بهترین گالری‌های هنری در کوالالامپور: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین گالری‌های هنری در کوالالامپور: قسمت دوم

تاریخ غنی فرهنگی مالزی، طبقه متوسط ​​در حال رشد و نفوذ سایر کشورها منجر به ارائه چشم اندازهای هنری پر جنب و جوش و متنوعی شده است. باید گفت در سالهای اخیر، هنر در این کشور به طور قابل توجهی رشد کرده و این امر به ویژه در پایتخت بیش از سایر مناطق خود را به رخ می‌کشاند.

از طرفی با اینکه علاقه به هنرهای زیبا در حال افزایش است، دایره خریداران و سرمایه گذاران این رشته در مقایسه با کشورهای توسعه یافته‌تر تا حدودی کوچک است. این بدان معنی است که خرید آثار هنری زیبا در اینجا مقرون به صرفه‌تر هستند.

بنابراین در سفر با تور کوالالامپور چه به دنبال تزئین خانه‌تان با چند قطعه هنری باکیفیت باشید، یا صرفا بخواهید لحظاتی الهام بخش را به تماشای آثار باشکوه بگذرانید، گشت و گذار در میان بهترین گالری‌های هنری شهر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در عین حال توجه داشته باشید آنچه یک گالری هنری را متمایز می‌کند فقط مربوط به آثار هنری ارائه شده نیست، بلکه فضا و طراحی محیطی نیز بسیار اهمیت دارند. نورپردازی، مبلمان و البته نحوه نمایش آثار هنری، همگی عواملی هستند که به ایجاد یک تجربه گالری گردی عالی کمک می‌کنند. بیایید در ادامه قسمت اول، با برخی دیگر از بهترین گالری‌های هنری در کوالالامپور آشنا شویم.

 

ZHAN

اینجا یک مکان جدید برای هنرمندان تازه کار است که وسط دزموند تانگ و تانگ جین چی، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. این گالری متعهد است آثار هنرهای زیبای معاصر هنرمندان داخلی و خارجی را به نمایش بگذارد. گفتنی است این مکان، تاکنون میزبان ۸ نمایشگاه بوده و ارائه آثار هنری بیش از ۳۰ هنرمند را مدیریت کرده است. اگر مایلید در سفر با تور کوالالامپور سری به این گالری بزنید، می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر به اینجا بیایید.

 

بهترین هتل‌های شهر چینی کوالالامپور

آدرس: 100-G.025, Block J, The School, Jaya One, No, 72A, Jalan Universiti, 46200 Petaling Jaya, Selangor

 

The Back Room

اینجا فضایی مستقل و هنری است که به ارتباط هنرمندان، خلاقان و متصدیان ارائه آثار هنری و عموم مردم اختصاص دارد. نمایشگاه‌ها، پروژه‌ها، گفت‌وگوها و کارگاه‌هایی که در اینجا برگزار می‌شوند هدفشان این است که جامعه را دور هم جمع کرده و به عنوان بستری برای آشنایی مخاطبان با هنر و ارج نهادن به این امر عمل کند. گفتنی است این گالری خلاقانه و منحصر به فرد، در ساختمان Zhongshan واقع شده است. اگر به هنر علاقندید و در تعطیلات آخر هفته آزاد هستید، اینجا مکان بسیار خوبی برای بازدید به شمار می‌آید.

آدرس: Jalan Kampung Attap, 80 – 84, Jalan Rotan, 50460 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan

 

Ilham Gallery

این مکان، یک فضای هنری عمومی است که بر ارائه هنر معاصر مالزی متمرکز شده است. فضایی برای علاقمندان هنر مدرن و همچنین برای آشنایی کسانی که تازه وارد دنیای هنر شده‌اند. در این گالری که در برج مدرن ILHAM در نزدیکی Jalan Binjai واقع شده است، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی توسط هنرمندان محلی برگزار می‌شوند.

بعلاوه بازدیدکنندگان می‌توانند از فروشگاهی که در طبقه پنجم واقع شده، سوغاتی خریداری کنند. البته گفتنی است درآمد کالاهای فروخته شده، به حمایت از برنامه‌های عمومی و آموزشی آینده گالری اختصاص داده می‌شود. بعلاوه دانشجویان مشتاق کالج و دانشگاه که به دنبال کارآموزی هستند نیز، می‌توانند برای یادگیری و انجام تکالیفی نظیر تحقیق و کمک در پروژه‌های خاص به گالری بپیوندند.

 

آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

آدرس: Levels 3 And 5, Ilham Tower, 8, Jln Binjai, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Federal Territory Of Kuala Lumpur, Malaysia

 

Wei-Ling Gallery

این مکان محبوب بعنوان بزرگ‌ترین گالری تجاری در کوالالامپور، بیش از یک دهه به توسعه صحنه هنر معاصر مالزی کمک قابل توجهی کرده و با آوردن نمایشگاه‌ها به یک پلتفرم بین‌المللی، نقش مهمی در نمایش هنر این کشور به مخاطبان دنیا داشته است. البته هنرمندان سرشناس خارجی نیز در این گالری، آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

همچنین این گالری به طور منظم نمایشگاه‌های متنوع و جالبی برگزار می‌کند. بعلاوه اینجا بزرگ‌ترین ناشر کتابها و کاتالوگ‌های هنری در مالزی به شمار می‌آید.

آدرس: 8,Jalan Scott, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

National Art Gallery

گالری هنر ملی مجموعه وسیعی از آثار نقاشی، مجسمه و منسوجات را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. این گالری چهار طبقه بزرگ در Jalan Tun Razak، تاکنون بعنوان مکان رسمی هنری مالزی برای برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها فعالیت داشته و آثار جالب هنرمندان برجسته مالزی را ارائه داده است. گفتنی است این گالری تورهای محلی و بین المللی را در این رابطه ترتیب می‌دهد.

 

۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

آدرس: No. 2, Jalan Temerloh, Titiwangsa, 53200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

OUR ArtProjects

این گالری، بر گرد هم آوردن افراد با استعداد برای به نمایش گذاشتن آثار هنری مدرن مالزی و منطقه جنوب شرقی آسیا تمرکز دارد و نمایشگاه‌های متعددی در این رابطه ارائه می‌دهد.  این مکان هنری همچنین خدمات دیگری مانند تحقیق، مشاوره و توسعه کیوریتوری را مدیریت می‌کند. اگر شما نیز از علاقمندان هنر هستید، می‌توانید در سفر با تور کوالالامپور به صورت رایگان از این گالری در ساختمان Zhongshan بازدید کنید.

آدرس: 80A, Jalan Rotan, Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

Pipal Fine Art

Pipal Fine Art که توسط یک زن و شوهر به نامهای Hoe Say Yong و Angie Lee تاسیس شده است، با هدف پرورش استعدادهای جوان، هنرمندان مطرح و نوظهور آسیا و تثبیت آنها در صحنه هنر فعالیت می‌کند. در اینجا طیف وسیعی از آثار هنری و مجسمه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. گالری همچنین خدمات مختلفی مانند میزبانی رویدادها و مدیریت پروژه را ارائه می‌دهد.

 

خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

آدرس: Mid Valley City, 58000 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

Vallette Gallery

صاحبان این گالری با ارائه آثار هنرمندان مالزیایی و بین المللی در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و اینستالیشن‌های هنری، قصد دارند هنرمندان مالزیایی را تبلیغ کنند و همچنین شناخته شده‌ترین هنرمندان اروپا را به عموم معرفی نمایند. آنها با فراهم کردن محیطی برای ارتباط، اشتراک گذاری و راهنمایی در جامعه هنرمندان، به دنبال ارتقاء خلاقیت هستند.

همچنین به طور مرتب انجمن‌ها و رویدادهایی را ترتیب می‌دهد تا جوامع و دوستداران هنر را گرد هم آورد. این گالری که در یک عمارت وسیع واقع شده و توسط یک تیم دوستانه اداره می‌شود، قطعا ارزش بازدید در یک بعد از ظهر آرام آخر هفته را دارد.

آدرس: Lorong Kemaris 5, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Shalini Ganendra Fine Art

این گالری به بازنمایی هنر و تخصص در هنر معاصر آسیا، رویکردی کل نگر داشته و این امر آنرا را به یکی از جالب‌ترین گالری‌های کشور بدل کرده است. این مکان که با نام اختصاری SGFA نیز شناخته می‌شود، در یک خانه ییلاقی دل‌باز زیبا در نزدیکی کوالالامپور در محله‌ای آرام در پتالینگ جایا واقع شده و به طور منظم و همیشگی با هنرمندان برجسته کار می‌کند و طیف متنوعی از آثار هنری و طراحی را از طریق نمایشگاه‌هایشان ارائه می‌دهد.

 

مسیرهای پیاده‌روی جذاب در کوالالامپور

آدرس: Gallery Residence, 8 Lorong 16/16B, Section 16, Selangor, 46350 Petaling Jaya, Malaysia

 

TMS Art Gallery

این گالری هنری نه تنها در تبلیغات و بازاریابی بلکه در برگزاری کارگاه‌های هنری، صنایع دستی، موسیقی و نمایشگاه‌هایی در این زمینه دست دارد. اینجا مکانی ایده آل برای دانشجویان و دوستداران هنربوده و بهترین کلاس‌های نقاشی، جواهرسازی، عکاسی، هنر سرامیک و غیره را ارائه می‌دهد.

آدرس: 51Embun Kemensah, Jln Tiara Kemensah 3, 68000 Ampang Jaya, Selangor, Malaysia

 

Art Square

شکل‌گیری Art Square بر اساس ایده "جمع‌آوری آثار هنری برای همه، نه فقط برای نخبگان" شکل گرفت. این گالری با مجموعه‌ای بیش از ۵۰۰ اثر هنری از هنرمندان داخلی و بین‌المللی، آرزو دارد تا آثار هنری باکیفیت را در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر کند و در عین حال سطح قدردانی از هنر را در میان جامعه مالزی افزایش دهد.

این مکان، شاخص نمایشگاه‌های عمومی را بر اساس طیف وسیعی از آثار هنری در سبک‌های انتزاعی، منظره، رئالیسم، سوررئالیسم و هنر پاپ ارائه می‌دهد. بسیاری از آثار موجود که برای خرید گذاشته شده‌اند، قیمتی مقرون به صرفه دارند. گفتنی است بخشی از فضای گالری، نیز به کلکسیون‌های هنری عالی از هنرمندان مشهور مالزی اختصاص داده شده است.

 

تجربه ۵ اسپای لاکچری در سفر به کوالالامپور

آدرس: 98Jalan Maarof, 59100 Kuala Lumpur

 

Ruang Pemula

دو وکیل با عناوین فخرالدین و فاطمه سلیمان، جمع آوری آثار هنری نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی را در اوایل دهه ۹۰ آغاز کردند. و امروزه کلکسیون بزرگ آنها از هنر معاصر مالزی، بیشتر در Ruang Pemula که به اختصار RuPe نامیده می شود نگهداری می‌شود. بازدید از این گالری به شما نشان می‌دهد که این زوج به خوبی از فضا استفاده کرده‌اند. جالب است بدانید آنها آثار معاصر بسیاری از هنرمندان برجسته مالزیایی را در این گالری ارائه می‌دهند و زمانی آنها را خریداری کردند که این هنرمندان هنوز از نام و شهرتی برخوردار نبودند.

آدرس: 4thFloor, Block A, Pusat Perdagangan Taman Dagang, Jalan Dagang Besar Kuala Lumpur

 

Galeri Chandan

Galeri Chandan واقع در Solaris Dutamas، فضای کافی را برای هنرمندان محلی فراهم می‌کند تا انواع مختلف آثار هنری را به عموم ارائه دهند. این گالری همچنین جشنواره دو سالانه هنرمندان نوظهور مالزی (MEAA) را برای تشویق استعدادهای آینده این کشور برگزار می‌کند.

 

گشت و گذار در آکواریوم جذاب کوالالامپور

آدرس: Phileo Damansara, 2, Jalan 16/11, Solaris Dutamas, 46350 Petaling Jaya, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

Pelita Hati Sdn. Bhd

هنر پدیده‌ای بسیار ذهنی و از این رو بسیار شخصی است. زیرا معنی و واکنش عاطفی یک فرد با شخص دیگر متفاوت است. این اندیشه، پایه و اساس فعالیت این گالری بوده و بر این اساس از سال ۱۹۹۵ هنر مالزی را ترویج می‌کند و آثار هنری با استانداردهای باکیفیت بالا را ارائه می‌دهد و آثار هنرمندان برجسته معاصر را به معرض نمایش و فروش می‌گذارد. بنابراین در این گالری می‌توانید نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، چاپ‌ها، عکاسی و سایر اشکال هنری ایجاد شده توسط هنرمندان جدید و یا باسابقه را بیابد.

علاوه بر سازماندهی نمایشگاه‌ها، در این گالری انجمن‌های هنری، گفتگوها و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شوند. جالب است بدانید این گالری، به منظور تامین مالی و حمایت مالی بسیاری از پروژه‌های هنری جامعه، با سایر سازمان‌های مستقل یا ارگان‌های دولتی همکاری کرده است. بعلاوه خدمات مشاوره هنرهای زیبا را به معماران، طراحان داخلی، موزه‌ها و افراد مختلف ارائه می‌دهد.

آدرس: 317Lrg Maarof, Bangsar, 59000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Kitch-N-Art Gallery

این گالری نیز، یکی از محبوب‌ترین گالری‌های کوالالامپور است و به لحاظ موقعیت مکانی در مرکز خرید Publika واقع شده است. این فضا، امکان ارتباط هنرمندان جوان بااستعداد را با خریداران و علاقمندان به آثار هنری برقرار می‌نماید. در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای با کیفیت از نقاشی‌های اصل و آثار هنری مدرن را بیابید.

 

خاطراتی که از سفر به کوالالامپور به یادگار می‌برید

آدرس: Jalan Dutamas 1, Solaris Dutamas, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

Art House Gallery Museum of Ethnic Arts

سفرمان را در هزارتوی بهترین گالری‌های هنری کوالالامپور، با گشت و گذار در گالری و موزه هنرهای قومی Art House به پایان می‌رسانیم. می‌توانید این مکان را بعنوان یک گالری هنری تجاری با یک مینی موزه هنرهای عامیانه و قومی توصیف کنید.

در این موزه خصوصی، نمایشگاه‌های دائمی از آثار قبیله ساراواک برقرار است که صاحب گالری آقای Leonard Yiu در طی ۲۰ سال آنها را از بورنئو تهیه و جمع آوری کرده و در کل یک سوم از مساحت کل گالری را به خود اختصاص داده‌اند.

ناگفته نماند که اقلام این مینی موزه فروشی نیستند. اما سایر گزینه‌ها از جمله تابلوهای نقاشی، زیور آلات، مبلمان، صنایع دستی، نمادهای بودایی و اکسسوری‌هایی از سایر نقاط نظیر مالزی، تبت، میانمار، اندونزی، چین، تایلند و مناطق دیگر به فروش می‌رسند. گفته می‌شود این گالری، بهترین عتیقه فروشی شهر است.

آدرس: Lot 3.04 & 3.05, Level 2, Annexe Building, Central Market, 10,, Jalan Hang Kasturi, 50050 Kuala Lumpur, Malaysia 

۱۰ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران