بهترین گالری‌های هنری در کوالالامپور: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین گالری‌های هنری در کوالالامپور: قسمت اول

کوالالامپور شهری عالی برای گردشگران به شمار می‌آید و بهترین جاذبه‌های اینجا، باعث حسادت شهرهای دیگر منطقه می‌شوند. در عین حال رستوران‌های آن درست در خط مقدم ترندهای آشپزی و نوآوری روز دنیا قرار دارند. بعلاوه باید گفت پایتخت مالزی جایگاه بسیاری از مراکز سلامتی، اسپاها و حمام‌هاست که برای تجدید قوای جسم و ذهن طراحی شده‌اند.

هنر نیز تاثیر مشابهی بر روح و ذهن دارد. اوقاتی که در گالری‌های هنری سپری می‌شود، می‌تواند بهترین و لذت بخش‌ترین دقایق را برای علاقمندان هنر رقم بزند. این امر در کوالالامپور نیز مانند هر نقطه دیگری در جهان صدق می‌کند و گالری‌های هنری، ریه‌های الهام و زیبایی شناسی این شهر به شمار می‌آیند.

در سفر با تور کوالالامپور کشف می‌کنید که این خطه، تاریخچه طولانی در هنر و خلاقیت داشته و شواهد بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند این شهر از شهرت بالای هنری در میان همتایانش در جهان برخوردار است. گفتنی است صحنه هنری کوالالامپور، با وجود افزایش روز افزون مردم علاقمند و همچنین سرمایه گذاری‌های کلان برای برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های متعدد، در حال رشد و رونق است.  بنابراین پیشنهاد می‌کنیم خودتان را به بهترین گالری‌های این شهر برسانید و روانتان را در اختیار آثاری خارق العاده از اساتید برجسته هنری قرار دهید.

 

HOM Art Trans

آیا به دنبال هنر هنرمندان نوظهور هستید؟ آیا می‌خواهید بعنوان یکی از شهروندان مالزیایی نامی برای خود در صحنه هنری محلی ایجاد کنید؟ در این صورت باید بدانید این گالری، تمام امکانات را برای حمایت از استعدادهای جوان ارائه می‌دهد.

HOM Art Trans در سال ۲۰۰۷ برای حمایت از هنرمندان جوان محلی تاسیس شد. این فضای هنری مستقل، همچنین نردبانی برای هر هنرمند مشتاقی است که به دنبال رشد و دیده شدن در صنعت هنر است.

HOMS Art Trans فقط یک گالری نیست، بلکه یک استودیو و آرشیو هنری نیز به شمار می‌آید. مسئولین این گالری برنامه هایی مانند The Residency، The Art Fund و The Art Award را برای نمایش هنر مالزی و پرورش هنرمندان جوان ارائه می‌دهند.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

Galeri TAKSU

اینجا یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های تجاری شهر است، اما در عین حال در تلاش است با گرد هم آوردن هنرمندان مالزیایی که در رسانه‌های مختلف کار می‌کنند، به کانون برتری در فرهنگ، معماری، هنر و صنایع دستی تبدیل شود. گفتنی است  این مکان، همچنین میزبان هنرمندان با استعدادی از سراسر دنیاست و شعبه‌ای در سنگاپور دارد.

آثار این گالری، اغلب به هنر معاصر می‌پردازند و البته برنامه‌های دیگری از جمله سخنرانی و کارگاه نیز در این مکان برگزار می‌شوند. این گالری که در ابتدا در سال ۱۹۹۲ در مجتمع دایابومی تاسیس شد، شش سال بعد به مرکز خرید پرطرفدار Suria KLCC  انتقال یافت و از فضای بزرگ‌تری به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع برخوردار شد.

آدرس: 6A Jalan Cempaka 16, Taman Cempaka, Kuala Lumpur, 68000

 

MAP @ Publika

این گالری که به عنوان مرکزی برای تمام فعالیت‌های هنری در منطقه Hartamas راه اندازی شد، از دو فضا تشکیل شده است: جعبه سفید (یک فضای نمایشگاهی) و جعبه سیاه (یک فضای رسانه‌ای جدید). هر دو دارای یک محیط باز و دیوارهای انعطاف پذیر هستند که امکان تغییر دکوراسیون و پارتیشن بندی را متناسب با کاربردهای مختلف فراهم می‌کنند.

جالب است بدانید تا به امروز این گالری، میزبان حراج‌های هنری و همچنین نمایشگاه‌های گروهی از استعدادهای درخشان در کوالالامپور بوده است. می‌توانید در حین تماشای آثار، از طعم قهوه‌های فراوان و گوارا به میزان دلخواه لذت ببرید.

 آدرس: Level G2, Publika, 1 Jalan Dutamas 1, Kuala Lumpur, 50480

 

G13 Gallery

هر چند به لحاظ موقعیت مکانی دسترسی به G13 کمی دشوار است، اما اگر به دنبال تماشا و خرید آثار هنری از یک گالری جدید هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به این مکان بزنید. مالک این گالری، مشتاقانه در ارتقاء این مکان تلاش می‌کند و تا کنون پیشرفت‌هایی قابل توجه در ایجاد روابط نزدیکتر بین هنرمندان و مردم منطقه بدست آورده است.

در واقع گالری G13؛ آثار هنری مختلف هنرمندان داخلی و بین المللی را به نمایش می‌گذارد. و جالب است بدانید در سال ۱۰۲۸، این گالری مجموعه‌ای از آثار هنرمندان خود را در نمایشگاه‌های هنری بین‌المللی از جمله سنگاپور، بوسان و بانکوک معرفی کرد. در ضمن باید گفت بازدید از این مکان رایگان است.

 

آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

آدرس: GL13 Block B (Ground Floor), Kelana Square, Jalan SS7/26, Petaling Jaya, 43000

 

The Print Room

این گالری، به ارائه عکس‌های آنالوگ می‌پردازد که البته رقابت آن با عصر دیجیتال و عکس‌های دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند امری دشوار به نظر می رسد. در اینجا کلاس‌هایی خصوصی برای علاقمندان ترتیب داده می‌شوند و آثار شاگردان در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرند. همچنین باید گفت گالری، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای را توسط مدرسان مهمان برگزار می‌کند.

آدرس: 49Lorong 16/9E, Seksyen 16, Selangor, 46350

 

R A Fine Arts

این گالری، در دهه گذشته یک زندگی عشایری داشته است: این مکان در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک گالری مبتنی بر مشاوره تاسیس شد که هدف آن ترویج هر دو شکل هنرهای تجسمی مدرن و سنتی بود. زمانی در نزدیکی Jalan Ampang قرار داشت و سپس در سال ۲۰۱۱ به مکان فعلی‌اش در Solaris Dutamas منتقل شد و در این راستا ارائه آثار هنرمندان محلی را در قلب تلاش‌هایش جای داد.

بطور کلی باید گفت این گالری از فضای نمایشگاهی منحصر به فرد، مجلل و مدرن برخوردار است و به طور همیشگی با ارائه آثار منتخبی از هنرمندان برجسته مدرن مالزیایی و همچنین آثاری از بهترین هنرمندان سنتی آسیای جنوب شرقی، بی‌وقفه برای ارائه هنر به توده‌ها تلاش کرده است.

 

معرفی موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

آدرس: 11Jalan Kampung Pandan, Kuala Lumpur, 55100

 

Richard Koh Fine Art

دکوراسیون زیبا و خلاقانه همراه با مبلمان وینتیج در فضای داخلی، حضوری قوی در عرصه‌های هنری بین المللی، ارائه آثار معاصر و برخورداری از یک پایگاه قدرتمند در سنگاپور از مهمترین مشخصه‌های این گالری به شمار می‌آیند. این مکان که به اختصار  RKFA نامیده می‌شود، یک گالری هنری خصوصی و استودیوی نمایشگاهی است که با تعهد به شیوه‌های نوظهور و رسانه‌های چالش برانگیز، به طور مرتب نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌کند.

این گالری با وجود شعبه‌هایی در کوالالامپور، بانکوک و سنگاپور، خود را وقف ترویج هنر معاصر آسیای جنوب شرقی هم در سطح بومی و هم در سطح بین‌المللی کرده است. هدف گالری، این است که استعدادهای نادیده گرفته شده را شناسایی کرده و به رشد آنها کمک کند و فرصت‌هایی برای آنها فراهم نماید تا کار خود را به سطح بالاتری برسانند. این گالری نمایشگاه‌های همیشگی، نشریات چاپی و دیجیتالی دارد و با گالری‌های دیگر نیز همکاری می‌کند.

آدرس: 229Jalan Maarof, Bangsar, 59000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

Prototype Gallery

این مکان به تنهایی یک جواهر است و بعنوان یکی از اولین ساختمان‌های تجاری در کوالالامپور، به طور خاص توسط صاحبان گالری پروتوتایپ برای ارائه آثار هنری انتخاب شد. این صاحبان به صورت محلی، به تولید هنرهای خلاقانه و همسان سازی گذشته و آینده می‌پردازند و بر این باورند که گذشته، نقش مهمی در کشف و توسعه ایده‌های جدید دارد.

این گالری از دو فضا تشکیل شده است: یک گالری و یک فضای نمایشگاهی بزرگتر که می‌تواند میزبان رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های عکاسی و بازارهای کوچک باشد. در عین حال روی ارائه برش لیزری، نقاشی سه بعدی و جواهرات دست ساز نیز تمرکز دارد.

آدرس: 3.01DSecond Floor, Wisma Central, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, 50450

 

PORT commune

اینجا در گذشته یک انبار کارخانه قدیمی بوده که تغییر کاربردی داده و از سال ۲۰۱۴ به ارائه آثار نمایشگاهی اقدام کرده است. این مکان با وجود ۲۳۸۰ فوت مربع فضا، به علاوه ترکیبی از فضاهای کوچکتر، برای انواع رویدادها مناسب است. راه اندازی نمایشگاه‌های مد، نمایشگاه‌های هنری و کارگاه‌های عکاسی از جمله فعالیت‌های این گالری به شمار می‌آیند.

آدرس: 3Jalan 51/201, Seksyen 51, Petaling Jaya, 46050

 

Minut Init Art Social

اگرچه Minut Init Art Social در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و سابقه‌ای چندان طولانی ندارد، اما اخیرا پس از سازماندهی رویدادها بود که به نامی آشنا در صحنه هنری بدل گشت. این مکان که قبلا به عنوان یک گالری مستقل شناخته می‌شد، اکنون خود را یک محیط اجتماعی هنری می‌داند. ضمن اینکه فضایش را گسترش داده و طبقه دوم را مجهز به فضای استراحت، کافه‌ای که غذا و نوشیدنی سرو می‌کند و یک کتابخانه کوچک کرده است.

این مکان، بسیار آرامش بخش و دنج بوده و در عین حال میزبان بسیاری از رویدادهای دیگر از جمله کنسرت‌های زنده بوده است. این گالری از ارائه آثار هنرمندان ناشناخته و هم هنرمندان باسابقه، صرفنظر از رشته هنری‌شان استقبال می‌کند و بنابراین در اینجا می‌توانید شاهد نمایش هنر پاپ، خیابانی یا انتزاعی، عکاسی، انیمیشن یا حتی فیلم باشید.

 

موزه غذاهای عجیب شهر پنانگ

آدرس: 29B Jalan SS 21/37, Damansara Utama, Petaling Jaya, 47400

 

Awegallery

اینجا یک فضای خلاقانه قابل تغییر برای میزبانی انواع رویدادهای خلاقانه است و در همسایگی تامان پارامونت، درست در کنار کافه Awesome Canteen واقع شده است. این فضای بزرگ، رویدادهای بسیاری از جمله نمایشگاه‌های هنری را ترتیب می‌دهد. بنابراین دوستداران هنر، افراد خلاق و کسانی که به دنبال یافتن جایی برای میزبانی رویدادهای خلاقانه یا مهمانی‌های شخصی هستند، به این مکان رفت و آمد می‌کنند. بعلاوه برای مهمانان، وعده‌های غذایی ویژه‌ای تهیه می‌کند و در عین حال می‌توان کلاسها و کارگاه‌هایی را در این گالری برگزار کرد.

آدرس: 21,Jalan 20/13, Taman Paramount, Petaling Jaya, 46300

 

Artemis Art Gallery

این گالری که در مرکز خرید Publika قرار دارد، مکانی است که به هنرمندان جوان کمک می‌کند تا صرف نظر از هر پیشینه‌ای، آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند. در واقع این مکان به نمایندگی از هنرمندان جوان و نوظهور و هدایت مجموعه‌داران جدید در صحنه هنری مالزی، آثار هنرمندان را در سراسر آسیا به نمایش گذاشته و تبلیغ می‌کند.

 این گالری به غیر از تبلیغ مجموعه آثار هنری هنرمندان، رویدادهایی نظیر کارگاه‌های هنری، ادبی و فرهنگی و جلسات رونمایی کتاب برگزار می‌کند.  

آدرس: Lot 21 & 22, Level G4 Publika @ Dutamas, No. 1, Jalan Dutamas 1, 50480 Kuala Lumpur, Malaysia

 

Bank Negara Malaysia

این موزه و گالری هنری که با نام اختصاری BNM MAG نیز شهرت دارد، به طور رسمی در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و با اینکه دسترسی به آن از لحاظ موقعیت مکانی دشوار است، اما ارزشش را دارد. نمای عظیم فولاد و شیشه این ساختمان، منظره ای بسیار آرام و پانوراما ارائه می‌دهد و مجموعه هنری متنوع و قابل توجه آنها در حدود ۱۸۰۰ اثر است.

این مکان به ارائه آثار تمام هنرمندان برجسته مالزیایی پرداخته و مکانی فوق العاده برای علاقمندان به هنر در هر سطحی به شمار می‌آید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر موزه‌های شهر، مقاله معرفی ۷ موزه معروف کوالالامپور که در زمان سفر به این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Sasana Kijang, 2, Jalan Dato Onn, Kuala Lumpur, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Sekeping Tenggiri

این مکان بیشتر بعنوان مهمانخانه در حومه شهر شناخته می‌شود، اما در عین حال یک فضای گالری برای ارائه  مجموعه خصوصی Ng Seksan دارد که بازدید از آن برای عموم امکانپذیر است. ورودی این گالری، بین دو اتاق مهمان قرار دارد. و با ورود به آن با مجموعه‌ای وسیع و متنوع از آثار هنری در حدود ۴۰۰ اثر مواجه خواهید شد. به یاد داشته باشید اگر از مهمانان این مهمانخانه نیستید، برای بازدید از آثار گالری باید از قبل وقت بگیرید.

 

معرفی جذاب‌ترین موزه‌های مالزی

آدرس: No. 48, Off Kuala Lumpur, Jalan Tenggiri, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

A+ Works Of Art

اینجا یک گالری هنر معاصر، با تمرکز بر هنر مالزی و جنوب شرق آسیاست که توسط Joshua Lim در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و طیف گسترده‌ای از آثار معاصر از نقاشی گرفته تا پرفورمنس، طراحی، مجسمه سازی، عکاسی و ویدئو را ارائه می‌دهد. این گالری با بسیاری از هنرمندان محلی و برخی از هنرمندان مناطق دیگر کار کرده است و اگر شما نیز به دنبال هنر جدید و تازه هستید، این مکان بسیار مناسبتان است.

آدرس: d6-G-8 d6 Trade Centre, 801, Jalan Sentul, 51000 Kuala Lumpur

 

A.P Art Gallery

گالری هنر A.P که توسط رحیمه هارون در سال ۱۹۸۳ آغاز به کار کرد، مکانی عالی برای هنرمندان محلی و علاقمندان به هنر به شمار می‌آید. بنیان‌گذار این مجموعه، از دهه ۸۰ شروع به جمع‌آوری آثار هنری کرد و در عین حال می‌توانید رویدادهایی را در این گالری شاهد باشید. این مکان همه روزه به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از 11 صبح تا 5 عصر پذیرای علاقمندان است.

آدرس: Kuala Lumpur MY, No. 9169A, Jalan Negara, Taman Melawati, 53100 Wilaya Persekutuan, Selangor

۰۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران