گشت و گذاری به یاد ماندنی در کوه سامویی

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
گشت و گذاری به یاد ماندنی در کوه سامویی

بهترین کارهایی که در کوه سامویی انجام می‌شود شامل بازدید از نقاط برجسته و متنوع و جالب است که از ویژگی‌های طبیعی باشکوه گرفته تا جاذبه‌های دست‌ساز انسان را شامل می‌شود. فراتر از سواحل باشکوهی که می‌توانید یک روز را زیر آفتاب استوایی سپری کنید، آبشارهای جذاب و غیره برای کاوش وجود دارد. هیچ چیزی نمی‌تواند شما را از ایجاد افراط در تفریح و گردش در تور سامویی باز دارد. برای کسانی که به تصاویر مذهبی و معماری علاقه‌مند هستند، بودای بزرگ به ویژه در غروب آفتاب تأثیرگذار خواهد بود. دوستداران طبیعت می‌توانند در یک سفر یک روزه از پارک ملی دریایی Ang Thong دیدن کنند. این یک مکان عالی برای دور شدن از همه چیز در جزایر گرمسیری باشکوهی است که میزبان آن است.

 

پارک ملی دریایی آنگ تانگ

پارک ملی دریایی آنگ تانگ در سامویی یک مجمع‌الجزایر بکر متشکل از ۴۲ جزیره در خلیج تایلند است. این جزایر دارای کوه‌های آهکی مرتفع، جنگل‌های انبوه، سواحل ماسه‌ای سفید، مانگروهای حاصلخیز، آبشارها، و خلیج‌های مخفی و دریاچه‌هایی برای کاوش هستند. پارک ملی دریایی آنگ تنگ در دید کوه سامویی یک منطقه حفاظت شده است که بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از زمین و دریا را پوشش می‌دهد. این مکان محل زندگی انواع حیات وحش عجیب و غریب و موجودات دریایی است. غواصی، پیاده روی، کایاک سواری در دریا، غواصی و استراحت ساده از فعالیت‌های اصلی برای لذت بردن در آنگ تانگ هستند.

 

جذاب‌ترین کافه‌های کوه ساموئی در تایلند

آدرس: Ang Thong, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

بودای بزرگ

بودای بزرگ در ساحل شمالی کوه سامویی یکی از زیارتگاه‌های معروف تایلند و احتمالا از شناخته شده‌ترین مکان‌های دیدنی سامویی است. مجسمه بودای طلایی ۱۲ متری را می‌توان از چندین کیلومتر دورتر دید. شخصیت بودا در وضعیت مارا نشسته و زمانی را در طول سفر بودا به سوی روشنگری به تصویر می‌کشد که در آن او با موفقیت وسوسه‌ها و خطراتی را که به او وارد می‌شد، فروکش کرد. ژست نمادی از استواری، خلوص و روشنگری است. در داخل معبد اطراف زیارتگاه‌های مختلف و دیگر بوداهای کوچک‌تر وجود دارد. همچنین بازار کوچکی وجود دارد که طیف وسیعی از طلسم‌های خوش شانس و سایر سوغاتی‌ها را در کنار غرفه‌های مواد غذایی متعدد می‌فروشد.

آدرس: Route 4171, Bophut, Koh Samui, Surat Thani 84320, Thailand

 

دهکده ماهیگیری بوفوت

دهکده فیشرمن در سامویی بخشی تاریخی از بوفوت است، با ساختمان‌هایی به سبک روستایی که بوتیک‌فروشی‌ها، رستوران‌های شیک و مجموعه کوچکی از هتل‌ها را در کنار جاده باریک ساحلی در خود جای داده‌اند. هر جمعه، کل منطقه به محل بازار خیابان واکینگ استریت ماهیگیران دهکده تبدیل می‌شود که تعداد زیادی از خریداران را از سراسر جزیره به دلیل تنوع چشمگیر اجناس و فضای پر جنب و جوش به خود جذب می‌کند. این بخش قدیمی ساحل بوفوت نام خود را از این واقعیت گرفته است که زمانی محل زندگی یک جامعه ماهیگیری پر رونق بوده است. ماهیگیران حرکت کرده‌اند و اسکله اصلی فرو ریخته است، اما مغازه‌های چوبی قدیمی باقی مانده‌اند، با کوچه‌های باریکی که بین بسیاری از آن‌ها امتداد دارد و ظاهر و احساس قدیمی و جذابی به روستا داده است.

 

خرید در ساموئی از برترین برندها تا پیاده روی در بازارهای محلی

آدرس: Bophut Beach Road, Bophut, Koh Samui, Surat Thani 84320, Thailand

 

کوه تائو

کوه تائو به معنی "جزیره لاک پشت"  مقصد انتخابی برجسته برای غواصی در تایلند است. سواحل خیره کننده با شن و ماسه سفید که این جزیره ۲۱ کیلومتر مربعی تپه‌ای را در برگرفته توسط آب‌های کریستالی و شفاف خلیج تایلند احاطه شده‌اند. صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش موجود در آنجا، خانه طیف گسترده‌ای از موجودات دریایی هیجان‌انگیز و رنگارنگ از جمله لاک پشت‌ها است. این جزیره جمع و جور در ۵۵ کیلومتری شمال کوه سامویی قرار دارد و از مجموعه متنوعی از هتل‌ها، مهمانخانه‌های ارزان قیمت و خانه‌های ییلاقی ساحلی گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل ۵ ستاره را شامل می‌شود. به علاوه رستوران‌ها و مراکز تفریحی شبانه نیز به طور مداوم در حال رشد بوده و چندین انتخاب را در دسترس شما قرار می‌دهند.

آدرس: Koh Tao, Koh Phangan, Surat Thani 84360, Thailand

 

باغ مخفی بودا

باغ مخفی بودا باغی آرام و مملو از مجسمه است که در بالای تپه‌های داخل کوه سامویی پنهان شده است. به لطف ارتفاع آن، این سایت منحصر به فرد مناظر باشکوه و مجموعه‌ای غیرعادی از مجسمه‌ها را در میان جنگل‌های سرسبز پنهان کرده است. این باغ‌ها توسط یک کشاورز قدیمی به نام Nim Thongsuk خلق شده است که در سال ۱۹۷۶ شروع به ساخت چندین مجسمه و معبد در اطراف زمین سرسبز خانواده خود کرد.

 

هتل‌های برتر ساموئی؛ جزیره‌ی تفریحات عاشقانه در تایلند

آدرس: Na Mueang, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

وات خونارام

وات خونارام معبدی در سامویی است که بیشتر به عنوان خانه معروف‌ترین راهب مومیایی شده جزیره شناخته می‌شود. راهب لوانگ پوردائنگ است که طبق دستور او، جسد او در یک محفظه شیشه‌ای با طراحی ویژه برای آیندگان قرار داده شد. جسد او از آن زمان تاکنون در آنجا باقی مانده است و نشانه‌های کمی از پوسیدگی را نشان داده است.

آدرس: Route 4169, Na Mueang, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

معبد آبشار هین لاد

معبد هین لاد آبشار معبدی شگفت‌انگیز، کوچک و آرام در سمت چپ مسیر آبشار هین لاد است. عبور از پل و توقف برای تماشای مناظر اطراف در حالی که شما ماهی را غذا می‌دهید بسیار جذاب است. غذای ماهی برای خرید در رستوران کوچک در نزدیکی پل در دسترس است. مجسمه بودا خیلی عقب در سمت راست، در یک طاقچه طبیعی کوچک که از کنار یک تخته سنگ بزرگ تشکیل شده قرار دارد و دارای پوشش گیاهی سرسبزی است. این مکان سایه‌دار و آرام برای توقف پس از پیاده روی به سمت آبشار انتخاب خوبی است. تابلوهایی که در فواصل زمانی در امتداد مسیرهای معبد نصب شده‌اند، حاوی سخنان حکمت‌آمیز به زبان تایلندی و انگلیسی هستند.

 

۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید

آدرس: Moo 2, Ang Thong, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

کوه مودسوم

کوه مودسوم که همچنین به عنوان کوه ماتسوم شناخته می‌شود یک جزیره کوچک در سمت جنوب کوه سامویی است. این مکان مورد علاقه مسافران تور تایلند برای سفرهای یک روزه و لذت بردن از پیک نیک در ساحل شنی سفید است و همچنین فرصت‌های خوبی برای غواصی، کایاک سواری و استراحت دارد. اپراتورهای تورهای زیادی وجود دارند که سفرهای یک روزه به کوه مودسوم ارائه می‌دهند. این سفرها معمولا حدود ساعت ۸ صبح یا ۸:۳۰ صبح در اسکله تنگ کروت که در جنوبی‌ترین نوک کوه سامویی قرار دارد، شروع می‌شود. سپس یک قایق دم بلند شما را در حدود ۳۰ دقیقه به جزیره می‌برد و حدود ساعت ۳ بعدازظهر یا ۴:۳۰ بعدازظهر شما را برمی‌گرداند.

آدرس: Taling Ngam, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

بتکده لائم سور

بتکده لائم سور، در جنوبی‌ترین نقطه کوه سامویی، منظره‌ای زیبا در هنگام غروب خورشید ارائه می‌دهد. رنگ طلایی آن که در زیر نور خورشید می‌درخشد و تضاد فوق العاده زیبایی را با آسمان آبی و دریای فیروزه‌ای پشت آن ایجاد می‌کند. ورودی توسط ۲ مجسمه جنگجو یاک (غول پیکر) با شمشیرهای عظیم، لباس‌های رنگارنگ و چهره‌های ترسناک محافظت می‌شود و بودا در درگاه پشت مجسمه‌ها قرار گرفته. اینجا فرصتی عالی برای عکاسی به دست می‌دهد زیرا مطلقا هیچ چیز مانع دید شما نمی‌شود و همه آن در یک عکس قرار می‌گیرد. این بتکده در ۱۱ کیلومتری جنوب لامای، در انتهای ساحل بانگ کائو قرار دارد.

 

۱۰ بازار و مرکزخرید معروف ساموئی؛ جزیره‌ی سفرهای عاشقانه

آدرس: 99/9 Laem Set Rd, Na Mueang, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

 

پارک آبی فیل صورتی سامویی

پارک آبی فیل صورتی یک پارک آبی بزرگ و مدرن در نزدیکی مائنام است. این جاذبه دارای طیف وسیعی از وسایل سواری و امکانات باکیفیت است که نوید یک روز مفرح و امن را برای کل خانواده می‌دهد. این پارک آبی در ۱۵۰۰ متری جاده کمربندی سامویی، در نخلستانی در منطقه نسبتاً آرام مائنام کوه سامویی، احساسی دنج و خانوادگی در شما ایجاد می‌کند. این پارک که بیشتر برای کودکان خردسال و والدین آن‌ها طراحی شده چند سرسره پرسرعت برای افراد ماجراجو و یک منطقه جکوزی برای کسانی که می‌خواهند استراحت کنند ارائه داده است.

آدرس: 28/41 Moo 1, Maenam Soi 1, Maenam, Koh Samui, Surat Thani 84330, Thailand

 

خلیج تاخیان تنگ

ساحل نقره‌ای در خلیج کوچک زیبای تنگ تاخیان درست در خارج از جاده اصلی قرار دارد که از چاونگ به سمت شمال لامای پایین می‌آیید. ۳ استراحتگاه در ساحل وجود دارد، بنابراین می‌تواند در فصل گردشگری شلوغ شود، اما به خاطر مناظر خیره‌کننده ارزش دیدن دارد. این منطقه دارای آب‌های آبی کریستالی و شن‌های سفید است که با صخره‌های سنگ‌آهکی و تپه‌های سرسبز ساحل سبک تایلند احاطه شده است. آب در هنگام جزر کم عمق است و تنها یک منطقه در سمت چپ خلیج برای حمام کردن مناسب است. آب این قسمت ساحل فوق العاده است و تعدادی ماهی در اطراف صخره‌ها می‌چرخند که محل را به نقطه محبوب برای غواص‌ها تبدیل کرده است. می‌توانید از هر یک از ۳ رستوران ساحلی استراحتگاه، یک وعده غذایی معقول و نوشیدنی‌های سرد تهیه کنید.

 

۶ اسپای معروف جزیره‌ی ساموئی که باید به یکی از آنها سر بزنید

آدرس: Silver Beach, Maret, Koh Samui, Surat Thani 84310, Thailand

 

اسنورکلینگ در کوه تائو

غواصی در کوه تائو یکی از مواردی است که در سفر با تور سامویی در فهرست عمده مسافران قرار دارد. سواحل شنی کو نانگ یوان که توسط جریان‌های اقیانوسی در تعامل با ۳ قله جزیره تشکیل شده منحصر به فرد بوده و زیبایی آن‌ها نفس شما را بند می‌آورد. از غواصی در آب شفاف و فرصتی برای مواجهه با زیباترین زندگی اقیانوسی لذت ببرید و تا کوه تائو ادامه دهید، جایی که می‌توانید برای ناهار در یکی از رستوران‌های محلی بزرگ که غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند توقف کنید. بعد از یک وعده غذایی سالم، می‌توانید غواصی کنید، آفتاب بگیرید یا فقط زیر درختان نارگیل استراحت کنید.

آدرس: Koh Tao, Koh Phangan, Surat Thani 84360, Thailand

۰۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران