می‌توانند بین چندین نوع سبک برنج و سبک پخت و پز  هر کدام را که تمایل دارند انتخاب کنند. بخش‌های بزرگ و سرویس سریع با قیمت مناسب باعث می‌شوند که این رستوران همیشه مشتری های مخصوص خودش را داشته باشد. یک وعده غذایی معمولی همراه با یک نوشیدنی در این رستوران حلال در منطقهBrickfields  نباید بیشتر از ۶.۳۰ دلار هزینه در پی داشته باشد. اگر در سنترال کوالالامپور هستید حتما سعی کنید خودتان را به این رستوران برسانید که هم کیفیت غذای مناسبی دارد و هم این که نسبت به چیزی که ارائه می‌دهد و هزینه‌ای که می‌پردازید رستورانی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

 

 Warisan Nasi Kukus

 

آدرس: Jalan Tun Sambanthan, Brickfields Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50470, Malaysia

۲۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران