بهترین سواحل در تایلند برای موج سواری

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین سواحل در تایلند برای موج سواری

موج سواری در تایلند تا دهه ۱۹۹۰ رایج نبود. اما در سال‌های اخیر به آرامی محبوبیت پیدا کرده و به مکانی فوق‌العاده برای موج‌سواران جوان و همچنین موج‌سواران حرفه‌ای تبدیل شده است تا در سفرشان با تور تایلند، خود را به آب بزنند. بهتر از همه، چنین سواحلی نسبت به مکان‌های مشهور جمعیت بسیار کمتری به خود می‌بینند و به این معنی است که کل ساحل می‌تواند مال شما باشد! پیش از این، سواحل آن به زیبایی معروف بودند. جزایری مانند کوه سامویی و کو فانگان در خلیج تایلند دارای امواج صافی هستند که برای شنا به تنهایی ایده‌آل هستند. اما اگر بخواهید به سمت دیگر سرزمین اصلی رو به دریای آندامان حرکت کنید، داستان متفاوت‌تر است. سوماترا و جزایر نیکوبار ممکن است برخی از امواج جنوبی را که راه خود را به تایلند باز می‌کنند مسدود کنند. اما هنوز هم سهم خود را از موج‌هایی که برای موج‌سواری عالی هستند، خواهید یافت. در این مقاله بهترین سواحل تایلند برای موج سواری را لیست و معرفی می‌کنیم.

 

۱.ساحل کاتا، Kata Beach

ساحل کاتا معروف‌ترین ساحل موج سواری در بین تمام سواحل پوکت است. ساحل کاتا به عنوان مرکز فرهنگ موج‌سواری در تایلند شناخته می‌شود که در آن می‌توانید بارهای موج‌سواری، مدارس موج‌سواری، مغازه‌های اجاره‌ای و یک پارک موج‌سواری مصنوعی جدید پیدا کنید. این مسابقه سالانه موج سواری پوکت را میزبانی می‌کند که سازمان‌دهندگان مهمی مانند Quiksilver داشته است. این کار معمولاً در ماه سپتامبر، در زمان اوج موج‌سواری انجام می‌شود تا موج‌سواران بیشتری را که از سراسر جهان به تایلند سفر می‌کنند، به سوی خود بکشاند تا در این رویداد ورزشی بین‌المللی برای دریافت جایزه نقدی بیش از صد هزار بات تایلند شرکت کنند.

 

بهترین نقاط تایلند برای ماه عسل (قسمت اول)

سطح موج سوار: همه سطوح

طول ساحل: ۱۵۰۰ متر

ارتفاع موج: ۲ متر

۲. ساحل بنگ تائو، Bang Tao Beach

ساحل بنگ تائو یک ساحل بسیار طولانی است که چالش‌های موج‌سواری مناسبی را برای موج سواران متوسط خود ارائه می‌دهد. بخش مرکزی ساحل بنگ تائو دارای امواج کوچکتر اما قابل سوار شدن است. شمال ساحل به دلیل قرار گرفتن بهتر در معرض باد، موج‌های بزرگ‌تری می‌گیرد. این قسمت هیجان‌انگیز بنگ تائو نیز به دلیل جابجایی سواحل شنی نسبتاً دشوار و غیرقابل پیش‌بینی است.

سطح موج سوار: متوسط

طول ساحل: شش هزار متر

ارتفاع موج: ۳ متر

۳. ساحل سورین، Surin Beach

سورین بیچ موج‌سواران حرفه‌ای خود را در طول جزر و مد چالش‌های مختلفی را ارائه می‌کند. بخش میانی ساحل سورین دارای یک دسته سنگ بزرگ است. حدس زدن موج در بخش شمالی ساحل سورین سخت است. نقطه شمالی برای شناگران بی‌تجربه ممکن است کشنده باشد. ساحل سورین حتی توسط CNN Travel در پنجاه مورد از بهترین نقاط موج‌سواری جهان قرار گرفت. این ساحل در سال‌های اخیر، به خاطر بادی‌بوردینگ یا بوگی‌سواری نیز مشهور شده است.

 

ترسناک‌ترین مکان‌های تایلند

سطح موج سوار: حرفه‌ای

طول ساحل: ۸۰۰ متر

ارتفاع موج: ۲ متر

۴. کو لانتا (کلانگ دائو)، Koh Lanta (Klong Dao)

برای کسانی که مایل به سفر با تور تایلند هستند، جزیره کوه لانتا نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر دورتر از پوکت در دریای آندامان قرار دارد. برخلاف امواج پوکت که توسط سوماترا مسدود شده‌اند، کوه لانتا موج‌های بزرگی را می‌بیند که نوید یک سواری خوب را به دوستداران موج‌سوار می‌دهد. متأسفانه، این امواج کمتر سازگار هستند، بنابراین انتظار یک بازی را داشته باشید. ساحل کلونگ دائو در این جزیره یک امتداد دو کیلومتری با کفی کم عمق است که آن را برای موج‌سواران مبتدی و مسافران طولانی مدت عالی جلوه می‌دهد. بهترین زمان برای موج‌سواری در کوه لانتا ماه‌های ژوئن و جولای است.

سطح موج سوار: مبتدی تا متوسط

طول ساحل: ده هزار متر

ارتفاع موج: ۲ متر

۵.ساحل پانسی، Pansea Beach

ساحل پانسی یک ساحل کوچک منزوی بین سواحل بنگ تائو و سورین است که به یک نقطه عالی برای موج‌سواران حرفه‌ای و یک استراحتگاه معروف تبدیل شده است. با وجود اینکه یکی از کوچکترین سواحل تایلند به شمار می‌رود، امواج در پانسیا تا رسیدن به صخره بسیار سریع می‌شوند. برای لذت بردن از دریا و تماشای بهترین موج‌سواران می‌بایست از این مکان دیدن کنید.

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

سطح موج سوار: حرفه‌ای

طول ساحل: ۲۵۰ متر

ارتفاع موج: ۲ متر

۶. ساحل کلیم، Kalim Beach

ساحل کالیم یکی دیگر از مکان‌های عالی در تور تایلند برای موج‌سواران حرفه‌ای است که می‌توانند حداکثر استفاده را از امواج ببرند. این شکاف صخره سمت راست دارای خط ساحلی فقط صد متر و دارای یک صخره کم عمق است که آن را به طور قابل توجهی خطرناک می‌کند. موج‌سواران ریف کالیم هر سال مسابقه موج‌سواری کالیک را در امتداد ساحل سازماندهی و برگزار می‌کنند که توجه زیادی از محلی‌ها و توریست‌ها را به خود جلب می‌کند.

سطح موج سوار: حرفه‌ای

طول ساحل: صد متر

ارتفاع موج: ۳ متر

۷. ساحل نای هارن، Nai Harn Beach

ساحل نای هارن یکی از مکان‌های مورد علاقه برخی از موج‌سواران حرفه‌ای است. زیرا این ساحل شلوغ نیست و آب کافی برای موج‌سوارانی که می‌خواهند بازی کنند فراهم است. انتهای جنوبی ساحل نای هارن دارای یک ساحل شنی دائمی است که موج‌سواری بسیار سریع را در کوچکترین موج‌ها ارائه می‌دهد. انتهای شمالی نیز یک بخش مرگبار دارد که فقط توسط موج‌سواران حرفه‌ای انجام می‌شود.

 

معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

سطح موج سوار: حرفه‌ای

طول ساحل: ۶۶۰ متر

ارتفاع موج: ۳ متر

۸. ساحل کامالا، Kamala Beach

ساحل کامالا مکان دیگری است که امکان تجربه موج‌سواری عالی را به شما می‌دهد. قسمت شمالی ساحل کامالا که عمدتاً مکانی راحت برای موج‌سواران سطح متوسط است، چالشی مناسب را با یک شکست سخت و صخره‌ای فراهم می‌کند. هیجان‌انگیزترین موقع سال زمانی است که چالش موج‌سواری Kamala Go توسط باشگاه محلی موج‌سواری Kamala Go برگزار می‌شود. همچنین انتهای جنوبی ساحل کامالا مکانی عالی برای کودکان برای یادگیری موج‌سواری به شمار می‌رود.

سطح موج سوار: متوسط

طول ساحل: دو هزار و صد متر

ارتفاع موج: ۱ متر

۹. ساحل کاتا نوی، Kata Noi Beach

ساحل کاتا نوی مکانی عالی برای موج‌سواران مبتدی است زیرا امواجی که به ساحل کاتا نوی برخورد می‌کنند ارتفاع کمی دارند. به همین خاطر موج‌سواران می‌توانند امواج خوبی برای سوار شدن به نقطه شمالی ساحل پیدا کنند. این ساحل همچنین برای آفتاب گرفتن و استراحت در شن‌های سفید پس از موج سواری شناخته شده است.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی تایلندی

سطح موج سوار: مبتدی

طول ساحل: ۷۰۰ متر

ارتفاع موج: ۲ متر

۱۰. ساحل پاتونگ، Patong Beach

ساحل پاتونگ در پوکت بهشتی برای موج‌سواران مبتدی با امواج کوتاه محسوب می‌شود که ارتفاع مناسب همراه با باد خوب دارد. بهترین نقطه ساحل پاتونگ به سمت شمال است و امواج در اینجا در مقایسه با کاتا نوی قابل پیش‌بینی هستند.

سطح موج سوار: مبتدی

طول ساحل: ۲۸۵۰ متر

ارتفاع موج: یک و نیم متر

۱۱. ساحل چاونگ، Chaweng Beach

محبوب‌ترین و تنها ساحل برای موج‌سواری در امتداد سواحل خلیج تایلند، ساحل چاونگ است. این ساحل در جزیره کو سامویی تایلند دارای چند مغازه با اجاره تخته موج مناسب است. مردم مهربانی دارد که از شما استقبال می‌کنند تا از سواحل آرام لذت ببرید و یک تور کوچک به شما ارائه می‌دهند. ساحل کم عمق است و به ندرت می‌توان از صخره‌های طولانی در سمت چپ سوار شد.

 

پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

سطح موج سوار: متوسط تا حرفه‌ای

طول ساحل: هفت هزار متر

ارتفاع موج: ۱ متر

بهترین زمان برای موج‌سواری در تایلند

بهترین امواج در ماه مه و نوامبر مشاهده می‌شود که فصل اوج گردشگری در تایلند نیست. با شروع فصل باران‌های موسمی در ماه می، فصل گردشگری به پایان می‌رسد و بیشتر جزایر متروک هستند. به این معنی که موج‌سواران می‌توانند در این ماه‌ها با قیمت‌های کمتری نسبت به اکثر فصول سال به تایلند سفر کنند و بدون شلوغی از ساحل لذت ببرند. با ازدحام کمتر، احتمال کمتری برای برخورد با افراد در آب وجود دارد. هر روز بارندگی مکرر وجود دارد و ساحل برای شناگران غیر دوستانه می‌شود. در ماه ژوئن، امواج گرم و ثابت هستند و ارتفاع آنها تا ۳ متر (۹ فوت) افزایش می‌یابد. این زمانی است که جزیره پر از جمعیت موج‌سوار می‌شود که همه آنها مشتاق فتح این امواج هستند. فصل موج‌سواری در تایلند از ماه ژوئن تا اکتبر ادامه دارد.

این سواحل جزو کم خطرترین مکان‌ها برای موج‌سواری در نظر گرفته می‌شوند زیرا بستر دریا شنی است. برخلاف سایر مکان‌های موج‌سواری که دارای صخره‌ها یا مناطق صخره‌ای هستند، سواحل شنی تایلند احتمال آسیب‌دیدگی کمتری را تضمین می‌کنند. زندگی دریایی دوستانه پیش روی شماست و احتمال کمی برای مواجهه با گونه‌های ماهی گز، کوسه یا چتر دریایی در این آب‌ها وجود دارد.

هزینه موج سواری در تایلند

اگر به یادگیری موج سواری علاقه دارید، پس تایلند مکانی عالی برای امتحان کردن آن است. آموزشگاه‌ها و مربیان موج‌سواری زیادی وجود دارند که خوشحالند به شما فرهنگ موج‌سواری را آموزش دهند. بی‌شک از بودن در این کلاس‌ها لذت خواهید برد. اکثر مربیان حدود هشتصد بات تایلند را در هر ساعت دریافت می‌کنند. در حالی که اجاره تخته موج‌سواری حدود پانصد بات تایلند در روز هزینه دارد، اگرچه این قیمت‌ها بین شرکت‌ها متفاوت است و ممکن است افزایش یابد. بیشتر سواحل تایلند دارای بخش‌های آرام‌تر به همراه بخش‌های پیچیده‌تر هستند تا شما را به عنوان یک موج‌سوار به چالش بکشند و هنگامی که با آموزش کافی اعتماد به نفس و مهارت کسب کردید، می‌توانید به قسمت‌های دیگر جزیره بروید. بخش قابل توجهی در مورد سواحل تایلند این است که برای هر نوع موج‌سواری در هر سطح جایی وجود دارد.

 

معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

 

منبع

 

۲۸ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران