بهترین سواحل کرابی تایلند

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین سواحل کرابی تایلند

بهترین سواحل کرابی، استراحت و آرامش بی پایانی را در طول تعطیلات به مخاطبانشان هدیه می‌دهند. در استان‌های جنوبی تایلند، هر گستره شنی چشم‌انداز ساحلی قابل ‌توجهی از دریای آندامان دارد. برخی حتی، طیف گسترده‌ای از امکانات تفریحات آبی و خشکی را ارائه می‌دهند. در عین حال در کنار صخره‌های آهکی سربه فلک کشیده، فعالیت‌های صخره نوردی و شکم گردی در رستوران‌هایی که غذاهای محلی ممتازی سرو می‌کنند بسیار پرطرفدارند.

 

بهترین سواحل کرابی

با توجه به اینکه سواحل کرابی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این خطه به شمار می‌آیند، معمولا همیشه مملو از گردشگران تور تایلند هستند. نه تنها ساحل، بلکه آب‌ها نیز بار زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی کرده و شما را با شگفتی‌های حیات دریایی در سفر با تور کرابی آشنا می‌کند. بیایید با هم، برخی از بهترین سواحل کرابی را کشف کنیم:

 

ساحل آئونانگ

این ساحل ۱ کیلومتری، یک محیط خیره کننده همراه غروب‌های مشهور تایلند را رقم می‌زند. اگرچه ساحل آئو نانگ از نقاط توریستی استان کرابی است، اما وسعت پهناورش باعث می‌شود همیشه فضای کافی آرامش بخش و خصوصی برای خودتان پیدا کنید.

انتهای شرقی ساحل Ao Nang بیشترین امکانات رفاهی را ارائه می‌دهد و به بسیاری از رستوران‌ها، بارها و هتل‌های ساحلی نزدیک خواهید بود. بعلاوه، قایق‌های بلند چندانی برای جابجایی مسافران وجود ندارند و این بدان معنی است که می‌توانید از تماشای آب نسبتا آرام لذت ببرید. در ضمن اگر قصد دارید در به برخی از بهترین جزایر تایلند نیز سر بزنید، می‌توانید با قایق‌های دم بلند از ساحل آئو نانگ به سمت جزایر مجاور و سایر سواحلی بروید که فقط با قایق قابل دسترسی هستند.

 

بهترین سفرهای روزانه از کرابی

ساحل ریلی

یکی دیگر از محبوب‌ترین سواحل کرابی، ساحل Railay است که بخشی از سرزمین اصلی کرابی به شمار می‌آید. اما صخره‌های آهکی بلندش، دسترسی به آنرا بسیار دشوار می‌کنند. بنابراین بهترین راه برای رسیدن به خط ساحلی، قایق سواری سریع از یکی از مناطق ساحلی مجاور است.

ساحل ریلی که زمانی دهکده ماهیگیری آرامی بود، اکنون یک مقصد توریستی شلوغ است و چندین مکان عالی برای شنا و آفتاب گرفتن را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. نیمه شرقی ریلی، جایی است که قایق‌ها لنگر انداخته‌اند و جنگل‌های حرا انبوه به دریا می‌رسند. آب این بخش، برای شنا مناسب نیست. اما نیمه غربی ساحل، دارای ماسه‌های نرم، آب‌های فیروزه‌ای و هوای گرمسیری است و حریم خصوصی بیشتر، امکان تاب خوردن از درختان نخل و شنا کردن را به بهترین نحو فراهم می‌کند.

ماجراجویان جسور، مکان‌های صخره ‌نوردی متعددی را در این ساحل از مجموعه سواحل کرابی خواهند یافت و از حمایت راهنمایان تور محلی برخوردار خواهند شد. بعلاوه علیرغم موقعیت دورافتاده این ساحل، مجموعه‌ای عالی از ریزورت‌های لوکس وجود دارند و با اقامت در آنها و برخورداری از ساحل خصوصی‌شان، می توانید از شنا کردن و ساحل گردی هر روزه لذت ببرید یا به خورد و خوراک در رستوران‌هایشان بپردازید و یا تفریحات شبانه‌شان را امتحان کنید.

ساحل توپ کائک

ساحل Tub Kaek، یکی از بهترین سواحل کرابی و مقصدی عالی برای مسافرانی است که به دنبال مکانی آرام و دور از شلوغی در تعطیلات هستند. این مکان دنج که در امتداد ساحل غربی کرابی قرار دارد، تنها ۳۰ دقیقه رانندگی از آئو نانگ فاصله داشته و برای سفر با تاکسی یا ماشین شخصی از شهر به این ساحل مشکلی نخواهید داشت.

این محدوده با وجود ماسه‌های سفید نرم و مناظر استثنایی جزایر دور، یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان محلی نیز به شمار می‌آید. بعلاوه، آب‌های فیروزه‌ای کریستالی، کم عمق، شفاف و گرم، شرایطی عالی برای تفریحات آبی را فراهم می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانید یک وعده غذاخوری خوشمزه و باکیفیت را در رستوران‌های ساحلی میل کنید. در نهایت مناظر سورئال از غروب آفتاب و هزاران خرچنگ ریز که روی شن‌های طلایی نرم می‌چرخند، به این جادو می‌افزایند.

 

۶ اسپای معروف کرابی ؛ جزیره‌ی زیبایی‌های بی‌انتها

ساحل فرا نانگ کرابی

ساحل Phra Nang، یکی از خیره کننده‌ترین سواحل کرابی در امتداد خط ساحلی ریلی است و تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی از آن فاصله دارد. این امتداد طولانی و شنی، یک غار چشمگیر را در خود جای داده و در عین حال فضایی عالی برای حمام آفتاب به شمار می‌آید. آب‌های خلیج زمردی آرام نیز، هم برای غواصی و هم شنا ایده آل هستند.

همچنین مسیر پیاده روی خیره کننده‌ای در جنگل‌های بارانی سرسبز، به سمت زیارتگاهی که به سلامت و باروری اختصاص داده شده در اینجا وجود دارد. این منطقه همچنین برای صخره نوردی بسیار عالی است و چندین آژانس تور، آماده ارائه تجهیزات و حمایت از مبتدیان و افراد حرفه ای در این رابطه هستند. در هنگام جزر و مد، می‌توانید از فرا نانگ به سمت دو جزیره کوچک (کوه رنگ نوک و نای) پیاده روی کنید و یا کایاک سواری نمایید. از آنجایی که این ساحل در فصل اوج گردشگری بسیار محبوب می‌شود، بهتر است برای دوری از ازدحام، صبح‌ها یا اواخر بعد از ظهر از این مکان مفرح دیدن کنید.

ساحل نوپارات تارا کرابی

گفتنی است ساحل Nopparat Thara که از جمله محبوب‌ترین سواحل کرابی به شمار می‌آید، فقط یک پیاده روی کوتاه از مرکزآئونانگ فاصله دارد و این اطمینان را می‌دهد که به امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافه یا ریزورت‌های عالی بسیار نزدیکید. این ساحل، در کنار درختان نارگیل قرار گرفته و پوشیده از شن‌ها و صدف‌های دریایی است. در این خط ساحلی، هیاهوی دوست‌داشتنی اسکله محلی و رفت و آمد مسافران و قایق‌های دم بلند نیز شما را مجذوب خواهد کرد. البته سمت غربی جزیره از آرامش بیشتری برخوردار است، زیرا رفت و آمد قایق در این فضای سرسبز مجاز نیست.

ساحل نوپارات تارا که یکی از شفاف‌ترین آب‌های منطقه را داراست همراه با مناظر بی بدیل غروب خورشید، خاطره انگیزترین تصاویر از سفرتان با تور کرابی را به ارمغان می‌آورند.

 

بهترین رستوران‌های هندی در کرابی

ساحل تون سای کرابی

یکی دیگر از پرطرفدارترین سواحل کرابی، ساحل Tonsai است که بین ساحل آئو نانگ و ساحل ریلی واقع شده و از وجود صخره‌های سر به فلک کشیده و درختان نخل که در نسیم می‌رقصند بهره برده است. بهترین زمان برای دسترسی به ساحل، در هنگام جزر است. البته تونسای بهترین مقصد برای شنا یا غواصی نیست، زیرا جریان‌های قوی آب و صخره‌ای که درست مقابل شن‌ها قرار دارد، این فضا را کمی خطرناک می‌کنند. با این حال این ساحل، مکانی عالی برای کایاک سواری و پاروزدن در طول روز و یک مقصد صخره نوردی محبوب برای افراد با تجربه است.

ساحل تونسای ممکن است کوچک باشد، اما دارای چندین بار مدرن است که می‌توانید در آنها از صرف نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید و صخره ‌نوردان اطراف را تحسین نمایید. تونسای، بسیار آرام‌تر از سواحل اطرافش است. مناظر چشمگیر و زیبایی روستایی را در اینجا خواهید یافت و همچنین از آفتاب گرفتن و برنزه کردن لذت خواهید برد.

ساحل کلونگ موانگ کرابی

تا همین اواخر کلونگ موانگ بیشتر یک ساحل محلی بود، یک خلوتگاه آرام برای کسانی که به دنبال لذت بردن از بهشتی در سکوت بودند. اما اخیرا این ساحل در کنار سایر سواحل کرابی، شروع به پذیرایی از گردشگران خارجی کرده و اگرچه هنوز توسعه نیافته، اما یک فرار عالی از مقاصد شلوغ‌تر را رقم می‌زند.

ساحل دنج و آرام  Klong Muang، در فاصله ۱۵ کیلومتری آئونانگ واقع شده و شرایط ریلکس کردن و آفتاب گرفتنی بی نظیر را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. بعلاوه این ساحل وجود با خط ساحلی حدود ۱.۵  کیلومتر، مسیر پیاده روی طولانی شگفت انگیزی را در زیر درختان حرا ارائه می‌دهد. همچنین، مجموعه‌ای از بارهای ساحلی دنج در کنار ساحل وجود دارند. بنابراین، می‌توانید غذاهای مجلل تایلندی را در کنار یک لیوان نوشیدنی گوارا امتحان کنید.

گفتنی است جزیره هونگ، فقط ۲۵ دقیقه قایق سواری از این ساحل فاصله دارد و تالاب‌های مخفی، سازندهای سنگ آهکی باشکوه، جنگل‌های بارانی سرسبز و صخره‌های مرجانی زیبا که بسیار مناسب غواصی هستند را ارائه می‌دهد.

 

۱۰ کافه‌ی شبانه کرابی که در سفر به این جزیره باید به آنها بروید

ساحل خلیج مایا کرابی

خلیج مایا که لوکیشن فیلم ساحلی لئوناردو دی کاپریو بود و از این رهگذر به شهرت جهانی رسید، در واقع چندین ساحل از سواحل کرابی را شامل می‌شود و پوشیده از ماسه‌های سفید نرم است. برخی از سواحل کوچک‌تر که فقط با قایق می‌توان به آنها دسترسی مستقیم داشت، در هنگام جزر و مد ناپدید می‌شوند. خود خلیج فیروزه‌ای که از سه طرف توسط صخره‌های آهکی احاطه شده، بخشی از جزیره Koh Phi Phi Leh به شمار می‌آید.

خلیج مایا از ژوئن ۲۰۱۸ توسط وزارت پارک‌های ملی، حیات وحش و حفاظت از گیاهان، به طور موقت بسته شد تا اکوسیستم و صخرههای مرجانی بتوانند احیا شوند. سپس در اوایل سال ۲۰۲۲ مجددا بازگشایی شد و البته این بازگشایی، با اعمال قوانین و مقررات جدید همراه گشت. از جمله اینکه این محدوده، بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر با حداکثر ۳۷۵ نفر در هر تور یک ساعته، پذیرای بازدیدکنندگان است. همچنین در حال حاضر شنا در خلیج مجاز نیست، اما بازدیدکنندگان می‌توانند به ساحل گردی پرداخته و عکس‌های جذابی بگیرند.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 08 مهر 1402)

نظرات کاربران