جاهای دیدنی کرابی تایلند

جاذبه‌های گردشگری کرابی
جاهای دیدنی کرابی تایلند

آیا قصد سفر به زیباترین منطقه در تایلند را دارید؟ در این صورت، جاهای دیدنی کرابی با انبوهی از امکانات توریستی، صخره‌های آهکی و اقیانوس فیروزه‌ای که جزایر کوچکی را در دل خود دارد بهترین گزینه محسوب می‌شود. این خطه باشکوه، مقصد برتر علاقمندان به فعالیت‌های هیجان انگیز آبی، صخره نوردی و کوهنوردی از سراسر جهان است. و اگر به دنبال قدم زدن‌های رمانتیک همراه عشق زندگی‌تان هستید، انواع مسیرهای پیاده روی با چشم اندازی به مناظر بی بدیل طبیعت شما را به سوی خود فرا می‌خوانند.

 

آشنایی با مهمترین جاذبه های گردشگری کرابی

جاهای دیدنی کرابی، هر مخاطبی از هر رده سنی را به وجد می‌آورند. از سواحل شنی سفید گرفته تا معابد خیره کننده و فرهنگ غذایی غنی در این منطقه، از مسافران تور تایلند پذیرایی می‌کنند. با اینحال فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این خطه، از نوامبر تا مارس است که هوا معتدل و آفتابی بوده و بسیار مناسب انواع تفریحات فضای باز است.

 

ساحل ریلی 

ساحل Railay، یکی از برترین جاهای دیدنی کرابی و ساحلی ممتاز است که با جذابیت‌های بصری و صخره‌های آهکی، مخاطبانش را به تحسین وامی‌دارد. اینجا یکی از بهترین سواحل کرابی است و به ۳ قسمت تقسیم می‌شود: ساحل ریلی غربی که توسط صخره‌های آهکی احاطه شده و جایی است که امکان شنا در آن وجود دارد و همچنین نقطه‌ای ایده آل برای تماشای غروب خورشید به شمار می آید. ریلی شرقی که مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی برای صخره نوردی است. زیرا در انتهای ساحل، صخره‌های آهکی با ارتفاع مناسب برای این امر وجود دارند. و در نهایت ساحل غار فرا نانگ و زیارتگاهی که مورد احترام مردمان بومی بوده و البته قندیل‌های جذابی از استالاکتیت ها را ارائه می‌دهد. این نقطه نیز، مناظری بی بدیل از غروب آفتاب را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

در ضمن برای سفر به ساحل ریلی، کافی است در سواحل آئونانگ یا نوپارات تارا سوار قابل مسافربری شوید و با پرداخت کرایه ۱۰۰ بات، ظرف ۲۰ دقیقه خود را به اینجا برسانید. این قایق‌ها در تمام طول روز، از صبح تا عصر در دسترسند.

 

خرید ۶ سوغاتی عالی در سفر به کرابی

پارک ملی جنگلی تونگ تئو

اغلب گردشگران تور کرابی، ترجیح می‌دهند وقتشان را در سواحل این منطقه بگذرانند. اما کسانی که به دنبال آرامش و فضاهای دنج هستند، از پارک ملی جنگلی Thung Teao غافل نمی‌شوند.  

اینجا با زیبایی ذاتی‌اش، از سایر جاهای دیدنی کرابی متمایز است. ترکیب تماشایی رنگ‌ها، اولین چیزی است که بازدیدکنندگان را به تحسین وامی‌دارد. هنگامی که درختان به آسمان می‌رسند، بلافاصله این منطقه را از بقیه جهان جدا می‌کنند و آن را در هاله‌ای از رنگ‌های زمردین و آبی کریستالی محصور می‌نمایند.

بعلاوه اینجا زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری بوده و در مجموع، سوژه‌هایی جذاب را برای عکاسی در این فضای اینستاگرامی و سورئال در اختیار خواهید داشت. خصوصا تالاب کریستالی Thung Teao که قلب زمردین پارک ملی به شمار می‌آید و برای کسانی که مسیر ۸۰۰ متری را طی کرده‌اند تا به اینجا برسند، بسیار شگفت انگیز است. می‌توانید در این استخر نیلگون، از شنا لذت ببرید. بعلاوه این جنگل باستانی، آبشارهای دوست داشتنی و چشمه‌های آب گرم را نیز در خود جای داده است.

این مکان، یکی از معدود جنگل‌های بارانی استوایی باقی مانده در جنوب تایلند بوده و هزینه ورودی، برای کودکان ۱۰۰ بات و برای بزرگسالان ۲۰۰ بات است.

ساحل فرا نانگ 

ساحل غار Phra Nang، یک ساحل شنی سفید خیره کننده است که با صخره‌های آهکی بلند در نوک شبه جزیره ریلی در کرابی، در ساحل جنوبی تایلند احاطه شده و از برترین جاهای دیدنی کرابی به شمار می‌آید. اینجا حقیقتا یکی از بهترین سواحل تایلند است و جاذبه‌های بسیاری همچون امکانات صخره نوردی، کایاک سواری، غواصی، گشت و گذار در غار مقدس پرنسس و غار کمتر شناخته شده خفاش ارائه می‌دهد.

این ساحل منزوی زیبا، فقط با قایق دم بلند از آئونانگ یا با پیاده روی در مسیری کوتاه از ساحل ریلی شرقی قابل دسترسی است. جالب است بدانید به دلیل طبیعت دنج و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، این محدوده یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم عروسی به شمار می‌آید. در نهایت توصیه می‌کنیم برای استراحت و شکم گردی، به رستوران ریزورت Rayavadee بروید که در فضایی غارمانند، غذاهای تایلندی و غذاهای بین المللی باکیفیت و لذیذی را سرو می‌کند.

 

راهنمای سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

معبد وات تام سوا 

از دیگر جاهای دیدنی کرابی، می‌توان به غار معبد Wat Tham Sua  اشاره کرد که با عنوان "معبد ببر" نیز شناخته می‌شود. اینجا یک مکان مقدس بودایی است که در شمال شرقی کرابی، بر فراز یک کوه قرار دارد. از درب ورودی، حدود ۵ دقیقه پیاده روی خواهید داشت تا به پلکان طولانی معبد برسید که با دو مجسمه ببر تزئین شده است. این پلکان شیب دار، از سنگ طبیعی و بتن ساخته شده و راه خود را به سمت صخره آهکی جنگلی که معبد بر روی آن ساخته شده است می‌گشاید. در طول مسیر، استوپاهای کوچک طلایی (بتکده‌ها) بسیاری را شاهد خواهید بود. و البته میمون‌های جیب بر زیادی در این صعود شما را همراهی می‌کنند و لازم است مواظب کیف و  وسایلتان باشید.  

گفتنی است بالا رفتن از این پلکان ۱۲۶۰ پله که از جاذبه‌ های گردشگری کرابی محسوب می شود، ۲۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و انتهای این مسیر، ۳۰۹ متر از سطح زمین فاصله دارد. و البته با رسیدن به انتهای این مسیر، با چشم اندازی پانوراما و زیبا از مناظر بی بدیل کرابی نظیر دریای آندامان، صخره‌های آهکی متراکم جنگلی و دره‌ای پوشیده از درخت پاداش خواهید گرفت. از دیگر جاذبه‌های این معبد بودایی می‌توان به یک بتکده بزرگ، یک مجسمه بلند طلایی بودا و "ردپای بودا" اشاره کرد.

 

چشمه‌های آبگرم کلونگ توم 

چشمه‌های آبگرم Klong Thom، از جمله چشمه‌های آب گرم متعددی هستند که در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند و از مهمترین جاهای دیدنی کرابی محسوب می‌شوند. دمای آب در اینجا، حدود ۴۰-۵۰ درجه سانتیگراد است. این آب گرم، از سطح خاک جنگل‌های سایه‌دار تراوش می کند و نهری شکل می‌گیرد که در امتداد شیب منطقه جریان دارد و به شکل آبشارهای کوچکی از صخره های آهکی سقوط می‌کند.

گاهی اینجا با مه غلیظی پوشانده می‌شود که همراه با سنگ‌های آهکی طبیعی، فضایی مسحور کننده و رمزآلود را ایجاد می‌کنند. در این محدوده، شاهد بازدیدکنندگانی خواهید بود که در این آب معدنی غوطه ور هستند. این حمام بخار فانتزی، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۸ باز بوده و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان ۱۶۰ بات و برای کودکان ۸۰ بات است.

سوزان هوی 

در سفر به محبوب ترین جاهای دیدنی کرابی، به ساحل صدف فسیلی Susan Hoi در بان لائم فو می‌رسیم که در مجاورت پارک ملی هات نوفارات تارا واقع شده است. اینجا یکی از ۳ سایت شناخته شده در جهان است که گورستانی از صدف‌ها را شامل می‌شود. ۲ سایت دیگر، در ایالات متحده و ژاپن شکل گرفته‌اند.

قدمت فسیل‌ صدف‌ها، به حدود ۴۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد. در آن زمان، سوزان هوی یک باتلاق بزرگ آب شیرین و زیستگاه نرم تنان متنوع بود. اما با تغییرات روی سطح زمین، آب دریا به باتلاق آب شیرین سرازیر شد و عناصر سنگ آهک موجود در آب دریا، نرم تنان را دربر گرفت. در نتیجه لایه‌ای همگن از پوسته‌های نرم تنان فسیل ‌شده به ضخامت ۴۰ سانتی‌متر به وجود آمد. مجددا، به دلیل تغییرات عمده زمینی، این لایه‌ها به خرده‌های بزرگ بسیار در سراسر ساحل شکسته شدند و "قبرستان صدف" امروزی را شکل دادند. این زیبایی شگفت انگیز، بسیار مورعلاقه باستان شناسان و زمین شناسان است.

 

راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به کرابی

 

معبد وات کائو

Wat Kaew، بزرگ‌ترین و معتبرترین معبد بودایی است که بر روی تپه‌ای مشرف به مرکز شهر قرار دارد و از برترین جاهای دیدنی کرابی به شمار می‌آید. قدمت این معبد، به سال ۱۸۸۷ باز می‌گردد. در اینجا پلکانی باشکوه، به تراس ۲۵۰۰ متر مربعی منتهی می‌شود که معبد روی آن قرار دارد. این تراس با مجسمه‌های ناگا، خدای شگفت‌انگیز هندو که بدنی مارمانند دارد پر شده است. در این تراس همچنین فروشگاه سوغاتی تایلند، غرفه‌های غذا و نوشیدنی را خواهید یافت.

مجموعه معبد بزرگ بالای پلکان،  دارای دیوارهای سفید با نقاشی‌های باورنکردنی و سقف‌های کاشی کاری شده آبی تیره غیرمعمول است، زیرا معمولا سقف معابد بودایی در تایلند به رنگ قرمز و طلایی است. سالن تشریفات نیز، بسیار نورگیر بوده و مجسمه بزرگ طلایی بودا و برخی از آثار گرانبهای بودا را در خود جای داده است.

رودخانه سانگ پراک 

علاقمندان به ماجراجویی، می‌توانند از یک رفتینگ هیجان انگیز در رودخانه Songprak در استان زیبای فانگ نگا لذت ببرند. سفر در این رودخانه وحشی که از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کرابی است، هم برای آماتورها و هم حرفه‌ای‌ها مناسب است.

در این رابطه، تورهایی ترتیب داده می‌شوند که علاقمندان را در این مسیر جنگلی بکر و زیبا هدایت می‌کنند که در فاصله یک ساعت از شمال کرابی قرار دارد. و البته قبل از شروع ماجراجویی در رودخانه، یک آموزش مختصر و یک جلسه آموزشی کوتاه در کمپ پایه ارائه می‌شود. همچنین تجهیزات کافی از جمله کلاه ایمنی، پارو و جلیقه نجات در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. و اما بهترین زمان برای رفتینگ در این رودخانه، از فوریه تا آوریل بوده و هزینه آن ۱۱۵۰ بات است.

با این حال، از آنجایی که خود رافتینگ در کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد، گزینه‌های تفریحی دیگری را نیز در اختیار خواهید داشت از جمله اینکه می‌توانید بر پشت فیل‌های باشکوه در دل جنگل پیش بروید و یا از پیاده روی یا سواری در موتور چارچرخ ATV لذت ببرید.

 

راهنمای کامل فرودگاه بین المللی کرابی

در نهایت باید گفت جاهای دیدنی بسیاری در این خطه وجود دارند که محدود به موارد فوق نمی‌شوند. از دیگر جاذبه های گردشگری کرابی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کمپ فیل 
  • شکم گردی در رستوران هیل تاپ 
  • زیپ لاین در تری تاپ ادونچر پارک
  • کروز سواری در مارینای کرابی
  • سفر به آئونانگ
  • سفر به جزیره هنگ
  • پیاده روی در مسیر دراگون کرست کرابی
  • راپل و صخره نوردی در ساحل تونسای
  • قایقرانی در آئو تالان
  • آ تی وی سواری در آئو نام مائو
  • گشت و گذار در بازار شبانه کرابی
  • تیوب سواری در فانگ نگا
  • موج سواری در جزیره لانتا
  • مجسمه‌های خرچنگ گلی کرابی
  • ماهیگیری در ریزورت گیلهامز

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۸ آذر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 24 دی 1402)

نظرات کاربران