بهترین مکان‌های تایلند برای سال نو میلادی

جاذبه‌های گردشگری تایلند

یکی از پرطرفدارترین تاریخ‌ها برای سفر به خارج از کشور جشن سال نو میلادی است. چرا که اغلب کشورهای خارجی تحویل سال نو میلادی را با شکوه هر چه تمام جشن می‌گیرند. در بین تمامی مقاصد گردشگری تور تایلند از محبوب‌ترین گزینه‌های سفر در این تاریخ بوده و مسافران می‌توانند در لحظه تحویل سال نو شاهد آتش بازی‌ها و مراسم‌های شاد بسیاری همراه با رقص و آواز باشند. هر چند که در این لحظه اغلب جاهای تایلند حس و حالی شاد و دوست داشتنی دارد اما برخی از آن‌ها با شکوه دوچندانی این مراسم را جشن می‌گیرند. به همین دلیل مطالب این مقاله را به معرفی بهترین مکان‌های تایلند برای گذراندن جشن سال نو میلادی اختصاص داده‌ایم. چنانچه در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند در سال جدید هستید توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

ورتیگو اند مون بار - بازار شبانه بانکوک (Vertigo and Moon Bar in Bangkok, Thailand)

برای یک مهمانی عالی سال نو تایلندی، به بازار شبانه Vertigo & Moon Bar  بروید. این مکان در جشن سال نو با چراغ‌های رنگارنگ تزیین شده و با سیل عظیم مردم همراه می‌شود. شما نه تنها می‌توانید در یکی از شگفت‌انگیزترین جشن‌های سال در این مکان همراه باشید، بلکه امکان برخورداری از تخفیف‌های جذاب در رستوران‌های واقع در آن را نیز خواهید داشت.

 

 

زیباترین سواحل تایلند

خیابان مرکزی جهان بانکوک (Bangkok’s Central World Street, Thailand)

اگر هم اهل مهمانی و هم اهل خرید هستید، توصیه می‌کنیم برای همراه شدن با جشن سال نو میلادی در تایلند به خیابان مرکزی جهان بانکوک بروید. این خیابان لحظه تحویل سال نو را با شمارش معکوس و آتش بازی‌های باشکوه جشن می‌گیرد. همچنین علاقمندان می‌توانند ساعت‌ها قبل از لحظه تحویل به خرید در یکی از بزرگترین مراکز خرید در جنوب شرقی آسیا، دنیای مرکزی (Central World) رفته و از تخفیفات وسوسه‌انگیز آن بهره ببرند. ناگفته نماند که در این مکان با ازدحام بسیار عظیم جمعیت همراه خواهید بود. پس خود را آماده یکی از شلوغ‌ترین مراسمی که تا به حال دیده‌اید، بکنید.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌‌های اصلی: معبد تری مورتی، معبد گانشا
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

کانت داون بانکوک (The Bangkok Countdown, Thailand)

کانت داون بانکوک هر سال به عنوان بهترین مکان برای جشن گرفتن شب سال نو در تایلند و حتی کل جهان شناخته می‌شود. به طوری که در بین رتبه‌بندی‌های انجام شده در ردیف هفتم بهترین مکان در جهان برای سپری کردن جشن سال نو قرار گرفته است. این مکان با اجرای کنسرت‌های پر انرژی، آتش بازی‌های باشکوه و آثار هنری منحصر به فرد افراد بسیاری را از سرتاسر تایلند و جهان برای جشن سال نو به خود جذب می‌کند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: SEA LIFE Bangkok Ocean World و معبد اوماتوی (Umathevi Shrine)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

فول مون پارتی در کو فانگان، تایلند (Full Moon Party in Ko Phangan, Thailand)

برای بهترین جشن سال نو در تایلند، می‌توانید به فول مون پارتی در کو فانگان بروید. در این شب مهم افراد بسیاری در ساحل هاد رین که در این محدوده قرار گرفته، می‌آیند و با نوشیدنی‌های متنوع، رقص‌ها و موسیقی‌های شاد وارد سال نو می‌شوند. حتی ساعت‌های بعد از تحویل سال نو نیز در این مکان شاهد تفریحات گسترده افراد خواهید بود که تا حوالی صبح ادامه می‌یابد.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: بازار شبانه ثونگ سالا (Thong Sala Night Market) و ساحل مائ هات (Mae Haat Beach)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

استریت پارتی در خیابان خائو سان بانکوک، تایلند (Street Party At Khao San Road in Bangkok, Thailand)

خائو سان در بانکوک، خیابانی بسیار پر جنب و جوش است که جشن سال نو را نیز به باشکوه‌ترین نحو ممکن برگزار می‌کند. موسیقی زنده، رقص خیابانی و نوشیدنی‌های متنوع تنها بخشی از تفریحاتی هستند که در خیابان خائو سان شاهد آن خواهید بود. این جشن باشکوه زمان طلوع خورشید ادامه داشته و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما را رقم خواهد زد. همچنین اگر به دنبال جشن‌های آرام‌تری هستید، توصیه می‌کنیم به Sanam Luang، رویال پلازا در همان نزدیکی بروید. در اینجا مردم با دعا و رها کردن فانوس‌های رنگارنگ در آسمان سال نو را جشن می‌گیرند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: کاخ بزرگ بانکوک (The Grand Palace)، وات فرا کائو (وات فرا سی راتانا) (Wat Phra Kaew (Wat Phra Si Rattana))
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

خیابان چیانگ مای در بانکوک، تایلند (Chiang Mai Road in Bangkok, Thailand)

رها کردن فانوس‌ها و چراغ‌ها در آسمان در چیانگ مای در شب سال نو، یکی از جشن‌های فوق‌العاده زیبا و آرام‌ است که گزینه‌ای بسیار مناسب برای کسانی است که از شلوغی و صداهای بلند موسیقی لذت نمی‌برند. البته در Ground Zero منطقه اطراف Tha Pae Gate اجراهای موسیقی زنده و نمایش باشکوه آتش بازی را شاهد خواهید بود که به مناسبت شروع سال جدید برگزار می‌شوند. هر سال جشنواره فانوس‌ها در خیابان چیانگ مای بانکوک با شکوه بیشتری به نسبت قبل برگزار شده و گردشگران بسیاری را در تور تایلند مجذوب خود می‌کند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: دوی پوی (Doi Pui)، بازار دروازه چیانگ مای، معبد وات پراسینگ (Wat Prasingh Temple)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

جشن موسیقی ریورساید در چیانگ مای، تایلند (Riverside Music Party At Chiang Mai, Thailand)

اگر به دنبال مکانی هستید که در حین برگزاری مراسم باشکوه سال نو میلادی دارای فضایی زیبا و دوست داشتنی نیز باشد سواحل رودخانه‌ای در چیانگ مای گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. به خصوص در امتداد ساحل شرقی رودخانه کنسرت‌های شاد توسط گروه‌های موسیقی دوست داشتنی برگزار می‌شود. علاوه بر آن، این محدوده دارای رستوران‌ها و بارهای متعددی برای صرف غذای خوشمزه در محیطی رمانتیک بوده و افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند انتظارات خود را از جشن سال نو در این مکان برآورده کنند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: معبد وات چدی لونگ (Wat Chedi Luang) و معبد وات فرا سینگ ووراماهاویهان (Wat Phra Singh Woramahawihan)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی تایلندی

کشتی کروز رودخانه لویا ناوا در بانکوک، تایلند (Loy Nava River Cruise in Bangkok, Thailand)

مهمانی‌های سال نو در هوای آزاد تنها فستیوال‌های جذاب در تایلند نیستند. بلکه در این سفر گزینه‌های متنوع بسیاری را برای تفریح و وارد شدن به سال نو میلادی را به بهترین نحو ممکن خواهید داشت. چنانچه به دنبال گزینه‌ای متفاوت بوده و با شریک زندگی خود قصد یک سفر رمانتیک را در این تاریخ به تایلند دارید سفر دریایی رودخانه لویا ناوا در بانکوک از جمله جذاب‌ترین پیشنهادات برای شما خواهد بود. پس سوار بر یک کشتی کروز در این رودخانه شده و زیر نور شمع و ستارگان در کنار رودخانه وارد سال نو شوید. بدون شک این یکی از بی‌نظیرترین شب‌های فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: سیام پارونگ (Siam Paragon)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

ساحل سورین در پوکت، تایلند (Surin Beach in Phuket, Thailand)

یکی دیگر از بهترین مکان‌های تایلند برای گذراندن جشن سال نو میلادی، ساحل سورین واقع در پوکت است. در این مکان شاهد یکی از بی‌نظیرترین جشن‌های آخرین روز سال خواهید بود. ساحل سورین پوکت چند سال پیش توسط پاریس هیلتون برای گذراندن جشن سال نو انتخاب شد و از آن سال به عنوان یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها شناخته می‌شود. این ساحل با داشتن شن و ماسه زیبا شاهد سرگرم‌کننده‌ترین جشن‌های شب سال نو بوده که با آتش‌بازی، کباب‌های ساحلی، سرگرمی‌های زنده، شام‌های جشن اختصاصی و نوشیدنی‌های متنوع شهرت دارد.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: ساحل بنگ تائو (Bang Thao beach)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

سفر زمستانی به مناطق مختلف تایلند

 

خیابان واکینگ در پاتایا، تایلند (The Walking Street in Pattaya, Thailand)

واکینگ استریت در پاتایا، از دیگر مکان‌های محبوب برای گذراندن یک شب به یادماندنی در جشن سال نو است. در این خیابان بارهای بیشماری قرار گرفته‌اند که همه آن‌ها در این شب تا نیمه‌های صبح باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در لحظه تحویل و شادی بعد از آن با این بارها همراه شوند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: باغ وحش ببر سریراچا در پاتایا (Sriracha Tiger Zoo)، پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)، شبکه کارتون آمازون (Cartoon Network Amazone)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

آسیاتیک در بانکوک، تایلند (ASIATIQUE in Bangkok, Thailand)

آسیاتیک مکان دیگری است که می‌توان شب سال نو را در آن سپری کرد. این مکان شگفت انگیز در بانکوک قرار داشته و یک مرکز خرید و یک بازار شبانه محبوب و پرطرفداری را در خود جای داده است. بنابراین شما می‌توانید تا شروع جشن زمان خود را با گشت و گذار در این بازارها سپری کرده و یا شامی خوشمزه و به یادماندنی در رستوران‌های واقع در آنجا میل کنید. این بازار دقیقاً در کنار رودخانه چائو فرایا قرار دارد و بسیار جذاب برای توریست‌های خارجی است. در نهایت نیز با موسیقی، آتش بازی و شمارش معکوس برای وارد شدن به سال نو میلادی همراه شوید.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: Saphan Taksin
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

جذاب‌ترین کافه‌های کوه ساموئی در تایلند

جزیره کوه فی فی، تایلند (Koh Phi Phi Island, Thailand)

کوه فی فی شلوغ‌ترین جزیره و یکی از بهترین مکان‌ها برای جشن سال نو در تور بانکوک است. اگر سلیقه شما برای لذت بردن از مهمانی سال نو در میان جمعیت شلوغ است، قطعا جزیره فی فی تایلند بهترین انتخاب خواهد بود. اما اگر به دنبال مکانی آرام هستید که جشن سال نو را در کنار بومیان تایلند سپری کنید بهتر است تا مکان دیگری را به غیر از جزیره کوه فی فی انتخاب کنید.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: کو فی فی لی (Ko Phi Phi Lee)، خلیج مایا (Maya Bay)، کو بیدا نوک (Ko Bida Nok)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

جزیره کوه سامویی، تایلند (Koh Samui Island, Thailand)

کوه سامویی تایلند یکی از بهترین مکان‌ها برای شب سال نو بانکوک است. کوه سامویی در مقایسه با جزیره خواهرش، کو فانگان، کمی بزرگ‌تر بوده و مکان‌های متنوع برای جشن سال نو ارائه می‌دهد. اگر اهل مهمانی‌های شلوغ و باشکوه هستید توصیه می‌کنیم به ساحل نیکی یا چاونگ در این جزیره بروید. اگر به دنبال مکانی آرام‌تر هستید، توصیه می‌کنیم مسیر ساحل Maenam و ساحل Choeng Mon را در پیش بگیرید. بهتر است بدانید که این جزیره با فعالیت‌های تفریحی متنوعی از قبیل غواصی، سواحل عجیب و غریب، معابد و آبشارهای زیبا نیز شهرت دارد و علاقمندان می‌توانند سفری چند روزه در این جزیره داشته باشند.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: ساحل چاونگ (Chaweng Beach)، معبد وات پلای لائم (Wat Plai Laem)، ساحل لامای (Lamai Beach)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

بهترین اقامتگاه‌های جزیره کوه لیپ تایلند

جزیره کو لانتا، تایلند (Koh Lanta Island, Thailand)

جزیره کو لانتا در نزدیکی کرابی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای جشن‌های شب سال نو در تایلند برای کوله گردها است. مطمئناً این قسمت به نسبت جاهای دیگر در تایلند کمتر توریستی است، اما با این وجود، مهمانی‌های باشکوهی در شب سال نو با گروه‌های موسیقی، دی جی و موسیقی زنده در آن برگزار می‌شود.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: پارک ملی مو کو لانتا (Mu Ko Lanta National Park)، خلیج کانتیانگ (Kantiang Bay)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

جشنواره موسیقی متا در بانکوک، تایلند (Meta Music Festival in Bangkok, Thailand)

آخرین مورد از بهترین مکان‌های تایلند برای گذراندن جشن سال نو میلادی در تایلند، شرکت در جشنواره موسیقی متا است که معمولا در شهر بانکوک برگزار می‌شود. در این جشنواره شاهد حضور دی جی‌های معروف، موسیقی‌های عالی و یک مهمانی بی‌نظیر و فراموش نشدنی خواهید بود. به طوری که می‌توان آن را یکی از بزرگترین جشنواره‌های موسیقی در کشور در طول سال دانست.

 

  • نزدیک‌ترین جاذبه‌های اصلی: استادیوم ملی راجامانگالا (Rajamangala National Stadium)
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه سووارنابومی

 

آموزش رقص تایلندی در سفر به بانکوک

منبع

 

۲۸ مهر ۱۴۰۱