بهترین فصل سال برای سفر به تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین فصل سال برای سفر به تایلند

گردشگرانی که تصمیم به سفر می‌گیرند همیشه دغدغه این را دارند که زمان مناسبی را برای مسافرت و گردش انتخاب کنند. به خصوص اگر قصد سفر به کشوری جدید و متفاوت را داشته باشند. زیرا اگر زمان مناسب برای سفر انتخاب نشود، امکان بهره‌مندی از تمامی امکانات و تفریحات مقصد گردشگری فراهم نخواهد شد. در راستای این موضوع تصمیم گرفته‌ایم تا در مورد بهترین فصل سال برای سفر به تایلند صحبت کنیم. در نتیجه مسافران تور تایلند خواهند توانست تا سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

 

سفر به تایلند در فصل بهار

فصل بهار به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز همیشه فرصت مناسبی برای سفر ایرانیان است. خوشبختانه در این فصل از سال تایلند نیز شاهد خوش آب و هواترین روزهای سال خواهد بود. به طوری که بدون اذیت شدن از گرمای شدید هوا می‌توانید از سواحل آفتابی و گشت و گذارهای درون شهری بهره‌مند شوید. فصل بهار در کشور تایلند تقریبا از ماه مارس که از اواسط اسفند تا اواسط فروردین است شروع می‌شود. از طرفی دیگر ماه مه که ۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد است ادامه می‌یابد. میانگین دما در این فصل سال حدودا ۳۰ تا ۳۵ درجه بوده و با نزدیک شدن به فصل تابستان گرم‌تر می‌شود. پیشنهاد میکنیم در این رابطه مقاله سفری بهاری به شهرهای تایلند را نیز مطالعه فرمایید.

در دومین ماه فصل بهار تایلند شاهد سیل عظیم گردشگران و توریست‌ها از سرتاسر جهان خواهد بود. به همین دلیل هزینه سفر در این ماه کمی بالا است. چرا که هزینه پرواز و رزرو هتل بیشتر می‌شود. از طرفی دیگر سونگ کران جشن سال نو تایلندی‌ها محسوب می‌شود در ماه آوریل قرار گرفته است. در نتیجه شهرهای تایلند حال و هوای شادتری در مقایسه با سایر ماه‌های سال خواهد داشت.

سفر به تایلند در فصل تابستان

فصل تابستان در کشور تایلند از نیمه‌های خرداد که هم‌زمان با ماه ژوئن میلادی است شروع می‌شود. در این فصل به دلیل گرما و رطوبت شدید هوا تعداد توریست‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. پس اگر مشکلی با گرما و رطوبت ندارید این فصل بهترین زمان از لحاظ قیمت‌ها در تور تابستانی تایلند است. همچنین می‌توانید از سواحل بکر و آرام تایلند استفاده کرده و کمتر از گرمای هوا اذیت شوید. در ماه آگوست که در اصل آخرین ماه تابستان محسوب می‌شود، باران‌های شدید موسمی شروع می‌شوند. در نتیجه گردش در شهر و حتی استفاده از ساحل‌ها عملا غیر ممکن خواهد بود. توصیه می‌کنیم دور سفر کردن به تایلند از تاریخ ۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور خط بکشید.

 

راهنمای سفر زمستانه به بانکوک

سفر به تایلند در فصل پاییز

فصل پاییز پربارندگی‌ترین فصل سال در تایلند است. این بارندگی‌ها از ۱۱ شهریور شروع شده و تا اواسط آبان ادامه می‌یابد. بعد از آن شاهد سرد شدن هوا در اکثر نقاط کشور خواهیم بود. در ماه نوامبر که آخرین ماه پاییز است، بارندگی‌ها کم کم خاتمه پیدا کرده و شرایط برای رفتن به بیرون و گشت‌ و گزار در آن فراهم می‌شود. به طوری که گردشگران نیز دوباره سفرهای خود با تور تایلند را از سر می‌گیرند. یکی از فستیوال‌های جالب و دیدنی تایلندی‌ها به نام فستیوال گیاه‌خواران در دومین ماه پاییز قرار گرفته است. در این فستیوال که با برخی مراسم‌های شاد نیز همراه است تایلندی‌ها ۹ روز گوشت را از برنامه غذایی خود به کلی حذف می‌کنند. این جشن بر اساس یک باور چینی وارد فرهنگ تایلندی‌ها شده است.

 

۶ دلیل برای سفری جذاب به پوکت

سفر به تایلند در فصل زمستان

ماه دسامبر که اولین ماه فصل زمستان در تایلند محسوب می‌شود، به دلیل جشن کریسمس حال و هوای خاص و شادی را دارا است. همچنین این ماه یکی از خوش‌ آب و هواترین ماه‌های سال در این کشور به حساب می‌آید. به دلیل تعداد مسافران بالا توصیه می‌شود اگر قصد سفر به تایلند در این روزها را دارید خیلی زود دست به کار شده و تور خود را رزرو کنید. با وارد شدن به ماه ژانویه امکان رفتن به سواحل تایلند نیز کم کم فراهم می‌شود. اگر تصمیم گرفته‌اید تا در ماه فوریه به تایلند سفر کنید بهتر است تاریخ مسافرات خود را طوری تنظیم کنید که با نمایشگاه گل و گیاه چیانگ مای همزمان باشد. این نمایشگاه حدود ۳ روز طول طول می‌کشد و علاقه‌مندان به گل و گیاه می‌توانند انواع گل‌های خاص و زیبای کشور را در آن مشاهده کنند. این نمایشگاه به عنوان یکی از باشکوه‌ترین نمایشگاه‌های گل در تایلند شناخته شده و طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

۷ اقامتگاه دنج و رمانتیک کرابی

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران

Lisa blackpink

خیلی ممنون اطلاعات خوبی بود