چند کلمه اساسی و کاربردی که بهتر است قبل از سفر به تایلند یاد بگیرید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
چند کلمه اساسی و کاربردی که بهتر است قبل از سفر به تایلند یاد بگیرید

بسیاری از تایلندی‌ها به دلیل حجم بالای گردشگرانی که به کشورشان سفر می‌کنند با انگلیسی آشنایی دارند. با این همه هیچ چیز بهتر از آن نیست تا کمی اطلاعات درباره زبان و جملات اساسی مقصد مورد نظر بدانید تا بتوانید در سفر با تور تایلند راحت‌تر با مردم آن ارتباط برقرار کنید و کم‌تر با مشکل روبرو شوید. این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما برای کارهای مهم‌تری سفر کنید. ما در این مطلب برخی از واژگان مهم و اساسی را بررسی می‌کنیم.

 

 

Ka و Krub

 

Ka و Krub در انتهای جمله و برای احترام گذاشتن به شخص مقابل به کار می‌رود. یعنی وقتی در حال گفت و گویی هستید از این کلمات برای احترام گذاشتن و محترمانه‌تر کردن مکالمه استفاده می‌کنید. شما باید krub را برای مخاطبین مرد و ka را برای زنان مورد استفاده قرار دهید.

 

نکاتی که قبل از رفتن به معابد تایلند باید حتما مد نظر داشته باشید

 

 

مردم تایلند

 

 

Sawatdee

مانند آلوها در هاوایی، ساوتدی یک خوش و بش کلی در تایلند محسوب می‌شود. این کلمه به معنی سلام، خداحافظ و هر چیزی ما بین این دو می‌شود. شما می‌توانید برای خوش و بش و خوش‌ آمدگویی به تایلندی‌ها‌ از این کلمه استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که بسته به جنسیت طرف مقابلتان در آخر این عبارت از krub یا ka استفاده کنید. با استفاده از این کلمه جادویی می‌بینید که همه چیز آنقدرها که فکر می‌کنید هم سخت نیست.

 

 

Sawatdee

 

 

Phet

همانطور که می‌دانید تایلند معدن انواع غذاها به ویژه غذاهای تند و آتشین است. اگر در جایی مثل مهمانی و رستوران بودید می‌توانید از کلمه phet به معنی داغ یا تند استفاده کنید. البته از آنجایی که غذاهای تایلندی تند هستند و ذائقه مردمش به طور کلی آتشین است پس استفاده از این کلمه تعریف و تمجید تلقی می‌شود. اما شما به عنوان مسافری که شاید با آن همه تندی میانه ندارید می‌توانید از دو عبارت بسیار سودمند mai phet به معنی بدون تندی و phet nit nawy به معنی کمی تند استفاده کنید.

 

بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور

 

 

غذای تایلندی

 

 

Aroy

آروی به معنی خوشمزه است و از آنجایی که تایلند را همه دنیا به سرزمین خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه می‌شناسند استفاده از این واژه سحرانگیز برای شما حکم جادو را دارد. شما با تعریف و تمجید از غذاهایی که می‌خورید می‌توانید دل میزبان‌تان را به دست بیاورید.

 

 

فرهنگ تایلندی

 

 

Kep Tang

این عبارت را باید در رستوران زمانی که می‌خواهید قبض‌تان را دریافت کنید به کار ببرید. همه ما تجربه این را داشتیم که در رستوران‌ها منتظر بمانیم تا بلاخره پیش خدمت به ما توجه کند آن هم زمانی که آماده ترک رستوران هستیم. بنابراین شما با استفاده از این عبارت می‌توانید توجه خدمه را به خودتان جلب کنید. لازم به تذکر است که بنا به جنسیت طرف مقابل‌تان نباید استفاده ازkrub  یا  kaرا از قلم بیاندازید.

 

 

غذای تایلندی

 

 

Tao Rai

Tao Rai به معنی چشمان تیز و فرز بوده و در اصطلاح به معنای چقدر می‌شود. این عبارت مخصوصا در زمان خرید بسیار می‌تواند به شما کمک کند.

 

 

Lod Dai Mai

خرید کردن در تایلند سبکی از فرهنگ است که با وجود ارزانی اجناس چانه زنی در آن به شدت رواج دارد. بنابراین به عنوان یک گردشگر از این کار خجالت نکشید چون برای این مردم چانه زنی عمری بسیار عادی تلفظ می‌شود. Lod Dai Mai را زمانی که می‌خواهید برای جنسی تخفیف بگیرید باید استفاده کنید. این عبارت به معنای چقدر تخفیف دارد؟ یکی از بهترین عبارات برای رساندن منظور شما به فروشنده است. اکثر اجناس دارای برچست قیمت هستند و فروشندگان انتظار دارند تا مشتریان به آن توجه کنند. با این همه هنوز فرصت برای چانه زنی دارید اما توجه داشته باشید به عنوان اولین پیشنهاد قیمت را خیلی پایین نیاورید چون ممکن است فروشنده آن را بی احترامی به خود تلقی کند.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در بانکوک؛ شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

خرید در تایلند

 

 

Khob Khun

این عبارت به معنی متشکرم یکی از پر کاربردترین عبارات تایلندی بعد از سلام و خداحافظی است. مساله احترام گذاشتن بین مردمان آسیای شرقی موضوعی بسیار مهم است و بهتر است چنین عباراتی را در گوشه ذهنتان قرار دهید تا در موارد لزوم مورد استفاده قرار دهید. توجه کنید که حتما  در آخر آن بسته به جنسیت طرف مقابلتان از krub  یا  ka هم استفاده کنید.

 

 

فرهنگ مردم تایلند

 

 

Chan Tong Pai

Chan Tong Pai به معنی من باید به ...بروم است و می‌تواند شما را در پیدا کردن مسیر یاری دهد.

 

 

۱۷ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران