بازدید از بهترین مکان‌های کرابی: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بازدید از بهترین مکان‌های کرابی: بخش اول

تور کرابی باشکوه، با مناظر بی بدیل از سواحل و جزایر خیره کننده و صخره‌های مرجانی‌اش، زیباترین مناظر جهان را به مخاطبان معرفی می‌کند. علاقمندان به راحتی می‌توانند هفته‌های متمادی را در این منطقه سپری کنند، بدون اینکه احساس خستگی نمایند. چشمه‌های آب گرم، پناهگاه حیات وحش و غارهای دریایی، لذتی وصف ناپذیر را برای گردشگران تور کرابی به ارمغان می‌آورند. بعلاوه این خطه، فتوژنیک‌ترین غروب‌های خورشید در تایلند را ارائه می‌دهد که همراه با رعد و برق و ابر، تصاویری فراموش نشدنی را از پنجره یک بار یا رستوران ساحلی به نمایش می‌گذارد.

باید گفت مسیرهای ساحلی در اینجا سرشار از مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها، غذاکده‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی هستند که با افزایش ورود گردشگران، به رشد خود ادامه می‌دهند و مکانی عالی را برای استراحت و تکاندن خستگی های سفر برای مسافران فراهم می‌کنند. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله با ۸ ساحل استثنایی کرابی آشنا شوید بزنید و اطلاعات مفیدی بدست آورید. ما نیز در ادامه، به معرفی بهترین مکان‌ها برای بازدید در کرابی در سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

 

سواحل و غارهای Railay

شن‌های سفید درخشان، مناظر خیره کننده، خورشید طلایی، آب شفاف و آب و هوای گرمسیری ساحل ریلی بسیار دلپذیر است. با این حال آنچه واقعا این محدوده را از سایر رقبایش متمایز می‌کند، غارهای آهکی است که در دل صخره‌های بلند و عظیم شکل گرفته‌اند و البته تنها با قایق قابل دسترسی هستند.

اینجا بسیار دنج است و تنها چند قایق دم بلند و تعداد محدودی از گردشگران، در این حوالی به چشم می‌خورند. می‌توانید با پای پیاده در این غارها گردش کنید، با اینحال اگر دغدغه هزینه‌های سفرتان را ندارید، بهتر است یک قایق کرایه کرده و روی آب‌های زلال شناور شوید.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

موقعیت: Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

پارک ملی جنگلی Thung Teao

زیبایی افسانه‌ای و مناظر اثیری، دو عبارت مناسبی هستند که برای توصیف پارک طبیعی جنگلی Thung Teo استفاده می‌شوند. درختان مرتفع در تیره‌ترین رنگ‌های سبز، آب عمیق زمردی رنگ در خالص‌ترین حالت ممکن، حیات وحش در حداکثر آرامش و زیبایی فوق العاده و در اوج آبشار خیره‌کننده در وسط پارک طبیعی، جذابیت سورئالیستی را از این محدوده به مخاطبان هدیه می‌دهد. این پارک طبیعی یکی از آن نقاط غیرقابل چشم پوشی است که حتما باید در سفر با تور کرابی تجربه کنید، حتی اگر به دنبال مکانی می‌گردید که صرفا ۲-۳ روز در آن به گشت و گذار بپردازید.

این پارک، بسیار مورد استقبال عکاسان و دوستداران طبیعت بوده و به همین دلیل اغلب شلوغ است. زیرا این پارک، فرصت‌ها و مناظر مختلفی را برای ثبت این زیبایی‌های ماورایی ارائه می‌دهد. بنابراین یک دوربین در دست بگیرید و از این زیبایی‌های ابدی، عکس و فیلم تهیه کنید. کنار صخره‌ها بنشینید و به دوردست‌ها خیره شوید. در استخر زمردین، شیرجه بزنید و در آن غوطه ور شوید. یک سبد پیک نیک به همراه داشته باشید و در حین گشت و گذار، به شکم گردی نیز بپردازید.

موقعیت: Khao Pra-Bang Khram, near Bang Teao Village

 

معبد Wat Tham Sua

در هزارتوی غارهای سنگی، Wat Tham Sua که به عنوان غار ببر نیز شناخته می‌شود، مکان قابل توجهی برای بازدید در کرابی به شمار می‌آید. این مجموعه غارها که در میان جنگل‌های انبوه و مرتفع شکل گرفته‌اند، معابد و زائران زیادی را در محوطه خود جای داده‌اند و راهبان و معتکفان بسیاری دارند. جالب است بدانید برخی از این راهبان، از بدو تولد در این مکان بوده‌اند. طبق افسانه‌ها، زمانی ببری در این غارها زندگی می‌کرد که برای بودا ارزشمند بود و از این رو به این غارها، غار ببر می‌گویند.

در حین گشت و گذار در این مکان، با آثار و نقشینه‌های بسیاری مواجه می‌شوید که زندگی و اعتقادات مردمان گذشته را به تصویر می‌کشند. صعود به بالای غارها، خود داستان دیگری دارد. نسیم خنک و هاله پرانرژی این مکان، هر بیننده‌ای را مجذوب خواهد کرد و از فراز این غارها، دید ۳۶۰ درجه به زیبایی‌های اطراف خواهید داشت.

بنابراین کافی است از ۱۲۳۷ پله بالا بروید تا به بالای غارهایی برسید که "ردپای بودا" در آن قرار دارد. البته طی کردن اینهمه پله قطعا کار مشکلی است، با اینحال ارزشش را دارد تا به منظره پانورامای دریای آندامان و سایر جزایر اطراف که در دریا پراکنده شده‌اند دست پیدا کنید.

 

متفاوت‌ترین کارهای رمانتیک در پوکت

موقعیت: Muang Chum, Tha Muang District, Kanchanaburi 71110, Thailand

 

شهر کرابی

با وجود انبوه گردشگرانی که سالانه با تور کرابی به این خطه سفر می‌کنند، اما این شهر همچنان توانسته جذابیت و سادگی دنیای قدیم خود را حفظ کند و مانند چندین دهه قبل، زندگی کند و نفس بکشد. ردیف خانه‌های زیبا و ساده در کنار هم، چندین قایق ماهیگیری که در اسکله به صف شده‌اند، کافه ها و بارهای شگفت انگیز که چای عصرانه و صبحانه‌های لذیذشان زبانزد مردمان محلی و مسافران است، پارک‌های زیبا و خلاصه تمام جاذبه‌هایی که این شهر را به تصویر می‌کشند، هر کدام روزهایی خاطره انگیز را برای مخاطبان رقم می‌زنند.

بنابراین در اسکله قدم بزنید، در کنار دریا بنشینید و از نوشیدن قهوه لذت ببرید. از شنیدن موسیقی زنده برخوردار شوید و  فراموش نکنید که این لحظات به یادماندنی و زیبا را با دوربینتان ثبت کنید. و در نهایت، کتابی بردارید و زیر یک درخت دراز بکشید تا از یک بعد از ظهر آفتابی لذت ببرید.

آدرس: Krabi, Thailand

 

گنجینه‌ای از صدف‌های دریایی

یک نقطه بسیار خاص در این منطقه، گورستان صدف‌های کرابی است که یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی در جزیره به شمار می‌آید و قدمت آن به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل می‌رسد. این امتداد ۲۰۰ متری از پوسته‌های فسیل شده، زمانی به وجود آمد که رسوبات سنگ آهک موجودات را پوشاند و آنها را در این فرآیند به دام انداخت.

اینجا یکی از سه گورستان صدف موجود در جهان است. و البته این مکان، بهشتی برای علاقمندان به زمین شناسی و دوستداران آثار دریایی محسوب می‌شود. در ضمن باید گفت جنگل‌های حرا و چندین معبد کوچک چینی، برای گشت و گذار در اطراف این گورستان نیز وجود دارند. با این حال، این ساحل محافظت شده و دست نخورده Susan Hoi است که بیش از سایر جاذبه‌های این محدوده خودنمایی می‌کند.

این ساحل بدون زباله، با آب سفید تمیز، محیط طبیعی و هوای تازه، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در کرابی به شمار می‌آید. بنابراین اگر گذرتان به این محدوده افتاد، یک بازی اکتشافی انجام دهید و ببینید چه کسی می‌تواند صدف‌های منحصر به‌ فرد بیشتری پیدا کند. و یا در منطقه جنگلی محافظت شده و سواحل زیبا که از طریق گورستان صدف قابل دسترسی بوده، اما از راه‌های دیگر به روی عموم بسته هستند، به گردش بپردازید.

 

راهنمای شکم گردی ارزان در پوکت

موقعیت: Sai Thai, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

چشمه‌های آبگرم Klong Thom

این چشمه آبگرم تزئین شده با صخره‌های براق که توسط جریان آب خشن صیقل خورده‌اند، با مناظر سرسبز طبیعی احاطه شده است. اعتقاد عموم بر این است که آبگرم، دارای خواص درمانی خاصی است که به رفع مشکل بیماری‌های پوستی کمک می ‌ند.

این فضای دنج، از شلوغی و ازدحام شهر دور است و دمای آب در گرم‌ترین روزهای سال، به ۴۲-۴۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. با این حال اگر گرما بر شما مسلط شد و اذیت شدید، می‌توانید خود را در جوی خنکی که در کنار چشمه‌های آبگرم جاری است بیندازید و از شنا در این فضا لذت ببرید. در ضمن باید گفت در کنار این استخر زمردین، می‌توانید از پارک طبیعی جنگلی Thung Teao دیدن کنید و یک پیک نیک شاد روزانه را همراه عزیزانتان تجربه نمایید.

موقعیت: W6M5+M4M, Tambon Khlong Thom Nuea, Amphoe Khlong Thom, Chang Wat Krabi 81120, Thailand

 

جزایر Phi Phi

این  بهشت افسانه‌ای، تنها ۴۵ دقیقه قایق سواری از سرزمین اصلی کرابی فاصله دارد و فقط دو جزیره این محدوده، یعنی Phi Phi Don  و Phi Phi Leh مسکونی هستند. اما عمدتا گردشگران با انگیزه ارتباط با بومیان و همچنین تماشای طبیعت زیبا، به فی فی دون می‌روند. این بهشت استوایی، به خاطر آب‌های فیروزه‌ای و سواحل بکرش شهرت دارد. اگر قصد دارید بیشتر از ۴ ساعت در اینجا بمانید، حتی می‌توانید با قایق تفریحی خود به جزایر اطراف بروید. گفتنی است این محدوده، همچنین توسط برخی از بهترین هتل‌های کرابی احاطه شده است.

 

پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

موقعیت: Mueang Krabi, Krabi, Thailand

 

Khao Khanab Nam

اینجا، از جمله شناخته شده‌ترین مکان‌های دیدنی کرابی و مشتمل بر مجموعه‌ای از کوه‌ها در دو طرف خلیج است. پوشش گیاهی کم و رنگ قهوه‌ای تیره در پس زمینه رنگ آبی اقیانوس، زیبایی بی بدیلی را به نمایش می‌گذارد. بر فراز این دو کوه، هزارتویی از غارها قرار دارند. گفته می‌شود قدمت این غارها که از استالاگمیت و استالاکتیت ساخته شده‌اند، به دوران پیش از تاریخ می‌رسد.

بعلاوه یافته‌های متعددی از اسکلت انسان در این غارها به دست آمده‌اند. برخی ادعا می‌کنند که اینها مسافرانی هستند که توسط دزدان دریایی به اسارت گرفته شده و بسته شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند که این افراد، زمانی در غارها به دلیل سیل گیر کرده بودند. برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند این افراد، پیش کشی برای دیو ساکن غارها بوده‌اند. واقعا که جالب است! در هر صورت اکنون اینجا، به یکی از مکان‌های اسرارآمیز در جزیره کرابی بدل شده و گشت و گذاری هیجان انگیز را برای گردشگران تور کرابی رقم می‌زند.  

پیشنهاد می‌کنیم شما نیز از یکی از کوه‌ها بالا بروید و در حین لذت بردن از قله، از مناظر پانورامای اطراف برخوردار شوید و عکس‌هایی به یادماندنی ثبت کنید. و یا در هر یک از غارها، به جستجوی آثار دوران قدیم بپردازید. از صخره‌ها شیرجه بزنید و درون آب شفاف این محدوده غوطه ور شوید.

موقعیت: 3WHC+79Q, Pak Nam, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

Koh Lanta

کوه لانتا، خودش گویای خود است و نیازی به تعریف ندارد. اینجا یک بهشت واقعی و کامل روی زمین است. آرامش، سکون و بکر بودن این محدوده بهترین امکان را برای ریلکس کردن، تسکین روح و فرار از شلوغی‌های شهر به مخاطبان هدیه می‌دهد. این جزیره، حدود دو ساعت دورتر از کرابی واقع شده و مهمان خانه‌ها و استراحتگاه‌های شگفت انگیزی را به مسافران این آرمان شهر ارائه می دهد.

این امتداد ۲۰ کیلومتری که توسط زیبایی‌های هیجان انگیز و رنگارنگ احاطه شده، همچنین مدارس غواصی متعددی را دربر گرفته که می‌توانید در آنها ثبت نام کنید و به دنیای رنگی زندگی دریایی و مرجان‌ها شیرجه بزنید. بعلاوه از آنجایی که صنعت توریسم در اینجا پیشرفت نکرده است، این مکان، فضایی خلوت و منزوی را برای برخورداری از تنهایی و با خود بودن فراهم می‌کند. گویی همه این زیبایی‌ها، فقط متعلق به شماست!

 

گشت و گذار در ساحل راوای در پوکت

موقعیت: Ko Lanta District, Krabi Province, Thailand

 

چهار جزیره شگفت انگیز

این ۴ مورد عبارتند از جزیره Tup، غار Phra Nang، جزیره Chicken  و جزیره Poda.

گردش در این محدوده در میان مردم محلی و گردشگران، به تور ۴ جزیره شهرت دارد. در این تور، زمان کافی خواهید داشت تا در هر جزیره توقف کرده و به  آفتاب گرفتن، شنا کردن، غذا خوردن، گردش و استراحت بپردازید. این تور معمولا یک روز طول می کشد و به حداقل هزینه نیاز دارد و در عین حال، به مجموعه ای از راهنماها برای گشت و گذار دسترسی خواهید داشت.

باید گفت این جزایر به طور جداگانه چیز زیادی برای ارائه ندارند، به جز زیبایی‌های بدیع و محیطی آرام. با این حال، هنگامی که این چهار جزیره با هم ترکیب شوند، گردشگران را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در این تور به کایاک سواری، پاراسلینگ، غارنوردی، اسکوتر سواری، غواصی، اسنورکلینگ و سایر تفریحات و ورزش‌های آبی بپردازید. و یا اوقاتتان را به خوردن، آشامیدن و استراحت بگذرانید و از دورهمی با عزیزانتان لذت ببرید.

حمایت از حیوانات در Lanta Animal Welfare

حتما تعجب می‌کنید که چگونه یک سازمان حمایت از حیوانات، در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته است. اما اگر شما نیز از این مکان دیدن کنید، با ما موافق خواهید بود. Lanta Animal Welfare، یک سازمان غیرانتفاعی حمایت از حیوانات است که در منطقه سالا دان کرابی واقع شده است.

این سازمان، تعداد زیادی سگ و گربه نجات یافته را تحت حمایت گرفته و اگر عاشق این موجودات دوست داشتنی هستید، حتما در سفر با تور کرابی سری به این مکان بزنید و ساعاتی را به نوازش، در آغوش گرفتن و غذا دادن به آنها بگذرانید. همچنین می‌توانید با حیوانات بازی کنید و آنها را برای پیاده روی بیرون ببرید. این تجربه، تا حد زیادی فشار عصبی و استرس شما را کاهش خواهد داد.

 

نکات مهم درباره خیابان کائو سان بانکوک

موقعیت: 629Moo 2, Saladan, Koh Lanta, Krabi, Thailand

۰۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران