بهترین زمان سفر به تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین زمان سفر به تایلند

گشت و گذار و سفر به مقاصد مختلف دنیا مستلزم این است که اول درباره آب و هوا و بهترین زمان‌های سفر به آن خوب بدانید و بعد اقدام به سفر کنید زیرا این موضوع شدیدا بر کیفیت سفر شما تاثیر مستقیمی دارد. مثلا مقصد پرطرفداری مثل تایلند که اتفاقا همیشه خدا هم شلوغ است، باز هم نیاز به شناخت و انتخاب دارد. چراکه فصل پربارش در تایلند با موجی از باران‌ها همراه بوده و عملا شما را به انزوا می‌کشاند. در حالی که اساسا تایلند به سواحل و تفریحات فضای بازش شناخته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند بپردازیم.

 

بهترین زمان سفر به تایلند

تور تایلند از پر بازدیدترین و محبوبترین مقاصد دنیاست که تقریبا همه عاشق زیبایی طبیعی آن هستند. مخصوصا تابستان‌ها و با شروع فصل خشکی مردم به این قسمت کوچک دنیا سرازیر می‌شوند تا از معابد طلایی و سواحل ماسه سفید آن دیدن کنند و غرق در تفریحات آبی و فضای باز شوند. تور بانکوک با آن شکوه و جاهای دیدنی اگرچه از وجود سواحل طلایی محروم است اما دنیایی از ماجراجویی را پیشکش می‌کند که قدم اول شناخت آن انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند است. این که از لحاظ آب و هوایی سفر کنید، یا به بودجه توجه کنید و یا اصلا به دنبال تجربه جشنواره های محلی و بومی هستید؟ در این مقاله می‌خواهیم کمی مفصل‌تر به این سوالات پاسخ دهیم.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوای تایلند

تایلند کشوری بزرگ و وسیع با الگوهای پیچیده آب و هوایی نیست اما باز هم بین هوای شمال تا جنوب آن تفاوت است و باید این موضوع را در نظر بگیرید. ماه‌های ژانویه و آوریل، گرم‌ترین و پرآفتاب‌ترین روزهای سال در تایلند بوده و دمای هوا تا ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد که در کنار رطوبت بالای هوا احتمالا برای خیلی‌ها سخت و طاقت فرسا می‌شود اما از طرفی این دوره بهترین زمان لذت بردن از آب های گرم و کریستالی و تفریحات روباز آبی است. این در حالی است که فوریه و مارس خشک‌ترین و آفتابی‌ترین ماه‌ها بوده و شما می‌توانید در کنار گشت و گذار در سواحل از جاهای دیدنی و تاریخی هم دیدن کنید و نقاط بر روی خشکی را کاوش کنید. بهترین زمان سفر به تایلند بسته به انتظار و فعالیت‌های مورد علاقه تان می‌تواند متغیر باشد. مثلا جزایر سیمیلان تایلند در دریای آندامان تحت حفاظت یونسکو بوده، و فقط بین ماه‌های نوامبر و آوریل به روی عموم باز است. همچنین ماه‌های بارانی تایلند بین مارس و اکتبر هستند و معمولا از عصر باران شروع شده و چند ساعتی طول می‌کشد.

عکس از: tripsavvy.com

 

بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس مقاصد

اگر قصد سفر به بانکوک را دارید بهترین زمان بازدید نوامبر تا می‌ (آبان تا اردیبهشت)، چیانگ‌مای و تایلند شمالی اکتبر تا فوریه (مهر تا اسفند)، پوکت، کرابی و جزایر آندامان دسامبر تا ژانویه (آذر تا بهمن)، و کو سامویی و خلیج تایلند فوریه تا مارس (اسفند تا اردیبهشت) است.

 

دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند

عکس از: nomadicmatt.com

 

بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس ماه

اینکه بهترین زمان سفر به تایلند برای شما چه زمانی است بستگی به سلیقه شما هم دارد. اول بیایید نگاهی به دمای هوا به تفکیک ماه بپردازیم.

ژانویه ماهی کم بارش است و جشنواره‌های زیادی در این ماه برگزار می‌شود. اغلب روزهای هوا آفتابی بوده و زمانی مناسب برای شنا و آفتاب گرفتن است. در حالی که بخش‌های شمالی خنک‌تر از دیگر نواحی کشور هستند. در فوریه هوا کمی ناپیدار شده و دمای هوا کاهش می‌یابد. در این زمان بارش‌ها دور از انتظار نیست. اما شروع مارس شروع فصل گرماست، دما به ۳۰ درجه می‌رسد و برنامه‌های آبی و شنا برقرار می‌شود و دیگر از آن خنکی خبری نیست. این یکی از بهترین زمان سفر به تایلند است.

آوریل یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به تایلند و همزمان با شروع سال نو است بنابراین باید از قبل بلیط تهیه کنید. درحالی که ژوئن خلوت‌تر شده و از آن ازدحام خبری نیست. زمان برپایی حراج‌ها و موقعیتی عالی برای خرید است. جولای هوا سرد می‌شود و دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد. اگرچه سواحل شرقی آفتای است. به علاوه به خاطر تعطیلی مدارس سامویی به شدت شلوغ می‌شود.

آگوست  و سپتامبر بدترین ماه سفر به تایلند است چراکه بارش‌ها به شدت خود می‌رسد و عملا گردشگری به خواب می‌رود. فقط می‌توان به خاطر نبود گردشگر از جاهای دیدنی بازدید کرد.

اکتبر پایان سرماست و کم کم هوا رو به گرمی می‌رود. نوامبر بهترین زمان سفر به تایلند است. تفریحات ساحلی پررونق می‌شود و سواحل پوکت و کرابی مملو از بازدیدکنندگان عاشق طبیعت و آفتاب. دسامبر هوا به شدت عالی است و همه جا شلوغ، به علاوه چون همزمان با تعطیلات کریسمس است قیمت‌ها به شدت بالا می‌رود.

عکس از: travelpassionate.com

 

بهترین زمان بازدید از تایلند بر اساس جشنواره ها

در طول سال تایلند شاهد جشنواره های مختلفی چه مذهبی و چه فرهنگی تاریخی است که روح پیچیده این کشور را به نمایش می‌گذارد. بازدید از جشنواره‌های تایلند به شدت بر دیدگاه شما از کشور تاثیرگذار است. خیلی از مسافرین برنامه سفرشان را مطابق فستیوال مورد نظرشان تنظیم می‌کنند.

  • فستیوال لوی کراتونگ: فستیوال لوی کراتونگ در نوامبر برگزار می‌شود که طی آن فانوس های روشن را به رودخانه و دریا می‌ریزند تا مسیر روشن شده و بدشانسی دور شود. در پوکت مردم با جشن در اطراف معابد برای هم آرزوی سعادت می‌کنند و فانوس‌های رقصان در آب و آسمان مناظری خیره کننده پدید می‌آورد که عکاسان را شیفته خود می‌کند. یکی از بهترین زمان سفر به تایلند احتمالا شرکت در این جشنواره است.
  • فستیوال شب سال نو: یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر، ۳۱ دسامبر در تایلند است. در گوشه کنار کشور، از سواحل تا کافه‌ها و رستوران‌ها و پشت بام‌ها، بین کوچه و پس کوچه‌ها هر جایی را که نگاه کنید جشن و شادی برقرار است. مردم در این شب با غذاهای رنگی جشن می‌گیرند و راس ساعت 12 فانوس به هوا می‌فرستند و معتقدند آرزوهایشان برآورده می‌شود.
  • فستویال سونگ کران: یکی از بهترین زمان سفر به تایلند درست زمان برگزاری این فستیوال است. این جشنواره از باشکوه ترین و معروف‌ترین جشن های تایلند است که خیلی‌ها فقط به خاطر همین به تایلند سفر می‌کنند. ۱۳ تا ۱۵ ماه آوریل زمان برگزاری این جشن خیابانی است که به صورت جنگ آب برگزار شده و نمادی از پاکی و روشن دارد. در این ۳ روز مردم در همه جا با انواع تفگ های آب پاش و سطل بر روی یک دیگر آب می‌ریزند و شادی می‌کنند.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در تایلند

عکس از: gothaibefree.com

 

بهترین زمان سفر به تایلند با احتساب هزینه

توجه داشته باشید که در تایلند هم مانند سایر نقاط دنیا، در فصل اوج گردشگری قیمت‌ها به شدت بالا می‌رود و سر به فلک می‌کشد اما در ماه‌های خنک‌تر که ازدحام جمعیت هم کم‌تر است قیمت‌ها پایین‌تر و عقول تر بوده و ولخرجی راحت‌تر است. پس با در نظر گرفتن این موضوع اگر به دنبال سفر در روزهای ارزان سال به تایلند هستید، ماه‌های بین مه و سپتامبر را توصیه می‌کنیم.

 

بهترین سواحل در تایلند برای موج سواری

عکس از: lonelyplanet.com

 

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 10 آبان 1402)

نظرات کاربران