راهنمای سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

جزیره هنگ، یکی از زیباترین جزایر کرابی و جواهری کمتر شناخته شده در نزدیکی ساحل است! این منطقه با صخره‌های کارستی باورنکردنی، شن‌های سفید نرم، آب شفاف کریستالی، منظره ۳۶۰ درجه و تالاب زمردین، سفری شگفت انگیز را برای مسافران تور تایلند رقم می‌زند.

این مجموعه برای هر مسافری جاذبه‌هایی قابل توجه در چنته دارد: ماجراجویان، عاشقان طبیعت و کسانی که به دنبال شکار زیبایی‌های خیره کننده مناظر با دوربین هستند، قطعا از سفر به جزیره هنگ غافلگیر خواهند شد. نام این مکان، از صخره‌های بلندی گرفته شده است که یک تالاب بزرگ را احاطه کرده‌اند. اینجا بخشی از یک پارک ملی بوده و جزیره مرجانی اصلی آن نیز، یک منطقه مسکونی محسوب می‌شود.

 

درباره جزیره هنگ در استان کرابی

مجمع الجزایر هنگ که با نام کوه هونگ نیز شناخته می‌شود، در استان کرابی در جنوب تایلند واقع شده است. اینجا مجموعه‌ای از چهار جزیره عجیب و غریب را شامل می‌شود که با غارهای دریایی، سواحل منزوی و صخره‌های مرجانی خودنمایی می‌کنند. این مجموعه، به دلیل وجود ساحل شن و ماسه‌ای پودری سفید ریز و تشکیلات آهکی چشمگیرش شهرت داشته و به همین دلیل، بدن شک یکی از زیباترین مکان‌های تایلند به شمار می‌آید. یکی دیگر از نقاط برجسته این حوالی، تالاب هنگ است که تنها با قایق می‌توانید به آن وارد شوید و خود را به دهانه صخره‌ای باریکش برسانید.

این بهشت کوچک، مناظری خیره کننده و رنگ‌های دریایی فیروزه‌ای را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. یک صخره قدرتمند، ساحل را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و یک طرف آن، اسکله قایق‌های دم بلند و قایق‌های تندرو به چشم می‌خورند. بعلاوه این محدوده، برای شنا کردن و تماشای مناظر طبیعی منحصر به فرد نیز بسیار عالی است.

اگر عاشق غواصی در تایلند هستید، این مکان را در سفر با تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم. زیرا آب‌های بسیار شفاف و کریستالی، فرصت دیدن طیف وسیعی از ماهی‌های رنگارنگ را برایتان به ارمغان می‌آورند. گفتنی است اغلب در تور یک روزه جزیره هنگ، فعالیت‌های غواصی نیز گنجانده می‌شوند. می‌توانید از راهنمایی‌های مربی برخوردار شده و با درنظر گرفتن نکات ایمنی، به کشف دنیای شگفت انگیز زیر آب بپردازید. بعلاوه در این جزیره اینستاگرامی، عکس‌های جذاب و باشکوه بسیاری را ثبت خواهید کرد.

و اما برای دیدار از این جزیره، می‌توانید به راحتی از آئو نانگ یا کرابی خود را به اینجا برسانید و به سوی خلیج‌های دوقلو در سمت شرقی جزیره اصلی حرکت کنید. اینجا فضایی است که می‌توانید در آن به آرامش برسید، ریلکس کنید، به منظره تماشایی خلیج خیره شوید و همچنین به آفتاب گرفتن بپردازید. علاقمندان به پرنده، از وجود انبوهی از پرندگان رنگارنگ گرمسیری پر جنب و جوش به وجد می‌آیند و همچنین گیبون‌های گونه سفید شمالی و مارمولک‌های معروف مانیتور، محیطی منحصر به فرد و هیجان انگیز را به مخاطبان هدیه می‌دهند.

 

بهترین سواحل در تایلند برای موج سواری

چگونه به جزیره هنگ در استان کرابی برویم؟

جزیره هنگ (یا کوه هونگ)، یکی از محبوب‌ترین جزایر کرابی است. سفر به جزیره هنگ، بیشتر با قایق دم بلند معمولی، از سرزمین اصلی کرابی یا با قایق تندرو از پوکت و خائو لک ترتیب داده می‌شود. اما می‌توانید از جزایر کو یائو نوی یا کو یائو یای نیز، خود را به هنگ برسانید. برای اقامت در این حوالی نیز باید بگوییم نزدیک‌ترین استراحتگاه‌ها در سواحل تونسای، ریلی، آئونانگ و کلونگ مونگ واقع شده‌اند. سفر به این جزیره تقریبا در هر هتل، آژانس مسافرتی محلی یا حتی در ساحل ارائه می‌شود.

هزینه سفر نیز بسته به تور ارائه دهنده، مکان و فصل متفاوت است. همچنین باید گفت از سرزمین اصلی کرابی تا کوه هنگ، حدود ۶ کیلومتر فاصله است. سفر با قایق حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و از نظر وجود مناظر بی بدیل، این جزیره  یک نقطه برجسته واقعی در استان کرابی به شمار می‌آید.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره هنگ در استان کرابی

بطور کلی، جنوب تایلند دو فصل دارد: فصل مرطوب و خشک. بهترین زمان از سال برای سفر به جزیره هنگ، در فصل خشک است. و فصل خشک، از نوامبر تا آوریل را شامل می‌شود. در این بازه زمانی هنوز هم ممکن است باران ببارد، اما به طور کلی آب و هوا خشک بوده و این امر، برای دیدار از یک جزیره گرمسیری و تجربه آب‌های شفاف و شنا عالی است. در ضمن اگر می‌خواهید فرهنگ تایلندی را تجربه کنید و در بخشی از جشن‌های این خطه در جزیره هنگ حضور داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در ماه آوریل، از این منطقه بازدید نمایید.

 

در بوفه باربیکیوی بانکوک مقرون به صرفه بخورید

از طرفی بهترین ساعات برای سفر با قایق، صبح زود است. خدمات قایق معمولا از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر ارائه می‌شود. اما به دو دلیل، توصیه می‌کنیم صبح زود به جزیره هنگ بروید:

اول اینکه، زمان بیشتری را برای گشت و گذار در جزیره خواهید داشت. از آنجایی که این منطقه بخشی از یک پارک ملی است، باید ساعت ۴ بعدازظهر جزیره را ترک کنید و در این ساعت، معمولا پارک‌های ملی در تایلند بسته می‌شوند.

بعلاوه فارغ از گرمای سوزان، می‌توانید در ساعات اولیه روز که آفتاب خیلی داغ نیست، به پیاده روی و شنا کردن بپردازید و زمان زیادی را در این رابطه در اختیار داشته باشید. در ادامه، برخی از جاذبه‌های سفر به جزایر هنگ را معرفی خواهیم کرد.

مکان‌های دیدنی در نزدیکی جزیره هنگ استان کرابی

مجمع الجزایر کوچک هنگ که در پارک ملی Thanbok Kharanee واقع شده، مقصدی محبوب برای سفرهای یک روزه و تورهای کرابی و پوکت محسوب می‌شود. اما پرطرفدارترین گزینه‌ها عبارتند از:

  • جزیره Lading: اینجا جزیره‌ای است که حتما باید در تور جزیره هنگ از آن دیدن کنید. اینجا مکانی است که شما را با مناظر خیره کننده‌اش مجذوب کرده و به تماشای صخره‌ها و غارهای عظیم دعوت می‌کند.
  • جزیره Pak Bai: این جزیره، دارای صخره‌های مرجانی خارق العاده و یک ساحل کم عمق است. می‌توانید مدتی را در ساحل شنی سفید به تماشای آب‌های فیروزه‌ای بگذرانید، شنا کنید یا حتی به غواصی یا ماهیگیری بپردازید. بقیه جزیره، مشتمل بر پیچ و خم غارهایی است که از صخره‌هایی به وجود آمده‌اند که توسط دریا فرسایش یافته‌اند.
  • جزیره Daeng: در نیمه راه بین جزیره هنگ و آئونانگ، می‌توانید جزیره Daeng را بیابید که به خاطر صخره‌های مرجانی زیبایش شهرت دارد که در هنگام جزر و مد، به وضوح در سطح آب به چشم می‌خورند و منظره‌ای پانوراما را به مخاطبان هدیه می‌دهند. بعلاوه این جزیره انتخابی عالی برای استراحت، آفتاب گرفتن، ساحل گردی و غواصی است.

 

سفر به تایلند در ماه فوریه

کایاک سواری در تالاب هنگ استان کرابی

تالاب هنگ، یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره هنگ است و بنابراین همیشه بخشی از هر سفری به این منطقه را تشکیل می‌دهد. دهانه تالاب بین دو صخره واقع شده و با ورود به آن، کاملا توسط کوه‌ها و صخره‌های آهکی احاطه می شوید.

می‌توانید در هنگام جزر و مد، با قایق دم بلند یا قایق تندرو و کایاک در مسیر دهانه صخره‌ای باریک و در داخل تالاب قایقرانی کنید و با چشم انداز بی نظیری از فضای سبز، غارهای دریایی، آب فیروزه‌ای و صخره‌های آهکی عظیم شگفت زده شوید و یا از جزایری مانند Khao Phing Kan، Lading Island و غیره بازدید کنید. در عین حال، می‌توانید از غواصی و شنا در تالاب لذت ببرید.

ویوپوینت جزیره هنگ استان کرابی

اینجا جدیدترین جاذبه در جزیره هنگ بوده و می‌توان از طریق یک پلکان فلزی متشکل از ۴۰۰ پله به آن دسترسی داشت. ویوپوینت جزیره هنگ، در انتهای شرقی جزیره قرار دارد و یک منظره خیره کننده ۳۶۰ درجه از تالاب و جزایر مجاور را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

 

بهترین هتل‌های آل انکلوسیو پاتای

مسیر جنگلی جزیره هنگ استان کرابی

می‌توانید در مسیر جنگلی کوچک این جزیره به گشت و گذار بپردازید و از حیات وحش و گیاهان را تحسین نمایید. این مسیر پیاده روی تنها حدود ۵۰۰ متر طول دارد و راهی فوق العاده برای دیدن تمام سازندهای سنگ آهکی زیبا و فرار از گرمای آفتاب به شمار می آید.

اقامت در سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

بدون شک جزیره هنگ، مکانی عالی برای ساحل گردی و اقامت طولانی مدت است. اما این منطقه بخشی از پارک ملی بوده و بنابراین خالی از سکنه است. در این جزیره، هتل و خانه های ییلاقی وجود ندارد و می‌توانید این بهشت را فقط در یک سفر یک روزه تجربه کنید. اما بهترین اقامتگاه‌ها در نزدیکی این جزیره عبارتند از:

ریزورت و اسپا Bhu Nga Thani در ساحل ریلی: اینجا یک اقامتگاه بسیار پرطرفدار است و مشتمل بر استخری بسیار رمانتیک درست روی دریاست که چشمان مخاطبان را نوازش می‌کند.

ریزورت و ویلا Centara Grand Beach: این اقامتگاه، در ساحل Pai Plong در آئونانگ واقع شده و اتاق‌های تمیز و راحت با چشم اندازی به منظره استخر یا اقیانوس را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مکانی رمانتیک برای اقامت در کرابی هستید، می‌توانید این گزینه را مدنظر داشته باشید. هرچند قیمت‌ها در اینجا کمی بالا هستند، اما امکانات و خدمات لوکس این اقامتگاه قطعا ارزشش را دارند.

 

تفریحات شبانه در ۱۰ مکان عالی در بانکوک

  • ریزورت Krabilife در ساحل کلونگ مونگ: اینجا یک اقامتگاه کوچک خانوادگی است که تنها چند اتاق دارد. در عین حال مسافران در این فضای بسیار دوست داشتنی، قیمت‌هایی بسیار مناسب را خواهند پرداخت.
  • هتل Holiday Inn در ساحل آئو نانگ: این هتل، اقامتگاهی بسیار شیک است که مستقیما در ساحل شنی سفید آئو نانگ واقع شده است.
  • ریزورت  Holiday Ao Nang Beach: این ریزورت، یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت خانواده‌هاست و یک استخر زیبا با سرسره‌های آبی سرگرم کننده را در خود جای داده است. اینجا از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و درست در ساحل و در فاصله چند قدمی از رستوران‌ها و مغازه‌ها واقع شده است.
  • هتل Wake Up Ao Nang: در نهایت این هتل، گزینه‌ای عالی برای مسافران کوله پشتی به شمار می‌آید و اقامتی مقرون را رقم می‌زند. گفتنی است قیمت اتاق‌ها، از ۲۵ دلار آمریکا شروع می‌شود و این اتاق‌های تمیز و جادار، با حمام خصوصی، موقعیت مکانی ایده آل و دسترسی آسان به انبوهی از رستوران‌های این حوالی، روزهایی به یادماندنی را برای مسافران کرابی به ارمغان می‌آورند. بعلاوه این اقامتگاه، تنها چند دقیقه پیاده روی از ساحل فاصله دارد.

نکاتی برای بازدید از جزیره هنگ در استان کرابی

  • با همراه داشتن وسایل ضروری ساحل گردی مانند حوله، مایو، لباس اضافی و کفش مناسب، از بازدید از این سواحل عجیب و غریب نهایت استفاده و لذت را ببرید.
  • اگر قصد دارید غواصی را تجربه کنید، اسنورکل‌های خود را همراه بیاورید.
  • قبل از شروع تور به جزیره هنگ، یک لایه ضدآفتاب بزنید تا آفتاب سوخته نشوید.
  • اگر مستعد دریازدگی هستید، قبل از سفر با قایق دم بلند خود را آماده کنید. زیرا ممکن است سواری ناهمواری در پیش داشته باشید.
  • به دلیل دست اندازهای آب، این تور برای کودکان زیر یک سال و زنان باردار چندان توصیه نمی‌شود.
  • مطمئن شوید که آب کافی حمل می‌کنید و در طول روز، به خوبی هیدراته می‌شوید و از انرژی کافی برای این سفر برخوردارید.
  • از آنجایی که جزیره هنگ کرابی در پارک ملی واقع شده است، ورودی رایگان نبوده و هزینه ۳۰۰ بات برای بزرگسالان و ۱۰۰ بات برای کودکان را شامل می‌شود. همچنین در بیشتر مواقع، هزینه ورودی در قیمت تورها لحاظ نمی‌شوند. بنابراین هنگام رسیدن به جزیره، حتما مقداری پول نقد داشته باشید.
  • اگر نمی‌توانید صبح زود خود را به جزیره برسانید، توصیه می‌کنیم حداقل قبل از ساعت ۳ بعدازظهر که جزر و مد بالاست، از جزیره هنگ دیدن کنید. به این دلیل که شنا کردن تا قبل از این ساعت، لذت بخش‌تر خواهد بود و مناظر در هنگام جزر و مد، بسیار دیدنی‌تر می‌شوند.
  • اگر غذا و تنقلات همراه نیاوردید، باید بگوییم رستوران کوچکی در جزیره وجود دارد. قیمت‌ها کاملا مناسب بوده و یک وعده غذایی را می‌توانید با ۱۰۰ بات تهیه کنید. همچنین یک سرویس بهداشتی و اتاق تعوض لباس نیز در فاصله‌ای نه چندان دور از رستوران وجود دارند.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران