بهترین کارها در روزهای بارانی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کارها در روزهای بارانی استانبول

اگر در مورد بهترین زمان سفر به استانبول صحبت کنیم، صد در صد آن‌ها که اهل سفر به این شهر هستند، بهار و پاییز را به شما پیشنهاد خواهند کرد. اما در چنین فصل‌هایی، همیشه باید انتظار چند ساعتی بارش را داشته باشید و برای این که در چنین روزهایی در هتل حبس نشوید و بتوانید به تفریحات خود در تور استانبول ادامه دهید، بهتر است این فعالیت‌ها را که در محیط‌های سرپوشیده انجام می‌شوند و در هر زمانی از سال آن‌ها را تجربه کرد را به خاطر بسپارید.

 

بازدید از کاخ‌های سلطنتی

چندین کاخ بزرگ و زیبا در استانبول وجود دارند که هر کدام برای دوره‌ای خاص از تاریخ هستند. اما با توجه به وقت کمی که در طول سفر دارید، بازدید از بهترین‌ها یعنی کاخ توپکاپی و دلمه باغچه را به شما معرفی می‌کنیم. توپکاپی برای سال‌های متمادی منزلگاه سلاطین عثمانی بود تا این که در قرن ۱۹، کاخ دلمه باغچه ساخته شد و برای اقامت آن‌ها آماده گشت. کاخ توپکاپی و باغ‌های این مجموعه در مجموع چیزی حدود ۳۰۰ هزار متر مربع می‌شوند و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان به فعالیت مشغول است. این مجموع دارای حرمسارا و بخش‌های مختلف بوده که به زیبایی ساخته شده‌اند.

کاخ دلمه باغچه که با هزینه‌ای بسیار سنگین ساخته شد، کم‌تر نشانه‌های فرهنگی عثمانی‌ها را در خود داشت و بیشتر به سبک کاخ‌های غربی درست شده بود. با این حال زیبایی بی‌ حد و حصر این بنا و قرار گیری‌اش در کنار تنگه بسفر باعث شده تا افراد بسیار زیادی روزانه از آن‌جا بازدید به عمل بیاورند و آن‌جا را باید زیباترین کاخ منطقه به حساب آورد.

 

ماجراجویی در محله ببک، استانبول

بازار بزرگ و بازار ادویه استانبول

بازار بزرگ استانبول که ساخت آن در سال ۱۴۶۱ میلادی به اتمام رسیده، دارای ۳۶۰۰ مغازه در مساحتی به اندازه ۴۵ هزار متر مربع بوده و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست و همین امر باعث شده تا انتخابی عالی برای روزهای بارانی استانبول باشد. این بازار بزرگ جدا از محصولات متنوعی که در خود دارد، مکانی عالی برای گردشگران نیز به حساب می‌آید تا از مکانی تاریخی اما فعال بازدید کنند. این بازار البته محصولات محلی مثل چراغ‌های رنگی معروف ترک، پارچه‌های مختلف، ظروف مسی و ... را در خود به فروش می‌رساند. بازار ادویه یا بازار مصری‌های استانبول هم فاصله‌‌ی چندانی با این محل نداشته اما دو قرن بعد در سال ۱۶۴۰ میلادی ساخته شده است و مساحت بسیار کم‌تری دارد و تنها ۸۶ مغازه فعال در آن‌جا وجود دارند.

بازدید از مساجد تاریخی شهر

یکی از نمادهای مهم استانبول، تصویر مسجد ایاصویفه است که زمانی کلیسایی مهم در دنیا به حساب می‌آمد اما بعد از فتح شهر به دست عثمانی‌های مسلمان، به جای این که تخریب شود، تغییر داده شد و به یک مسجد بسیار زیبا بدل شد. این بنای تاریخی ارزشمند، از سال ۱۹۸۵ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو نیز شناخته می‌شود. درست چند متر آن طرف‌تر، یکی دیگر از مساجد بسیار زیبا استانبول یعنی مسجد آبی واقع شده که آن بنا نیز فوق‌العاده زیبا و باشکوه است و فرصت بازدید از آن‌جا را به هیچ وجه نباید از دست دهید. بازدید از هر دوی این ابنیه، رایگان است اما در زمان اقامه نماز، امکان داخل شدن به آن‌جا را نخواهید داشت.

 

آشنایی با تفریحات آبی استانبول

سر زدن به مراکز خرید معروف استانبول

استانبول شهری بزرگ و مدرن است که از جمله پربازدیدترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید و چنین شهری باید چندین مرکز خرید عالی در خود داشته باشد. خوشبختانه اگر اهل خرید باشید، مکان‌های متعددی هستند که می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید و از بهترین برندهای دنیا، اجناسی با کیفیت تهیه کنید. استانبول مال، مرکز خرید جواهر استانبول، مرکز خرید مترو سیتی، زورلو سنتر، ایستینیه پارک یا مرکز خرید کانیون بعضی از این مراکز هستند. نکته مهم این است که با رفتن به آن‌جاها در کنار خرید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های این مراکز نیز سر زده، در بخش‌های تفریحی‌شان خوش بگذرانید و در مجموعه‌های سینمایی بزرگی که در اکثر این مراکز تهیه دیده شده، فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید.

بازدید از موزه‌های خاص استانبول

استانبول دارای موزه‌های متنوعی است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، موزه‌ی کاخ توپکاپی بوده که پیش‌تر درباره‌اش گفتیم. موزه پرا، موزه موزاییک، موزه هنر استانبول مدرن یا حتی موزه فرش نیز جاهایی هستند که دیدنشان برای اهل فرهنگ و هنر، شدیدا پیشنهاد می‌شود. در میان این موزه‌های ارزشمند، چند جای جالب نیز وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. مثلا موزه رحمی کوچ با نمایش ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها، هواپیماها و حتی لوکوموتیوهای کلاسیک، در سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست یافته و جایی عالی برای گشت و گذار و عکاسی است. در کل اگر گشتن در میان موزه‌ها باشید، جاهای بسیاری برای بازدید در تور استانبول پیدا خواهید کرد.

موزه مادام توسو استانبول

این مکان را جزو موزه‌ها در نظر نگرفتیم چون در واقع موزه مادام توسو استانبول بیشتر یک محل تفریحی است که در آن‌جا، تندیس افراد معروف با موم ساخته شده و به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه از سال ۱۸۳۵ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر  نزدیک به ۳۰ شعبه در تمام دنیا دارد. یکی از خوبی‌های شعبه استانبول این است که در خیابان استقلال قرار گرفته و شما در زمان بازدید از این خیابان محبوب، امکان سر زدن به این موزه را نیز خواهید داشت. در شعبه استانبول، جدا از بعضی افراد معروف ترک، تندیس‌هایی از مدنو، ویکتوریا بکهام، جاستین بیبر، برد پیت، بیانسه، جانی دپ، آدی همپتون، مرلین مونرو، دی کاپریو، محمد علی کلی، نیمار، آلبرت انیشتین و ... نیز وجود دارد. تندیس‌ها به شدت واقع‌گرانه هستند و فضای بزرگ این موزه، امکان عکاسی راحت در میانشان را به شما خواهد داد. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت بلیط موزه مادام توسو در استانبول ۲۹۰ لیر است.

 

قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

لگولند دیسکاوری استانبول

برای فعالیتی خانوادگی و دلچسب همراه کودکان و نوجوانان، جایی بهتر از لگولند دیسکاوری استانبول پیدا نخواهید کرد. این مجموعه بزرگ و جذاب دارای چند بخش بوده که شامل سالن ساخت لگو، سینمای چهار بعدی، بخش بازی‌های گروهی، فروشگاه و ... می‌شود و در آن‌جا تنها بچه‌ها نیستند که به بازی می‌پردازند، بلکه بزرگ‌ترها نیز می‌تواند در فعالیت‌های مختلف با آن‌ها همراه شوند. یکی از بخش‌های فراموش نشدنی پارک، مینی لند است که ماکت‌هایی از مهم‌ترین نمادهای ترکیه و چند بنای معروف جهان با تکه‌های لوگو در آن‌جا ساخته شده است. همچنین لگولند دیسکاوری استانبول دارای یک کافی شاپ بزرگ با دکور جذاب لگویی نیز می‌باشد.

آکواریوم استانبول

آکواریوم بزرگ استانبول، با شبیه سازی شرایط آبی مختلف و مجموع ۷ هزار مکعب مربع آب در ۶۶ تانک مختلف، تنوع کم‌نظیری از ماهی‌ها را در خود جای داده است. فضای بزرگ آکواریوم باعث شده تا دکور بسیار زیبایی برای این مجموعه ساخته شود و شما در جاهای مختلف آن بتوانی بگردید، از ماهی‌ها دیدن کرده و عکس بگیرید. یکی از چیزهایی که این آکواریوم روی آن مانور می‌کند، تم‌های مختلفی است که برای بخش‌های متعدد در نظر گرفته. برای مثال شما در بخش دریای سیاه، بین آکواریوم‌های مختلف، باید مسیر ۱.۲ کیلومتری را طی کنید تا از همه جاها بازدید کرده باشید. در کل ۱۵۰۰ گونه موجود آبی مختلف به تعداد ۱۷ هزار تا در این آکواریوم‌ها زندگی می‌کنند. همچنین فعالیت‌های جالبی مثل غواصی با کوسه‌ها، غذا دادن به ماهی‌ها، آموزش غواصی، سفارش بنر برای نمایش زیر آب و ... نیز در این محل ممکن بوده و یک رستوران عالی در کنار این آکواریوم‌ها نیز تهیه دیده شده است.

 

بهترین چیزهایی میتوانید در استانبول بخرید

باسیلیکا سیسترن

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی مهم در منطقه سلطان احمد استانبول، آب انبار باسیلیکا سیسترن است که از جمله قدیمی‌ترین بناهای تاریخی سالم در کل استانبول به حساب می‌آید و صده‌ها قبل، به عنوان ذخیره آب شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مکان در نزدیک مسجد ایاصوفیه قرار گرفته و به راحتی در زمان بازدید از آن مکان، به سراغ باسیلیکا سیسترن نیز می‌توانید بروید. از جذابیت‌های این محل، مجسمه‌ی بزرگ مدیوسا است که به صورت بر عکس در آب انبار قرار داده شده و نمایی زیبا این محل بزرگ و سورئال داده است.

بازی‌های فرار از اتاق

اگر در جمع‌های دوستانه به تور استانبول رفته‌اید و درگیر یک روز بارانی شده‌اید، به سراغ یکی از بازی‌های فرار از اتاق معروف استانبول رفته و یک روز فراموش نشدنی را تجربه کنید. Escapist بزرگ‌ترین در کل ترکیه شناخته شده و دارای ۶ بازی مختلف با درجات مختلف سختی است که پیشنهاد ما به شما، اتاق آگاتا کریستی خواهد بود. Vampire Evi یکی دیگر از جاهای معروف استانبول بوده که برای طرفداران فیلم‌های ترسناک پیشنهاد می‌شود و با توجه به قرار گیری در میدان تکسیم، دسترسی به آن نیز ساده خواهد بود. Maze-up  در باکیرکوی و Tuzak در بخش آسیایی، دیگر گزینه‌های جذاب در استانبول به حساب می‌آیند.

 

تاریخچه و محله‌های شاخ طلایی در استانبول

تم پارک سرپوشیده موی پارک

و در آخر، یک مکان تفریحی خانوادگی دیگر که در واقع یک تم پارک بزرگ و جذاب اما به صورت کاملا سرپوشیده است. موی پارک در مرکز خرید استانبول مال واقع شده و دارای فضایی بسیار بزرگ، سواری‌های هیجان انگیز و بازی‌های متنوع است و برای هر سن و سالی، چیزی تهیه دیده تا در آن‌جا به همگی خوش بگذرد. همچنین خیلی از سواری‌ها و بازی‌ها را می‌توانید به صورت خانوادگی با بچه‌های خود سوار شوید و ساعاتی شاد و مفرح را در آن‌جا رقم بزنید.

۰۲ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران