معرفی ۷ مکان استثنایی در اطراف بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معرفی ۷ مکان استثنایی در اطراف بانکوک

شکی در این نیست که تور بانکوک یکی از جذاب‌ترین سفرهایی است که می‌توانید در زندگی خود تجربه کنید. همین امر نیز باعث شده تا این شهر پربازدیدترین کلان‌شهر دنیا در سال گذشته باشد.با این حال اگر چند باری به بانکوک سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بار کمی از شهر دور شوید و در فاصله‌ی ۳-۴ ساعته از پایتخت، به نقاطی استثنایی بروید و خاطره‌ای جذاب برای خود رقم بزنید.

ما در نوشته امروز ۹ مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

شهر باستانی ساموت پراکان (Samut Prakan)

راحت‌ترین و نزدیک‌ترین جایی که در لیستمان امروز به شما معرفی می‌کنیم، شهر باستانی ساموت پراکان است و تنها یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد. این شهر باستانی بسیار زیبا حدود ۸۰ هکتار وسعت دارد و از مهم‌‌ترین دیدنی‌ها در اطراف بانکوک به حساب می‌آید. بهترین زمان برای بازدید از این محل، صبح است، پس کمی زودتر از خواب بلند شده و برای دیدن این مکان از بانکوک خارج شوید. ورودی ساموت پراکان ۷۰۰ بات است که از ساعت ۴ بعد از ظهر به بعد نصف قیمت می‌شود.

 

۵ فروشگاه عالی در بانکوک برای خرید جواهرات

آیوتایا (Ayutthaya)

آیوتایا بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۷۶۷ میلادی، پایتخت سیام به حساب می‌آمد. شهری باشکوه که از جمله دیدنی‌های مهم تایلند به حساب آمده و شما می‌توانید به راحتی در سفر به بانکوک از این محل دیدن کنید. این محل جدا از این که یک مکان تاریخی بسیار مهم به حساب می‌آید، جایی عالی برای گرفتن عکس‌هایی زیبا نیز هست.

کانچانابوری (Kanchanaburi)

کانچانابوری مکانی زیبا در غرب بانکوک و در محل تلاقی سه رود نزدیک به این شهر است واقع شده. مکانی بسیار زیبا که البته گردشگران زیادی نیز برای دیدنش به این بخش از تایلند می‌آیند و دیگر آرامش گذشته را ندارد. گذشته از جاذبه‌هایی که معبد و تندیس بزرگ بودا دارد، مسیر ریلی مرگ و همچنین چندین مکان به جا مانده از جنگ جهانی دوم نیز در این محل واقع شده که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

 

۷ تفریح زنانه در سفر به بانکوک

جزیره سامت (Koh Samet)

برای رفتن به این جزیره از مبدا بانکوک، حدودا به ۴ ساعت زمان نیاز دارید. اما این فاصله باعث نمی‌شود که بسیاری از مسافران بانکوک، برای بودن در سواحل زیبایش، زحمت راه را به جان نخرند.کو سامت جزیره‌ای زیبا با چند ساحل استثنایی است که می‌توانید در آن‌ها آبتنی کرده و یا به فعالیت‌های آبی مشغول شوید. امکانات کافی برای صرف غذا و نوشیدنی نیز برایتان مهیا خواهد بود.

جزیره سی چانگ (Koh Si Chang)

جزیره سی چانگ از سامت نیز به بانکوک نزدیک‌تر است و مسیر رفتن به آن‌جا تنها ۳ ساعت به طول خواهد انجامید. جایی نزدیک به پاتایا که بسیاری از گردشگرانی که به تور بانکوک یا تور پاتایا رفته‌اند، از آن بازدید به عمل می‌آورند. این مکان فارغ از چند ساحلی بسیار عالی و فرصت‌های مختلف برای فعالیت‌های آبی، چند مکان دیدنی همچون قصر تابستانه پادشاه را نیز دارد که می‌توانید در این گردش یک روزه از آن‌جاها نیز بازدید کنید.

 

معرفی بهترین بازارهای شبانه بانکوک

جزیره لان (Koh Laan)

لان را باید برادر کوچکی برای جزیره سی چانگ به حساب آورد که با مساحت کم اما زیبایی‌هایش، گزینه‌ای عالی برای جزیره گردی نزدیک بانکوک به حساب می‌آید. ساخت و ساز بسیار کمی در جزیره لان انجام شده و به همین خاطر هنوز بخش‌هایی از آن بکر و دست نخورده به نظر می‌آیند. این مکان یکی از بهترین جاهای نزدیک به بانکوک برای شنا، غواصی و اسنورکلینگ به حساب می‌آید. البته جمعیت جذابی از میمون‌ها در این جزیره زندگی می‌کنند که با همه‌ی بامزگی‌شان، گاهی ممکن است چیزهایی از شما بدزدند، پس مراقب وسایل خود باشید.

جزیره چانگ (Koh Chang)

و در نهایت جزیره چانگ یا همان جزیره‌ی فیل را نیز به شما معرفی کنیم که دومین جزیر‌ه‌ی بزرگ تایلند و دورترین مکان لیست ما از بانکوک است. برای رفتن به این مکان حدود ۵ ساعت در راه خواهید بود، پس بهتر است اگر به این مکان رویایی و زیبا رفتید، حتما شب را در آن‌جا سر کرده و روز بعد برگردید. جزیره چانگ را به عنوان بهشت کوله‌به پشت‌ها می‌شناسند، جایی که با آب شفاف و سواحل دیدنی‌اش، از معروف‌ترین‌ها در تایلند به حساب می‌آید.

 

جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران