جزایر مانتانانی(Mantanani) مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جزایر مانتانانی(Mantanani) مالزی

 مالزی، کشوری با هزاران جاذبه‌ی گردشگری که میلیون‌ها گردشگر با سلایق مختلف، هر ساله از آن‌جا بازدید کرده و همه از بودن در این سرزمین، لذت می‌برند. یکی از دلایل محبوبیت مالزی، همین تنوع مقاصد گردشگری آن است. کوالالامپور یکی از مدرن‌ترین پایتخت‌های دنیاست که اکثر گردشگرانی که به تور مالزی می‌آیند، سفر خود را از آن‌جا آغاز می‌کنند، اما مقاصد کوچک و بزرگ زیادی در این کشور وجود دارند که ما امروز به سراغ یکی از آن‌ها رفته‌ایم. با ما همراه باشید با معرفی جزایر زیبای مانتانانی.

 

درباره جزایر مانتانانی در مالزی

جزایر مانتانانی متشکل از سه جزیره‌ی کوچک و نسبتا دورافتاده است که در شمال غربی کوتا بلود واقع شده. تا همین چند سال پیش، تنها تعداد محدودی از محلی‌ها از وجود این جزایر با خبر بودند و برای گردش به آن‌جا می‌رفتند، اما با ساخت ویلاهای بزرگ و ریزورت غواصی در بزرگ‌ترین جزیره این مجموعه، حالا گردشگران متعددی برای بازدید از این خشکی‌های فوق‌العاده زیبا، به این گوشه از مالزی سفر می‌کنند.

با این که جزایر مانتانانی کوچک هستند، اما در آن‌ها می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را تجربه کنید. این سه تکه کوچک از بهشت، پوششی جنگلی از درخت‌های نخل دارند و یکی از متنوع‌ترین زیست‌گاه‌های دریایی در منطقه محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که سه کشتی قدیمی غرق شده در آب‌های کریستالی اطراف واقع شده‌اند که هنوز داستان آن‌ها همچون رازی سر به مهر است و حالا جایگاهی برای زندگی ماهی‌ها و دیگر آبزیان رنگارنگ جزایر مانتانانی هستند.

همین تنوع زیست محیطی، آبی کریستالی که تا ۴۰ متر عمق آب را نیز می‌توانید مشاهده کنید و سه کشتی یاد شده، از مانتانانی، یکی از بهترین محل‌ها برای غواصی در مالزی را ساخته است.جایی که می‌توانید موجودات خاص آبی همچون اختاپوس حلقه آبی، اسب‌های دریایی خاص این مکان، ماهی‌های چشم صورتی و ... را مشاهده کنید.

 

۸ مقصد پربازدید در کشور مالزی

چطور به جزایر مانتانانی برویم

بسیاری از توریست‌ها از طریق کوتا کینابالو به این جزایر می‌روند. برای این کار، وقتی در فرودگاه کوتا کینابالو به زمین نشستید، باید ماشینی را برای رفتن به کوتا بلود کرایه کنید. این مسیر حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. وقتی به این شهر ساحلی رسیدید، می‌توانید از طریق قایق به جزایر مانتانانی برسید. با توجه به پروازهای ارزان داخلی، اگر سفر بلند مدت با تور مالزی را انتخاب کرده باشید، می‌توانید از خود کوالالامپور به این محل آمده و دو روزی را در جزایر مانتانانی سر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر مانتانانی

این جزایر در تمام طول سال گرم و مرطوب هستند، اما بهترین زمان برای رفتن به مانتانانی بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر است. این روزها امن‌ترین زمان برای انجام انواع فعالیت‌های آبی بوده و آسمان صاف و بدون بارندگی خواهد بود.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

فعالیت‌هایی که حتما باید در سفر به جزایر مانتانانی انجام دهید

تور غروب آفتاب: در این تور شما با قایق‌های مخصوص به داخل آب برده می‌شوید تا تصویر خاص غروب آفتاب در آسمان این محل را مشاهده کنید. یک گردش رمانتیک و عالی در سفر به مالزی.

اسنورکلینگ: هر روز می‌توانید یک عینک شنا مخصوص اسنورکلینگ گرفته و از روی آب ماهی‌های رنگارنگ را ببینید که زیر آب به این سمت و آن سمت می‌روند. با توجه به زلال بودن آب در اطراف جزایر مانتانانی، شما می‌توانید بدون غواصی تا عمق زیادی از آب را مشاهده نمایید.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

کایاک سواری: یکی دیگر از فعالیت‌های آرامش بخش و جذاب، کایاک سواری در دل آب است. نیاز نیست هیچ آشنایی قبلی داشته باشید، چون قایق‌ها همه برای افراد مبتدی ساخته شده و اگر بخواهید یک مربی همراهیتان خواهد کرد.

غواصی: اگر هم دل زدن به آب را داشته باشید، حتما باید در تورهای غواصی شرکت کنید. آموزش‌های لازم قبل از تور به شما داده خواهد شد و شما با مربی کاربلد به سراغ کشتی‌های غرق شده می‌روید.

 

آشنایی با واحد پول مالزی در سفر

گردش در جزایر مانتانانی: فراموش نکنید که این جزایر خود زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای در خشکی دارند که شامل دهکده‌های قدیمی، پوشش جنگلی، مناظر زیبا و ... هستند. البته در این میان عکاسی از محیط‌های مختلف را نیز نباید از دست بدهید.

نکاتی که باید در زمان بازدید از جزایر مانتانانی در نظر داشته باشید:

  • این جزایر یک سری پروتکل‌های امنیتی دارند که در صورت اعلام هوای بد، تمامی فعالیت‌های آبی تعطیل خواهند شد. پس حتما قبل از رفتن، وضعیت هوا برای روزهایی که به مانتانانی می‌روید را چک نمایید
  • در این جزایر چند اقامتگاه مختلف از جمله ویلاهای ارزان تا ریزورتی لاکچری وجود دارد
  • حتما لوازم کافی برای شنا همراه خود ببرید

 

۳۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران