تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

اگرچه تور کرابی را در دنیا برای آن سواحل ماسه سفید درخشان و صخره‌های سرسبز میان دریا می‌شناسند اما راستش تجربه خرید در این جزیره گرمسیری را اصلا نباید از ماهیت کلی سفر جدا دانست. البته برای افرادی که به دنبال اقلام برند معروف هستند شاید استان کرابی کمی ناامیدکننده باشد اما همچنان بوتیک‌ها و فروشگاه‌های خوب و قابل قبولی برای خریدی لذت بخش در اینجا وجود دارد که می‌توانید کاوش کنید. به ویژه در آئو نانگ و فروشگاه‌های بزرگی در نزدیکی شهر کرابی وجود دارد که انواع زیادی از کالاها را برای فروش ارائه می‌دهند. از خیابان بسیار محبوب کرابی، تاون واکینگ استریت گرفته تا بوتیک‌های کوچک و در عین حال خلاقانه در روستای تونسای کو فی‌فی دون، کرابی گزینه‌های خرید کافی برای مسافرانی دارد که می‌خواهند سوغاتی‌های جالبی برای بازگرداندن به خانه پیدا کنند.

 

واکینگ استریت کرابی

واکینگ استریت کرابی که به آن بازار شبانه کرابی یا خیابان پیاده روی شهر کرابی (Thanon Khon Dern در تایلندی) نیز گفته می‌شود، مهم ترین رویداد خرید شهر است. این بازار که اولین بار از سال ۲۰۱۳ شروع به به برگزاری کرد جایی است که صنعتگران و هنرمندان محلی لوازم و دست سازه‌های هنری فرصت ارائه محصولات خود را می‌دهد گشت و گذار در این بازار به تنهایی نگاهی اجمالی از سبک زندگی جنوب تایلند ارائه می‌دهد. این بازار هر جمعه، شنبه و یکشنبه بعدازظهر از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۲۲ شب در خیابان ماهاراج ۸ برگزار می شود از اصلی‌ترین جاهایی است که باید در تور کرابی از آن دیدن کنید حتی اگر اساسا قصد خرید هم نداشته باشید. با حدود ۵۰ غرفه که طیف گسترده‌ای از محصولات را به فروش می رسانند، خیابان پیاده روی جمعیت زیادی را برای هر آخر هفته به خود جذب می‌کند. همچنین هیچ بازار شبانه‌ای در تایلند را نمی‌توان بدون غذاهای شبانه به رسمیت شناخت بنابراین تعداد زیادی غرفه‌های غذای خیابانی وجود دارد که می‌توانید حین پرسه زدن از آن‌ها چیزهای مختلفی را امتحان کنید.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

آدرس: 76, 1 Maharaj Rd, Pak Nam, Krabi 81000, Thailand

 

بوتیک دست‌سازه Chock Dee

این بوتیک قدیمی فروش جواهرات نقره و طلا در ساحل آئو نانگ واقع شده و دارای انتخاب گسترده‌ای از دستبند، گردنبند، گوشواره و غیره است. ویژگی جواهرات عرضه شده در Chock Dee Handmade این است که همه آن‌ها با متریال اصلی ساخته شده از مواد گرانبها، نیمه قیمتی و کمیاب هستند، علاوه بر طلا و نقره، اقلامی نیز وجود دارد که با سنگ، مرمر و حتی فسیل ساخته شده‌اند. همانطور که از نام این فروشگاه پیداست تمامی جواهرات آن در کارخانه‌ای در ساحل آئو نانگ به صورت دست ساز ساخته می‌شود. نکته جذاب این که امکان سفارشی کردن محصولات هم وجود دارد. با توجه به کیفیت بالای محصولات، قیمت‌ها کمی بالاتر از سایر فروشگاه‌های نزدیک است. با این حال، مطمئنا کمی چانه زدن با آن‌ها ضرری ندارد.

آدرس: 142/6 Moo 2 Ao Nang, Krabi 81000, Thailand

 

واکینگ استریت آئو نانگ

خیابان واکینگ آئو نانگ یک مسیر ال (L) شکل و تا حدی سرپوشیده در گوشه جنوبی جاده ساحل آئو نانگ است. اگرچه نام "خیابان پیاده‌روی" ممکن است کمی گمراه کننده باشد اما در تایلند به بازارهای هفتگی جذاب مثل واکینگ کرابی در خیابان ماهاراج ۸ و واکینگ استریت پوکت در جاده تالانگ در شهر قدیمی پوکت گفته می‌شود. خیابان کاتالونیا واکینگ استریت که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، یک مجتمع تجاری جمع و جور بازارمانند دائمی است که در آن گالری هنری، خیاط، بینایی‌شناسی، بستنی‌فروشی، رستوران‌های تایلندی، مکزیکی و بین‌المللی، بارها را نیز خواهید دید. به علاوه امکانتی مانند بانک، و مهمانخانه درست در کنار ساحل آئو نانگ نیز یافت می‌شود که مجموعه تمام ن‌ها هر نیازی که داشته باشید را برطرف خواهد کرد.

 

تجربه‌‌ آشپزی خوشمزه در سفر به کرابی

آدرس: Ao Nang Beach Road, Ao Nang, Krabi 81000, Thailand

بازار روز ماهارات

بازار روز ماهارات که «بازار صبحگاهی» کرابی نیز معروف است، مکانی پر جنب و جوش برای خرید در کرابی حتی قبل از سپیده دم است. این بازار به معنای واقعی کلمه هرگز تعطیل نمی‌شود اما در زمان‌های خاصی از روز، مانند بین ظهر تا ۴ بعد از ظهر و از ساعت ۸ بعد از ظهر تا ۴ صبح، به طور کامل فعال نیست. با این حال، همیشه چیزی در اینجا در جریان است. در داخل محوطه، کالاهای عجیب و غریب هم خشک و هم تازه پیدا خواهید کرد: برنج، ادویه جات ترشی جات، خمیر چیلی، میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات و گل‌ها، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و غیره، همچنین انواع غرفه های غذا وجود دارد که غذاهای آماده و نوشیدنی را با قیمت بسیار کم به فروش می  رساند. میزهای بلند بین غرفه‌های غذا به فروشندگان و بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در میان شلوغی و هرج و مرج در آرامش نسبی بنشینند و غذای خود را میل کنید.

آدرس: 69 Maharaj 7 Alley, Pak Nam, Krabi 81000, Thailand

 

نوپارات تارا پلازا

نوپارات تارا پلازا یک میدان خرید و غذاخوری به سبک معاصر و بخش عمده‌ای از صحنه خرید آئو نانگ/ نوپارات تارا در کرابی است. این میدان در فوریه ۲۰۱۴ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون فرصت‌های خرید جالبی را در منطقه‌ای آرام ارائه می‌دهد. این میدان که در امتداد جاده ساحلی نوپارات تارا در حدود ۵۰۰ متری انتهای شمالی آئو نانگ، درست در کنار ساحل Holiday Inn Resort Krabi Ao Nang و مورب روبروی بار و رستوران لونا بیچ واقع شده میزبان حدود ۲۰ فروشگاه و رستوران و همچنین فودکورت است. همچنین این میدان که به سبکی ترکیبی از عناصر مدرن و طبیعی طراحی شده است، در محوطه‌ای بزرگ با گیاهان، درختان و یک حوض بزرگ ماهی کپور بین مغازه‌های کلبه مانند قرار گرفته است.

 

تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: Noppharat Thara, Ao Nang, Krabi 81180, Thailand

 

Railay Walking Street

خیابان رایلی واکینگ استریت مسیر ۷۰ متری است که تعداد زیادی مغازه، بار و رستوران را در خود جای داده است. ورودی آن درست در ساحل غربی رایلی است و از دو طرف رستوران محبوب درخت شعله قرار دارد. غذاخوری‌های دیگری که در امتداد خیابان رایلی واکینگ استریت وجود دارند، از دکه‌های کباب‌فروشی و میوه‌فروشی‌ها تا غذاخوری‌های همبرگر و دکه‌های پنکیک را شامل می‌شوند. چند مرکز تفریحی مانند فروشگاه صخره نوردی رایلی و مرکز غواصی رایلی نیز در این مسیر وجود دارد. پس از یک روز فعال و لذت بردن از فعالیت‌های بیرون از خانه، می‌توانید برای یک ماساژ آرامش بخش در اسپا واقع در انتهای مسیر بروید.

آدرس: Ao Nang, Krabi 81000, Thailand

 

مرکز خرید خلونگ مونگ

مرکز خرید خلونگ مونگ میدان کوچکی است که دارای مغازه‌های عتیقه‌فروشی و صنایع دستی، سالن‌های ماساژ و زیبایی، کافه‌ها و بوتیک‌ها است. این نقطه مقابل خرید بانکوک است زیرا تمیز، ساکت و آرام است. این میدان کوچک حدود ۵۰ متر قبل از ورودی Dusit Thani Krabi Beach Resort واقع شده و به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد. خریداران می‌توانند در اینجا میان وعده بخورند یا حتی برای ماساژ بروند همچنین می‌توانید بیشتر نیازهای خود را اینجا بیابید، همه متمرکز و مفید در دسترس شما قرار گرفته‌اند.

 

۸ حقیقت درباره جزیره زیبای کرابی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Nong Thale, Krabi 81000, Thailand

 

مرکز خرید ووگ

مرکز خرید ووگ یک مرکز خرید محله‌ای در کرابی است که برای بازدید و خرید یکی از نقاط برجسته این شهر شناخته می‌شود. این مسیر مسیر تایلندی را دنبال می‌کند که تعداد زیادی مغازه با نام تجاری را زیر یک سقف با سوپرمارکت مرکزی، فودکورت و مکان‌های فست‌فود جمع می‌کند. این فروشگاه ۳ طبقه که در جاده ماهاراج در قلب شهر کرابی واقع شده است، طیف گسترده‌ای از کالاها و مایحتاج روزانه را برای مردم محلی و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بنابراین اگر حتی جمعیت توریستی هم در دیده نشود برای تجربه‌ای بین مردم محلی بازدید از این بازار یکی از کارهایی است که حتما باید در تور کرابی انجام دهید و خرید و برخورد با مردم را با هم تجربه کنید. طبقه ۱ این مرکز خرید میزبان غرفه ها و بوتیک‌های لوازم آرایشی، جواهرات طلا و لوازم جانبی است. در سطح زیرزمین، می‌توانید فروشگاه‌هایی را بیابید که ارزان‌ترین محصولات را می‌فروشند چیزهایی همچون لباس، اسباب‌بازی، کفش، وسایل الکترونیکی، کاور تلفن همراه از جمله آن‌ها را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. همچنین یک منطقه کارائوکه و بازی ویدیویی در این نزدیکی وجود دارد.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

آدرس: 76, 1 Maharaj Rd, Pak Nam, Krabi 81000, Thailand

 

سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید جاده فرودگاه کرابی

سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید جاده فرودگاه کرابی عمدتا صحنه خرید این شهر را تشکیل می‌دهند. کرابی چندین سوپر مارکت بزرگ دارد که همه آن‌ها در چند کیلومتری جنوب مرکز شهر و در جاده پچکاسم به سمت فرودگاه کرابی، کو لانتا و ترانگ قرار دارند. وقتی از مرکز شهر به سمت جنوب حرکت می‌کنید، به ترتیب Big C Krabi، Outlet Village Krabi، و Tesco Lotus Krabi Town را خواهید دید. بیگ سی کرابی یک مرکز خرید سبز-قرمز همه جا با شعبه‌های زیادی در سرتاسر تایلند یافت می‌شود. این ساختمان به اندازه یک انبار چیزهای عجیب و غریبی مانند ماشین لباسشویی، کالاهای الکترونیکی، مواد غذایی تازه و نگهداری شده، لباس‌های ارزان قیمت، اسباب بازی‌های ساده و غیره را به فروش می‌رساند. Tesco Lotus همان فضا را با کیفیت‌تر و با کلاس‌تر ایجاد و در دسترس قرار داده است. این در حالی است که Outlet Village Krabi مد و لباس ورزشی را همراه با لوازم ورزشی می‌فروشد.

 

راهنمای سفری مقرون به صرفه به کرابی‌

آدرس: Petchkasem Rd, Krabi, Thailand

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران