بهترین مکان‌ها برای کایت سواری در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین مکان‌ها برای کایت سواری در تایلند

کایت‌سرفینگ که با نام کایت‌بردینگ نیز شناخته می‌شود، یک شکل محبوب از ورزش‌های آبی است که معمولاً در تایلند دیده می‌شود. این ورزش که به دلیل سرعت و احساس لذت تجربه شده شناخته شده است، شامل کشیدن بادبادک مخصوص طراحی شده در حین سوار شدن در امتداد اقیانوس بر روی تخته موج سواری است. ورزش‌های آبی با انرژی باد در میان عاشقان ماجراجویی در سراسر جهان مورد علاقه است که می‌توانید انوع آن را در تور تایلند تجربه کنید.

کایت‌سرفینگ شامل استفاده از تخته موج‌سواری اصلاح‌شده و همچنین بادبادک‌هایی است که دارای لوله‌ای باد شده هستند. این قسمت باد شده به آن اجازه می‌دهد تا شکل خود را حفظ کند و برای ایجاد کشش از آن استفاده می‌شود. این ورزش لذت‌بخش که به راحتی می‌توان آن را انتخاب کرد و انجام داد، شامل مقدار مشخصی از آموزش در یک مدرسه کایت موج‌سواری واجد شرایط است تا در این حین ایمن بمانید و همچنین مهارت را سریع‌تر به دست آورید. کایت‌سواری در ابتدا در جزیره پوکت در تایلند رایج شد و به آرامی به سایر نقاط کشور نیز گسترش یافت. امروزه می‌توان در چندین سواحل و جزیره تایلند از جمله کوفا نگان، کرابی، چامفون، کو سامویی و کو چانگ در این ورزش آبی شرکت کرد. در این مقاله بهترین مکان‌ها برای کایت‌سواری در تایلند را لیست کرده‌ایم.

 

۱.پوکت، Phuket

بهترین ماه‌ها برای کایت‌سواری در پوکت، ماه‌های ژوئن تا اوت و از ماه‌های دسامبر تا فوریه است. در این زمان آسمان صاف، دریای آرام، بارندگی اندک و سرعت باد مناسبی وجود دارد که شرایطی عالی را برای کایت‌سواری فراهم می‌کند. شهر پوکت به دلیل داشتن طولانی‌ترین دوره باد در تایلند با بادهای قوی که امکان سواری نرم و هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند، مقصدی ایده‌آل برای کایت‌سواری به شمار می‌رود. علاوه بر این، برای هر دو، مبتدیان و همچنین بادبازان با تجربه، چیزی برای ارائه دارد. برای مبتدیان، آب‌های کم عمق و بادهای آرامی که در سواحل جنوب شرقی پوکت ارائه می‌شود، مکان‌های مناسبی برای کایت موج سواری ایجاد می‌کند. سواحل زیبای پوکت عبارتند از ساحل نای یانگ، ساحل راوای، ساحل دوستی در خلیج چالونگ و خلیج لایان. برای بادبادک‌بازان با تجربه، علاوه بر مکان‌های ذکر شده، مکان‌های مختلفی مانند  Hua Thanon، جزیره Koh Lon  و Nathon وجود دارد. اگر علاقه‌مند به ورزش‌های آبی هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله دوازده ورزش هیجان‌انگیز آبی در پوکت نیز بزنید.

۲. پنانگ، Koh Phangan

جزیره کوچک پنانگ در خلیج تایلند یک مکان معمولی برای کایت‌سواری برای برخی از بهترین ورزشکاران است که در تمام طول سال تمرین می‌کنند. بسته به فصل و جهت باد، این جزیره دارای نقاط مختلف کایت‌سواری است. جنوب جزیره دارای سطح آب صاف و دریای گرم است که محیطی ایده‌آل برای کایت‌سواری ایجاد می‌کند. باد در این منطقه نسبتاً منظم است، اما قوام آن در طول سال متفاوت است، پس لازم است باتجربه‌تر باشید. بهترین ماه‌ها برای کایت‌سواری در کوه فانگنان، ماه‌های جولای تا آگوست و ماه‌های دسامبر تا مارس است. برای مبتدیان، ساحل بان تای آب‌های کم عمق و شنی را ارائه می‌دهد که آن را به یکی از آسان‌ترین و امن‌ترین مناطق برای یادگیری هنر کایت‌سواری تبدیل می‌کند. نقاط دیگر عبارتند از Wok Tum سواحل غربی و روستای ماهیگیر Chaloklum ساحل شمالی.

 

فستیوال بین‌المللی موسیقی پاتایا ۲۰۲۳

۳. هوا هین، Hua Hin

منطقه گرمسیری هوا هین در چند سال گذشته به مقصدی به روز برای کایت‌سواری در تور تایلند تبدیل شده است. ساحلی شش کیلومتری با آب کم عمق و باد تقریباً در تمام طول سال دارد که آن را به مقصدی ایده‌آل برای همه سطوح کایت‌سواران تبدیل می‌کند. فصل کایت‌سرفینگ از ماه‌های اکتبر تا مه ادامه دارد. با این حال، هواهین دارای شرایط باد عالی است و بسیاری از مردم در تمام طول سال کایت‌سواری می‌کنند.

۴. پاک نام پران، Pak Nam Pran

پاک نام پران که در نیم ساعت پایین‌تر از ساحل هوآهین قرار دارد، یکی دیگر از بهترین مکان‌های کایت سواری در آسیا است. ساحل کایت‌سرفینگ پاک‌نام‌پران در لبه یک شهر ماهیگیری آرام واقع شده و بسیار وسیع، باز و شنی است. این شهر نه تنها خانه ناراپیچیت پودلا، قهرمان کایت‌سوار آسیایی است، بلکه مقصد مطلوبی برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی کایت‌سواری نیز است. بهترین ماه‌ها برای کایت‌سواری در پاک‌نام‌پران از ماه اکتبر تا مه با شرایط ایده‌آل تالاب‌های آب مسطح است.

 

سفر به تایلند در ماه فوریه

۵. چامفون، Chumphon

چامفون دروازه منطقه جنوبی تایلند است. دور از شلوغی گردشگران و کمی دورتر از مسیر پرتحرک، چامفون نقطه ایده‌آلی برای کسانی است که می‌خواهند در تایلند کایت‌سواری یا سوارکاری را یاد بگیرند. ساحل Thung Wua Lean نقطه مرکزی کایت‌سواری است که ساحل شنی سه کیلومتری را برای ورزشکاران ارائه می‌دهد. بادهای شمال شرقی از اواسط ماه اکتبر تا ژانویه بهتر از هر مکان دیگری در تایلند می‌وزد. در حالی که منطقه خلیج مرکزی موج باد و آب‌های متلاطم دارد، تالاب شرایط مناسبی را برای کایت‌سواری برای مبتدیان فراهم می‌کند.

۶. رایونگ، Rayong

رایونگ یک جایگزین آرام برای زرق و برق پاتایا است که یک فرار مسالمت‌آمیز را به گردشگران ماجراجو فراهم می‌کند. همچنین اینجا خانه یکی از اولین کایت‌بردبازان المپیکی جهان به نام Nichanan Rodthong است. بهترین ماه‌ها برای کایت‌سواری در رایونگ از می تا سپتامبر محسوب می‌شود. این منطقه از بادهای موسمی هند می‌وزد و لائم سون را که ساحلی رو به جنوب است، به مرکز کایت‌سواری تایلند در طول تابستان تبدیل می‌کند.

 

بازدید از ۴ جزیره دلربا نزدیک فی فی

۷. پاتایا، Pattaya

پاتایا که به خاطر بادهای شدیدی که در ابتدای هر فصل باران های موسمی از جنوب غربی می آید، نامگذاری شده است، یک شهر مهمانی بدنام است که به خاطر فعالیت‌های شبانه و استراحتگاه‌های ساحلی بیشتر شناخته شده است. با این حال، در طول فصول موسمی زمستانی و فصل بهار سهم مناسبی از باد دریافت می‌کند که آن را به یکی دیگر از مقصدهای کایت‌سواری در تایلند تبدیل می‌کند بهترین ماه‌ها برای کایت‌سواری در پاتایا از نوامبر تا ژوئن است. نقاط مورد علاقه عبارتند از:  Na Jomtien، Chol Chan و Sai Thong. گردشگران در تمام طول سال به تایلند می‌آیند. بهترین زمان برای کایت سواری بسته به فصل و مکانی که فرد برای بازدید انتخاب می‌کند متفاوت است. مکان‌هایی مانند پنانگ و چالونگ برای ماه‌های نوامبر تا مارس مناسب هستند، در حالی که مکان‌هایی مانند هوا هین و پرانبوری برای ماه‌های مارس تا ژوئن عالی هستند. شرایط اوج موج‌سواری درست پس از ماه ژوئن، با شروع موسمی، فرا می‌رسد.

چرا کایت سواری را یاد بگیریم؟

علاوه بر اینکه ورزش آبی کایت‌سرفینگ بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است، یادگیری نسبتاً آسانی است و اکثر دوره‌ها حداکثر از ۱ تا ۳ روز را شامل می‌شوند. با توجه به فواید بدنی، ورزش کل بدن شما را تمرین می‌دهد. هنگام بادبادک‌سواری، شخص از پاهای خود برای کنترل تخته و بازوها و نیم تنه برای نگه داشتن بادبادک و حفظ تعادل استفاده می‌کند. زمانی که روی تجهیزات مورد نیاز برای کایت‌سواری سرمایه‌گذاری کرده باشید، این فعالیت نسبتاً ارزان است. در هنگام سوار شدن بر امواج، یک هارنس در اختیار فرد قرار می‌گیرد که بیشترین نیروی درگیر در این ورزش را تحمل می‌کند. این تجهیزات همچنین دارای بسیاری از موارد ایمنی هستند که در مواقع اضطراری به کار می‌آیند.

 

رستوران‌های پاتایا با چشم‌اندازهایی خیره‌کننده

چه چیزی تایلند را برای کایت‌سواری ایده‌آل می‌کند؟

تایلند با سواحل زیبا، مناظر خوش منظره، مردمی خوش‌آمد و طیف گسترده‌ای از مدارس کایت‌سرفینگ، یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای یادگیری و تمرین کایت‌سرفینگ است. این کشور همچنین شرایط باد مطلوب و بارندگی نسبتاً کم را در تعدادی از نقاط در طول سال تجربه می‌کند.

آموزش کایت سواری

می‌توان از تعداد مدارس کایت‌سرفینگ معتبر سازمان بین‌المللی کایت‌بردینگ (IKO) در تایلند، در مناطقی مانند پوکت، پاتایا، هوآهین و پرانبوری استفاده کرد. آموزش تضمین می‌کند که مبتدیان دانش و تجربه را از متخصصان آموزش دیده برای کایت‌سواری ایمن و مسئولانه دریافت می‌کنند. برخی از مدارس محبوب کایت‌سرفینگ عبارتند از: Hua Hin Kitesurfing ، North Kiteboarding Club در Hua Hin، Kite Surf Asia، Skyla's Surf and SUP Club and Kite Zone  در پوکت و Kiteflip در پنانگ و Kiteboarding آسیا (KBA)، که مکان‌های مختلفی در سرتاسر تایلند دارد. مدارس بسته به سطح آموزش افراد، مجموعه‌ای از درس‌ها را با تجهیزات لازم ارائه می‌دهند. اکثر دوره‌های آموزشی به دو زبان‌آموز به طور هم‌زمان آموزش می‌دهند، اما کسانی که یادگیری یک به یک را ترجیح می‌دهند، می‌توانند یک دوره آموزشی خصوصی را انتخاب کنند که معمولا توسط برخی از مربیان ارائه می‌شود. این به فرد اجازه می‌دهد تا با کمک یک مربی خصوصی، بر روی هر مهارت خاصی از کایت‌سواری که می‌خواهد کار کند.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کوه سامویی

  • برای مبتدیان: کسانی که تازه وارد کایت‌سواری می‌شوند، می‌توانند یک دوره سه روزه مبتدی را بگذرانند که یک تئوری لازم را آموزش می‌دهد و به فرد تمرین کافی می‌دهد تا به طور ایمن به طور مستقل کایت‌سواری کند. این امکان تمرین عملی برای اصول اولیه کایت‌سورفینگ، مانند ارزیابی سایت، ایمنی، تکنیک‌های نجات، تکنیک‌های کشیدن بدن، تکنیک‌های خود پرتاب و پرتاب مجدد آب را فراهم می‌کند. همچنین یک دوره کوتاه یک روزه اکتشاف برای کسانی که مایلند سریعتر اصول اولیه را یاد بگیرند وجود دارد. این دوره حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد و به شما امکان می‌دهد که در مورد راه‌اندازی، هدایت بادبادک، سیستم‌های ایمنی، سیگنالینگ و فرود خود بیاموزید.
  • برای کایت سواران باتجربه: آن دسته از بادبادبازان باتجربه که مایل به تمرین یا بهبود تکنیک‌های خود هستند، می‌توانند دوره یک روزه یا سه روزه متوسط را انتخاب کنند. دوره یک روزه یا "رفرشیر" به مدت دو تا چهار ساعت ادامه دارد و ایمنی اولیه کایت‌سرفینگ، بازیابی صفحه کایت‌سرف، موقعیت‌های مربوط به آب و برق و همچنین اطلاعات مهم در مورد قوانین، جزر و مد، باد و آب و هوا را می‌آموزد. دوره سه روزه حدود ۷ تا ۹ ساعت طول می‌کشد و به فرد آموزش می‌دهد که چگونه شروع کند، چگونه بادبادک را کنترل کند، چگونه بادبادک را با یک و دو دست هدایت کند، چگونه می تواند تخته را بازیابی کند و بادبادک را دوباره راه‌اندازی کند. همچنین کشیدن بدن، استارت برق و تئوری شروع آب را آموزش می‌دهد.

هزینه تقریبی برای یادگیری کایت‌سواری در تایلند، برای شرکت در دوره‌های یک روزه شامل دوره‌های مبتدی و متوسط برای هر نفر حدود چهار هزار بات تایلند و قیمت دوره‌های سه روزه برای هر دو سطح مبتدی و متوسط تقریبا یازده هزار بات تایلند برای هر نفر است. هزینه کلاس خصوصی یک روزه برای هر نفر هم هشت هزار بات تایلند است.

 

منبع

 

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران