زیباترین مناطق استوایی تایلند برای سفر

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین مناطق استوایی تایلند برای سفر

تایلند مقصدی فوق‌العاده زیبا برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعتی منحصر به فرد است. چرا که این کشور مملو از سواحل، خلیج‌ها و همچنین معابد باشکوه بوده و هر گردشگری دوست دارد که یک بار هم که شده سفری به آن داشته باشد. به خصوص در دو دهه اخیر توریست‌‌ها شناخت بیشتری به این سرزمین پیدا کرده‌اند و از همین رو تقریبا در هر فصل سال تایلند شاهد سیل عظیم گردشگران است. هر چند که می‌توان ادعا کرد هر نقطه تایلند از زیبایی مسحور کننده‌ای برخوردار است اما برخی از مکان‌ها جذابیت دوچندانی دارند. پس اگر به دنبال گزینه‌ای همه چیز تمام در تور تایلند هستید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار سعی کرده‌ایم، زیباترین مناطق استوایی تایلند را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

 

جزیره کو تائو، تایلند (Ko Tao Island, Thailand)

معرفی خود را به عنوان زیباترین مناطق استوایی تایلند با جزیره کو تائو، واقع در خلیج تایلند، آغاز می‌کنیم. این جزیره توسط غواصان بسیار محبوب بوده و به دلیل دربرداشتن زندگی دریایی عجیب و غریب و تشکل‌های مرجانی از زیبایی خارق‌العاده‌ای برخوردار است. توجه داشته باشید که این جزیره فقط از طریق کشتی از شهر چامفون قابل دسترسی است. بنابراین اگر قصد بازدید از آن را دارید باید خود را آماده یک سفر دریایی کوتاه کنید. جزیره کو تائو دوره‌های حرفه‌ای را برای علاقه‌مندان به غواصی نیز برگزار می‌کند که گردشگران علاقه‌مند در تور تایلند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و گواهینامه PADI را دریافت کنند. از دیگر جاذبه‌هایی که در این مکان فرصت تماشای آن را خواهید داشت کوسه‌هایی هستند که در آب‌های آن دیده می‌شوند.

 

جاذبه‌های کوه تائو:

  • قله چامفون (Chumphon Pinnacle)
  • خلیج وال تونگ تائو (Val Tong Tao Bay)
  • ساحل سای نوان (Sai Nuan beach)

 

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی تایلندی

جزایر مو کو آنگ تانگ، تایلند (Mu Ko Ang Thong Islands, Thailand)

در نزدیکی جزیره کوه ساموئی (Koh Samui) در خلیج تایلند، گروهی از ۴۲ جزیره به نام Mu Ko Ang Thong  قرار دارد. این مجمع‌الجزایر که اکنون به عنوان پارک ملی شناخته می‌شوند، مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید از طریق تورهای قایق‌سواری بوده و طبیعت بی‌نظیر استوایی را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. آنچه که در این مجمع‌الجزایر بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند جنگل‌های سرسبزی هستند که اغلب بخش‌های آن را پوشانده‌اند. به طوری که می‌توان ادعا کرد جزایر مو کو آنگ تانگ بهترین نقطه تایلند برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت زیبای آن هستند.

 

جاذبه‌های جزایر مو کو آنگ تانگ:

  • سواحل کو ووآ تالاپ (Ko Wua Talap beaches)
  • غارهای بوآبوک (Buaboke caves)
  • ساحل کو مائی کو (Ko Mae Ko beach)

جزیره کو فانگان، تایلند (Ko Phangan Island, Thailand)

جزیره کو فانگان در میان گردشگران بین‌المللی به خاطر پارتی‌های باشکوهی که به افتخار ماه کامل برگزار می‌شود، محبوب است. این جشن‌ها که سالانه با حضور پررنگ گردشگران و کوله‌گردها پر شور و هیجان‌تر می‌شوند نقش ویژه‌ای را در تفریح و خوشگذرانی شما خواهد داشت. این جزیره در عین حال که بهشتی برای مهمانی‌های باشکوه است، چیزهای دیگری نیز برای ارائه دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به گشت و گذار در پارک ملی کو فا نگان (با ورودی رایگان) اشاره کرد که با مسیرهای جنگلی مختلف و جزیره‌های کوهستانی هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.

 

جاذبه‌های کو فا نگان:

  • غواصی یا تمرین موی تای در ساحل

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

پارک ملی خائو سوک، تایلند (Khao Sok National Park, Thailand)

بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند مناطق استوایی تنها محدود به سواحل آن می‌شوند، پارک ملی خائو سوک در تایلند با زیبایی آرامش بخش و طبیعتی بی‌نظیر از جمله مکان‌هایی است که هر گردشگری باید در سفر خود به این کشور از آن دیدن کند. بهترین راه برای کشف این جزیره جنگلی از طریق تورهای راهنما است. در این پارک ملی علاوه بر حیات وحش طبیعی، فرصت بازدید از دریاچه Cheow Lan را نیز خواهید داشت که مکانی بسیار زیبا برای تماشا و رسیدن به آرامش است. این دریاچه در میان صخره‌ها قرار داشته و بدون شک می‌توان آن را به عنوان یکی از دیدنی‌‌ترین چشم‌اندازهایی که در تور تایلند وجود دارد، معرفی کرد.

 

جاذبه‌های پارک ملی خائو سوک:

  • دریاچه چو لان (Cheow Lan Lake)
  • آبشار وینگ هین (Wing Hin waterfall)
  • تنگه تانگ نام (Tang Nam gorge)

شبه جزیره ریلی، تایلند (Railay Peninsula, Thailand)

مورد بعدی از زیباترین مناطق استوایی تایلند برای سفر، شبه جزیره ریلی است. ریلی در مرکز بنگ بین کرابی و آئو نانگ قرار داشته و از یک طرف توسط کوه‌ها و از طرف دیگر با اقیانوس زیبا احاطه شده است. بنابراین تنها راه دسترسی به آن فقط با قایق بوده و بافتی تقریبا دست نخورده دارد. پس اگر به دنبال ماجراجویی در یکی از زیبا‌ترین مناطق استوایی تایلند هستید توصیه می‌کنیم بازدید از شبه جزیره ریلی را هرگز فراموش نکنید. این شبه جزیره نه تنها به خاطر ساحل زیبا، بلکه به خاطر ساختارهای آهکی سورئال که از ساحل بیرون می‌آیند نیز مورد توجه قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند در زیر این سازه‌های آهکی شنا کرده و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

 

جاذبه‌های ریلی:

  • ساحل فرا نانگ (Phra Nang beach)
  • ساحل رای له غرب (Rai Leh West beach)

 

بهترین کافه‌های چیانگ مای تایلند

شهر پوکت، تایلند (Phuket City, Thailand)

پوکت استان کوچکی در جنوب تایلند بوده و یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های گردشگری در جنوب این کشور است. شما می‌توانید زنده‌ترین تفریحات شبانه را در ساحل پاتونگ این شهر تجربه کنید. همچنین اگر به دنبال شنا در زیباترین سواحل تایلند جنوبی و مکان‌های غواصی عالی هستید، پوکت تمامی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. پوکت علاوه بر طبیعت زیبای استوایی و سواحل منحصر به فرد خود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی متنوعی را نیز از قبیل معبدهای Wat Chalong  و Wat Luang Pu Supha در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 

جاذبه‌های پوکت:

خلیج فانگ نگا، تایلند (Phang Nga Bay, Thailand)

خلیج فانگ نگا از جمله زیباترین جزایر تایلند را در خود جای داده است که یکی از آن‌ها مکان فیلم‌برداری فیلم‌های جیمز باند بود و از همین رو با نام جزیره جیمز باند شناخته می‌شود. این خلیج در قسمت جنوبی تایلند قرار داشته و بین دو تا از شهرهای توریستی تایلند یعنی کرابی و پوکت واقع شده که از هر دو آن‌ها قابل دسترسی است. در این خلیج شاهد صدها تشکل سنگ آهکی خواهید بود که از آب زیبا بیرون زده و مکان بسیار شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده‌اند. گردشگران می‌توانند برای گشت و گذار بیشتر با تورهای قایق‌سواری همراه شده و یا با تفریحات هیجانی مثل کایاک سواری سرگرم شوند.

 

جاذبه‌های خلیج فانگ نگا:

  • جزیره خائو فینگ خان (جزیره جیمز باند) (Khao Phing Kan (James Bond Island))
  • پارک ملی آئو فانگ نگا (Ao Phang Nga National Park)

 

بهترین رستوران‌های ایرانی در تایلند

جزیره کو لیپ، تایلند (Ko Lipe Island, Thailand)

جزیره کو لیپ ترکیبی عالی از شگفتی‌های طبیعی برای کاوش و هتل‌های مجلل در تایلند است که در آن می‌توانید نهایت لذت را از یک مقصد استوایی زیبا ببرید. این جزیره به خودی خود شلوغ نیست، اما در فصل‌های توریستی سال شاهد سیل عظیمی از گردشگران تور تایلند می‌شود. جزیره کو لیپ سواحل متعدد بسیار زیادی را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود فوق‌العاده جذاب هستند. در میان تمامی این موارد ساحل پاتایا محبوب‌ترین جاذبه‌ در بین توریست‌ها است. همچنین ساحل سانست همان طور که از نام آن نیز می‌توان متوجه شد بهترین مناظر غروب خورشید را به نمایش می‌گذارد. جزیره کو لیپ سایت‌های غواصی متنوعی را در خود جای داده که علاقه‌مندان به این تفریح شیفته آن خواهند شد. ناگفته نماند که بهترین زمان برای سفر به جزیره کو لیپ تایلند در ماه دسامبر است.

 

جاذبه‌های کو لیپ:

  • ساحل پاتایا و سان سِت (Pattaya and Sunset beach)
  • صخره ۸ مایلی (8 Mile Rock)
  • کشتی غرق شده یونگ هوآ (Yong Hua Shipwreck)

جزایر سیمیلان، تایلند (Similan Islands, Thailand)

مورد بعدی از مکان‌های زیبا برای علاقه‌مندان به مناطق استوایی جزایر سیمیلان است. این جزایر بیش از هر چیزی به خاطر بافت مرجانی فوق‌العاده زیبایی که دارد، معروف است. به طوری که همین موضوع سبب شده این گروه از جزایر به یکی از بهترین نقاط غواصی در کل تایلند تبدیل شوند. ساحل Horseshoe Bay بخشی از این جزایر بوده و ترکیبی سورئال از شن‌های سفید و آب‌های ولرم را به گردشگران ارائه می‌دهد که برای شنا و داشتن یک روز آرام در زیر نور آفتاب مناسب است. تپه فانتزی از دیگر نقاط جذاب در این مجمع‌الجزایر بوده که بیشتر برای غواصی ترجیح داده می‌شود. غواصان می‌توانند در این مکان پرتوهای مانتا، کوسه‌های نهنگ و باراکودا و البته تشکل‌های مرجانی زیبا را تماشا کنند.

 

جاذبه های جزیره سیمیلان:

  • ساحل خلیج نعل اسبی (Horseshoe Bay Beach)
  • تپه فانتزی (Fantasy Mound)

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

جزایر کو فی فی، تایلند (Koh Phi Phi Islands, Thailand)

نمی‌توان در مورد زیباترین مناطق استوایی تایلند صحبت کرد اما نامی از جزایر کو فی فی به میان نیاورد. اگر به نقشه جزایر جنوبی تایلند نگاهی بیندازید، جزایر Koh Phi Phi را که درست در نزدیکی کرابی واقع شده‌اند، مشاهده خواهید کرد. این جزایر بزرگترین شهر جنوب تایلند و یکی از زیباترین مکان‌ها برای سفر هستند. جزایر کو فی فی تایلند از شبه جزیره تشکیل شده‌اند که دارای برخی از شگفت‌انگیزترین سواحل ماسه سفید بوده و فعالیت‌های سرگرم کننده بسیاری را برای تفریح گردشگران ارائه می‌کند.

 

جاذبه‌های کو فی فی:

  • کو فی فی له (Ko Phi Phi Leh)
  • خلیج مایا (Maya Bay)
  • پاتونگ (Patong)

منبع

۱۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران