بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

در سفر با تور تایلند، اگر می‌خواهید دوز آدرنالین را افزایش دهید و سرتان برای ماجراجویی درد می‌کند و یا حتی اگر روحیه آرام و سازش‌پذیری دارید و صرفا می‌خواهید از تفریحی آرام لذت ببرید، در هر صورت بهتر است که با بهترین زمان‌ها و مکان‌ها برای تفریحات آبی در تایلند آشنا شوید تا در برنامه‌ریزی سفرتان موفق‌تر عمل کنید.

 

غواصی

غواصی در تایلند یک ورزش آبی محبوب است. این کشور، مقصد بسیاری از غواصان سراسر دنیاست. می‌توانید در آب شفاف بلوری شیرجه بزنید و از تماشای انواع کوسه‌ها و موجودات زیر آب، مرجان‌های زیبا و رنگ‌های بی‌بدیل لذت ببرید.

بهترین زمان و مکان: سواحل شرقی نظیر Koh Tao و Koh Samui در طول سال امکاناتی عالی برای غواصی ارائه می‌دهند در حالی که سواحل غربی نظیر پوکت، جزایر Similan  و Surin ، Hin Daeng و Hin Muang عمدتا  بین دسامبر و آوریل مناسب این فعالیت هستند.

هزینه تقریبی: یک سفر یک روزه با دو سانس از 3000 بات شروع می‌شود و بسته به مکان و تجهیزات موجود متفاوت است.

 

شرکت در سونگکران یا فستیوال آب تایلند

قایق موزی

لزوما همه ما نمی‌خواهند خود را درگیر ورزش‌های بسیار هیجان‌انگیز افراطی کنند. برخی ترجیح می‌دهند که صرفا از تفریحاتی سرگرم‌کننده و بی‌خطر لذت ببرند. ما به این افراد، قایق‌های موزی را پیشنهاد می‌کنیم. این قایق‌ها، گزینه بسیار خوبی برای خانواده‌هایی هستند که می‌خواهند با فرزندانشان هیجان را در آب تجربه کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره قایق سواری در تایلند پیشنهاد می‌کنیم مقاله برترین تورهای یک روزه‌ی قایق‌سواری در تایلند را نیز مطالعه فرمایید.

بهترین زمان و مکان: از سپتامبر تا آوریل، تقریبا در همه جای تایلند می‌توان از این تفریح استفاده کرد اما در تور پوکت و پاتایا محبوبیت بیشتری دارد.

هزینه تقریبی: مبلغ 700 بات برای گروه شش نفره به مدت نیم ساعت.

جت اسکی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماجراجویان در سفر با تور تایلند، جت اسکی در دریای وسیع است. لازم نیست که شناگر حرفه‌ای باشید، فقط کافی است کمی با راندن این وسیله آشنا شوید. 

موقعیت مکانی ایده آل: از سپتامبر تا آوریل، در همه جای تایلند این امکان وجود دارد اما در تور پوکت و پاتایا متداول‌تر است.

هزینه تقریبی: مبلغ 700 بات به مدت نیم ساعت.

ویک بوردینگ

این ورزش آبی، به سرعت در بانکوک در حال رشد است. کافی است که روی تخته مربوطه بایستید و کابل وصل شده به یک قایق موتوری در حال حرکت را در دستانتان محکم نگه دارید. در این زمینه، مراکز بسیاری برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای در تایلند وجود دارد.

بهترین زمان و مکان: امکان ویک بوردینگ در تمام طول سال در نقاط مختلف تایلند وجود دارد اما بهترین مکان، پارک Thai Wake در نزدیکی بانکوک، دریاچه Taco و همچنین جزیره Koh Phangan است. 

هزینه تقریبی: حداقل 300 بات به مدت دو ساعت.

 

زیباترین موجودات آبزی را در این ۷ مرکز غواصی پوکت ببینید

قایق سواری

این ورزش، یکی از آن فعالیت‌های آبی متداول و محبوب در تایلند به خصوص برای گردشگران است. خودتان را در یک قایق بادبانی تصور کنید که به سمت افق در حرکتید و اقیانوس را کاوش می‌کنید. بی‌نظیر است! این، یک تجربه عالی برای مبتدیان و افراد حرفه ای است.

بهترین زمان و مکان: قایقرانی در تمام طول سال انجام می‌شود. اما از نوامبر تا آوریل، در خلیج Phang Nga ، Koh Phi Phi و جزایر Similan طرفداران بیشتری دارد.

هزینه تقریبی: یک روز قایقرانی در HITIA 24 به مدت دو ساعت از 2520 بات شروع می‌شود. یک قایق بادبانی بزرگ‌تر می‌تواند از 13000 بات تا 19000 بات هزینه داشته باشد.

کایت سورفینگ

خودتان را به یک بادبادک وصل کنید و از شنا روی آب‌های کریستالی و زیبا لذت ببرید! اگر می‌خواهید این ورزش آبی را یاد بگیرید، کافی است که در یکی از مدارس بیشمار در این رابطه شرکت کنید و در عرض کمتر از 3 روز به اینکار مسلط شوید.

بهترین زمان و مکان: پوکت، Koh Samui  و ساحل Hua Hin از نوامبر تا آوریل، ایده آل‌ترین مکان‌ها برای کایت سورفینگ هستند.

هزینه تقریبی: 1100 بات برای یک ساعت.

 

۶ جزیره‌ی زیبای تایلند برای تجربه‌ی زیستن در دنیای زیر آب

وایند سورفینگ

گشت و گذار با یک قایق کوچک بادبانی تک نفره، به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در آسیا بدل شده است. در این میان تایلند به دلیل شرایط وزش باد، امواج و چشم اندازهای بی‌نظیر برای اینکار مثال زدنی است. البته لازم است که شنا را در حد پایه بدانید.

بهترین زمان و مکان: می‌توانید از این ورزش آبی هیجان‌انگیز، از نوامبر تا آوریل و جولای و آگوست در پاتایا و پوکت برخوردار شوید.

هزینه تقریبی: 4000 بات برای یک روز.

اسنورکلینگ

آیا می‌خواهید از نزدیک شاهد مناظر خیره‌کننده و رنگارنگ زندگی زیر آب باشید؟ در این صورت اسنورکلینگ، شما را به آرزویتان خواهد رسانید. آب‌های شفاف‌، مرجان‌های زیبا و تعداد بیشماری از گونه‌های مختلف ماهی، می‌توانند آنقدر وسوسه‌انگیز باشند که دیگر هرگز دوست نداشته باشید دوباره روی سطح آب قرار بگیرید! واضح است که بلد بودن شنا در حد پایه، از پیش نیازهای این ورزش آبی است.

بهترین زمان و مکان: از نوامبر تا آوریل در جزایر Similan و Surin در غرب و نیز Koh Tao، Koh Samui و Koh Pha-Ngnan در شرق می‌توانید از این تفریح بی‌نظیر برخوردار شوید.

هزینه تقریبی: 2600 بات برای سه مرحله اسنورکلینگ در یک روز.

 

بهترین هتل‌های پاتایا با پارک آبی اختصاصی

اسکی روی آب

این نوع اسکی، یکی از بهترین ورزش‌های ماجراجویی در تایلند است. می‌توانید این فعالیت را در دریا و یا یکی از پارک‌های اسکی روی آب تایلند امتحان کنید. یادتان باشد که از قبل، شنا را در سطح پایه فرا بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای کامل جت‌اسکی سواری در پوکت را نیز مطالعه فرمایید تا بتوانید بهتر و زیباتر برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

هزینه تقریبی: بسته به مکان، هزینه از 500 بات به ازای نیم ساعت شروع می شود.

کایاکینگ

شما با کایاکینگ در طول مسیر می‌توانید از مناظر دریا، روستاهای اطراف، جنگل‌های بارانی، صخره‌های آهکی، تالاب‌ها و غارهای شگفت‌انگیز لذت ببرید. در ضمن برای اینکار محدودیت سنی وجود ندارد.

بهترین زمان و مکان: تمام طول سال، به خصوص نوامبر تا آوریل بهترین زمان برای این فعالیت است. Koh Panek، جزیره James Bond و خلیج Nga در این رابطه از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

هزینه تقریبی: بسته به مکان، هزینه از 800 بات برای بزرگسالان و 600 بات برای کودک به ازای نصف روز شروع می‌شود.

رفتینگ

سواری در قایق‌های لاستیکی روی موج‌های خروشان رودخانه‌ها بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی است. در تایلند، امکاناتی عالی در این زمینه وجود دارد.

بهترین زمان و مکان: چیانگ مای و رودخانه Mae Taeng از جولای تا فوریه، ایده آل‌ترین مکان‌ها برای رفتینگ هستند.

هزینه تقریبی: هزینه از 1200 بات برای یک روز شروع می‌شود.

پاراسلینگ

یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب آبی در تایلند، پاراسلینگ است که نسخه آبی پاراگلایدر به شمار می‌آید. شما همچنان که به سمت آب می‌آیید و از آن دور می‌شوید، همزمان می‌توانید از دریا و آسمان خیره‌کننده لذت ببرید.

بهترین زمان و مکان: تور پاتایا از نوامبر تا آوریل، ناحیه‌ای ایده آل برای پاراسلینگ است.

هزینه تقریبی: حدود 600 بات برای چند ساعت.

 

۷ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سواحل سامویی

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران