مقایسه‌ی جزیره ساموئی و پوکت برای سفری خاطره‌انگیز

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
مقایسه‌ی جزیره ساموئی و پوکت برای سفری خاطره‌انگیز

ساموئی و پوکت هردو جزو مشهورترین جزیره‌های تایلند به شمار می‌آیند که با انتخاب هرکدام از آنها برای اقامت و خوشگذرانی، روزهایی رویایی و فراموش نشدنی خواهید داشت. اما اگر می‌خواهید بیشتر با هرکدام از این دو جزیره و تفاوت‌هایشان آشنا شوید همراه ما باشید تا دو این جزیره را خدمتتان مقایسه کنیم و شما متناسب با شرایط‌تان یکی را برای اقامت و تفریح در سفر با تور تایلند انتخاب کنید.


هزینه سفر به پوکت ارزان‌تر است یا ساموئی

هردو این جزیره‌ها پر از اقامتگاه‌ها و رستوران‌های درجه یک هستند اما از آنجا که پوکت از ساموئی شناخته‌تر شده است، تعداد توریست‌هایش بیشتر است و به همین دلیل تعداد رستوران‌ها و مرکزخریدهایش بیشتر از ساموئی است. بنابراین طبیعی است به دلیل به وجود آمدن رقابت هزینه‌ها در پوکت کمتر از ساموئی باشد اما این تفاوت چندان فاحش نیست.

 

سفر ۴۸ ساعته به جزیره سامویی در تایلند


سواحل پوکت بهتر است یا ساموئی

هر دو جزیره در خود سواحل درجه یک بسیار دارند که با مراجعه به آنها می‌توانید بهترین تفریحات را انجام بدهید و خاطره‌های آبی از تایلند در ذهن خود ثبت کنید اما جدای از این اشتراک، سواحل هرکدام از جزیره‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که همین امر باعث تفاوت‌شان می‌شود. اگر به دنبال غواصی هستید باید بدانید در ساموئی می‌توانید بهترین غواصی‌ها را انجام بدهید. این جزیره نسبت به پوکت، مراکز غواصی بیشتری دارد و سواحلش امکان اکتشاف بیشتری را به شما می‌دهند اما اگر قصد تفریحات آبی و دورهمی‌های شلوغ تا آخر شب را دارید باید بدانید سواحل پوکت از این نظر بهتر از ساموئی هستند. به طور کلی سواحل پوکت بزرگتر و شلوغ‌تر از سواحل ساموئی هستند و شما اگر به دنبال خلوتی هستید باید بدانید سواحل ساموئی این امکان را بیشتر برای شما فراهم می‌کنند. البته پوکت نیز چند ساحل خلوت و دنج در خود دارد.

 

۶ فعالیتی که می‌توانید در ساحلی لیپا نوی سامویی انجام دهید


امکان تفریح در ساموئی بیشتر است یا پوکت

امکان انواع تفریحات آبی در هر دو جزیره فراهم است و از این جهت تفاوتی با یکدیگر ندارند. جزیره‌هایی که در سواحل هردو می‌توانید به هیجان بیایید و حتی اگر علاقه‌مند تفریحات آرام مانند ماهی‌گیری هستید آنها را نیز تجربه کنید. همچنین امکان شب‌گردی در هر دوی این جزیره‌ها فراهم است. بنابراین از این جهت تفاوتی با یکدیگر ندارند اما امکان دورهمی‌ها و دوست‌یابی‌ها در پوکت بیشتر از ساموئی است. چرا که پوکت شناخته‌تر شده است و گردشگران بیشتری را از سراسر جهان به خودش می‌کشاند. بنابراین اگر به دنبال شلوغی و دوست‌یابی در تفریحات‌تان هستید باید بدانید این امکان در پوکت بیشتر از ساموئی برای شما فراهم است و اگر به همراه خانواده و یا دوستان خودتان به تایلند رفته‌اید بهتر است برای تفریحات روی ساموئی بیشتر از پوکت حساب باز کنید. چرا که با خلوتی بیشتری در استفاده از تفریحاتش روبه‌رو می‌شوید.

 

۴ تفریح شبانه در جزیره جذاب پوکت


رستوران‌های پوکت بهتر است یا ساموئی

ساموئی و پوکت هردو پر از رستوران‌های معروف و عالی هستند که با مراجعه به آنها هم می‌توانید غذاهای محلی و سنتی نوش جان کنید و هم غذاهای بین‌المللی. رستوران‌هایی که برخی‌هاشان در فضاهای ساحلی قرار گرفته‌اند و تازه‌ترین غذاهای دریایی را برای مهمانان‌شان سرو می‌کنند. رستوران‌هایی که انواع استیک‌ها و فست‌فودهای معروف را نیز سرو می‌کنند. بنابراین از این منظر این دو جزیره با یکدیگر تفاوتی ندارند اما باید بدانید تعداد رستوران‌های پوکت بیشتر از ساموئی هستند. در عین حال رستوران‌های ساموئی مشهورتر از رستوران‌های پوکت هستند.

 

  ۱۰ کافه‌ی شبانه‌ی پوکت برای داشتن شب‌های پرشور و حال 

پوکت


خرید در پوکت بهتر است یا ساموئی

خرید در تایلند دو حالت دارد. شما در سفر به شهرهای مختلف این کشور یا قصد دارید خریدهای لوکس و گران انجام بدهید و یا خریدهای ارزان. اگر قصد دارید خریدهای لوکس انجام بدهید باید به مرکزخریدهای موجود در شهرهای مختلف این کشور بروید و اگر قصد دارید خریدهای ارزان انجام بدهید باید به بازارها بروید. شهرهای توریستی تایلند پر از بازارهایی هستند که به صورت روزانه یا شبانه برپا می‌شوند و انواع کالاها از مواد خوراکی گرفته تا وسایل تزئینی و پوشاک را به فروش می‌رسانند.

 

  ۱۰ بازار و مرکزخرید معروف ساموئی؛ جزیره‌ی سفرهای عاشقانه 

پوکت

 

بازارهایی که در میان اجناس‌شان می‌توانید کالاهایی با کیفیت بیابید و بخرید و حتما یادتان باشد در مراجعه به این بازارها تا جاییکه می‌توانید با فروشندگان چانه بزنید و قیمت‌ها را بشکنید. دو جزیره پوکت و ساموئی هردو در خود تعدادی مرکزخرید دارند و تعدادی بازار اما بازارهای پوکت بیشتر از ساموئی است و همین باعث می‌شود شما شانس خرید ارزان بیشتری در پوکت نسبت به ساموئی داشته باشید. در خرید کالاهای برند و لوکس این دو جزیره تفاوتی با یکدیگر ندارند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران