۸ هتل رویایی برای اقامت در پارک‌های ملی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۸ هتل رویایی برای اقامت در پارک‌های ملی تایلند

طبیعت تایلند، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که این کشور زیبا را از بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری در دنیا متمایز می‌کند. طبیعتی که منحصر به سواحل جذاب نیست و شامل مناطق جنگلی، آبشارها، دریاچه‌ها و بسیاری جاهای دیگر می‌شود. یکی از راه‌های بازدید از این طبیعت زیبا، رفتن به پارک‌های ملی تایلند است اما هتل‌ها و ریزورت‌های خاصی ساخته‌شاند که این امکان را به شما داده تا در تور تایلند، در این پارک‌های ملی اقامت داشته باشید.

اگر به دنبال یک اقامت رویایی و یک ماجراجویی تمام عیار در تور تایلند هستید، در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا بعضی از مهم‌ترینِ این اقامتگاه‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

اکو ریزورت کائو سوک تایلند (Khao Sok Eco Resort)

پارک ملی کائو سوک یکی از زیباترین پارک‌های ملی در تایلند است و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اقامت در آن‌جا وجود دارد. به همین دلیل خیلی از ریزورت‌هایی که ادعای اقامت در آن‌جا را دارند، در واقع در مرز پارک ملی قرار گرفته‌اند اما اکو ریزورت کائو سوک، از جمله معدود جاهایی است که در خود پارک ملی بوده و شما می‌توانید از فضای فوق‌العاده جذاب این محل به بهترین شکل استفاده کنید.

این مجموعه چندین نوع اقامتگاه مختلف از جمله خانه‌های درختی، بانگلو، ویلاهای بزرگ و ... داشته و همچنین یک اسکله چوبی بزرگ با ویلاهای روی آبی ارائه می‌کند. امکانات عالی و همچنین دوست دار طبیعت بودن از ویژگی‌های مهم این مکان بوده و قرار گیری در کنار رودخانه سوک، یعنی اقامت شما در یکی از بهترین جاهای پارک ملی. اقامت شما در این محل و هزینه‌هایی که می‌پردازید، شامل تورهایی به دریاچه چئو لان یا صخره‌های اهکی خواهد بود و همچنین می‌توانید، پیاده به آبشارها، غارها و بسیاری نقاط دیگر این منطقه جنگلی زیبا بروید.

 

معرفی ۸ موزه معروف پوکت برای گردشگران

ویلاهای آناتارا راساناندا کو پاهانگ تایلند (Anantara Rasananda Koh Phangan Villas)

این مجموعه ویلای لاکچری، اقامتگاهی گران قیمت برای حضور در پارک ملی دریایی آنگ تونگ (Ang Thong National Marine Park) بوده و امکان رفتن به تورهای غواصی به محل‌های پرطرفدار این پارک ملی را برایتان به وجود می‌آورد. این پارک ملی فضایی بسیار بزرگ را به خود اختصاص داده و شامل ۴۲ جزیره خالی از سکنه است که در گشت‌های دریایی امکان بازدید از آن‌ها را خوایهد داشت.

مجموعه آناتارا دارای محیطی بسیار شیک بوده و در یک جنگل بارانی زیبا احاطه شده است. این مکان همچنین دارای ۶۴ ویلا همراه با استخر اختصاصی، ساحل زیبا، اسپا درون یک باغ جنگلی و خدماتی از این دست است. با این حال تمامی استانداردهای محیط زیستی در این محل لحاظ شده تا کم‌ترین تاثیر را در محیط اطراف خود داشته باشد.

ریزورت گلف و اسپا کیریمایا تایلند (Kirimaya Golf Resort and Spa)

این مجموعه زیبا و لوکس درون پارک ملی کائو یای در تایلند واقع شده و از آن‌جا می‌توانید به چندین آبشار زیبا و البته یک محیط جنگلی فوق‌العاده زیبا دسترسی داشته باشید. اگر دوست دار طبیعت گردی باشید، حتما از بودن در این محل لذت خواهید برد و مجموعه کیریمیا نیز سعی کرده تا این فرصت را به شکل‌های مختلف در اختیار مهمانان خود قرار بدهد. به همین دلیل است که شما می‌توانید هم در سوییت‌های لاکچری، هم در اتاق‌های بسیار زیبا و هم در محل کمپ در چادرهای مخصوص اقامت داشته باشید.

منظره‌ی زیبای تپه یای یکی از چیزهایی است که هر روز صبح در فضای مه آلود شما را شگفت زده خواهد کرد. فعالیت‌های مختلفی نیز برای مهمانان ریزورت در نظر گرفته شده که شامل فستیوال غذا در مزرعه‌ای نزدیک به ریزورت، طبیعت گردی، یوگا گروهی و ... می‌شود. حتما در تورهای گروهی ثبت نام کنید تا به عمق بزرگ‌ترین جنگل بارانی دست نخورده آسیا بروید.

 

با ۸ ساحل استثنایی کرابی آشنا شوید

اکو لاج لایملیف تایلند (Limeleaf Eco Lodge)

اگر در تور تایلند، چیانگ می را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید، حتما باید در طول این سفر، سری به پارک ملی خون چائه (Khun Chae National Park) بزنید. از طرفی می‌توانید با اقامت در اکو لاج لایملیف، اقامت در این محل را تجربه کرده و هر روز در لبه‌ی بالای کوه از خواب بیدار شده و به منظره‌ی زیبای این منطقه نگاه بندازید.

مجموعه اکو لاج لایملیف مکانی گران‌قیمت برای اقامت نیست و تمامی اقامتگاه‌های آن، به شکلی ساخته شده که تاثیر کمی در محیط اطراف خود بگذارد. با این حال فضای بسیار زیباو امکانات نسبتا خوبی برای این محل تهیه دیده شده است. از امتیازات اقامت در اکو لاج لایملیف، می‌توان به شرکت در تورهای اختصاصی این مکان اشاره کرد. تورهایی که بیش از ۲۴ ساعت طول کشیده، شما را به عمق جنگل می‌برند و در آن‌جا باید شب را کمپ بزنید. وجود رودخانه‌ای زیبا در نزدیکی محل اقامتگاه، مسیرهای طبیعت گردی در دسترس، مزرعه‌ای زیبا در همان نزدیکی و البته ارائه غذاهای خوشمزه محلی تایلند با مواد اولیه تازه از مزرعه، از دیگر امتیازات اکو لاج لایملیف به حساب می‌آید.

ریزورت الفنت هیلز تایلند (Elephant Hills)

یکی دیگر از ریزورت‌هایی که امکان اقامت در پارک ملی زیبای کائو سوک را برایتان مهیا می‌کند. با توجه به امکان اجاره‌ی ۲۴ ساعته‌ی اقامتگاه‌های این محل، شما می‌توانید در سفر به پوکت، کرابی و سامویی، یک روز از سفر خود را به بودن در این ریزورت زیبا و لذت بردن از طبیعت آن‌جا اختصاص داده یا به طور کلی، تمامی مدت سفر خود را در آن‌جا اقامت داشته باشید.

 

بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

الفانت هیلز هم ویلاهای لاکچری که تماما با چوب ساخته شده را پیش روی شما می‌گذارد و هم این که می‌توانید در بخش کمپینگ این مجموعه بمانید و هزینه‌ی بسیار کم‌تری بپردازید. هر روز برنامه‌ی تور جنگل گردی در کائو سوک فراهم بوده و همچنین چندین جاذبه‌ی فوق‌العاده از جمله آبشارهای زیبا در همان نزدیکی قرار دارند.‌ از نکات بسیار خوب رزرو ویلاهای این مکان، آل اینکلوسیو بودن آن‌جا که با پرداخت مبلغ اشاره، می‌توانید از غذاخوری و بار این مجموعه به صورت رایگان استفاده نمایید. همچنین این مکان به یکی از مراکز بازپروری و نگهدای فیل‌های نیز نزدیک بوده که بازدید از آن‌جا نیز لذت خاص خود را دارد.

لاج طبیعی بان ماکا تایلند (Baan Maka Nature Lodge)

پارک ملی کائنگ کراچان (Kaeng Krachan National Park) در غرب تایلند قرار گرفته و از جمله جاهای خاص این کشور است. مکانی که بیش از ۴۵۰ گونه پرنده و ۳۰۰ گونه پروانه در آن‌جا زندگی می‌کنند و بهشتی برای عاشقان طبیعت به حساب می‌آید. البته بهتر است بین ماه‌های نوامبر تا فوریه به آن‌جا بروید تا هم درگیر فصل بارانی نبوده و هم بتوانید، از جمعیت پروانه‌های بیشتری دیدن نمایید.

 

معرفی تم پارک دریم ورد (Dream World) بانکوک

این مکان در کنار ویلاهای بزرگ خانوادگی و اتاق‌های مختلف، ویلاهای سوییسی نیز در خود دارد و هم تمیز و هم بسیار شیک است. در مجموع ۸ ویلای دو نفره، یک ویلای بزرگ، دو ویلای سوییسی، و یک ویلا دو خوابه خانوادگی در آن‌جا مهیا شده، صبحانه رایگان است و فعالیت‌هایی همچون تورهای طبیعت گردی همراه با راهنما نیز برای مهمانان در نظر گرفته شده است. همچنین این مکان یک رستوران و یک بار بسیار عالی نیز دارد و مکان‌های متعددی در آن اطراف برای گشت و گذار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک برکه‌ی زیبا، چند آبشار و رودخانه فتچ (Phetch River) اشاره کرد.

 ریزورت سون‌سیز تایلند (Sevenseas Resort)

این ریزورت در استان ترانگ و در پارک ملی هات چادو مای (Hat Chao Mai National Park) قرار گرفته است. همه چیز در این ریزورت به شکل جذابی زیباست. از ۳۹ ویلایی که درون طبیعت جنگلی قرار گرفته شده تا ساحلی بکر و فوق‌العاده زیبا با ماسه‌ی سفید رنگ، آبی شفاف و سایه درختان گرم سیری که بر روی آن‌جا افتاده است.

این مجموعه از جمله ریزورت‌های مجلل برای اقامت در یک پارک ملی بوده و البته خدمات خیلی خوبی همچون کایاک برای گشت و گذار در آب و همچنین تورهای متعدد به مهمانان داده می‌شود. این محل به شدت برای علاقه‌مندان به غواصی مناسب بوده و تورهای تخصصی خیلی خوبی از این مکان برگزار می‌شود که همه امکان شرکت در آن‌ها را خواهند داشت. ۵ نوع ویلا در این محل برای انتخاب وجود دارد که از واحدهای ۴۴ متری تا ۸۲ متری را شامل می‌شود. تمامی ویلاها شیک و زیبا بوده دارای حیاط هستند و امکانات کامل رفاهی برایشان در نظر گرفته شده است.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

اسکیپ کائو یای تایلند (Escape Khao Yai)

تنها گزینه لیست ما که دقیقا در محیط یک پارک ملی قرار نگرفته، همین اسکیپ کائو یای است. در واقع از محل هتل تا پارک ملی کائو یای تنها چند دقیقه فاصله وجود دارد اما خود هتل در محلی مرتفع واقع شده و منظره‌ای زیبا از تپه‌های جنگلی را به نمایش گذاشته و درست چسبیده به یک برکه زیبا قرار دارد. در واقع اسکیپ کائو یای انتخابی عالی برای آن‌هایی است که هم می‌خواهند محیط پارک ملی را در نزدیکی خود داشته باشند و هم در یک مکان لوکس و نزدیک به شهر باشند.

این مجموعه شیک دارای اتاق‌ها و سوییت‌های مختل، یک استخر بدون لبه بزرگ و زیبا و امکانات رفاهی عالی است. قرار گیری در کنار پارک ملی کائو یای که در سال ۱۹۶ ساخته شده، همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، دسترسی شما به زیبایی‌های متعددی را ممکن می‌کند. پس حتما به بودن در این مکان بسنده نکرده و به تورهای طبیعت گردی بروید و از آبشارهای متعدد، دریاچه‌ها و محیط‌های جنگلی زیبای این پارک ملی دیدن نمایید.

منبع

 

۰۸ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران