معرفی موزه‌های برتر بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معرفی موزه‌های برتر بانکوک

بهترین موزه‌های بانکوک نیز به عنوان برخی از بهترین مکان‌های فرهنگی شهر شناخته می‌شوند. این موزه‌ها علاوه بر نمایش آثار باستانی قرن‌های پیش، همچنین آثار بودایی و آثار هنری مدرن، در ساختمان‌هایی که به اندازه محتوایشان جالب هستند قرار گرفته‌اند. بسیاری از موزه‌های بانکوک برخی از عالی‌ترین و عجیب‌ترین مجموعه‌های تاریخی را که حتی تصورش را نمی‌کنید، به نمایش می‌گذارند که بینش شگفت‌انگیزی از فرهنگ رنگارنگ و میراث منحصر به فرد تایلند به شما می‌دهد. در این مقاله به موزه‌های جذاب و برجسته تور بانکوک می‌پردازیم تا درسفر به این شهر هزار رنگ سری به چند نمونه آن‌ها بزنید.

 

موزه ملی بانکوک

موزه ملی بانکوک بزرگترین مجموعه هنرهای محلی و مصنوعات تایلند را به نمایش می‌گذارد. این موزه که توسط پادشاه راما پنجم تأسیس شد، در کاخ سابق وانگ نا قرن هجدهم در فرا ناخون قرار گرفته است. همچنین این موزه در فاصله چند قدمی Wat Phra Kaew و گرند پالاس قرار دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی در بانکوک سفری یک روزه را به این مکان‌ها ترکیب کنید. نمایشگاه‌های این موزه در ۳ منطقه مطابق با تاریخ تایلند، با توضیحات انگلیسی خوب در دسترس است.

زمان بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر (دوشنبه ها و سه شنبه ها تعطیل است)

آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

موزه سیام

موزه سیام در خانه‌ای نئوکلاسیک و بسیار بزرگ در نزدیکی وات فو قرار گرفته است. قطعا این موزه فقط نمایشی معمولی از مصنوعات تاریخی و مجسمه‌های غبارآلود نیست که انتظار داشته باشید در چنین ساختمان عتیقه‌ای پیدا کنید بلکه پله‌های چوبی، کاشی‌های سرامیکی و ستون‌های قدیمی در تضاد با هنر قاطعانه مدرن انتظار شما را در اینجا می‌کشند. از اتاقی به اتاق دیگر، «رونگ» شما را از طریق چیزهای تایلندی، از همان آغاز آیوتایا تا زندگی روزمره و برجستگی‌های تاریخ تایلند، جنگ‌ها، بودیسم و در نهایت ورود سریع به دنیای مدرن منتقل می‌کند.

 

موزه جذاب بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (دوشنبه ها بسته است)

آدرس: 4 Sanam Chai Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

MOCA (موزه هنرهای معاصر)

موزه هنرهای معاصر بانکوک (MOCA)  مجموعه‌ای جامع از نقاشی‌ها و مجسمه‌های مدرن در تایلند را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌های دائمی موزه برخی از مشهورترین هنرمندان کشور از جمله Lampu Kansanoh، Denpong Wongsaroj، و Bundit Padungvichian را به نمایش می‌گذارند. موزه هنرهای معاصر بانکوک در چاتوچاک، در حدود ۶.۵ کیلومتری شمال ایستگاه قطار هوایی Mo Chit BTS قرار دارد و دسترسی به آن از طریق خط مترو راحت است.

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: 99 Kamphaeng Phet 6 Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

موزه بانکوکیان

موزه بانکوکیان یک موزه ساده اما جذاب در بانکوک است که این مجموعه که گاهی «موزه مردمی بانکوک» نامیده می‌شود. این موزه از ۲ خانه چوبی محافظت‌شده تشکیل شده است که قدمت آن‌ها به دهه ۱۸۰۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ برمی‌گردد. شما می‌توانید با نوشتن نام خود در دفتر مهمان موزه به صورت رایگان وارد شوید. این موزه در خانه‌های چوبی زیبایی واقع شده که خودشان به تنهایی می‌توانند به عنوان جاذبه عمل کنند. شما در بازدید از این موزه غرق دنیای داستانی آن خواهید شد.

 

معبد و موزه باشکوه آنک کوشون سالا، پاتایا

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: 273 Saphan Yao Alley, Si Phraya, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

 

شهر باستانی ساموت پراکان

شهر باستانی ساموت پراکان به وسعت ۳۲۰ هکتار از باغ‌های زمین‌آرایی‌شده در حومه بانکوک قرار دارد که میراث فرهنگی تایلند را از طریق کپی‌های کوچک‌شده معابد، پارک‌های ملی، و بناهای تاریخی به نمایش می‌گذارد. این موزه که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فضای باز جهان است، دارای شهری ۲۰۰ هکتاری با ۱۰۹ کپی کوچک شده از مشهورترین بناهای تاریخی و جاذبه‌های معماری تایلند است.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر

آدرس: 296/1 Moo 7 Sukhumvit Road, Bangpoomai, Samut Prakan 10280, Thailand

 

موزه پزشکی قانونی بانکوک

موزه پزشکی قانونی بانکوک یک نمایشگاه دلهره‌آور برای طرفداران و مسافرانی که به دنبال چیزی بسیار غیرعادی هستند ارائه می‌دهد. این موزه که در داخل ساحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده در نگاه اول از دور یک موزه نمایشی زیبا از مصنوعات هنری یا فرهنگی به نظر می‌رسد در حالی که کاملا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ۶ موزه مجزا در ۲ ساختمان جداگانه وجود دارد. وحشتناک ترین آن‌ها موزه پاتولوژی الیس، موزه پزشکی قانونی سونگکران نیومسه و موزه تشریحی کانگدون هستند.

 

۱۰ موزه‌ای که در سفر به پاتایا می‌توانید ببینید

زمان بازدید: چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه شنبه ها بسته است)

آدرس: 2 جاده وانگلونگ، بانکوک نوی، بانکوک 10700، تایلند

 

موزه بانک تایلند

موزه بانک تایلند در کاخ Bangkhunphrom شما را به سفری جذاب و جالب از طریق تحولات پولی و مالی در تایلند می‌برد. موزه فقط برای گروه‌های ۱۰ نفره یا کم‌تر (فقط با قرار قبلی) باز است، اما ساختمان آن به تنهایی ارزش دیدن را دارد. با داشتن معماری زیبای باروک و روکوکو از اوایل قرن بیستم، می‌توانید در شکوه بازسازی‌شده الهام‌گرفته از سبک ایتالیایی اقامتگاه کاخ سابق پرنس پاری‌باترا لذت ببرید.

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: 273 Samsen Road, Wat Sam Phraya, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

موزه اسباب بازی Batcat

موزه اسباب‌بازی بت‌کت بهشت کتاب‌های کمیک است که هزاران فیگور اکشن از ابرقهرمانانی را که همه ما می‌شناسیم، از اولین بتمن و کاپیتان آمریکا گرفته تا مرد آهنی با فناوری فوق‌العاده با کت و شلوار، به نمایش می‌گذارد. یک اتاق بزرگ به طور کامل به مجموعه نمادین بتمن اختصاص داده شده است، به طوری که به نمایش گذاشتن حجم حیرت آور فیگورهای اکشن، اسباب بازی‌ها، لباس‌ها، کتاب‌ها، بازی‌های رومیزی و سایر لوازم جانبی هر کسی را مجذوب خود می‌کند. مجموعه‌ای از مرد عنکبوتی، چندین هیولا در اندازه کامل و بزرگ، مجموعه‌ای کامل از شخصیت ‌های ژاپنی Masked Rider و Ultraman، و همچنین گوشه‌ای از جنگ ستارگان از جاذبه‌های دیگر این موزه هستند. بازدید از اینجا ربطی به سن و سال نداشته و تقریبا هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

 

تایلند؛ سرزمین موزه‌های هنری و تاریخی

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: 32 Srinagarindra Rd, Hua Mak, Bang Kapi, Bangkok 10240, Thailand

 

موزه اراوان

موزه اراوان بانکوک مجسمه عظیم فیل ۳ سر را در خود جای داده است که روی یک پایه به همان اندازه غول پیکر قرار دارد. این سازه ۲۵۰ تنی با رنگ سبز خالص مسی 29 متر ارتفاع و ۳۹ متر طول دارد. همچنین این موزه دارای ۳ طبقه است که جهان اموات، زمین انسان و بهشت را به نمایش گذاشته است. تقریبا هر قسمت از موزه عتیقه‌های کمیاب شرقی، نمادهای مذهبی و دکوراسیون روانگردان را به نمایش می‌گذارد. اگرچه این موزه در ساموت پارکان، کمی خارج از بانکوک واقع شده اما می‌توانید با استفاده از قطار هوایی BTS  (خط سوخومویت) به ایستگاه Pu Chao به آنجا برسید.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر

آدرس: 99 Bang Mueang Mai, Samut Prakan 10270, Thailand

 

خانه موزه‌ها

خانه موزه‌ها نمایشی سرگرم کننده و متنوع از اشیاء دهه ۱۹۶۰ است. هر طبقه به چیزی مختص شده داروخانه‌ای قدیمی، فروشگاه لوازم الکترونیکی با تلویزیون‌های حجیم و تلفن‌های قابل حمل خنده دار، کلاس درس، و یک سینمای کوچک از جمله بخش‌های این موزه هستند. شما می‌توانید بین بخش‌های مختلف این موزه بچرخید و چیزهای مشترکی که برای شما حکم نوستالژی دارند را پیدا کنید. این مجموعه یکی از جاهای جذاب و سرگرم کننده‌ای است که می‌توانید با دوستان خود سری به آن بزنید.

زمان بازدید: شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (از دوشنبه تا جمعه تعطیل است)

آدرس: 170/17 Moo 7, Soi Khlong Pho 2, Sala Thammasop, Thawi Watthana, Bangkok 10170, Thailand

 

موزه تکنیک جسادا

موزه اتومبیل جسادا یا موزه تکنیک جسادا، مجموعه خصوصی بزرگی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های کمیاب قدیمی در ناخون پاتوم، شهر کوچکی در حدود ۳۹ کیلومتری غرب مرکز بانکوک است. این موزه توسط تاجر تایلندی Jesada Deshsakulrith تأسیس شد که اشتیاق او به تاریخ و میراث خودرو باعث شد تا بیش از ۵۰۰ وسیله نقلیه جمع آوری کند که اکثر آن‌ها در شرایط عالی هستند. بازدید از این موزه انتخابی عالی برای گردشی خانوادگی مخصوصا همراه بچه‌ها است.

 

معرفی ۸ موزه معروف پوکت برای گردشگران

زمان بازدید: باز: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه ها بسته است)

آدرس: 100 Moo 2 Ngio Rai, Nakorn Chaisri, Nakhon Pathom 73120, Thailand

 

خانه جیم تامپسون

خانه جیم تامپسون خانه سابق جیمز اچ دبلیو فقید است. تامپسون، یک تاجر آمریکایی که بیش از ۳۰ سال از زندگی خود را وقف احیای ابریشم تایلندی در دهه ۱۹۵۰ کرد. محوطه دوست‌داشتنی محصور در باغ در ساحل کانال Saen Saeb قرار دارد و ۶ خانه سنتی چوب ساج تایلندی را در خود جای داده است که از روستای Ayutthaya و Ban Krua Silk منتقل شده‌اند. این یک موزه و مرکز هنری است که مجموعه تامپسون از عتیقه‌جات آسیایی و ابریشم تایلندی را به نمایش می‌گذارد.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: 6 Soi Kasemsan 2, Rama 1 Road, Wang Mai, Pathumwan, Bangkok 10330, Thailand

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران