راهنمای بازدیدکنندگان از کاخ بزرگ بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
راهنمای بازدیدکنندگان از کاخ بزرگ بانکوک

اگر در سفر خود با تور تایلند، فقط می‌توانستید یک کار را انجام دهید، بدون تردید باید بازدید از کاخ بزرگ بانکوک را انتخاب کنید. این کاخ در سال ۱۷۸۲ میلادی توسط پادشاه وقت تن کینگ راما (then-king Rama) که سلسله چاکری تایلند (Thailand's Chakri Dynasty) را تاسیس کرد، ساخته و راه‌اندازی شد.

اگرچه این کاخ دیگر محل اقامت پادشاه تایلند نیست، اما ساختمان‌های اصلی آن هنوز مورد استفاده سازمان‌های دولتی و حاکمیتی این کشور است. با این حال در بازدید از کاخ بزرگ بانکوک هنوز هم می‌توانید علاوه بر ساختمان مرکزی کاخ، از برخی از این سازه‌های جنبی نیز دیدن کنید.

در طول قرن‌ها که از زمان ساخت کاخ بزرگ بانکوک می‌گذرد، زمین‌های کاخ به خوبی نگهداری شده‌اند. علاوه بر آن در حفظ و احیای نقاشی‌های دیواری گسترده کاخ، مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گرفته است. مقدس‌ترین معبد تایلند، معبد زمرد هم در میان دیوارهای این کاخ قرار دارد و بسیاری از ساختمان‌های مهم دیگر که دیدن آن‌ها اطلاعات تاریخی مهمی در مورد کشور تایلند به شما می‌دهد، در همین محدوده قرار دارند.

 

جاذبه‌های دیدنی‌ کاخ بزرگ بانکوک در تایلند

معبد زمرد/ معبد وات فرا کائو (Temple of the Emerald Buddha/Wat Phra Kaeo)

این مکان مقدس توسط دو مجسمه زمردی که از ورودی محافظت می‌کنند، به راحتی قابل تشخیص است. مجسمه‌ها و هدایای تجار چینی، در دروازه بعدی این معبد زرق و برق‌دار به شما خودنمایی می‌کنند. کسانی که به اندازه کافی شجاع باشند، می‌توانند از کنار مجسمه شیاطین بگذرند و بعد با چرخه‌ای از نقاشی‌های دیواری روبه رو می‌شوند که شعر حماسی راماکیان (epic poem of Ramakien) را به تصویر کشیده است. این حماسه، حکایت خدایان و ارتباط آن‌ها با انسان را بازگو می‌کند.

علاوه بر این، یک مجسمه نفیس بودا در حال مراقبه خواهید دید که به طور کامل از سنگ یشم نیمه قیمتی ساخته شده و لباس‌هایی از طلا به تن دارد. ارتفاع این مجسمه ۶۶ سانتی‌متر است و روی یک ستون بلند در زیر یک سایبان چندین لایه قرار دارد.

 

یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک

ساختمان کتابخانه Phra Mondop

بنایی ساخته شده از موزاییک‌های کوچک شیشه‌ای سبز و طلایی‌، یک گلدان سنگی و مجسمه‌های نقره‌ای خالص است که به عنوان کتابخانه کاخ فعالیت می‌کند. این ساختمان طلایی، کتاب مقدس (Canon of Buddha) را در خود جای داده است؛ کتابی که بر روی برگ درخت نخل نوشته شده است. علاوه بر این، تعدادی از نشریات بودایی و ادبیات باستانی هم در این کتابخانه نگهداری می‌شوند. البته بازدید از این ساختمان برای عموم آزاد نیست، اما شما می‌توانید از بیرون نمای باشکوه این ساختمان را تماشا کنید.

تالار Ho Phra Parit

این تالار منحصر به فرد برای استفاده راهبان ایجاد شده بود. راهبان بودایی هر روز برای مراسم آب مقدس در آنجا گرد هم می‌آیند. این مراسم با پاشیدن آب مقدس در اطراف کاخ به پایان می‌رسد. جالب است بدانید که فلسفه این کار به زمان جنگ تایلند باز می‌گردد. دورانی که در یک مراسم ویژه از نیروی آب مقدس برای تقویت قدرت اسلحه‌ها استفاده می‌شد.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

ساختمان Prasat Phra Debidorn

این ساختمان که همچنین به عنوان Royal Pantheon نیز شناخته می‌شود، دارای مجسمه‌های بزرگی از پادشاهان سلسله چاکری تایلند است. این ساختمان در ابتدا برای قرار دادن مجسمه اصلی بودا طراحی شده بود، اما وقتی ابعاد آن‌طور که می‌خواستند متناسب از آب در نیامد، این ساختمان هم تغییر کاربری پیدا کرد و به جای مجسمه بودا، میزبان مجسمه پادشاهان چاکری شد.

تالار Boromabiman Hall

تالار برومابیمان نام رسمی ساختمانی است که مشرف به چمنزارهای مهمانی سالانه پادشاه است. نقاشی‌های داخلی این تالار، چهار خدای هندی به نام‌های ایندرا، یاهوما، وارونا و آگنی (Indra, Yahuma, Varuna, and Agni) را به عنوان حافظ جهان ترسیم کرده‌اند. پلاک‌های موجود در این تالار هم نشان‌دهنده ده فضیلت سلطنتی است: آزادگی، درستی، آمادگی برای انجام فداکاری، پاکدستی، فروتنی، وجدان کاری، رهایی از خشم، آزادی از ظن ، صبر و برخورد صحیح.

از زمان پادشاهی رامای ششم تمام شاهزادگان در همین تالار بزرگ شده‌اند اما امروزه این ساختمان فقط گاهی اوقات برای اسکان روسای ایالتی یا مقامات عالی رتبه بودایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی

قصر بزرگ The Great Chakri Palace

اگرچه این مکان دیگر کاربردی به عنوان اقامتگاه سلطنتی ندارد، اما هنوز هم دیدنی‌های زیادی در آن نگهداری می‌شوند که جذابیت زیادی برای بازدید کنندگان دارند. به عنوان مثال می‌توان از اتاق‌هایی با نقاشی‌های عظیم و باشکوه و پرتره‌های ارزشمندی از تمام پادشاهان تایلندی نام برد که بخشی از دیدنی‌ترین آثار کاخ بزرگ بانکوک هستند.

Phra Thinang Amarin Winitchai

این ساختمان، در واقع یک اقامتگاه است که اتاقی با تاج و تخت پادشاه رامای اول را در خود جای داده است. این تالار امروزه هم، غالبا در مراسمی با حضور روسای ایالتی یا برای جشن‌های سالگرد تاج‌گذاری پادشاه فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

Dusit Maha Prasat

تالار بزرگ داخلی این بنا که بازدید از آن برای عموم آزاد است، در واقع مجموعه‌ای بود که پادشاه راما، در آن‌جا از مهمانان خود پذیرایی می‌کرد. البته نه بر روی تخت بزرگی که امروز از او به جای مانده است، بلکه روی یک طاق تاج مانند که اکنون در دیوار جنوبی این ساختمان واقع شده است.

Aphorn Phimok Prasat

هنگام خروج از تالار قبلی، غرفه چوبی ظریف طلایی را خواهید دید، که همین سازه Aphorn Phimok Prasat  است. این سازه توسط رامای اول به عنوان یک اتاق استفاده می‌شده است. در این‌جا، پوشش پادشاه پیش از ورود به اتاق تماشا و پس از برگشتن از آن تغییر می‌کرد.

 

راهنمای کامل برای کسانی که اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند

۲۳ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران