راهنمای سفر زمستانه به بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
راهنمای سفر زمستانه به بانکوک

در کشوری که به زحمت می‌توان تفاوت فصل‌ها در آن را متوجه شد، فصل سرما که از نوامبر تا فوریه را شامل می‌شود، یکی از پرطرفدارترین زمان‌ها برای سفر به حساب می‌آید. جایی که روزها کمی کوتاه‌تر بوده و هوا مقدار بسیار کمی خنک‌تر است. بسیاری از مسافران کشورهای غربی این روزها را برای مسافرت با تور تایلند به بانکوک انتخاب می‌کنند. البته باید مراقب باشید تا در جمعیت مسافرینی که به پایتخت تایلند سفر می‌کنند، غرق نشده و با انتخاب درست به سراغ جاهایی بروید که جمعیت کم‌تری در آن‌ها حضور دارند اما زیبایی‌های این شهر منحصر به فرد را به شما نمایش می‌دهد.

 


صبح را زود آغاز کنید، اما تا دیروقت به تفریح بپردازید


اگر چه ما در مورد فصل سرما صحبت می‌کنیم، اما در بانکوک هوا در این فصل نیز به بالای ۳۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. به همین خاطر بهتر است روز خود را صبح زود آغاز کنید که بتوانید در خنکای هوا به گردش پرداخته و در محیطی کمی آرام‌تر و خلوت‌تر به سراغ دیدنی‌های شهر بروید. سعی کنید ساعت ۸ از هتل بیرون زده و ساعت ۸ و ۳۰ به اولین جایی که برای دیدن انتخاب کرده‌اید برسید. در این بین می‌توانید جوری برنامه ریزی کنید که ظهر تا ساعت ۴ به صرف ناهار و استراحت پرداخته شود تا بتوانید در ادامه‌ی روز به سراغ دیگر نقاط شهر بروید. فراموش نکنید که بانکوک مملو از جشن‌های پر شور و برنامه‌های مختلف است، پس سر شب به هتل بر نگشته و تا دیروقت از روز خود بهره ببرید.

 

 ۸ مکان جذاب بانکوک برای انواع خریدهای کریسمسی و سال نو میلادی 

 

 

تایلند

 


پیاده‌روی کنید


اگرچه در بدو ورود به بانکوک احساس می‌کنید این مقصد از آن کلان‌شهرهایی است که نمی‌توان در آن به قدم زدن پرداخت، اما نقاطی در تایلند وجود دارد که قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. جاهایی مثل کرانه‌ی رود چائو پرایا که مخصوصا در شب‌ها قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. یا جایی مثل محله چینی‌ها که به طور کلی با ماشین نمی‌شود به سراغش رفت و وقتی در آن قدم می‌زنید به دنیایی متفاوت فرده می‌شوید. زمستان‌ها به واسطه شلوغی بانکوک، قدم زدن در چنین فضاهایی این مجال را به شما می‌دهد که در آرامش و خارج از هیاهوی مراکز خرید و تفریحی، به تماشای زیبایی‌های شهری و معماری خاص این شهر بپردازید.

 

 

 تایلند

 

 

مراکز مختلف را کاوش کنید


نیازی به گفتن نیست که بانکوک یکی از بهترین نقاط دنیا برای آن‌هایی است که به عشق خرید به شهری سفر می‌کنند. اما این مراکز خرید مراکز تفریحی نیز محسوب شده و می‌توان در پارک‌های بازی یا سینماهایشان به تفریح مشغول شد یا اینکه در رستوران‌ها و کافه‌هایشان غذا و نوشیدنی سفارش داد. اما این نکته را فراموش نکنید که در ایام زمستان، بسیاری از مسافران تمام زمان خود را در این مراکز خرید می‌گذرانند، پس بد یست شما به سراغ جاهایی بروید که هم از نظر خیلی‌ها جذاب‌ترند و هم اینکه کمی خلوت‌تر نیز هستند. این شهر مملو از گالری‌های هنری، موزه، مراکز تفریحی مستقل و بسیار نقاط دیگر است که عموما از چشم گردشگران معمولی پنهان می‌ماند.

 

 ۹ مغازه‌ی کوچک و خاص در بانکوک که تماشای آن را نباید از دست بدهید 

 

 

تایلند 

 


بالای آسمان


در اواخر سال ۲۰۱۸ ، سازه‌ی جدید بانکوک با نام King Power Mahanakhon افتتاح شد که با ارتفاع ۳۱۴ متر بالای یکی از شلوغ‌ترین محلات بانکوک خود نمایی می‌کند. این مجموعه در بالای خود ی کاف رستوران بسیار عالی دارد که می‌توانید از آن بالا نمایی ۳۶۰ درجه از بانکوک زیبا را در شب و روز به تماشا بنشینید. اگر قبلا هم به بانکوک سفر کرده باشید، باز هم این زمستان که به این شهر بروید، برای اولین بار با این سازه مواجه خواهید شد و می‌توانید به بالای آن بروید. البته طبقات بالایی دارای رستوران‌های متعدد است و شما می‌توانید در محیطی سرپوشیده نیز به دیدن شهر مشغول شوید.

 

 

 تایلند

 


فستیوال‌های مختلف


اگر چه برنامه‌های مدرن زیادی در روزهای زمستان به بانکوک می‌آیند، اما هنوز یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های این شهر در ایام زمستان، Loi Krathong است. جایی که بومی‌ها گردشگران را دعوت می‌کنند تا در کنار هم به روشن کردن شمع و فانوس مشغول شوند تا تشکری کرده باشند از خدای آب و قدرشناس بودا باشند تا از گذشته عبور کرده به پیشواز آینده بروند. آتش‌ بازی‌های زیادی در این روز به انجام می‌رسد و برنامه‌های متفاوت و باشکوهی در این روز به انجام می‌رسد که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بانکوک به حساب می‌آید.

 

 بهترین برنامه‌های توریستی برای یک روز بارانی در بانکوک

 

 

تایلند

۲۲ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران