شرایط سفر به تایلند در سال ۱۴۰۲

جاذبه‌های گردشگری تایلند
شرایط سفر به تایلند در سال ۱۴۰۲

با توجه به سخت‌گیری‌هایی که صورت گرفته بود، برای مدت‌ها رفتن به تور تایلند ممکن نبود و در ادامه هم خیلی سخت شده بود، اما در سال جاری، دوباره شرایط سفر به تایلند فراهم شده و شما هم می‌توانید دوباره به دیدن بانکوک، کرابی، پوکت و دیگر شهرهای این کشور بروید. البته هنوز یک سری پیش‌نیازها برای سفر به تایلند وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم، همه‌ی آن‌ها را در نوشته‌‌ امروز عنوان کنیم.

 

کلیاتی درباره شرایط سفر به تایلند در سال ۱۴۰۲

در دوران همه گیری کرونا، یکی از کشورهایی که قوانین بسیار سفت و سختی را در کشورش حاکم کرده بود، همین تایلند بود و عملا تا چند ماه قبل، سفر به این کشور بسیار سخت بعضا برای مسافران بعضی کشورها، غیر ممکن بود. اما در حال حاضر، تایلند سعی دارد تا حجم گردشگران بیشتری را به کشور خود جذب کند و دوباره صنعت توریسم خود را سرعت ببخشد، از همین رو، شرایط اخذ ویزا برای سفر تایلند سهل شده است.

برای سفر به تایلند شما باید اقدام به اخذ ویزای این کشور کنید که این کار را تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانید انجام دهید. البته اگر در تورهای تایلند شرکت مقتدرسیر تابان شرکت نمایید، این مجموعه اقدامات مربوط به ویزا را برایتان انجام خواهد داد. همچنین برای این سفر، شما حتما به بیمه با سقف مشخص نیز احتیاج خواهید داشت که این گزینه نیز جزو پکیج سفر شما به شمار می‌آید. تنها باید در نظر داشته باشید که در کنار مدارک شناسایی جهت اخذ ویزا، گردش مالی با حداقل موجودی ۵۰ میلیون تومان مورد نیاز است که این گزینه را حتما باید به شرکت ارائه نمایید.

 

۷ کاری که در سفر به بانکوک حتما باید انجام بدهید

برای سفر به تایلند دیگر نیازی به واکسن نیست

در ماه‌های اول سال ۲۰۲۳، سایت رسمی گردشگری تایلند اعلام کرده که برای سفر به این کشور، دیگر نیازی به ارائه واکسن نیست و این خبر خوشی برای گردشگران ایرانی به حساب می‌آید، چون تنها واکسن‌های بین‌المللی مورد تایید کشور بوده و همه‌ی برندهای واکسن کرونا در لیست این کشور قرار نگرفته بود. البته هنوز هم اگر نشانه‌های بیماری را داشته باشید، درون فرودگاه به شما پیشنهاد می‌شود که تست کرونا را انجام دهید.

تا چندی پیش همچنین نیاز به گرفتن تایلند پس (Thailand Pass) بود که یک کد QR حاوی مشخصات مسافر بود که این گزینه نیز دیگر جزو موارد نیست و سایت مورد نظر نیز، ثبت نام خود را متوقف کرده است. تمامی رفع محدودیت‌ها با عنوان "بازگشایی کامل" (fully-reopen) انجام شده و یک کمپین تبلیغاتی بزرگ از طرف کشور تایلند برای برگرداندن گردشگران به این کشور به شمار می‌رود.

آیا تمامی مقاصد گردشگری تایلند شامل این قوانین می‌شوند؟

بله! مهم نیست شما به بانکوک می‌روید یا سفر به پوکت را تجربه می‌کنید یا به هر جزیره و شهر دیگری می‌روید. با داشتن مدارک مورد بحث و شرایط سفر به تایلند و همچنین پیش‌نیازهایی که عنوان کردیم، تمامی مقاصد مورد نظر خود در تایلند را می‌توانید انتخاب نمایید.

 

۱۰ فعالیت متفاوت در سفر به پوکت

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند

خوشبختانه با حذف پیش نیاز واکسن برای شرایط سفر به تایند، شرکت در تور این کشور برای بسیاری از مسافران ایرانی که از واکسن داخلی استفاده کرده‌اند، ممکن شده است. با این حال شما برای سفر باید ویزا داشته باشید و برای این کار، مدارک مورد نیاز خود را باید به شرکت گردشگری تحویل داده تا مراحل انجام کار انجام شود. برای این منظور، باید اصل گذرنامه خود با حداقل ۷ ماه اعتبار از زمان سفر، یک قطعه عکس ۳×۴ جدید، کپی شناسنامه و کارت ملی، و گردش حساب ۶ ماهه با حداقل موجودی ۵۰ میلیون تومان را تحویل دهید. البته اگر نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با مجموعه مقتدرسیر تابان تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این مورد، بیشتر راهنمایی کنند.

ارز رایج در کشور تایلند

برای سفر به تایلند، بهتر است از ارز داخلی این کشور به جای دلار یا یورو استفاده کنید، هر چند همراه داشتن ارزهای بین‌المللی نیز کار شما را راه می‌اندازد. تبدیل پول به این دلیل پیشنهاد می‌شود که عموما با خرج کردن یورو و دلار، باید هزینه‌ی بیشتری را در تایلند پرداخت نمایید در صورتی که با استفاده از پول داخلی این کشور، مبلغی که باید را پرداخت خواهید کرد. همچنین امکان این هست که شما دلار و یورو همراه ببرید و در صرافی‌ها و فرودگاه تایلند، آن‌ها را به بات (Baht) تبدیل نمایید. در حال حاضر هر دلار آمریکا کمی کم‌تر از ۲۵ بات است.

 

تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

رعایت قوانین تایلند

با سهل شدن شرایط سفر به تایلند، دوباره این کشور مملو از گردشگران خارجی از جای جای دنیا می‌شود. در چنین شرایطی، یکی از چیزهایی که به هیچ وجه نباید نادیده بگیرید، رعایت قوانین کشور میزبان است. تایلند به سخت‌گیری در مورد قوانین مربوط به مواد مخدر و ضرب و شتم معروف بوده و در این موارد، به هیچ وجه گذشتی انجام نمی‌شود. به هیچ وجه بسته‌های مشکوک از کسی در فرودگاه یا هر جای دیگری نگیرید و قرص یا چیز دیگری را از کسی نخرید. در این رابطه مقاله قوانین و مقررات عجیب تایلند را نیز پبشنهاد می‌کنیم تا مطالعه کنید.

آیا تایند برای سفر امن است؟

جدا از تمام پیش‌ نیازهایی که برای شرکت در تور تایلند ذکر شد، برای خیلی‌ها که اولین سفر به تایلند را تجربه می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که آیا این کشور جایی امن برای سفر است؟  جواب این سوال به صورت کلی "آری‌" است. تایلند کشوری امن برای سفر بوده و حتی اگر بخواهید، تنها به آن‌جا بروید نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد. البته یک سری چیزهای کوچک مثل جیب بری در جاهای بسیار شلوغ وجود دارد که به خاطر تنوع افرادی که از جای جای دنیا به این مکان می‌آیند، مهار آن بسیار سخت است.

اما بیشتر از این موارد، یکی از مشکلات رایج در شرایط سفر به تایلند، این است که تاکسی‌ها یا مغازه‌دارها سعی می‌کنند از شما پول بیشتری بگیرند که باید مراقب این موضوع باشید. حتما قبل از نشستن به تاکسی مطمئن باشید که تاکسی‌متر روشن باشد یا این که از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید. همچنین اگر آدرسی را به تاکسی می‌دهید و او به شما می‌گوید که جای ارزان‌تری برای خرید سراغ دارد، عموما این تجربه برای بردن شما به مغازه‌ی آشنا و گرفتن پول بیشتر است! غیر از این موارد باید یک سری چیزهای عمومی را رعایت کنید و در این صورت، هیچ مشکلی در طول سفر نخواهید داشت.

 

سفر به تایلند در دوران کرونایی

آیا هزینه‌های سفر به تایلند بالا رفته است؟

با توجه به رشد قیمت ارز، هزینه‌های تور تایلند نسبت به قبل از کرونا، مسلما رشد داشته است. اما در خود تایلند، هزینه‌های سفر به تایلند تغییر چندانی نداشته و حتی بسیاری از هتل‌ها و مراکز خرید، جشنواره‌ها و تخفیف‌هایی برای جلب دوباره تورست‌ها به راه‌ انداخته‌اند. در کل، دوباره به شرایط قبل از کرونا برگشته‌ایم و باید زمان سفر خود را در نظر بگیرید. روزهای اوج سفر، هزینه‌های بالاتری خواهد داشت و در فصل بارانی، تور تایلند قیمت پایین‌تری دارد و هزینه‌ها در این کشور نیز کاهش پیدا می‌کند.

گرفتن سیم کارت در سفر به تایلند

این روزها داشتن سیم کارت و اینترنت در سفر، از واجبات به حساب می‌آید و خب شما در تایلند نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. اتفاقا قیمت سیم کارت و همچنین بسته‌های اینترنت در تایلند، نسبت به خیلی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا، پایین‌تر بوده و هزینه‌ی خیلی سنگینی روی دستتان نمی‌گذارد و البته که در هر جاییی می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید.

پیشنهاد ما برای مسافران، استفاده از سیم کارت‌های یکی از شرکت‌های AIS، Truemove، Dtac یا Airalo است. تمامی این سیم‌ کارت‌های تایلند در خود فرودگاه شعبه داشته و شما می‌توانید تنها با در دست داشتن پاسپورت خود، یک سیم کارت اعتباری همراه با بسته اینترنت همراه خریداری کنید و با پول نقد، هزینه آن را پرداخت نمایید. بعضی از بسته‌های محبوب که توریست‌ها آن را خریداری می‌کنند، بسته اینترنت نا محدود ۵ روزه به قیمت ۵۰ بات است که البته این را تنها AIS ارائه می‌کند. بسته‌های دیتا برای باقی شرکت‌ها، ۷ روزه بین ۱ تا ۱۵ گیگ بوده که ۳۹ تا ۱۵۰ بات قیمت خواهند داشت.

 

بهترین فصل سال برای سفر به تایلند

هزینه‌های سفر به تایلند

بخش بزرگی از هزینه سفر به تایلند، شامل پرواز و هتل می‌شود که در هزینه‌های تور گنجانده شده است. همچنین اغلب تورهای مقتدرسیر تابلان به مقصد تایلند، دارای ترانسفر فرودگاهی هم هستند که این مورد، در هزینه‌های شما صرفه جویی خوبی می‌کند. بخش دیگری از هزینه‌ها مربوط به خورد و خوراک می‌شود که بازه‌ی قیمتی بزرگی برای این موضوع می‌توان لحاظ کرد.

برای مثال، شما می‌توانید به سراغ غذاهای خیابانی تایلند یا رستوران‌های غذاهای محلی رفته و با قیمتی پایین چیزی سفارش دهید یا این که از رستوران‌های گران‌قیمت و لوکس چیزی برای خود تهیه نمایید. اگر همراه کودکان خود به تایلند می‌روید یا مقاصد ساحلی را انتخاب کرده‌اید، حتما باید مبلغ نسبتا زیادی برای تفریحات خود هزینه کنید چون پارک‌های بازی و آبی و یا تفریحات آبی در تایلند، نسبتا گران هستند.

دوباره زمان سفر به تایلند شده است

با توجه به نکاتی که گفتیم، شرایط برای سفر به تایلند فراهم شده است و تورهای گردشگری به نقاط مختلف برپا شده‌اند. در حال حاضر، مجموعه مقتدرسیر تابان، مقاصدی همچون بانکوک، پاتایا، پوکت یا سامویی را در لیست تورهای خود داشته و همچنین سفرهای ترکیبی به دو مقصد را نیز برنامه ریزی کرده است. این تورها عموما با پروازهای شرکت ماهان برگزار شده و به مدت یک هفته کامل هستند تا بتوانید با فراغ بال، از زیبایی این سرزمین دوست داشتنی لذت برده و تفریحات مختلفی را تجربه نمایید.

 

معرفی تور کشتی کروز در سفر به بانکوک

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴ 

۰۳ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران