سفر به تایلند در ماه فوریه

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفر به تایلند در ماه فوریه

سفر با تور تایلند در ماه فوریه آخرین مرحله از فصل پر هرج و مرج گردشگری برای این کشور محسوب می‌شود. در این ماه، تایلند میزبان هجوم نهایی گردشگران قبل از شروع فصل خارج از اواسط ماه مارس است. اگرچه ممکن است جمعیت زیاد باشد، اما نسبتاً کمتر از ماه‌های اوج ژانویه و دسامبر است. برعکس، قیمت هتل‌ها و پروازها نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است و سفر به تایلند را در این ماه مقرون به صرفه می‌کند، در حالی که هنوز شرایط آب و هوایی عالی دارد. در این مقاله، در مورد آب و هوا، بهترین مکان‌ها برای بازدید و برخی از جشنواره‌ها و رویدادهایی را که باید در سفر به تایلند در ماه فوریه شرکت کنید، صحبت خواهیم کرد.

 

آیا فوریه زمان خوبی برای رفتن به تایلند است؟

ماه فوریه زمان خوبی برای رفتن به تایلند است زیرا شرایط آب و هوایی در سراسر تایلند برای سفر در شرایط گرمسیری مناسب به نظر می‌رسد. ماه فوریه در واقع آخرین ماه فصل زمستان در تایلند است و از این رو با فصل سفر در داخل کشور همزمان است. آب و هوا در هر دو سواحل عمدتاً خنک و خشک است به جز چند قسمت در امتداد ساحل شرقی که ممکن است حداقل بارندگی را تجربه کنند. در این مدت، جشن مقدس ماخا بوچا برگزار می‌شود و تمام ملت برای شرکت و تماشای آن گرد هم می‌آیند. از دیگر جشنواره‌های معروف زمستان می‌توان به جشنواره‌های گل در چیانگ مای و بانکوک اشاره کرد که بینندگان زیادی را در تور تایلند به خود جذب می‌کند. با وجود جامعه بزرگ چینی در تایلند، سال نوی چینی نیز با شور و حرارت در این کشور جشن گرفته می‌شود. این جشنواره بسته به تقویم قمری در ژانویه یا فوریه برگزار می‌گردد.

 

بهترین نقاط تایلند برای ماه عسل (قسمت اول)

آب و هوا در تایلند در ماه فوریه

آب و هوای سراسر تایلند در ماه فوریه به طور کلی خنک و خشک است. دما کمی بالاتر از ماه‌های ژانویه و دسامبر است اما برای فعالیت‌های خارج از منزل و سفر کاملا مناسب است. مناطق شرقی تمایل به تجربه کمی بارندگی دارند و خط ساحلی در امتداد شرق معمولاً مقداری بارندگی در طول روز در فواصل کوتاه را تجربه می‌کند. شمال تایلند نسبت به دمای ایده‌آل ژانویه احتمالا کمی افزایش دما خواهد داشت. اگرچه روزها گرم و آفتابی هستند، به همان اندازه شب‌ها شاهد کاهش دما خواهید بود. به همین خاطر توصیه می‌شود که لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. چون که دما ممکن است در طول روز حتی به ۳۲ درجه سانتیگراد هم برسد، اما با طولانی‌تر شدن شب تا حدود ۱۶ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

بانکوک و بخش مرکزی تایلند نسبت به ماه‌های گذشته گرم‌تر هستند، اما غیرقابل تحمل نیستند. روز می‌تواند کاملاً آفتابی با سطح رطوبت کم باشد. پس از غروب خورشید نیز نوسان زیادی در دما وجود ندارد. میانگین دامنه دما از ۲۴ درجه تا ۳۲ درجه سانتیگراد متغیر است. شرق تایلند نیز گرم است اما به دلیل دریافت میزان بارندگی بیشتر کمتر از تایلند مرکزی گرما را حس می‌کنید. بارندگی به خنک نگه داشتن دما کمک می‌کند اما تا حدودی به رطوبت نیز می‌افزاید. تا حدودی شبیه به مرکز تایلند، میانگین دامنه دما بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. جنوب تایلند هم به طور کلی گرم است و در طول روز آفتاب زیادی دارد. سواحل پوکت و کرابی محیطی آرام را در این زمان در زیر آسمان آبی آفتابی فراهم می‌کنند. فوریه همچنین به دلیل بارندگی کم یا بدون بارندگی، یک ماه ایده‌آل برای فعالیت‌های آبی در تایلند به شمار می‌رود. دما معمولاً بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است. در ادامه با رویدادها و جشنواره‌های ماه فوریه در تایلند آشنا می‌شویم که ممکن است هر گردشگری را به خود جذب کند تا در این زمان شاهد برگزاری این مراسم باشد.

جشنواره گل چیانگ مای

جشنواره گل چیانگ مای معمولا در آخر هفته اول فوریه برگزار می‌شود. این جشنواره فرهنگ گل‌های خارق‌العاده چیانگ مای را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره رنگارنگ با رژه خیابانی شناورهای گل، موسیقی زنده و مردم محلی با لباس‌های سنتی تکمیل می‌شود. شهر تاریخی چیانگ مای مکانی متنوع با جذابیت خاص خود، یکی از جاهایی است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در هر فصلی مخصوصا زمستان اوقات خوبی را سپری کنند. بازار شبانه شلوغ، کنار رودخانه آرام، دیوارهای باستانی، و جاده مدرن نیمان تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید در بازدید از معابد باستانی شهر در کنار لذت بردن از امکانات مدرن مانند چشمه‌های معدنی فوق‌العاده، موزه‌های منحصر به فرد، باغ‌های زیبا و بسیاری دیگر لذت ببرید.

 

بهترین جزایر تایلند برای بازدید

روز ماخا بوچا

ماخا بوچا که به عنوان ماگا پوجا نیز شناخته می‌شود، دومین جشن مهمی است که در تایلند برگزار می‌شود. روز ماخا بوچا تاریخ خاصی در تقویم بودایی دارد و در سومین ماه قمری، در روز ماه کامل جشن گرفته می‌شود. تایلند برای برگزاری این جشن یک تعطیلی رسمی دارد. در این روز فرخنده، بودایی‌ها از معابد بازدید می‌کنند، مراسم شمع معروف به ویان تیان را انجام می‌دهند و در فعالیت‌های شایستگی با هدف معنوی پاکسازی ذهن و عدم ارتکاب هیچ گناهی شرکت می‌کنند. برای تعدادی از گردشگران که شرکت در مراسم بودایی‌ها برایشان جذاب است و می‌خواهند برخی از تعالیم آنها را یاد بگیرند، این روز فرصت مناسبی برای آنها است.

سال نو قمری چینی

با وجود یک جامعه بزرگ مهاجر چینی در تایلند، هر ساله جشن سال نوی چینی در مقیاس بزرگ برگزار می‌شود. این یک زمان دوست داشتنی است که در آن جوامع مختلف گرد هم می‌آیند، نان می‌شکنند و برای یک سال آینده آرزوی خوشبختی می‌کنند. خیابان‌ها با رنگ قرمز روشن، فانوس‌های کاغذی چینی که از بالا آویزان شده‌اند و رقصندگان اژدها در کنار جاده تزئین می‌شوند. سال نوی چینی اساساً طبق تقویم قمری برگزار می‌شود و در ماه ژانویه یا فوریه است. برای دریافت حس این روز، باید از محله چینی‌های بانکوک، چیانگ مای یا پوکت بازدید کنید که بیشتر چینی‌ها در آنجا ساکن هستند و این محله حال و هوای خاص خود را دارد.

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

چهاردهم فوریه روز ولنتاین

جشن روز جهانی عشق در تایلند به عنوان "شراب قدیمی در یک بطری جدید" دیده می‌شود. برای روز ولنتاین در تایلند، مردم به «زیارتگاه عشق» بانکوک، معبد Trimurti واقع در قلب پایتخت تایلند سفر می‌کنند. تری مورتی مخفف سه خدای قدرتمند هندو است. برهمای خالق، ویشنوی حافظ و شیوای ویرانگر. در مجموع آنها نشان دهنده عشق و اتحاد هستند. زوج‌هایی را می‌توان دید که برای حرم یک خط خطی می‌سازند تا شمع‌های قرمز روشن کنند و گل‌های رز قرمز بگذارند.

عروسی زیر آب در ترنگ

زوج‌ها در زمان‌های اخیر روش‌های عجیب و غریب غیر متعارفی را برای گره زدن زندگی خودشان به یکدیگر انتخاب می‌کنند. گذشته از سنت‌های دیرینه، امروز در حالی که برخی انتخاب می‌کنند تا ۳۳۰۰۰ فوت در آسمان بایستند و ازدواج کنند، برخی دیگر این کار را در زیر آب انجام می‌دهند، درست مانند مراسم عروسی زیر آب در ترانگ. اتاق بازرگانی ترانگ از سیزدهم تا پانزدهم فوریه با مراسم عروسی واقعی که در روز ولنتاین برگزار می‌شود، برگزاری مراسم عروسی زیر آب ترنگ را سالانه آغاز کرده است. زوج موردنظر با قایق به جزیره کو کرادان برده می‌شوند و مراسمی متفاوت و زیبا در آنجا برگزار می‌شود. پس از اتمام این مراسم، سند ازدواج ضد آب به زوجین تحویل داده می‌شود. برای واجد شرایط بودن برای این مراسم لازم است که شما گواهینامه غواصی داشته باشید. پس اگر این نوع ازدواج برایتان جذاب است، از قبل برای دوره‌های آموزشی اقدام کنید تا بتوانید در اعماق آب سند ازدواجتان را تحویل بگیرید!

 

معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

هفته دوچرخه بوراپا

این رویداد اساسا برای علاقه‌مندان به دوچرخه است که در اواسط فوریه در پاتایا اتفاق می‌افتد. موسیقی پر سر و صدا، محیط الکتریکی و انبوهی از غذاها، تعداد زیادی از مردم را گرد هم می‌آورد تا اطراف دوچرخه‌ها را جمع شده و از تماشای این مراسم لذت ببرند.

نکات سفری که در ماه فوریه به تایلند باید بدانید و به خاطر بسپارید

  • قیمت هتل و پرواز نسبت به ماه‌های ژانویه و دسامبر مقرون به صرفه‌تر است. حتماً بهترین معاملات را متناسب با بودجه خود بررسی کنید.
  • اگر به شمال سفر می‌کنید، حتماً لباس‌های گرم بپوشید زیرا شب‌ها ممکن است سرد باشد.
  • روزها ممکن است آفتابی شوند، بنابراین حتما کرم ضد آفتاب با خود به همراه ببرید.
  • کنسرت‌های زنده رایگان در پارک توسط ارکستر سمفونیک بانکوک برای سرگرمی مردم و روشن کردن روحیه روی صحنه می‌رود. به راحتی می‌توانید از آنها لذت ببرید.

فوریه ماه خوبی برای سفر به تایلند است. با متوسط هزینه در بخش اقتصادی‌تر و آب و هوای دلپذیر در سراسر کشور، می‌توانید بهترین زمان برای سفر به تایلند را تجربه کنید.

 

راهنمای جامع ۶ شهر توریستی تایلند

تایلند در زمستان

با توجه به اینکه تایلند عمدتاً یک کشور گرمسیری است، فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید از این کشور جنوب شرقی آسیا است. برای کسانی که به دنبال سفر به سواحل و جزایر مختلف هستند، ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه بدون شک ایده‌آل‌ترین ماه‌های سال هستند. رطوبت هوا بسیار کم و همیشه مورد استقبال گردشگران و افراد محلی است. نسیم خنک در بخش شمالی تایلند را می‌توان هر روز احساس کرد. این روزها دمای بسیار مناسبی برای بازدید از پارک‌های ملی، پناهگاه‌ها و همچنین پیاده‌روی و پیاده‌گردی دارد. اما ممکن است عصرها و شب‌ها هوا کاملاً سرد باشد. همچنین در بخش‌های مرکزی و جنوبی کشور، به دلیل نزدیک‌تر بودن به خط استوا و همچنین پایین‌تر بودن ارتفاع، دما بهتر است. هر چند ممکن است در طول روز رگبارهای خفیفی را تجربه کنید.

 

منبع

 

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران