چطور از فرودگاه بانکوک به شهر برویم؟

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
چطور از فرودگاه بانکوک به شهر برویم؟

فرودگاه بانکوک حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. خوشبختانه مسئولان شهری بانکوک برای رفاه حال گردشگران، راه‌های مختلف با هزینه‌های متفاوتی را مشخص کرده‌اند که می‌توانید از طریق آن‌ها به مرکز شهر بروید. خط ریلی جدیدی نیز به این مسیرها اضافه شده که مسیر شما را ساده و در عین حال ارزان می‌کند، بدون این که درگیر ترافیک شوید. ما در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم مسیرهای مختلفی که از طریق آن‌ها می‌توانید از فرودگاه بانکوک به هتل خود برسید را مرور کنیم.

 

فرودگاه بین‌المللی Suvarnabhumi بانکوک

این فرودگاه را با نام فرودگاه بانکوک نیز می‌شناسند و حتما نیاز نیست که نام Suvarnabhumi را حفظ کنید تا به تاکسی‌ها بگوید. فرودگاهی که از سال ۱۹۲۴ آغاز به کار کرد تا این که در سال ۲۰۰۷ بازسازی بزرگی در آن انجام شد و حالا به یکی از مهم‌ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های شرق آسیا بدل شده است. این فرودگاه امکانات بسیار خوبی در اختیار گردشگران می‌گذارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مکانی برای استراحت، فروشگاه‌های مختلف، رستوران و کافه و ... اشاره کرد.

 

راهنمایی برای تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

 Suvarnabhumi

 

خط ریلی فرودگاه

این مسیر سریع‌ترین و ارزان‌ترین انتخاب شما برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک است. خوشبختانه این مسیر به گونه‌ای است که به هیچ وجه در آن به مشکلی بر نخورید، در واقع وقتی وارد ایستگاه می‌شوید، یک خط وجود دارد که در عرض ۱۵ دقیقه شما را به ایستگاه Makkasan می‌رساند. از آن‌جا به بعد شما به خط ریلی اصلی بانکوک متصل می‌شوید و بسته به این که هتلتان کجای شهر قرار دارد، به ایستگاهی که مد نظر دارید می‌روید. همچنین می‌توانید برای طی مسیر در همان ایستگاه به خط Skytrain یا ترن‌های هوایی بانکوک رفته و مسیر خود را از آن طریق ادامه دهید.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 Suvarnabhumi

 

تاکسی

راحت‌ترین راه برای رفتن به مرکز شهر تاکسی خواهد بود که البته برایتان گران‌ترین انتخاب نیز هست. برای این کار باید به طبقه اول رفته و از خروجی به بیرون بروید و در آن جا صف تاکسی‌ها را مشاهده می‌کنید که منتشر شما هستند. ابتدا در میز رزرو مقصد خود را می‌گویید و آن‌ها شماره‌ی تاکسی را به شما می‌دهند و بعد سوار می‌شوید. بهتر است از هتل خود قبل از سفر بخواهید تا آدرس دقیق را به تایلندی برایتان ایمیل کنند تا آن را به تاکسی نشان دهید تا بدون مشکل به مقصد برسید. حواستان باشد که حتما از روی تاکسی‌متر مبلغ را پرداخت کنید تا اضافه‌تر از آن‌ چه که باید از شما دریافت نکنند.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در بانکوک؛ شهر همیشه بیدار تایلند

 Suvarnabhumi

 

لیموزین‌های فرودگاه

لیموزین‌های فرودگاه ۳ برابر قیمت تاکسی را از شما می‌گیرند و البته ماشین‌های بسیار راحت‌تری هستند و تمامی راننده‌های آن‌ها نیز انگلیسی صحبت می‌کنند. لیموزین‌های بزرگ‌تری هم هستند که در صورتی که تعداد نفرات زیاد و همچنین وسایل زیادی دارید، می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید تا به راحتی به هتل برسید. این لیموزین‌ها را در دفتر مربوطه در سالن تحویل بار پیدا خواهید کرد و بعد از آن شما را به سمت ماشین راهنمایی خواهند کرد.

 

گشت و گذاری در خیابان خائوسان بانکوک؛ مرکز پیاده‌روی جهان

 Suvarnabhumi

 

اتوبوس‌های اکسپرس فرودگاه

چندین خط اتوبوس اکسپرس از فرودگاه به مقاصد مختلف حرکت می‌کنند که از جمله این مقاصد می‌توان به منطقه Sukhumvit، خیابان  Khao San، خیابان Silom و ... اشاره کرد. این اتوبوس‌ها از ساعت ۴ صبح تا ۱۱ بعد از ظهر فعالیت می‌کنند و برای تهیه بلیط آن‌ها باید به طبقه اول رفته و از کانتر مربوط به اتوبوس‌ها بلیط تهیه کنید. بهتر است آن‌هایی از اتوبوس استفاده کنند که سفر به بانکوک را تجربه کرده‌اند و به مسیرها و جایی که می‌خواهند بروند، مسلط باشند.

 

 Suvarnabhumi

 

اتوبوس‌های عمومی

این اتوبوس‌ها به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند و برای هر سفر مبلغ ۳۵ بات باید پرداخت کنید. برای رفتن به ایستگاه اتوبوس باید به وسیله شاتل‌های مخصوص این مسیر به مرکز اتوبوس‌ها رفته و از آن‌جا به مقصد مورد نظر خود اتوبوسی را سوار شوید. مقاصد مختلفی برای اتوبوس‌ها انتخاب شده که باید به درستی در میان آن‌ها انتخاب کنید. نکته آخر این که از همین جا می‌توانید سوار اتوبوس‌ها ارزان دولتی به مقصد پاتایا نیز شوید.

 

در سفر به بانکوک از محصولات مراقبت و آرایشی مقرون به صرفه تایلندی بخرید

Suvarnabhumi

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران