کو لانتا جزیره‌ای زیبا در نزدیکی کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
کو لانتا جزیره‌ای زیبا در نزدیکی کرابی

کو لانتا یا همان جزیره‌ی لانتا، متعلق به استان کرابی است و در واقع بین جزیره‌ی اصلی و جزیره‌ی فی فی واقع شده و دسترسی به آن بسیار ساده است. جزیره‌ای بسیار پرطرفدار که به واسطه دسترسی راحت و فعالیت‌های متنوعی که در آن می‌توانید انجام دهید، بسیاری از گردشگران تور تایلند را به خود جذب کرده است. شما به راحتی با قایق‌های عمومی می‌توانید به سراغ این مکان روید و از فعالیت‌هایی که در زیر برایتان لیست کرده‌ایم لذت ببرید.

 


۱- پیاده روی در پارک ملی کو لانتا


پارک ملی کو لانتا به داشتن زیباترین مناظر در جنوب تایلند معروف است و از این بابت به همه پیشنهاد می‌شود که ساعاتی را برای رفتن به این منطقه اختصاص دهند. برای پیاده روی در این محل نیاز به آمادگی بدنی بالا ندارید و با یک آمادگی متوسط و همراه داشتن یک بطری آب، همه چیز برای رفتن به این منطقه زیبا که پوشیده از جنگلی زیبا و نقاط زیباست، اماده خواهید بود.

 

راهنمای کامل برای گردش در پارک ملی Phenom Bencha در کرابی

 

 

  پارک ملی کو لانتا

 


۲- غواصی به شکل‌های مختلف


برا گردشگران معمولی و خانواده‌، اسنورکلینگ یا همان غواصی سطحی با عینک‌های مخصوص کاری واقع لذت بخش است. تنوع ماهی‌های رنگارنگ در نقاط خاص این فرصت را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به غواصی عمیق، دنیای جذاب زیر آب لانتا را ببینید. اگر هم نیاز باشد، این امکان را دارید که به تورهای غواصی رفته و در چند نقطه خاص و عالی به عمق چند متری آب بروید.

 

 

  پارک ملی کو لانتا

 


۳- شرکت در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن


این فعالیت تنها به لانتا اختصتص ندارد ، اما استودیوهای معروفی در هاد کولانگ دائو وجود دارند که می‌توانید در کلاس‌ها یا کارگاه‌های آن‌ها شرکت کنید. این کلاس‌های از چند ساعت آغاز شده و حتی به برنامه‌های ۵ شب آرامش نیز می‌رسند و جالب اینکه این برنامه‌های طولانی‌ مدت در بین گردشگران بسیار محبوب هم هستند.

 

۷ تور ماجراجویانه و جذاب گردشگری در سفر به کرابی

 

 

  پارک ملی کو لانتا

 


۴- کاوش در غارهای ببر


غارهای تام سئو یا همان غارهای ببر دسترسی بسیار ساده‌ای برای گردشگران دارند و بدون نیاز به راهنما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در کنار بازدید از این غارهای زیبا می‌توانید سر آخر به دیدن آبشار کلونگ جک نیز بروید که در همان حوالی واقع شده و جایی بسیار خوب برای تفریح و گرفتن عکس‌های زیبا است.

 

 

  پارک ملی کو لانتا

 


۵- شنا در آبشار کلونگ جک


همانطور که گفتیم حتما بعد از دیدن غارهای ببر به این مکان بیایید، اما فراموش نکنید که لباس شنا همراه داشته باشید. این استخر طبیعی تمیز و دیدنی، در کنار خود صخره‌های بزرگی دارد که از تفریحات محبوب گردشگردان در لانتا، شیرجه زدن از کنار این صخره‌ها در آب است. متاسفانه تنها بین ماه‌های جون تا نوامبر امکان بازدید از این مکان است و در دیگر ماه‌های سال، آب این آبشار تقریبا خشک است.

 

 سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت 

 

 

کو لانتا

 


۶ بازدید از جنگل مانگرو تونگ یی فنگ


جنگل‌های مانگرو تونگ یی فنگ، همچون هزار تویی زیبا و رویایی هستند که بهتر است با قایق‌های مخصوص به دیدنش بروید. وقتی وارد این فضای زیبا شدید، می‌توانید مرغ‌های ماهی‌خوار خاص این ناحیه و عقاب‌های دریایی را ببینید که برای گرفتن ماهی به سمت آب شیرجه می‌روند. حیات وحش این جنگل متنوع و زیباست و البته میمون‌های مختلفی نیز در میان درختانش به این ور و آن ور می‌روند.

 

 

 کو لانتا

 


۷- بازدید از محله‌ی قدیمی لانتا


این محله را با نام بان کو لانتا نیز می‌شناسند، جایی که برای گردشگران بسیار جذاب است. این ناحیه شکل و شمایلی قدیمی دارد و در گذشته دوره گرد‌های دریایی در آن خانه کرده بودند و به مرور که تجار چینی مسیر آن را یافتند، بافت این منطقه تغییر کرد و همه چیز عوض شد تا در نهایت محل زندگی مردم شهر نیز متفاوت شد.

 

جزایر زیبا اما پنهان اطراف کرابی

 

 

 کو لانتا

 


۸- شرکت در کلاس‌های آشپزی


همچون خود کرابی یا خیلی از شهرها و جزایر دیگر تایلند، کلاس‌های آشپزی در این محل نیز برگزار می‌گردند. کارگاه‌های چند ساعته بسیار جذابی که در آن‌ها شما یاد می‌گیرد تا غذاهایی از این سرزمین را یاد بگیرید. هر شهر و منطقه‌ای غذاهای متفاوتی دارد که در کلاس‌هایش آموزش داده می‌شود و لانتا نیز دقیقا به همین صورت است. سه کلاس معروف لانتا به اسم‌های Time for Lime، Cooking with Mon و Thai Cooking School هستند که عموما از قیمت ۱۵۰۰ بات آغاز شده و ناهار شما همان غذا را میل می‌کنید.

 

 

 کو لانتا

 


۹- مرکز کمک‌رسانی به حیوانات لانتا


برای طرفداران حیوانات نیز پیشنهاد می‌کنیم سری به این مرکز زده از حیوانات آن بازدید کنند و کمکی نیز به این مرکز داشته باشند. یک کافه گربه‌های نیز در آن ساخته شده که در آن می‌توانید نوشیدنی یا خوردنی سفارش داده و در کنارش با گربه‌های بامزه بازی کنید و بدانید که هزینه‌هایی که می‌کنید به حساب این مرکز برای کمک به حیوانات ریخته می‌شود.

 

 

کو لانتا

۲۲ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران