بهترین بازارهای شبانه در جزیره سامویی ، تایلند

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
بهترین بازارهای شبانه در جزیره سامویی ، تایلند

سامویی جزیره‌ای کوچک در شرق سواحل تایلند است. جزیره‌ای زیبا که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود می‌بیند که با توجه به وسعت آن، رقمی بسیار بالا محسوب می‌شود. رفتن به این جزیره با توجه به پروازهای مستقیم از بانکوک ، پاتایا یا نقاط دیگر جهان و سپس ۹۰ دقیقه کشتی سواری، راحت خواهد بود و فعالیت‌های متنوع در آن روزهای خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند. در کنار سواحل زیبا، اقامتگاه‌های لوکس و فعالیت‌های مختلف تفریحی، این جزیره دارای بازارهای شبانه‌ی متعددی نیز هست که امروز قصد داریم چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 


۱- Fisherman's Village Walking Street


این خیابان در محله بوپوت قرار گرفته است. فروشندگان محلی این جزیره‌ی کوچک، همگی کنار هم جمع شده‌اند تا بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین بازار شبانه سامویی را بسازند. در کنار مغازه‌های همیشگی که در دو سمت خیابان واقع شده‌اند، شب‌ها دست‌فروش‌های بیشتر به تعداد این فروشگاه‌ها اضافه می‌کنند. محصولاتی که در این محل به فروش می‌رسد متنوع هستند، از لباس، سوغات محلی، اسباب، بازی و ... بگیرید تا لوازم الکترونیک و ساعت و محصولات اینچنینی.

 

۱۰ بازار و مرکزخرید معروف ساموئی؛ جزیره‌ی سفرهای عاشقانه

 

Fisherman Village

 


۲- بازار شبانه Chaweng


این بازار شبانه را به راحتی می‌توانید یک فود کورت بسیار بزرگ در نظر بگیرید، چون بیش از اینکه جایی برای خرید باشد، محلی بزرگ برای انواع دکه‌های غذا فروشی‌ست. انواع غذاهای تایلندی، فست فود و آب میوه‌های مختلف را می‌توانید در این بهشت غذایی سامویی پیدا کنید. از جمله چیزهای جذاب Chaweng غذاهای خیابانی آن است که انواع گوشت‌ها از خرچنگ و مدل‌های مختلف ماهی تا اختاپوس و کوسه را شامل می‌شود. البته مغازه‌های متنوعی نیز برای خرید در این بازار شبانه وجود دارد، اما اگر می‌خواهید وارد یک دنیای خوشمزه از غذاهای خیابانی شوید، حتما سری به بازار شبانه Chaweng بزنید.

 

شب‌گردی در ۸ بازار شبانه‌ی تایلند

 

بازار شبانه Chaweng

 


۳- Nathon Walking Street


Nathon پایتخت جزیره به حساب می‌آید و بسیاری از گردشگران در این محل سکونت پیدا می‌کنند. این بخش از شهر سه اسکله مجزا دارد که Nathon Walking Street زمینی نسبتا کوچک بین اسکله اول و دوم آن است. البته برای این بازار اسم خیابان گذاشته شده وگرنه خیلی نمی‌توان آن را خیابان به حساب آورد، اما در هر صورت این مکان بازار شبانه‌ای عالی است که در کنار فروشگاه‌های متنوع از اجناس مختلف، هر شب تعداد زیادی دکه‌ی غذا فروشی نیز به آن مراجعه می‌کنند.

 

 

Nathon Walking Street

 


۴- Elephant Walk Koh Samui


این بازار کوچک نیز در بوپوت واقع شده است و هر شب مغازه‌های و دست‌فروش‌هایش به فعالیت مشغول می‌شوند. البته این بازار به اندازه بازار اصلی بوپوت بزرگ نیست، اما خیابان باریکی که در آن واقع شده مغازه‌های جذاب و متعددی دارد. بر خلاف جاهای دیگر، اینجا بیشتر باید روی خرید تمرکز کنید چون فروشنده‌های غذای زیادی در آن پیدا نخواهید کرد. از نکات بسیار خوب Elephant Walk Koh Samui وجود فروشندگان آثار دستی مختلف است که از کارهای چرم تا وسایل دست ساز چوبی را شامل می‌شود. اما در مجموع اجناس ارزان قیمت متنوعی در دسته‌های مختلف در این بازار به فروش می‌رسد.

 

برای خرید کالاهای مورد نیاز در ساموئی چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

 

Elephant Walk Koh Samui

 


۵- Lamai Night Plaza


یک بازار جذاب و عالی که دومین بازار بزرگ جزیره نیز محسوب می‌شود. این محل اگر چه فروشگاه‌های زیادی دارد، اما دکه‌های غذا فروشی متعدد آن نیز کاملا به چشم آمده و یک ترکیب عالی برای گردش و خرید در شب‌های سفر به سامویی می‌سازد. این بازار بزرگ مملو از اجناس تقلبی ارزان است، به صورتی که شما می‌توانید یک ساعت رولکس ۵ دلاری در آن تهیه کنید. اما خرید اجناس جالب و کوچک برای خانه یا تیشرت‌های مختلف و وسایل دست‌ساز چوبی در آن‌ می‌تواند مفید واقع شود.

 

 

Lamai Night Plaza

 


۶- Sunday Lamai Street Market


مکانی عالی برای خرید صفحات و دیسک‌های مختلف موسیقی قدیم و جدید از کشورهای مختلف و البته دیدن غذاهای عجیب تایلندی. این بازار نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک، هر یکشنبه فعالیت می‌کند و دست فروش‌های زیادی در آن شروع به فعالیت می‌کنن، اما در نهایت مغازه‌های همیشگی نیز در این محل وجود دارند که همیشه باز هستند. اما پیشنهاد ما این است که همان یکشنبه‌ها که بیش از ۱۰۰ فروشنده مختلف در آن فعالیت می‌کنند، به این محل جذاب بروید.

 

خوشمزه‌ترین غذاها را در کدام رستوران‌های ساموئی بخوریم؟

 

Sunday Lamai Street

۰۱ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران