جزایر و سواحل پنهان مالزی: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جزایر و سواحل پنهان مالزی: بخش اول

مالزی کمربندی عریض و طویل از خطوط ساحلی با ماسه‌های سفید، صخره‌های مرجانی، آبهای کریستالی و حیات وحش را داراست. در این بین اما جزایر و سواحلی نیز وجود دارند که کمتر گردشگری از وجود آنها آگاه است. اگر با تور مالزی سفر می‌کنید و علاقمند به اکتشاف چیزهای جدید هستید، در این مقاله ما را همراهی کنید تا به گشت و گذار در جزایر و سواحل پنهان و اسرارآمیز مالزی بپردازیم.

 

Tenggol  

این جزیره لاکچری، جنوبی‌ترین بخش از  مجموعه مجمع الجزایر ایالت ترنگانو به شمار می‌آید و از دریای چین جنوبی امتداد می‌یابد. برخلاف همسایگانش یعنی مجمع جزایر پرهنتیان، این مکان غالبا برای تعداد انگشت شماری از افراد محلی شناخته شده است و بازدیدکننده چندانی ندارد. شرایط ایده‌آل غواصی، تورهای روزانه کوسه نهنگ، مسیرهای جنگلی و فضایی عالی برای ساحل گردی از امکانات گردشگری بی‌بدیل در این خطه به شمار می‌آیند. برای رسیدن به این جزیره ارزشمند و دیدنی، می توانید با یک اتوبوس ظرف پنج ساعت از کوالالامپور به دانگان بروید و پس از آن سفری دریایی با کشتی را به مدت ۵۰ دقیقه به سوی جزیره تجربه کنید.

 

تفریحات به یاد ماندنی در جزیره لنکاوی

موقعیت: Pulau Tenggul Terengganu, Malaysia

 

Redang

بیست سال پیش جزیره ردانگ مالزی در شمار رازهای محرمانه مالزی بود، اما هنگامی که در فیلم تعطیلات تابستانی (۲۰۰۰) در هنگ کنگ ظاهر شد، گردشگران به سرعت آن را دنبال و کشف کردند. این جزیره با جزایر Perhentians و Tenggol مرز مشترک دارد، اما آنچه این مجمع الجزایر کوچک را متمایز می‌کند استراحتگاه‌های کلاس جهانی آن است. سواحل بکر ماسه‌ای در این جا طرفداران بسیاری دارند و در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این جزیره افتاد، حتما به ساحل Pasir Panjang در بخش شرقی جزیره بروید و از شرایط مناسب غواصی در این محدوده لذت ببرید.

موقعیت: Pulau Redang Kuala Terengganu, Terengganu, 21090, Malaysia

 

Kapas

جزیره Kapas در مقایسه با همسایگان خود، تقریبا خالی از سکنه است. تعداد انگشت شماری از مهمانسراها و هاستل‌ها در سواحل متروکه جزیره قرار دارند و پذیرای جمعیتی هستند که به دنبال کاهش هزینه‌های خود و اقامتگاه‌هایی ارزان قیمت هستند. بنابراین بهتر است اینجا به دنبال استراحتگاه‌های مجلل، امکانات انبوه و وای فای نباشید و از سکوت و دنجی آن نهایت بهره را ببرید. خط ساحلی وسیع، صخره‌های مرجانی رنگارنگ و آب‌های شفاف و تمیز در این جا به استقبالتان می‌آیند و توصیه می‌کنیم که حداقل دو شب را در یکی از اسرارآمیزترین جزایر مالزی سپری کنید.

 

میدان عقاب نماد جزیره لنکاوی در مالزی

موقعیت: Pulau Kapas Terengganu, Malaysia

 

Gem

صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش این جزیره، سرشار از زندگی دریایی هستند و این در حالی است که درختان نخل در سواحل نرم و ماسه‌ای و جنگل‌های انبوه و سرسبز جزیره را زینت می‌بخشند. اگرچه این مکان ممکن است مانند بسیاری از جزایر دیگر در مالزی به نظر برسد، اما فاقد یک عنصر مهم یعنی گردشگران است. به غیر از تعداد معدودی مهمان در استراحتگاه و آبگرم جزیره، کسی را در این مکان نخواهید یافت و اگر از مردم محلی کوالالامپور در مورد Gem بپرسید آنرا نمی‌شناسند. این امر جزیره را به یکی از ناشناخته‌ترین و مرموزترین بخش‌های مالزی بدل کرده است.

موقعیت: Terengganu, Malaysia

 

Rawa

سواحل خیره کننده ماسه‌ای سفید، ۲ استراحتگاه محبوب مشهور و ویلاهای ساحلی خلاصه‌ای از شرح جزیره راوا است. این جزیره مرجانی کوچک، در ایالت Johor  واقع شده و استراحتگاه هایش به ویژه برای افرادی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند بسیار جذاب است. بنابراین جای تعجب نیست که این قطعه از بهشت، دارای قیمت‌هایی بالاست و اتاق‌ها که اغلب از ماه‌ها قبل رزرو می‌شوند. راوا برای گذراندن ماه عسل و سفرهای عاشقانه بسیار ایده‌آل است.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

موقعیت: Rawa Island Mersing, Johor, Malaysia

 

Pom Pom

جزیره Pom Pom، خواهر کمتر شناخته شده کانون غواصی مشهور جهان یعنی Sipadan، در امتداد ساحل شرقی Sabah است. این جزیره که جزئی از مجمع الجزایر Semporna به شمار می‌آید، گردشگران داخلی را برای استراحت در ساحلی آرام به سوی خود جذب می‌کند، اما برای گردشگران خارجی چندان شناخته شده نیست واستراحتگاه‌ها و خانه‌های ییلاقی انگشت شماری را در امتداد سواحل این محدوده خواهید یافت. اینجا تکه‌ای از بهشت است و در عین حال امکان غواصی همراه با صدها ماهی و لاک پشت را به علاقمندان هدیه می‌دهد و یکی از بهترین نقاط مالزی برای غواصی است. بهتر است یکی دو شب را در استراحتگاه‌های این محدوده بگذارنید و وقتی از خواب بیدار می‌شوید مستقیما به دل آب شیرجه بزنید.

موقعیت: Sabah, Malaysia

 

Sarawak

ساحل Tusan در جزیره Sarawak، بازدیدکنندگان چندانی به جز خانواده‌های محلی ندارد .بسیاری از افراد خارجی هرگز شن و ماسه نارنجی گرم و صخره‌های برافراشته و زیبای آنرا ندیده‌اند. جالب است بدانید که وقتی شرایط جوی در این منطقه مساعد باشد، میکروارگانیسم‌های ریز دریایی، ماده شیمیایی را در آب آزاد می‌کنند. این بیولومینسانس، آب‌های لطیف را به واحه‌ای از رنگ آبی نئونی تبدیل کرده و پدیده تماشایی و بسیار کمیاب با عنوان اشک آبی را ایجاد می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به جزیره‌ی لنکاوی

موقعیت: Kampung Terahat Bekenu, Sarawak, 98150, Malaysia

 

Pangkor

با وجود یک کمپین توریستی که اخیرا راه افتاده، اما Pangkor همچنان یکی از کم بازدیدترین جزایر در مالزی به شمار می‌آید و این امر منجر به سکوت و پاکیزگی این محدوده شده است. ساحل مرجانی در ساحل شمال غربی Pangkor، مناظر خیره کننده‌ای از جزایر همسایه ارائه می‌دهد. چند مهمانخانه فضاهای کوچک نزدیک ساحل را پر کرده‌اند و کافه‌ها و رستوران‌هایی به سبک محلی مشرف به دریا هستند و ترکیب جالبی را ایجاد کرده‌اند.

موقعیت: Perak, Malaysia

۱۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران