۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای کوله‌گردانی که به تایلند و شهرهای مختلفش سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای کوله‌گردانی که به تایلند و شهرهای مختلفش سفر می‌کنند

تایلند یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری همه‌ی کسانی است که می‌خواهند در طبیعت و زیبایی غرق شوند. بنابراین محال ممکن است کسی کوله‌گرد باشد و این کشور در لیست اصلی‌ترین مقاصد مدنظرش برای گردش نباشد. اگر قصد سفر با تور تایلند به این کشور را دارید و دنبال بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها هستید. همراه ما باشید تا ۱۲ اپلیکیشن مهم برای تسهیل سفر شما به این کشور را خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- Grab


یک اپلیکیشن کاربردی برای جابه‌جایی و حمل و نقل. اپلیکیشنی که با آن می‌توانید بهترین وسایل را برای جابه‌جایی‌های روزانه‌تان در تایلند انتخاب کنید. وسایلی از جمله تاکسی و اتوبوس و دوچرخه. بسیاری از شهروندان و گردشگران این کشور از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در شهر بانکوک پایتخت این کشور به حساب می‌آید.

 

  چند کلمه اساسی و کاربردی که بهتر است قبل از سفر به تایلند یاد بگیرید 

 

 

 Grab

 


۲- Thai by nemo


در سفرتان به تایلند اگر می‌خواهید با دیگران، از فروشندگان تا شهروندان، از رانندگان تاکسی تا راهنمایان مراکز فرهنگی و غیره به راحتی ارتباط برقرار کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از این اپلیکیشن استفاده کنید. اپلیکیشنی که کار یک مترجم همزمان را برای شما انجام می‌دهد و خیلی از کارهای روزانه و عمومی‌تان را به راحتی راه می‌اندازد.

 

 

Thai by nemo

 


۳- Food panda


یک اپلیکیشن ویژه برای آنهایی که تا دیر وقت‌ها در این کشور در حال گشت و گذار هستند و از رستوران‌ها جا می‌مانند. اپلیکیشنی که با داشتن آن می‌توانید از رستوران‌های مختلف این شهر که شب‌ها تا دیروقت باز هستند غذا سفارش بدهید و نوش جان کنید. نکته‌ی جالب درباره‌ی این اپلیکیشن آن است که می‌توانید از رستوران‌های مختلف؛ از هندی و تایلندی گرفته تا اروپایی غذا سفارش بدهید تا در سریعترین زمان ممکن غذا را به دست شما برسانند.

 

 نکاتی که قبل از رفتن به معابد تایلند باید حتما مد نظر داشته باشید 

 

 

 Food panda

 


۴- Xe currency


واحد پول تایلند بت است و اگر می‌خواهید در هر لحظه ارزش پول‌هایی که همراه خود به این کشور برده‌اید را در مقابل بت بسنجید باید از این اپلیکیشن استفاده کنید. اپلیکیشنی هوشمند و آنلاین که قادر است ارزش واحد پول ملیت شما با بت را بسنجد و خدمتتان اعلام کند. بنابراین برای اینکه صرافی‌های این کشور سر شما کلاه نگذارند به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کنید.

 

 

 Xe currency

 


۵- Line


یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد برای برقراری ارتباط که با سرعت بالا در این کشور خدمات ارائه می‌کند اپلیکیشن لاین است. اپلیکیشنی که قبل از تلگرام و واتساپ در ایران نیز شهرت داشت و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کردند. بنابراین اگر می‌خواهید قطع و وصلی زیادی نداشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به تایلند جدای از اپلیکیشن‌های دیگر که ممکن است بر روی تلفن‌تان نصب باشد این اپلیکیشن را نیز نصب کنید و از آن استفاده نمایید.

 

 

Line

 


۶- Google maps


گوگل مپ امروزه تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌های جهانی شده است و در جای‌جای جهان کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. در سفرتان به تایلند نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای مسیریابی از این اپلیکیشن استفاده کنید و بیهوده وقت محدود خود در این کشور را صرف دنبال گشتن‌های بیهوده نکنید.

 

 بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور 

 

 

Google maps

 


۷- Bangkok post


اگر در سفر می‌خواهید با مطبوعات کشور تایلند نیز بیشتر آشنا بشوید می‌توانید این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید تا به یکی از مهمترین روزنامه‌های این کشور که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود دسترسی داشته باشید.

 

 

 Bangkok post

 


۸- BTS skytrain


در سفرتان به تایلند اگر برای گشت و گذارهایتان ماشین اجاره کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این اپلیکیشن استفاده کنید. چرا که این اپلیکیشن نزدیکتریم مسیر برای رسیدن به مقصد را به شما می‌گوید و در رانندگی کردن بسیار به کمک شما می‌آید.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در بانکوک؛ شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

 BTS skytrain

 


۹- Bangkok MRT


یک اپلیکیشن کاربردی که جدای از مسیرهای روی زمین و وسایل حمل و نقل عمومی برای مسیریابی، مسیرهای زیرزمینی را نیز برای کاربرانش بازگو می‌کند. به طور کلی اگر با مترو در این کشور زیاد سر و کار دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

 

 

 Bangkok MRT

 


۱۰- Viatuktuk


یک اپلیکیشن عالی برای برقراری ارتباط و پیدا کردن افراد همزبان و هم ملیت خود تا زمانیکه در این کشور هستید تنها نباشید. به شما توصیه می‌کنیم اگر نمی‌خواهید این کشور را تنها بگردید و از بیشتر رویدادهای جمعی که توسط افراد طراحی و سازماندهی می‌شوند مطلع باشید حتما این اپلیکیشن را بر روی گوشی تلفن خود نصب کنید.

 

 ۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند

 

 

 Viatuktuk

 


۱۱- Airfare for airasia


اگر به دنبال پروازهای امن و ارزان برای گشت و گذار داخل تایلند و خارج شدن از آن هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن این شرکت هواپیمایی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و پروازهای مختلف آن را دنبال کنید تا بتوانید یک بلیت ارزان قیمت برای مقصدی که می‌خواهید پیدا کنید.

 

 

 Airfare for airasia

 


۱۲- Thaifriendly


یک اپلیکیشن عالی برای اینکه در رویدادهای جمعی شرکت کنید، دوست پیدا کنید و قرار بگذارید. بیش از دو هزار و پانصد نفر گردشگر عضو این اپلیکیشن هستند تا از سراسر دنیا به تایلند بیایند و این کشور را با هم بگردند.

 

 

Thaifriendly

۰۵ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران