هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

جاذبه‌های گردشگری تایلند
هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

سفرهای خارجی به دلیل اینکه فرصتی بی‌نظیر برای لذت بردن از مکان‌های مختلف و جدید را برای توریست‌ها فراهم می‌کنند یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گردش هستند. تور تایلند نیز بیشتر از هر مقصد گردشگری دیگر توانسته توجه گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کند. چرا که این کشور زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی گوناگونی است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند لحظات خاص و به یادماندنی بسیاری را در این کشور برای خود رقم بزنند. اما موضوع مهمی که سبب درگیری ذهنی قبل از سفر و حتی تصمیم‌گیری نهایی می‌شود هزینه‌های مربوطه و بودجه‌ای است که برای سفر باید کنار گذاشت. اگر شما نیز برنامه سفر به تایلند را در سر داشته و دوست دارید تا در مورد هزینه سفر به این کشور بیشتر بدانید در خواندن مطالب این مقاله ما را همراهی کنید.

 

هزینه‌های قبل از سفر به تایلند

یک سری از هزینه‌ها در سفر به تایلند مربوط به قبل از سفر است. به این صورت که گردشگران باید قبل از اقدام به خرید بلیط یا رزرو تور تایلند برای تهیه پاسپورت، ویزا و ئرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کنند. در صورتی که پاسپورت خود را از قبل تهیه کرده و هنوز از مدت اعتبار آن باقی مانده نیازی به تمدید و دریافت دوباره آن نخواهد بود. عوارض خروج از کشور برای مسافران در سال ۱۴۰۰ برای بار اولی‌ها ۴۰۰ هزار تومان، بار دومی‌ها ۶۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برای بار سوم و بیشتر قصد خروج از مرز کشور را دارند ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در مرحله بعدی باید برای دریافت ویزای توریستی تایلند به مبلغ ۳۷ یورو که اعتبار دو ماهه دارد اقدام کنید. اگر قیمت هر یورو را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم هزینه‌ای که باید برای دریافت ویزای تایلند پرداخت کنید ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان خواهد بود.

 

معرفی مینی سیام در پاتایا تایلند

 

هزینه تور تایلند

هزینه تور تایلند که شامل رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما و دریافت ویزا می‌باشد بستگی به کیفیت تور و نوع هتل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر هتل ۳ ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید قیمت تور رزروی شما در مقایسه با هتل ۵ ستاره کمتر خواهد بود. همچنین بسته به فصل گردشگری نیز هزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند. در حالت میانگین قیمت تورهای تایلند از ۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان در آژانس‌های مسافرتی متغیر هستند. توجه داشته باشید که سفر با تور در مقایسه با سفر شخصی به صرفه‌تر است. زیرا اگر شما قصد رزرو هتل به صورت شخصی را داشته باشید نمی‌توانید از تخفیف‌هایی که برای آژانس‌ها در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنید. همچنین تورها بلیط‌های هواپیما را به صورت یکجا رزرو کرده و به همین دلیل قیمت نهایی آن‌ها در مقایسه با سفرهای شخصی ارزان‌تر خواهد بود.

 

هزینه خرید بلیط هواپیما برای سفر به تایلند

برای اینکه مسیر تایلند را در پیش بگیرید حتما باید از مسیر هوایی استفاده کنید. چرا که امکان سفر زمینی برای شما در این سفر فراهم نخواهد بود. نرخ بلیط هواپیما به تایلند در سال‌های اخیر با بیشتر شدن قیمت ارز افزایش یافته و در حال حاضر به تاریخ آذر ماه ۱۴۰۰ برای مسیر یک طرفه رفت تقریبا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. هزینه خرید بلیط برگشت نیز تقریبا ۳۵ میلیون تومان خواهد بود. همان طور که مشاهده می‌کنید سفر با تور تایلند برای شما انتخابی اقتصادی‌تر است.

 

۷ ریزورت خانوادگی پوکت دارای پارک آبی

 

هزینه رزرو هتل در تایلند

مهم‌ترین موضوع که بخش اصلی‌ هزینه‌ها را در تور تایلن شامل می‌شود رزرو هتل برای اقامت است. بسته به اینکه شما چه نوع هتلی را برای چند شب در تایلند رزرو کنید هزینه‌ها کاملا متغیر خواهند بود. قیمت رزرو هتل به تاریخ آذر ماه ۱۴۰۰ در شهرهای توریستی تایلند نظیر پاتایا و بانکوک به صورت زیر خواهند بود:

  • هزینه اقامت در هتل‌های ۵ ستاره از ۱ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان به ازای یک شب
  • هزینه اقامت در هتل‌های ۴ ستاره از ۶۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان به ازای یک شب
  • هزینه اقامت در هتل‌های ۳ ستاره از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان به ازای یک شب
  • هزینه اقامت در هتل‌های ۲ ستاره از ۳۵۰ میلیون تا ۴ میلیون تومان به ازای یک شب

از آنجایی که تایلند کشوری توریستی و ساحلی است توصیه می‌کنیم برای لذت بردن از امکانات و لحظات خود در این مکان هتل‌هایی با موقعیت مکانی و رفاهی مناسبی را رزرو کنید.

 

قیمت خوردن غذا در تایلند

در میان هزینه‌های سفر به تایلند نمی‌توان از پولی که باید بابت خوردن غذا و سیر کردن شکم خود پرداخت کنید غافل شد. علاوه بر سیر کردن شکم تایلند دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه گوناگونی است که خوردن آن‌ها می‌تواند برای توریست‌ها بسیار لذت بخش باشد. خوشبختانه کشور تایلند از لحاظ هزینه‌های غذایی گران نبوده و توریست‌ها می‌توانند با مبلغ کم غذاهای متفاوتی را سفارش داده و با فرهنگ غذایی این کشور آسیایی آشنا شوند. در این سفر شما می‌توانید غذاهای متنوعی را با هزینه‌های مختلف پیدا کنید. به این صورت که غذاهای خیابانی از ۵ بات شروع شده و تا ۲۰ بات نیز در غرفه‌های کنار خیابان به فروش می‌رسند. در حالی که برای خوردن یک غذای لوکس در رستورانی مدرن و شیک باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ بات را در نظر بگیرید. اگر خیلی اهل خوردن غذاهای لوکس هستید و محدودیتی در بودجه خود ندارید می‌‌توانید در محله‌های اعیان نشین رستوران‌های فوق‌العاده لاکچری را پیدا کرده و در آنجا بهترین استیک‌ها را با پرداخت ۴۰۰۰ بات تایلند مزه کنید.

در کشور تایلند رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد و دومینوس وجود دارند که به ازای یک نفر می‌توان مبلغ ۴ دلار را پرداخت کرده و از غذاهای این رستوران‌ها لذت برد. طبق تمامی این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بسته به بودجه و علاقه خود می‌توانید در تایلند غذای دلخواه خود را با رنج‌های قیمتی متفاوت میل کنید.

 

هزینه حمل و نقل در تایلند

تایلند از جمله کشورهای مدرن و توریستی دنیا است که سیستم حمل و نقل متنوعی را دارا می‌باشد. بنابراین توریست‌ها می‌توانند با هدف گردش در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند از این وسیله‌های حمل و نقل استفاده کرده و بدون دشواری سفری به یادماندنی و راحتی را برای خود رقم بزنند. از جمله وسیله‌های متنوع حمل و نقل که در تور تایلند وجود دارند می‌توان توک‌توک، تاکسی، مترو، اتوبوس، ترن هوایی، قطار و قایق‌های سریع‌السیر را نام برد. هزینه سوار شدن به هر یک از این وسیله‌ها به صورت زیر است:

  • تاکسی شهری به ازای ۲ کیلومتر اول ۵۰ بات و بعد از آن به ازای هر یک کیلومتر ۷ بات
  • توک توک یا همان تاکسی‌های ۳ چرخه برای مسیرهای کوتاه ۳۰ بات بوده و رانندگان به شدت اهل چانه زدن هستند.
  • ترن هوایی مناسب برای حمل و نقل اقتصادی در سطح شهر بوده و قیمت بلیط آن ۱.۵ بات است.
  • اتوبوس‌های عمومی درون شهری بین ۸ تا ۲۵ بات بسته به مسیر متغیر خواهد بود.
  • قایق‌های سریع‌السیر که علاوه بر جنبه حمل و نقل جنبه تفریحی نیز دارند برای مسیرهای کوتاه ۲۰ بات دریافت می‌کنند.

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند

تایلند از جمله کشورهای توریستی جهان است که جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری را در خود جای داده است. به طوری که توریست‌ها می‌توانند از لحظه به لحظه زمان خود برای گردش و بازدید از مکان‌ها تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی و ... دیدن کنند. در زیر شما را از هزینه بازدید از چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند مطلع می‌کنیم:

  • بازدید از معبد وات فو: ۱۰۰ بات
  • بازدید از گرند پالاس در بانکوک: ۵۰۰ بات
  • بازدید از معبد وات آرون ۵۰ بات
  • بلیط ورودی برای اغلب موزه‌های تایلند: ۱۸۰ بات
  • قیمت غواصی در اغلب ساحل‌های تفریحی تایلند: ۱۵۰ بات
  • بازدید از مینی پارک سیام در پاتایا: ۳۰۰ بات
  • شنا و تفریح در پارک ابی رامایا پاتایا: ۱۱۹۰ بات
  • قیمت ماساژ در تایلند: بین ۲۰۰ الی ۲۰۰ بات بسته به سالن ماساژ‌ انتخابی

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

 

هزینه خرید در تایلند

خرید کردن یکی از تفریحات و بایدهای هر سفری از لحاظ گردشگران است. اگر شما نیز علاقه زیادی به خرید در سفر دارید باید بودجه‌ای را نیز برای این منظور با خود به همراه داشته باشید. کشور تایلند از جمله مقصدهای گردشگری است که توریست‌ها می‌توانند مراکز خرید متنوع و خوبی را در آن پیدا کرده و به خرید در آن‌ها مشغول شوند. البته در برخی از روزهای سال (معمولا اواخر بهار تا اواسط تابستان) جشنواره خرید در تایلند برگزار می‌شود. در این جشنواره اغلب مغازه‌دارها و مراکز خرید اجناس خود را با تخفیف‌های بسیار خوبی به فروش می‌رسانند. به طوری که شما می‌توانید از تخفیف‌هایی تا ۸۰ درصد در این جشنواره استفاده کنید.

برای اطلاع از هزینه‌های حدودی در تایلند برای خرید توجه داشته باشید که به ازای یک پیراهن زنانه از برند شناخته شده باید مبلغی در حدود ۱۰۰۰ بات را پرداخت کنید. همچنین قیمت یک جفت کفش مردانه برای خرید از برند معروف تقریبا ۲۵۰۰ بات خواهد بود. در صورتی که قصد خرید از برندهای متفرقه و برندهای تایلندی را داشته باشید قیمت‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش خواهند یافت.

 

کلام آخر

اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با یک سری از هزینه‌های تقریبی سفر به تایلند آشنا شده‌اید. توجه داشته باشید که هزینه سفر به تایلند بسته به سبک سفر و سلیقه افراد می‌تواند بیشتر و یا کمتر باشد و قیمت‌های عنوان شده در این مقاله به صورت میانگین برآورده شده‌اند. همچنین ارزش بات تایلند با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است. بنابراین با کم و زیاد شدن آن هزینه‌های مذکور نیز تغییر خواهند کرد. در حال حاضر به تاریخ آذر ماه سال ۱۴۰۰ قیمت هر بات تایلند حدود ۹ هزار تومان است.

۰۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران