۱۰ فعالیت جذابی که در جزیره پانگان سامویی باید تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
۱۰ فعالیت جذابی که در جزیره پانگان سامویی باید تجربه کنید

کو پانگان تنها ۱۰ کیلومتر از سامویی فاصله داشته و به راحتی در هنگام سفر به این جزیره در دسترس شما خواهد بود. جایی که ۱۲۵ کیلومتر مربع وسعت داشته و با تنوع جذاب پوشش گیاهی‌اش، به واقع یک بهشت گرمسیری کوچک است. لیست ۱۰ فعالیتی که امروز ما برایتان در نظر گرفته‌ایم، برای یک گردش یک روزه بسیار زیاد خواهد بود و تنها در حالتی می‌توانید همه‌ی آن‌ها را تجربه کنید، که چندین روز در این جزیره بمانید. پس اگر قصد سفر با تور تایلند به سامویی را دارید، چند مورد را انتخاب کرده، یک روز خود را در دریا به سمت جزیره پانگان بروید و از بودن در این سرزمین رویایی لذت ببرید.

 


۱- سواحلی زیبا و متعدد


مسلما بخش زیادی از کسانی که به پانگان می‌روند، امیدوارند تا در سواحل زیبای آن به تفریح و استراحت بپردازند. اگر چه ۴۰ کیلومتر ساحلی در مقیاس بسیاری از مناطق زیاد نیست، اما سواحل متعدد این جزیره در شکل‌ها و احاطه شده با پوشش‌های گیاهی مختلف، باعث می‌شوند تا مسافران انتخاب‌های متعددی داشته باشند. اما پیشنهاد ما به شما چیز دیگری‌ست. اگر تنها یا دونفره به پانگان می‌روید، حتما یک موتور با قیمت بسیار ارزان کرایه کنید و چند ساحل مختلف را ببینید. البته اجاره‌ی قایق برای یک روز هم می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد، اما به وسیله موتور می‌توانید در شهر بچرخید، دیدنی‌های مختلف را ببینید و از ساحلی به ساحل دیگر بروید.

 

بهترین سواحل سامویی برای شناکردن در آب‌های آرام و درخشان

 

 

جزیره پانگان

 


۲- در جشن‌های بی‌پایان پانگان شرکت کنید


جشن‌های مختلفی در پانگان برگزار می‌شود که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد. جشن‌هیی همچون ماه کامل، نیمه‌ماه، ماه سیاه و امثال‌هم که هر ماه برگزار شده و عموما در ساحل هاد رین انجام می‌شوند. این جشن‌ها بر روی ماسه انجام می‌شوند و عموما به شرط خرید نوشیدنی، شرکت در آن‌ها کاملا رایگان است.

 

 

جزیره پانگان

 


۳- فعالیت‌های جذابی که در ساحل هاد رین تجربه‌ خواهید کرد


اگر اهل لم دادن روی شن‌ها یا آرامش کنار ساحل هستید، ساحل هاد رین –معروف‌ترین ساحل پانگان- مناسب شما نخواهد بود، چون در این مکان چندین و چند فعالیت مختلف در نظر گرفته شده تا بتوانید ساعت‌ها در آن به تفریح و ورزش بپردازید. در این مکان می‌توانید به فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، موج‌ سواری، جت اسکی و بسیاری دیگر از ورزش‌های آبی بپردازید. از طرفی امکان کرایه کایاک‌های تک یا دو نفره را نیز خواهید داشت تا بتوانید آزادانه در آب به گردش نیز بپردازید.

 

۱۱ دلیل برای اینکه ساحل چئونگ مون، بهترین انتخاب در هنگام سفر به ساموئی است

 

 

جزیره پانگان

 


۴- غواصی در دنیای زیر آب پانگان


با توجه به آب شفافی که در اطراف جزیره وجود دارد، فرصت بسیار خوبی برای غواصی کم‌عمق خواهید داشت تا به راحتی بتوانید ماهیان رنگارنگ این جزیره را به تماشا بشینید. با این حال امکان غواصی نیز در جزیره تهیه شده و تورهایی به این منظور نیز انجام می‌شود که البته به واسطه زمان اندک شما در جزیره، برنامه‌ریزی برای انجامش کمی سخت به نظر می‌رسد. فراموش نکنید که یکی دیگر از ورزش‌های مرتبط با آب که در پانگان طرفدار دارد، شیرجه از صخره‌های این جزیره است که اگر اهل این کار باشید، حتما از فضای موجود در جزیره لذت خواهید برد.

 

 

جزیره پانگان

 


۵- به دیدن آبشارهای جزیره بروید


چند آبشار زیبا اما نه چندان بزرگ در پانگان وجود دارد که اگر به دل طبیعت بزنید، از دیدنشان لذت خواهید برد. Than Sadet یکی از این آبشارهای زیباست که در مسیر ساحل تونگ نای پان واقع شده و به راحتی قابل دسترس است. آبشار بهشت را نیز می‌توانید در مسیر خلیج چالوکلوم پیدا می‌کنید که آن نیز از آبشارهای بسیار زیباست. در مجموع با یک پرس و جوی ساده، بسته به جایی که هستید، حتما می‌توانید مسیری جنگلی را رفته تا به آبشاری زیبا برسید و از طبیعت غیر ساحلی جزیره نیز لذت ببرید.

 

۱۰ جاذبه‌ی گردشگری در ساموئی که باید ببینید

 

 

جزیره پانگان

 


۶- در Challenge Phangan Park خود را به چالش بکشید


این پارک آبی نسبتا کوچک در برکه Sweet Water واقع شده است که در آن چندین چند بازی چالشی همچون مسابقاتی تلوزیونی قرار گرفت که با رفتن به آن‌ها می‌توانید قابلیت‌های خود را به چالش بکشید. افراد پایین ۱۸ سال در این پارک باید جلیقه‌ی نجات مخصوص بپوشند، در غیر این صورت با توجه به اینکه تمام تجهیزات بادی هستند و در زیر نیز برای فرود روی آب می‌افتید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد. این پارک دارای رستوران و مرکز نوشیدنی و استراحتگاه نیز هست که مجموعه‌ی خود را کامل می‌کند.

 

 

Challenge Phangan Park

 


۷- آرامش در مرکز یوگا


اگر اهل ورزش یوگا باشید، چند مرکز یوگای بسیار خوب در پانگان وجود دارد که برای برخی از کسانی که به انجام این کار مشغولند، دلیل سفر به جزیره محسوب می‌شوند. از جمله‌ی این‌ها می‌توان به Orion Healing Centre یا Agama Yoga Retreat اشاره کرد که هر دو از بهترین‌ها هستند.

 

۷ استودیوی برتر یوگا که در سفر به ساموئی می‌توانید به آنها بروید

 

 

 جزیره پانگان

 


۸- جزیره پانگان را از بالا تماشا کنید


مسیرهای کوهستانی نیز برای کند و کاو در پانگان واقع شده که شما را به ارتفاع ۶۲۷ متر از سطح دریا می‌رساند تا بتوانید از نقاطی خاص منظره‌ی جزیره را مشاهده کنید. بهترین راه برای انجام این کار، استخدام یک راهنمای خوب است که عموما برایتان ۵۰۰ بات هزینه برداشته، اما به صورت شخصی شما را به بهترین نقاط این مناطق کوهستانی می‌برد تا بتوانید مناظر بسیار زیبایی را به تماشا بنشینید.

 

 

 جزیره پانگان

 


۹- خرید در بازار شبانه‌ی تونگ سالا


البته محلی‌ها به این بازار می‌گویند: "بازار پانتیپ". در مجموع حضور دراین مکان چیزی نیست که بخواهید در شب حضورتان در جزیره از دست بدهید. از نظر خرید این مکان همچون بازارهای شبانه دیگر جزایر یا حتی بانکوک، مملو از انواع اجناس مختلف از البسه چینی و تایلندی تا واسیل دست ساز و زیورآلات است، اما در زمینه غذاهای خیابانی، این مکان واقعا عالی است و شما می‌توانید شام را در میان همین دکه‌ها سر کرده و با هزینه‌ای بسیار کم، غذایی خوشمزه میل کنید.

 

بازار و مرکزخرید معروف ساموئی؛ جزیره‌ی سفرهای عاشقانه

 

 

 جزیره پانگان

 


۱۰- پخت غذای تایلندی یاد بگیرید


و در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر بیشتر از یک روز در پانگان ماندید، حتما به سراغ کلاس آموزش نیم‌روزه پخت غذاهای تایلندی بروید. در این کلاس‌ها پخت چند نوع غذا به همراه دانستنی‌هایی در مورد آشپزی تایلندی به شما آموزش داده می‌شود که در نوع خودش بسیار جذاب خواهد بود.

 

 

 جزیره پانگان

۱۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران