بهترین کارها در کوه سامویی

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
بهترین کارها در کوه سامویی

برنامه ریزی برای سفر به جزایر تور تایلند می‌تواند دشوار به نظر برسد. بیش از هزار جزیره در تایلند وجود دارد و همه آن‌ها چیزهای متفاوتی برای ارائه دارند. جزایر بزرگ توسعه یافته دارای جاذبه‌های گردشگری قابل دسترس زیادی هستند و جزایر کوچک خالی از سکنه زیبایی طبیعی خام و دست نخورده‌ای دارند. یکی از جزایر با ارزش برای بازدید، کو سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند پس از پوکت است. اگرچه تعداد زیادی استراحتگاه مجلل، هتل‌های شیک و بسته‌های تعطیلات وجود دارد که برای ثروتمندان جذاب است، اما اخیرا بخش محلی‌تر و مقرون به صرفه‌تر تور کوه سامویی ظهور کرده که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است.

 

از پارک ملی دریایی آنگ تونگ دیدن کنید

این به راحتی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در کوه سامویی و در کل خلیج تایلند انجام داد. پارک ملی دریایی آنگ تونگ مجمع‌الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره است که هر کدام ناهموار و منحصر به فرد هستند. در سرتاسر پارک می‌توانید صخره‌های آهکی، غارهای صخره‌ای، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، آبشارها، صخره‌های مرجانی، تالاب‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و سواحل شنی را بیابید که همگی با اقیانوس آبی پر جنب و جوش به هم متصل شده‌اند. از ویژگی‌های برجسته این پارک می‌توان به دریاچه زمرد یا Thale Nai، یک دریاچه آب شور سبز در میان جنگل، کوه سام سائو، جزیره‌ای با غواصی شگفت‌انگیز، و کوه مای، جزیره‌ای با پیاده‌روی شیب‌دار که به نقاط تماشای خیره کننده‌ای می‌رسد اشاره کرد. خوشبختانه، پارک ملی دریایی آنگ تونگ به عنوان یکی از بهترین پارک‌های ملی تایلند به خوبی محافظت می‌شود، بنابراین حیات وحش عجیب و غریب در آن زندگی می‌کند و توسعه انسانی هرگز از مرزهای آن فراتر نمی رود. فقط قایق‌های توری که مورد تایید دولت هستند اجازه ورود دارند، بنابراین مسافران نمی‌توانند بدون رزرو تور به پارک ملی دریایی آنگ تونگ دسترسی داشته باشند. اما تعداد زیادی از شرکت‌های تور معتبر وجود دارند که تورهای مقرون به صرفه و فوق العاده سرگرم کننده را در اطراف مجمع الجزایر ارائه می‌دهند که شامل غواصی، کایاک سواری و استراحت می‌شود.

 

از بودای بزرگ دیدن کنید

بودای بزرگ قطعا باید در هر فهرستی از چیزهایی که در کوه سامویی باید دید، جایی داشته باشد. این مجموعه معبد بودایی که به طور رسمی با نام وات فرایای شناخته می‌شود، در جزیره‌ای کوچک در سواحل شمال شرقی کوه سامویی واقع شده است. بودای عظیم طلایی که در بالای پله‌های معبد نشسته است ۱۲ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. اگر به کوه سامویی پرواز می‌کنید، گاهی اوقات می‌توانید بودای غول پیکر را از هواپیما ببینید. محوطه معبد وات فرایای نیز میزبان بازار کوچکی با سوغاتی‌ها، لباس‌های جالب و زیور آلات مذهبی است.

 

۱۰ بازار و مرکزخرید معروف ساموئی

 

آدرس: Big Buddha Beach, off Route 4171, Bophut

 

از ماساژ تایلندی لذت ببرید

ماساژ تایلندی یک روش درمانی باستانی است که در سراسر تایلند مورد احترام است. اگرچه ماساژ به اندازه ماساژهای سنتی آرامش بخش نیست، اما ماساژ به هر سبکی که باشد شما را آرام کرده و به بدن احساس سبکی عجیبی می‌دهد که گرفتگی‌ها را برطرف می‌کند. ماساژورهای آموزش دیده تایلندی در طول ماساژ بدن شما را به حالت‌های عجیب و غریب خم می‌کنند و می‌چرخانند و این باعث می‌شود خون جریان یابد و باعث آرامش و همچنین تقویت عضلات شما شود. در سرتاسر کوه سامویی اسپاهای زیادی وجود دارد، پس اگر دوست دارید خودتان را درمان کنید، آن‌ها را بررسی کنید.

 

پادل بوردینگ ایستاده را امتحان کنید

با مناظر اقیانوسی خیره کننده مانند کوه سامویی، تمام تلاش خود را بکنید تا حد امکان زمان بیشتری را در آب بگذرانید. برای داشتن یک روز آرام و در عین حال فعال در کوه سامویی، پارو زدن را امتحان کنید. تخته‌های پارویی سنگین و محکم هستند، بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را متعادل کنید، حتی اگر اولین بار باشد. این یک راه عالی برای غوطه ور شدن در مناظر و گذراندن زمان با کیفیت با اقیانوس است، و همچنین یک فعالیت خانوادگی دوستانه است. سعی کنید هنگام طلوع یا غروب آفتاب پارو بزنید تا گرما را غلبه کنید و رنگ‌های طبیعی آسمان را که بر فراز آب می‌رقصند، ببینید.

 

هتل‌های برتر ساموئی

 

در یکی از سواحل کوه سامویی استراحت کنید

ساحل چاونگ محبوب‌ترین مکان در جزیره با هزاران جاذبه‌های کوه سامویی و تفریحات شبانه اطراف ساحل است. بنابراین اگر می‌خواهید در کوه سامویی چه کاری انجام دهید، ابتدا به ساحل چاونگ بروید، سپس بقیه را از آنجا کشف کنید. ساحل لامای دومین ساحل پرطرفدار است، اما شلوغ‌تر و آرامش‌بخش‌تر از چاونگ است. ساحل کورال کوو که برای غواصی جایی دوست داشتنی و عالی است در خلیج کوچکی پشت یک هتل پنهان شده است. ساحل Choeng Mon در شمال جزیره در نزدیکی بودای بزرگ واقع شده و تعداد زیادی هتل زیبا و بارهای ساحلی در اطراف آن وجود دارد. ساحل لیپا نوی دوست‌داشتنی‌ترین سواحل کوه سامویی برای کودکان است، زیرا دارای آب کم عمق و شفاف است و به ندرک مرجان یا سنگی دارد. تقریبا هر ساحلی در اینجا دارای ماسه‌های سفید مخملی و درختان نخل نارگیل است که سایه ایجاد می‌کند و آب در همه جا شفاف و با طراوت است. با این اوصاف آن ساحلی که با شرایط شما سازگارتر است انتخاب کنید.

 

طعم غذاهای محلی را در بازار شبانه چاونگ بچشید

برای برخی از بهترین غذاهای خیابانی در کوه سامویی، به بازار شبانه چاونگ بروید. این یکی از شلوغ‌ترین مناطق جزیره بوده و بنابراین بازار پر از چیزهای دیدنی است و هر شب مملو از افراد محلی و گردشگران می‌شود. تنقلات محلی خوش طعم را با قیمت های بسیار ارزان امتحان کنید، یا حتی یک وعده غذایی کامل را با کمتر از ۲ دلار نوش جان کنید. این بازار بیشتر از مواد غذایی تشکیل شده است، اما می توانید برخی از لباس‌ها، جواهرات و سایر سوغاتی‌های کلاسیک را نیز در فروش پیدا کنید.

 

۷ مکان تماشایی در سامویی

آدرس: 14/102 Moo 2, Chaweng Beach Road, Chaweng, Koh Samui, Suratthani 84320

 

به معبدی بالای تپه پیاده روی کنید

برای کمی ورزش و مناظر پانوراما، از معبد بالای تپه کوه سامویی معروف به Khao Hua Jook Chedi دیدن کنید. در اینجا باید رانندگی کنید یا تاکسی بگیرید زیرا هیچ وسیله نقلیه عمومی مستقیما به آن نمی‌رود. کوهی که معبد روی آن قرار دارد کوه چوم داو نام دارد و یک بتکده طلایی درخشان و همچنین مجسمه‌ها و آثار هنری بودایی در مجموعه معبد وجود دارد. پلتفرم تماشا منظره فوق‌العاده‌ای از دریاچه چاونگ ارائه می‌دهد، پس حتما دوربین خود را همراه داشته باشید.

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر، همه روزه باز است

آدرس: Bo Put, Ko Samui District, Surat Thani 84320

 

در آبشارهای Na Muang خنک شوید

این دو آبشار از بهترین مناظر طبیعی کوه سامویی هستند که پنج دقیقه با ماشین از یکدیگر فاصله دارند و هر دو فوق‌العاده زیبا هستند. دسترسی به آبشار نا موآنگ بسیار آسان است زیرا اساسا می‌توانید تا ورودی رانندگی کنید. این آبشار دارای یک استخر طبیعی وسیع است که برای شنا به خصوص در فصل بارانی عالی است. رسیدن به آبشار دو نیاز به کمی کوهنوردی دارد، بنابراین کفش‌های محکم و ضد آب بپوشید. جنگل انبوه مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند، منظره بالای آبشار دوم در بین کوله‌گرد‌ها بسیار معروف است.

 

راهنمای سفری ارزان به کوه ساموئی

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر، همه روزه باز است

آدرس: Off Route 4169, Na Mueang, Ko Samui District, Surat

 

به معبد گوان یو بروید

نماد فرهنگ چینی که در سرتاسر تایلند گسترش یافته و معبد گوان یو یک نقطه عطف قدرتمند در کوه سامویی است. مجسمه‌ای به ارتفاع ۱۶ متر از گوان یو که خدای جنگ چین و نماد شجاعت و وفاداری است. احتمالا گردشگران زیادی در اینجا پیدا نخواهید کرد، بنابراین می‌توانید در حین مطالعه در مورد تاریخ معبد، کمی از آرامش و سکوت لذت ببرید.

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر، همه روزه باز است

آدرس: 190/1 Moo 1, Tambon Maret, Koh Samui, Surat Thani 84310

 

در بازار خیابانی واکینگ در روستای فیشرمن قدم بزنید

بوفوت منطقه‌ای در ساحل شمالی کوه سامویی است که به‌خاطر دهکده ماهیگیران محلی‌اش معروف است. این روستا یکی از قدیمی‌ترین مناطق جزیره است که دارای ساختمان‌های قدیمی روستایی و فرهنگ محلی جذاب است. هر جمعه شب که از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع می‌شود، جاده ساحلی بوفوت به یک بازار خیابانی پر جنب و جوش پر از سوغاتی، آثار هنری، غذاهای خیابانی و موسیقی زنده تبدیل می‌شود. برخی از مغازه‌های محلی، کالاهای خود را به خیابان‌ها می‌آورند، در حالی که فروشندگان دیگر غرفه‌های جدیدی برپا می‌کنند و مجریان خیابانی به اجرای نمایش می‌پردازند.

 

برترین ویلاهای لاکچری سامویی

آدرس: Bophut Beach Road, Bophut 84320

 

در کلاس آشپزی تایلندی شرکت کنید

غذا قطعا یکی از نکات برجسته سفر در تایلند است. غذاهای تایلندی بسیار پر از طعم و مواد تازه بوده و هر وعده غذایی برای ذائقه شما مانند یک ماجراجویی است. البته بسته به اینکه در کدام منطقه از تایلند هستید، غذاهای محلی کمی متفاوت است. بنابراین اگر یک غذاخور واقعی هستید، ممکن است بخواهید در چند کلاس مختلف آشپزی تایلندی در سراسر کشور شرکت کنید. کوه سامویی مدارس آشپزی زیادی دارد که کلاس‌های آشپزی را در تورهای تمام روز ارائه می‌دهند، که بیشتر آن‌ها شامل گشت و گذار در بازار محلی و به دنبال دستورالعمل‌های راهنمایی برای تهیه غذاهای کلاسیک است.

به اسنورکلینگ یا غواصی بروید

خلیج تایلند برای برخی از بهترین نقاط اسنورکلینگ و غواصی در جنوب شرقی آسیا شناخته شده است. آب‌ها شفاف و حیات وحش آن رنگارنگ و فعال هستند. کوه سامویی چند مکان زیبا برای غواصی دارد، اما بهترین مکان‌ها برای اسنورکلینگ یا غواصی در کنار سایر جزایر مجاور مانند کوه تائو و کو فانگان است. بهترین گزینه شما رزرو یک تور یک روزه از طریق یک شرکت گردشگری محلی است تا بتوانند شما را با قایق تندرو در بهترین نقاط غواصی بپیمایند. کوه تائو و کو نانگیوان دو مناظر محبوب برای اسنورکلینگ یا غواصی هستند و به راحتی می‌توان با قایق‌های تندرو از کوه سامویی به آن‌ها رسید. غواصان دارای گواهینامه باتجربه می‌توانند آب‌ها را عمیقا کاوش کنند و در میان صخره‌های مرجانی شنا کنند. در حالی که سایر مسافران می‌توانند غواصی را انتخاب کنند، که نیازی به گواهینامه ندارد و کمی آسان‌تر است. چه اسنورکلینگ یا غواصی در نزدیکی سطح زمین، مطمئنا در حین کاوش در اقیانوس‌ها، ماهی‌ها و موجودات دریایی عجیب و غریب را مشاهده خواهید کرد.

غروب خورشید را از سمت غرب جزیره تماشا کنید

جزایر گرمسیری برخی از باشکوه‌ترین غروب‌های خورشید را ارائه می‌دهند. در منظره‌ای زیبا از رنگ‌هایی که مداوم تغییر می‌کنند، امواج در هم می‌کوبند و درختان نخل در نسیم تکان می‌خورند برخی از بهترین مناظر ممکن را شاهد خواهید بود. برخی از بهترین سواحل برای تماشای غروب آفتاب، ساحل لیپا نوی، ساحل تالینگ نگام یا ساحل شهر ناتون هستند. هرچه به سمت غرب جزیره می‌روید کم‌تر توریستی می‌شود و محیط محلی‌تر با مناظری بی‌نظیر می‌شود که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید.

 

۶ تفریح لوکس در سفر به ساموئی

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران