سفر زمستانی به مناطق مختلف تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفر زمستانی به مناطق مختلف تایلند

تایلند یکی از شناخته شده‌ترین مقاصد جنوب شرقی آسیاست. مناظر زیبا، مردم صمیمی و مهمان نواز، آب و هوای خوب و هزینه معقول زندگی در اینجا به استقبال مسافران می‌آیند. در این خطه، هم شهرهای بزرگی مانند بانکوک وجود دارند و هم جزایر بکر با سواحل زیبا. وقتی می‌خواهید برای سفر با تور تایلند برنامه ریزی کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید و انتخاب اینکه سفرتان را از کجای این منطقه آغاز نمایید برایتان سخت باشد. حقیقت این است که فضاهای کوهستانی این کشور که مملو از شکوه فرهنگی هستند، گاهی در تضاد کامل با جلوه‌های مدرن در شهری نظیر بانکوک قرار می‌گیرند.

بدون شک در تایلند چیزهای بیشتری از مهمانی‌ها و زندگی شبانه و فیل سواری وجود دارند و بسته به اینکه در چه فصلی به این کشور سفر می‌کنید، جذابیت‌های گردشگری تایلند با جلوه‌ای متفاوت از شما پذیرایی می‌کنند.

و اما سفر زمستانی! باید بگوییم تایلند برای گذراندن تعطیلات زمستانی، یک محیط شگفت‌انگیز و محبوب به شمار می‌آید و این زمان بهترین زمان سفر به این خطه است. در این زمان آب و هوای عالی و مناظری بی بدیل را شاهد خواهید بود. و یک نکته: هرگز برای اسکی به تایلند نیایید. شاید باورش مشکل باشد، اما باید بگوییم حتی در زمستان‌های تایلند نیز برفی برای اسکی، اسنوبرد، اسکیت روی یخ و سایر ورزش‌های زمستانی در دسترس نیست و شاید برف در این حد باشد که بچه‌ها یک آدم برفی کوچک بسازند. البته اگر برفی ببارد!

 

آب و هوای زمستانی تایلند

بر اساس تقویم هواشناسی، زمستان در تایلند از ۲۱ یا ۲۲ دسامبر شروع می‌شود و در ۲۰ یا ۲۱ مارس به پایان می‌رسد. ماه‌های زمستانی در تایلند عبارتند از: نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس.

خبر خوب این که در زمستان، خورشید به طور متوسط ۸ ساعت در روز می‌تابد. آفتابی‌ترین ماه‌ها دسامبر و ژانویه هستند و در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه تقریبا هیچ بارانی وجود ندارد.

از آنجایی که دمای هوا در زمستان در حدود ۲۷ درجه سانتیگراد (۷۹ درجه فارنهایت) است و گاهی اوقات حتی این دما کمتر هم می‌شود، از آب و هوای بسیار مطلوبی برای یک تعطیلات عالی در تایلند برخوردار خواهید بود. حقیقت این است که دمای تابستان در تایلند برای کسانی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند، تقریبا غیرقابل تحمل است.

 

بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

بانکوک

سفر زمستانی خود را از بانکوک شروع می‌کنیم. جالب است بدانید که فرهنگ سنتی تایلندی با مصرف‌گرایی مدرن در بانکوک، یکدیگر را ملاقات می‌کند. علاوه بر مراکز خرید و آسمان‌خراش‌ها، می‌توانید برای پر کردن شکاف بین مدرنیته و سنت در سفر با تور بانکوک، به گشت و گذار در کانال‌های پر پیچ‌ و خم، بازارها و معابد شهری بپردازید.

به لحاظ تاریخ و معماری باید بگوییم که بانکوک، مملو از معابد و بتکده‌های خیره کننده است و  به راحتی می‌توان با پای به گردش در میان آنها پرداخت و از معماری منحصر به فرد بودایی لذت برد. معابد Wat Pho و Wat Arun از پربازدیدترین مکان‌ها هستند. بعلاوه، سفر یک روزه به پایتخت باستانی آیوتایا نیز خالی از لطف نیست. برای برخورداری از تجربه‌ای سنتی‌تر، به دیدن کلیساهای زیبای صدساله نزدیک شهر قدیمی بانکوک نظیر کلیسای کالاوار و کلیسای سانتا کروز بروید.

از نوامبر تا مارس، مرغان دریایی برای فرار از سرمای شدید، تمام مسیر را از سیبری، مغولستان و چین به تایلند پرواز می‌کنند. آنها یک خانه موقت در مرکز تفریحی Bangpu در ساموت پراکارن که درست در کنار بانکوک است، می‌سازند. هنگام غروب، صحنه پرواز هزاران مرغ دریایی در برابر آسمان طلایی بانکوک بسیار دیدنی است.

به لحاظ آب و هوا باید گفت اگرچه این شهر در تمام طول سال گرم و مرطوب است، اما بهترین زمان سفر با تور بانکوک از دسامبر تا فوریه است. دما در شب، به زیر ۲۰ درجه می‌رسد و دمای روز می‌تواند به ۳۰ درجه سانتیگراد هم برسد و پیاده روی در شهر را بسیار قابل کنترل تر می‌کند. در ماه نوامبر، ازدحام جمعیت کمتر است و شما می‌توانید از نرخ پایین‌تر برای اقامتگاه و بلیط هواپیما بهره‌مند شوید.

 

۱۰ باغ وحش از هیجان‌انگیز در تایلند

برای شکم گردی، غذاکده‌های بسیاری در شهر خواهید یافت. چندین بازار شناور نیز در بانکوک و اطراف آن وجود دارد. Damnoen Saduak محبوب‌ترین آنهاست، اما Amphawa معتبرتر بوده و بازدیدکنندگانش اغلب تایلندی هستند. این بازار یک مقصد عالی برای تجربه غذاهای دریایی اصیل تایلندی، خرید صنایع دستی محلی یا پیدا کردن یک رستوران و تماشای غواصی است. توصیه می‌کنیم لذت قایق‌سواری در قایق‌های دم بلند را نیز از دست ندهید.

و اگر دغدغه اقامتگاه را دارید باید بگوییم این شهر سرشار از انواع اقامتگاه‌هاست. بعنوان مثال می‌توانید مقاله هتل‌های عاشقانه کنار ساحلی بانکوک را در این رابطه مطالعه کنید. ما در ادامه ۲ پیشنهاد برایتان داریم. اولین و بهترین گزینه، ویلاهای Chakrabongse هستند که واحه‌ای آرامش بخش را در قلب شهر به شما هدیه می‌دهند. باغ‌های سرسبز، نخل‌های بلند، امکانات ماساژ و فرنجی ‌پانی‌های رنگارنگ و استخری با حلقه‌های گل، شما را وارد دنیای رویایی و دوردست می‌کنند. این اقامتگاه چشم اندازی باشکوه به چائو پرایا، معبد Wat Arun  و قلعه Vichai Prasit دارد.

گزینه پیشنهادی دیگر Shanghai Mansion است که بهترین عمارت برای کسانی است که می‌خواهند در قلب محله چینی‌های بانکوک اقامت نمایند. این عمارت، از طراحی داخلی عجیب و غریب و جالب توجهی برخوردار بوده و با  فانوس‌های چینی تزئینی، کوسن‌های ابریشمی قرمز رنگ و اکسسوری‌های آنتیک به استقبالتان می‌آید.

 

معرفی ۵ جزیره ساکت و آرام در تایلند

چیانگ مای و شمال تایلند

شهر چیانگ مای، یک شروع عالی برای کاوش در منطقه شمال کوهستانی تایلند است. استان‌های شمالی که قبلا مقر پادشاهی لانا بودند، بهترین مکان‌ها برای کسب انرژی و فرار از شلوغی و ازدحام بانکوک به شمار می‌آیند. جاذبه‌های فضای باز این منطقه بسیار عالی هستند. در این زمان کوه‌ها و تپه‌های Khun Chang Khien، Doi Inthanon و Doi Angkhang در چیانگ مای با شکوفه‌های گیلاس وحشی، به رنگ صورتی در می‌آیند.

Doi Inthanon مرتفع‌ترین کوه تایلند است که امکان یک پیاده روی باورنکردنی و دسترسی به مسیر حیات وحش Kew Mae Pan را فراهم می‌کند. این کوهنوردی، یک سفر کوتاه از چیانگ مای است و می‌توانید آن را با بازدید از آبشار Mae-Klang و غار Brijinda ترکیب کنید. در اینجا دما به زیر صفر درجه نمی‌رسد و در حالی که برف وجود ندارد، چشم اندازی بی‌نظیر به منظره گل‌ها و دریاهای وسیع و فضای مه آلود خواهید داشت.

اگر اهل کوهنوردی نیستید، می‌توانید از مه و مناطق پایین‌تر مانند دهکده زیبای سانگخلابوری در کانچانابوری و پارک ملی کائو یای در تایلند لذت ببرید. برای لذت بردن بیشتر از رنگ‌های فصل، به رویال پارک Rajapruek در چیانگ مای و پارک Flag and Lamp، پارک Singha و باغ Mae Fah Luang در چیانگ رای بروید.

از طرفی می‌توانید از فیل‌ها دیدن کنید. اگرچه این گزینه یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی تایلند است، اما متاسفانه شیوه‌های غیراخلاقی و شرایط بد زندگی نیز، گاهی این حیوانات را در معرض آسیب و خطر قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید یک تجربه عالی از تماشای فیل‌ها در سفر با تور تایلند داشته باشید، حتما سری به پارک طبیعی فیل در نزدیکی چیانگ مای بزنید که به شما امکان می‌دهد با ۳۵ فیل، تعاملی عالی داشته باشید.

 

مجموعه گراند پالاس یا کاخ بزرگ در تایلند

بهترین زمان برای سفر به چیانگ مای و تایلند شمالی، نوامبر تا فوریه است. هر چند تعداد بازدیدکنندگان در ژانویه، به اوج خود می‌رسد. در ماه نوامبر نیز جشنواره جادویی Loi Krathong با صدها فانوس رها شده در آسمان، شما را به تحسین وامی‌دارد و در ماه فوریه، می‌توانید شاهد جشنواره معروف گل چیانگ مای باشید. در ضمن برای رسیدن به شمال تایلند این امکان را دارید که با قطار، اتوبوس، هواپیما سفر کنید.

برای اقامتگاه نیز گزینه‌های متعددی در دسترستان قرار دارند. اما Baan Orapin Heritage، یک پیشنهاد عالی در این رابطه به شمار می‌آید. اینجا مجموعه‌ای از خانه‌های ییلاقی در فضای یک باغ استوایی آرام و خوش منظره قرار دارند و قیمت‌ها نیز بسیار مناسبند. گزینه دیگر Lanjia Lodge است که در بالای رودخانه مکونگ در مرز تایلند با لائوس واقع شده و تمام المان‌های ضروری اکوتوریسم را در نظر می‌گیرد و در سرتاسر این ملک و امکاناتش، از مواد کاملا طبیعی و قابل بازیافت استفاده شده است.

پاتایا

بهترین زمان برای سفر با تور پاتایا، از نوامبر تا مارس است. این شهر در طول سال، با آب و هوای گرمسیری مرطوب مواجه بوده و بنابراین مستعد بارش‌های شدید است. آب و هوا در زمستان خنک و مطبوع و دما بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است.

بنابراین اگر قصد ندارید به شمال بروید، پیشنهاد می‌کنیم یک سفر یک روزه آسان به مزارع آفتابگردان در Lopburi یا Saraburi یا Nong Nooch Garden در پاتایا داشته باشید. همچنین می‌توانید از ساحل گردی و حتی شنا در آب‌های مطبوع این منطقه نیز لذت ببرید. و اما برای اقامت و کسب اطلاعات کافی در مورد هتل‌های این شهر کوچک ساحلی نیز، مطالعه مقاله بهترین هتل‌های پاتایا با پارک آبی اختصاصی را از دست ندهید.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

پوکت و سواحل غربی

پوکت خود یک شهر توریستی پررونق با تمام تفریحات شبانه است، اما جذابیت واقعی آن به نزدیکی با ساحل آندامان و جزایر خلیج Phang-Nga برمی‌گردد. جزایر کلاسیک جیمز باند، تجملات استوایی در کنار آب‌های شفاف و سواحل شنی سفید، احتمالا در پست‌های اینستاگرامی شما در سفر با تور پوکت غالب خواهند بود. از مهمانی‌های ماه کامل گرفته تا خلیج‌های خصوصی، لحظاتی خاطره‌انگیز را در این سفر برایتان به ارمغان می‌آورند.

می‌توانید سری به Ao Sane بزنید که مشتمل بر سه ساحل کوچک بوده و هر کدام، با تخته سنگ‌های گرانیتی حجیم قاب شده‌اند و در آخر هفته‌ها می‌توانند به طرزی لذت‌بخش ساکت و دنج باشد. یا یک رانندگی ۱۷ دقیقه‌ای از میان جنگل‌های سرسبز را امتحان کنید تا ساحل Siray را کشف نمایید که هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است و مانند یک راز توسط مردم محلی، محفوظ مانده است.

اگر به نوعی از استراحت در کنار ساحل خسته شدید، می‌توانید از فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز در پوکت نظیر قایق تندرو، کایاک یا جت اسکی لذت ببرید. همچنین سفرهای قایقی متعددی از سواحل پوکت به سواحل نمادین کرابی، رانگ یای یا فی فی انجام می‌شوند. در نهایت اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، می‌توانید غارهای دریایی را با کایاک کاوش کنید یا غواصی را در کنار لاک پشت امتحان نمایید.

بهترین زمان سفر به پوکت و سواحل اطراف آن نیز، نوامبر تا فوریه است. در این ایام میانگین دمای دریا و هوا به ۲۹ درجه می‌رسد و به شما امکان می‌دهد از صدها مایل سواحل، بدون دردسرهای باران‌های موسمی لذت ببرید. فوریه معمولا خشک‌ترین ماه در این خطه است، در حالی که دسامبر می‌تواند مرطوب‌تر و خنک‌تر باشد. سطح رطوبت از ماه مارس، شروع به افزایش می‌کند.

 

انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

برای اقامت، پیشنهاد می‌کنیم سری به Sri panwa بزنید. جنگل‌های بارانی به این هتل باشکوه سایه می‌اندازند. پله‌های سفید عریض شما را به یک آلاچیق شیشه‌ای می‌رسانند که توسط حوضچه‌ بنفش نیلوفر آبی احاطه شده است. این منظره باز و گسترده، بسیار نورگیر بوده و می‌توانید از آفتاب گرفتن در این فضا لذت ببرید. بعلاوه با اقامت در این ملک، می‌توانید دسترسی عالی به جزایری داشته باشید که در اطراف خلیج فیروزه‌ای غوطه‌ور هستند و قایق‌های دم بلند، شیارهای ملایمی را در دریای آبی در فاصله ۴۰ متر پایین‌تر حک می‌کنند.

همچنین اگر در تور تایلند به دنبال آرامش کامل و انزوا در یک محیط طبیعی بکر هستید، می‌توانید در ریزروت ساحلی Golden Buddha اقامت کنید. اینجا از ۱۵ کیلومتر سواحل طلایی دنج و بدون جت اسکی و ازدحام برخوردار است. می‌توانید صبح زود در امتداد ساحل پیاده روی کنید یا در دریایی که در غروب آفتاب طلایی شده، تنی به آب بزنید و از شنا کردن لذت ببرید و یا به قایق سواری و غواصی در پوکت مشغول شوید. در این حال، به نظر می‌رسد این مکان تماما متعلق به شماست.

کوه سامویی و سواحل شرقی

کوه سامویی، دومین جزیره بزرگ تایلند و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گرمسیری در این کشور است. کوه سامویی با زیرساختی که هم از مسافران کوله‌پشتی و هم مسافران لوکس استقبال می‌کند، در تمام طول سال شاهد گردشگری پررونقی است، اگرچه در فصل بارانی ازدحام جمعیت کم می‌شود و در زمستان به تعداد زیادی افزایش می‌یابد.

کوه سامویی و جزایر ساحل شرقی نسبت به سایر نقاط کشور، فصل باران‌های موسمی بسیار دیرهنگامی دارند. این منطقه در ژانویه، بیشترین تعداد گردشگر را داراست. زیرا دمای هوا نهایتا به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و همچنین بارندگی بسیار کم بوده و آفتاب زیادی خواهید داشت که شانس شما را برای برنزه شدنی عالی بالا می‌برد.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

سال نوی چینی، معمولا در اواخر ژانویه است و این جزیره با جشن‌هایی در این ایام همراه خواهد بود به نحوی که هر گوشه و کناری، با رنگ‌های قرمز و طلایی تزئین می‌شود. جامعه بزرگ چینی و تایلندی در کوه سامویی، بزرگ و فعال هستند و در اینجا گردشگران چینی بسیاری را خواهید دید که برای جشن گرفتن به جزیره می‌آیند. این بدان معناست که هتل‌ها بسیار سریع رزرو می‌شوند، قیمت بلیط هواپیما بالاتر از سایر ماه‌های سال است و تورها نیز قیمت‌های بیشتری را به توریست تحمیل می‌کنند.

فوریه، خشک‌ترین ماه در کوه سامویی است که برای وقت گذراندنی در ساحل بدون نگرانی از بارندگی‌های بعدازظهر یا ذوب شدن زیر آفتاب زمانی ایده آل محسوب می‌شود. این ماه فقط کمی گرم‌تر از ژانویه است و هنوز فصل گردشگری اصلی در این منطقه به شمار می‌آید. وقتی سال نو چینی به اوایل فوریه می‌رسد، با جمعیت زیاد، مهمانی‌های خیابانی و آتش‌بازی‌های بسیاری روبرو می‌شوید. اما پس از پانزدهم ماه، جزیره به میزان قابل توجهی آرام می‌شود.

در نهایت اگر دغدغه اقامتگاه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هتل‌های برتر ساموئی را مطالعه کرده و اطلاعات کافی را در این رابطه بدست آورید. این بود سفر زمستانی ما به مناطق مختلف تایلند در سال ۲۰۲۲. امیدواریم از این گشت و گذار مجازی لذت برده باشید.

۰۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران