۸ مکان در بانکوک که نباید به آن‌ها بروید

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۸ مکان در بانکوک که نباید به آن‌ها بروید

بانکوک به خاطر مراکز خرید لوکس، کافه‌ها، رستوران‌ها و فرودگاه‌هایی با کلاس جهانی که دروازه‌های ورود به جنوب شرقی آسیا و جهان محسوب میشوند، از پر بازدیدترین شهرهای جهان است. با وجود همه جذابیت‌ها، در سفرتان با تور تایلند، اجتناب از برخی مکان‌ها بهتر است. این مناطق ممکن است محلی برای کلاهبرداری یا خطرناک باشد. در اینجا لیستی از مکان‌هایی را به شما معرفی میکنیم تا وقتی به تور بانکوک میروید از آنها دوری کنید.

 

جاده خوئسان Khaosan Road

جاده خوئسان چندین سال است که به عنوان پناهگاه برتر کوله پشتی و بک‌پکرها در بانکوک و تایلند شناخته می‌شود. در هر شب خیابان‌های آن مملو از مسافرینی خواهد بود که کوله پشتی های بزرگ بر روی شانه‌های خود دارند. مشکلی که پیش می‌آید این است که اینترنت با محبوب‌سازی سفر و بهبود مهارت‌های زبانی مردم تایلند باعث شده تا دیگر نیازی به یک خیابان کوله پشتی محور نباشد. شما می‌توانید در سفرتان در تایلند به مناطق مرسوم بانکوک مانند Ekkamai و Thonglor بروید و با مردم محلی آشنا شوید.

 

قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک

پاتپونگ Patpong

از نظر بسیاری از مردم، شهرت بانکوک غیرقابل توجیه و بی‌دلیل است، اما مکان‌هایی مانند پاتپونگ هستند که خیابانی پوشیده از چراغ‌های نئون جذاب، کارگران کم لباس و کلاهبرداران زیادی است که هیچ چیز معناداری به سفر شما نمی‌افزاید و باید حتما مراقب این افراد باشید. در حالی که ممکن است پراکندگی غرفه‌های بازار و مغازه‌هایی برای تماشا باشد. اجتناب از آنها احتمالاً باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود که بهتر است در جای دیگری پولتان را خرج کنید.

نانا پلازا Nana Plaza

نانا پلازا در واقع یک مجموعه سه طبقه است که به رقصندگان و تفریحات شبانه اختصاص داده شده است. شما به جای تجربه چنین مکان‌هایی، می‌توانید از سرگرمی‌های جذاب دیگر شهر استفاده کنید که خاطره‌های خوب برای شما باقی بگذارد. برای تفریحات شبانه، محله‌های دیگر در شهر را به شما توصیه می‌کنیم.

 

۹ تفریح متفاوت به پیشنهاد محلی‌های بانکوک

Soi Cowboy

منطقه Soi Cowboy معروف به کلاه کابوی پوشیده آمریکایی، تقریباً نسخه سیراب شده‌ای از منطقه Patpong است. اگر حتما بخواهید از چنین مناطقی دیدن کنید، مکان‌های مشابه بسیاری نیز در پاتایا و پاتونگ در پوکت وجود دارد که بالاخره پیدا می‌کنید. اما این شهرها جاذبه‌های بهتر و مفیدتری هم وجود دارد که به هیچ وجه در شهرهای دیگر نخواهید یافت.

گرند پالاس Grand Palace

بدون شک گرند پالاس مکان زیبا و در عین حال بسیار شلوغی است اما اگر توسط گروه‌های تور به این مناطق بروید، به سختی می‌توانید زیبایی‌های آن را بپذیرید. در روزهایی که هوا گرم است، جاهای مختلفی برای گردش وجود دارد. بنابراین هزینه ورودی را پس انداز کنید و به جای آن یکی از معابد آرام و زیبا بانکوک را انتخاب کنید. قدم زدن در اطراف محوطه و گشت و گذار یک راه خوب برای دیدن یک عکس یادگاری و تحسین زیبایی کاخ است بدون اینکه با مسافران دیگر برای گرفتن فضا جنگ کنید.

 

بازارهای شبانه‌ی آخر هفته‌ای در بانکوک

بازار چاتوچاک Chatuchak Market

در میان بازارها چاتوچاک یکی از بزرگترین بازارهای آسیا در جهان محسوب می‌شود. اما جستجو در این بازار برای گردشگران کمی سخت است. در سفر به بانکوک بهتر است به بازار کوچک‌تر و جالب‌تری مانند Rod Fai بروید.

وات فو Wat Pho

دقیقاً مانند Grand Palace ، وات فو نیز از ازدحام بیش از حد رنج می‌برد و این باعث می‌شود تجربه تماشایی ناخوشایندی از این مکان داشته باشید که باعث از بین رفتن جادوی آن شود. گرچه به جای اینکه از دیدن مجسمه‌های غول پیکر بودا غافل شوید، زمان‌های خلوت‌تری را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید و یا به جای Wat Pho ، به Chinatown بروید و مناظر Wat Traimit را که بزرگترین بودای طلای جهان است، تماشا کنید. جالب‌ترین نکته این است که گردش در این محله رایگان است. در صورتی که باید برای بازدید از وا فو هزینه ورودی بپردازید.

خلونگ توئی Khlong Toei

اگرچه این منطقه بازاری دارد که ممکن است بخواهید آن را دیدن کنید، اما بهتر است از گشت و گذار در منطقه‌ Khlong Toei اجتناب کنید. اگر رفتار معقول و منطقی داشته باشید، بانکوک خطرناک نیست. اما خلونگ توئی به خاطر اینکه به منطقه فقیرنشین‌های بانکوک شهرت دارد و بسیاری از ساکنان آن اعتیاد به مواد مخدر دارند، بسیاری از تاکسی‌ها از عبور از آن در شب امتناع می کنند. در کل، گردشگری فقر به هر حال کار جالبی نیست.

 

فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک

۰۹ خرداد ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 23 بهمن 1400)

نظرات کاربران