بهترین جزایر کرابی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین جزایر کرابی: قسمت اول

تایلند، زیبایی‌های طبیعی فراوانی در چنته دارد: از کوه‌های سر به فلک کشیده و غارهای عمیق گرفته تا جنگل‌های سرسبز و آبشارهای پرقدرت که حظ بصری بالایی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهند. اما شاید بهترین مکان‌ها برای برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، جزایر جنوبی این کشور خصوصا کرابی باشند که چشمان را اغنا کرده و ذهن را متحیر می‌کنند.

حقیقت این است که استان کرابی، تمام جاذبه‌های تور تایلند را به بهترین شکل ارائه می‌دهد. این استان جنوبی، دارای خط ساحلی در امتداد دریای آندامان است و نزدیک به ۲۰۰ جزیره را در اطراف این خط ساحلی شامل می‌شود. در سفر به کرابی درخواهید یافت که این جزایر، از نظر زیبایی در تمام دنیا شاخص هستند و ماسه‌های سفید نرم، درختان نخل سرسبز و آب‌های شفاف و کریستالی که با صخره‌های باشکوه احاطه شده‌اند، نمادی از شگفت انگیزترین خلاقیت‌های مادر طبیعت به شمار می‌آیند.

 

کوه فی فی دون در استان کرابی (Koh Phi Phi Don)

جزایر فی فی نه تنها یکی از مشهورترین جزایر کرابی هستند، بلکه به طور کلی از محبوب‌ترین جزایر تایلند نیز به شمار می‌آیند. این مجمع الجزایر کوچک، متشکل از شش جزیره در دریای آندامان بوده که دو جزیره بزرگ آن، بیش از سایرین شهرت دارند: Phi Phi Don و Phi Phi Leh.

بر خلاف Phi Phi Leh که کاملا توسعه نیافته باقی مانده و لذتی وصف ناشدنی را در فضایی دنج و آرام و طبیعت بکر به مخاطبانش هدیه می‌دهد، Phi Phi Don جایی است که بیشتر مسافران کرابی از آن بازدید می‌کنند و در آن به ساحل گردی و انجام تفریحات آبی می‌پردازند.

در فی فی دون، با یک خط ساحلی بی‌پایان از رستوران‌ها و مغازه‌ها مواجه شده و شاهد انبوه بازدید کنندگانی خواهید بود که با کشتی وارد می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم به سواحل شرقی یا منطقه Hat Yao در جنوب جزیره فی فی دون بگریزید و از فضای آرامش بخش آن برخوردار شوید و عکس‌های کارت پستالی از سواحل آفتاب‌گرفته، جنگل‌های سرسبز و دریای درخشان را ثبت کنید. فی فی دون، همچنین یکی از بهترین جزایر تایلند است که از آنجا می‌توان به سایر جزایر و سواحل کوچک‌تر و کمتر شناخته شده کرابی سفر کرد.

فی فی همچنین جایی است که می‌توانید از خلیج معروف مایا و ساحلی که توسط فیلم لئوناردو دی کاپریو، "ساحل"، معروف شده است، دیدن کنید. خلیج مایا، یک ساحل خیره کننده است که در پشت صخره‌های آهکی مرتفع پنهان شده است. این ساحل در سال ۲۰۱۸ بسته شد تا امکان رشد مجدد را پیدا کند که به دلیل گردشگری بیش از حد در معرض آسیب بود. اما در سال ۲۰۲۲، مجددا بازگشایی شد. در ضمن بازدیدکنندگان باید بدانند که برای حفظ صخره‌های مرجانی، دیگر شنا در این محدوده مجاز نیست. با این حال، شما مجاز هستید هر چقدر دوست دارید، از زیبایی‌های اطراف عکس بگیرید.

 

۵ مرکز عالی برای تجربه‌ی یوگا در کرابی

جزیره لانتا در استان کرابی (Koh Lanta)

در میان توسعه هتل و گردشگری انبوه در سراسر جزایر در کرابی، کوه لانتا نسبتا ناشناخته مانده و با توجه به نزدیکی آن به سرزمین اصلی و وسعت جزیره، این امر تعجب آور است. این محدوده، یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های کرابی است و حدود ۱۶ مایل طول دارد. با این حال، کوه لانتا یکی از بهترین رازهای استان و جزیره مورد علاقه مسافرانی است که علاقمند به فضاهای دنج و خلوت هستند.

گفتنی است جزیره لانتا، بسیاری از بهترین سواحل کرابی را داراست. از ساحل معروف لانگ بیچ که بیش از سه مایل امتداد دارد، تا خلیج هلالی شکل بامبو که دورتر از ساحل در نزدیکی پارک ملی جزیره واقع شده است را در این حوالی خواهید یافت. بله درست شنیدید! کوه لانتا، خانه یکی از پارک‌های ملی تایلند است.

پارک ملی Mu Ko Lanta، در نوک جنوبی جزیره لانتا قرار دارد و بیشتر مساحت آنرا جنگل‌های بارانی تشکیل می‌دهند. همچنین در سایر قسمت‌های این پارک ملی و جزیره لانتا، می‌توانید شاهد جنگل‌های حرا، جنگل ساحلی و بیش از ۱۳۰ گونه پرنده باشید. گفتنی است آب اطراف جزیره لانتا، به اندازه سایر جزایر کریستالی نیست. اما حال و هوای آرام آن، دقیقا همان چیزی است که مسافران کرابی را به سوی خود می‌کشاند و خانه‌های ییلاقی ساحلی و رستوران‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند، به جذابیت این فضا می‌افزایند.

 

راهنمای سفری مقرون به صرفه به کرابی‌

جزیره پودا در استان کرابی (Koh Poda)

اگر به دنبال یک فضای اینستاگرامی در جنوب تایلند هستید، به احتمال زیاد آنرا در Koh Poda پیدا خواهید کرد. اینجا یکی دیگر از جزایر استوایی کوچک در سواحل کرابی است و با شن‌های سفید گرم، آب کریستالی مملو از ماهی‌های رنگارنگ و کارست‌های آهکی سر به فلک کشیده که از دریا سربرآورده‌اند، تصاویری باشکوه را به مخاطبان هدیه می‌دهد. گویی این جزیره کوچک، تکه‌ای از بهشت و یکی از بهترین نقاط دنیاست. بعلاوه این جزیره، گزینه‌ای پرطرفدار برای غواصی در کرابی به شمار می‌آید.

از طرفی، چندین غرفه غذاخوری سایه‌دار در مرکز جزیره پودا قرار دارند که مکانی عالی برای پیک نیک را رقم می‌زنند. گفتنی است بسیاری از تورهای گردشگری جزیره محلی، ناهار را در برنامه سفر خود دارند و اغلب در این نقطه توقف خواهند داشت. همچنین این جزیره به تفرجگاه‌های اصلی در سرزمین اصلی کرابی مانند ساحل آئونانگ، ساحل ریلی و ساحل کلونگ موانگ بسیار نزدیک است. بنابراین می‌توانید به راحتی، با قایق‌های دم بلند سنتی خود را از این سواحل به جزیره پودا برسانید.

توجه داشته باشید که برای بازی در پارک ملی جزیره پودا، نیاز به پرداخت هزینه ورودی در حدود ۴۰۰ بات خواهید داشت که باید به نگهبانان پارک پرداخت ‌شود یا قبل از عزیمت تور، به راهنمایان تور پرداخت خواهید کرد.

 

۶ اسپای معروف کرابی

جزیره یائو نوی در استان کرابی (Koh Yao Noi)

چیزی که Koh Yao Noi را بسیار خاص می‌کند این است که بعنوان یک جزیره کوچک، تنوع زیادی از نظر چشم انداز ارائه می‌دهد. در حقیقت، از سواحل خیره‌ کننده شرقی که مشرف به خط افق صخره‌های کارست هستند تا جنگل‌های حرا و تپه‌های علف‌ریز و مواج داخلی را می‌توانید در این خطه اسرار آمیز تایلندی بیابید.

این جزیره، در نیمه راه پوکت و کرابی قرار دارد و یکی از جزایر آرام‌ و دنج، در کنار دریای آندامان به شمار می‌،آید. این جزیره ریزوت مجلل Six Senses Yao Noi را نیز در خود جای داده که با یک استخر بی‌نهایت بی‌عیب و نقص، اتاق‌های لوکس به سبک خانه‌های ییلاقی، غذاهای باکیفیت و لذیذ و چشم اندازهایی باشکوه از مناظر دیدنی غروب و طلوع خورشید، به استقبال مسافران کرابی می‌آید.

اما این محدوده، چیزهای فراتر از استراحتگاه را برای مخاطبانش در چنته دارد. دهکده‌های خواب‌آلود، اقامتگاه‌های ارزان ‌قیمت‌‌تری را شامل می‌شوند و بازارهای روباز، غذاهای خیابانی لذیذی را سرو می‌کنند. این جزیره، همچنین فرصت‌هایی برای صخره نوردی، غواصی، یوگا و موی تای ارائه می‌دهد.

جزیره گای در استان کرابی (Koh Gai)

Koh Gai، به "جزیره مرغ" یا همان "Chicken Island " نیز شهرت دارد. دلیل این نامگذاری این است که صخره‌ای در نوک جزیره، از آب بیرون آمده که به طرز چشمگیری شبیه سر مرغ است. خود جزیره خالی از سکنه است، اما یکی از محبوب‌ترین ایستگاه ها برای سفرهای یک روزه از کرابی به شمار می‌آید.

ساحل جزیره گای نیز، بسیار قابل توجه است. اگر به دنبال یک جزیره گرمسیری کارت پستالی به سبک داستان رابینسون کروزوئه هستید، اینجا دقیقا همان نقطه‌ای است که شما را به سوی خود فرا می‌خواند. در عین حال، تصویر شن و ماسه سفید که به تدریج به آب می‌پیوندد و آب به شدت شفاف، شما را مجذوب خواهند کرد.

 

گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

گفتنی است در هنگام جزر و مد، جزیره چیکن با جزیره کوچک Tup، توسط یک ساحل شنی بزرگ به یکدیگر متصل می‌شوند. در این زمان، می‌توانید با خیال راحت از یک جزیره رویایی به جزیره دیگر پیاده روی کنید. در ضمن اینجا هتل یا اقامتگاهی وجود ندارد و برای اقامت، لازم است که خود را با قایق به جزایر اطراف برسانید.

در نهایت، مسیری کوتاه و صخره‌ای از ساحل به یک ویوپوینت منتهی می‌شود که مشرف به جزایر دیگر در دوردست‌ها و همچنین صخره‌های سرزمین اصلی کرابی است. بدون شک، ارزشش را دارد که برای دسترسی به این چشم اندازهای پانوراما تلاش کنید و خود را به این ارتفاع برسانید.

جزیره یائو یای در استان کرابی (Koh Yao Yai)

در فاصله‌ای نه چندان دور از Koh Yao Noi و در مسیری مستقیم به سمت جنوب، می‌توانید جزیره Koh Yao Yai را بیابید. اینجا به خاطر سواحل سفید، غواصی و آب‌های شفافی که ماهی‌های رنگارنگ و پر زرق و برق در آن می‌درخشند، شهرت دارد. Koh Yao Yai، طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها را نیز در خود جای داده که همگی بسیار شیک و راحت هستند، اما با قیمت بسیار کمتری نسبت به جزایر مجاور مانند پوکت، از مسافران تور کرابی پذیرایی می‌کنند.

جزیره یائو یای که بخش مهمی از منطقه جزیره یائو را تشکیل می‌دهد، ۳۷.۹ کیلومتر از سرزمین اصلی کرابی فاصله دارد. همچنین منبع اصلی درآمد مردم اینجا، از کشاورزی و ماهیگیری است.

 

۵ تفریح فوق‌العاده و غیرمعمولی در کرابی

بهترین ساحل این جزیره، ساحل Laem Had است. هنگام جزر و مد و از بالا، به نظر می‌رسد این ساحل شگفت‌انگیز با ماسه‌های پودری نرم و با حرکتی چشمگیر بر روی آب می‌چرخد. بعلاوه این محدوده، یکی از مقاصد اصلی برای غواصان است، به خصوص اگر به دنبال کشف کوسه پوینت هستند.

از دیگر جاذبه‌های پرطرفدار در این جزیره می‌توان به گشت و گذار در دهکده‌های کوچک، تفریحات آبی و شکم گردی در یکی از رستوران‌های غذاهای دریایی در فضای باز اشاره کرد که تازه‌ترین صید روزانه را سرو می‌کنند. بعلاوه باید گفت سرعت زندگی در Yao Yai آهسته است و دقیقا به همین دلیل است که گردشگران، عاشق بازدید از اینجا هستند.

جزیره هنگ در استان کرابی (Koh Hong)

جزیره هنگ کرابی، یکی دیگر از زنجیره‌های مجمع‌الجزایر باشکوه در نزدیکی سواحل سرزمین اصلی کرابی است. این مجموعه که در پارک ملی Thanbok Kharanee واقع شده است، از طریق سفرهای یک روزه از سرزمین اصلی کرابی و همچنین سواحل ریلی و تونسای، به راحتی قابل دسترسی است.

جزیره هنگ، تکه‌ای از بهشت است که توسط صخره‌های سنگی آهکی مرتفع محافظت شده و با جنگل سرسبز احاطه گشته است. هیچ سکنه‌ای در کوه هنگ زندگی نمی‌کنند، اما می‌توانید یک گیبون صورت سفید یا یکی دو مارمولک مانیتور را در این حوالی شاهد باشید. همچنین می‌توانید در اعماق جزیره هنگ قدم بزنید و تالابی منزوی را مشاهده کنید که در میان صخره‌ها حلقه زده است.

گفتنی است بازدید از جزیره هنگ از کرابی بسیار آسان است، زیرا اکثر تورها برنامه‌ای را برای دیدار از این منطقه ارائه می‌دهند. این تورها، اغلب شامل توقف‌هایی برای شنا و غواصی هستند. آب شفاف و زیبا، برای تماشای انواع ماهی‌های گرمسیری پر جنب و جوش عالی است.

جزیره بامبو در استان کرابی (Bamboo Island)

تنها پنج کیلومتر از خطه پرانرژی و پر شور کوه فی فی دون، بهشت جزیره متروک جزیره بامبو را خواهید یافت که در تایلند به آن Koh Phi می‌گویند. جزیره بامبو، شمالی‌ترین جزیره مجمع الجزایر فی فی، بخشی از پارک ملی دریایی فی فی محسوب می‌شود. گردشگران تور کرابی معمولا بعنوان بخشی از یک سفر یک روزه، برای غواصی یا شنا و اسنورکلینگ به جزیره بامبو می‌آیند.

برای بازدید از این جزیره، لازم است حدود ۴۰۰ بات بپردازید که البته ارزشش را دارد. زیرا سواحل باورنکردنی آفتابگیر و مناظر بی پایان طبیعی از هر جهت با آب آبی درخشانی احاطه شده‌اند که تا افق امتداد دارد و پر از ماهی‌های رنگارنگ است. این منظره را، در هیچ کجای دیگری نخواهید یافت! گفتنی است جزیره بامبو، تنها حدود ۷۰۰ متر طول دارد و فضای داخلی آن سرشار از ساقه‌های بامبو ضخیم است. همچنین در اینجا، یک کلبه ساحلی کوچک به چشم می‌خورد که تنقلات سرو می‌کند.

همانطور که در این سفر مجازی شاهد بودید، جزایر کرابی مجموعه‌ای از جزایر جذاب در تایلند هستند که مناظر زیبا و پانوراما را در خود جای داده‌اند و ترکیبی عالی از جنگل‌های سرسبز، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و حیات وحش متنوع را ارائه می‌دهند. در این مقاله، برخی از بهترین گزینه‌ها را در این رابطه معرفی کردیم و در مقاله بعدی نیز، این سفر مفرح را همچنان ادامه خواهیم داد. با ما باشید!

 

راهنمای کامل فرودگاه بین المللی کرابی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران