بهترین بستنی فروشی های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بهترین بستنی فروشی های بانکوک

با وجود آب و هوای گرم و بی‌رحمانه در طول سال، تایلندی‌ها همیشه راه های منحصر به فردی برای خنک ماندن ارائه می‌دهند. و یکی از بهترین راه‌های مبارزه با دمای بالای تایلند، خوردن یک وعده بستنی است.

امروزه بستنی تایلندی، شبیه هیچ دسر دیگری در جهان نیست. خلاقیت در همه ابعادش موج می‌زند، از نحوه تهیه تا نحوه ارائه آن. و البته مکان‌های بسیاری در این خطه وجود دارند که سردترین دسرها را می‌فروشند. با اینحال بهترین بستنی فروشی های بانکوک در شهری به این گرمی، نه تنها به خنک شدن کمک می‌کنند، بلکه روحیه مردمان محلی و گردشگران را نیز بالا می‌برند و روحشان را جلا می‌دهند. در ضمن اعتقاد بر این است که شکلات، شکلات چیپسی و وانیل، محبوب‌ترین طعم‌های بستنی در میان تایلندی‌ها محسوب می‌شوند.

 

کافه فارم تو تیبل

برای خوردن بستنی باطراوت و ارگانیک، به کافه Farm To Table بروید. اگر عاشق ژلاتو هستید، اینجا جایی است که در سفر با تور بانکوک، نباید از آن غافل شوید، زیرا یکی از بهترین بستنی فروشی های بانکوک محسوب می‌شود.

این بستنی‌های به سبک ایتالیایی، در این کافه با استایل تایلندی سرو می‌شوند. مشتریان می‌توانند ژلاتو با دانه‌های سویا، لود چونگ (یک دسر سنتی تایلندی)، طعم‌های کنجد سیاه، میوه شور، کدو تنبل، توت فرنگی، شکلات تلخ، کلوچه و خامه سفارش دهند و حتی  بعنوان رویه بستنی، برخی از نوشیدنی‌های تایلندی مورد علاقه‌ از جمله ماچا لاته را درخواست کنند.

همچنین برای وگان‌ها، بستنی شیر سویا ارائه می‌شود. به هر حال سرو ژلاتو، تخصص این کافه است. اما این کافه، همچنین برخی از گزینه‌های غذاهایی منحصر به فرد از جمله ساندویچ اسفناج، دنده گوشت خوک روی برنج ارگانیک و سالاد را نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: 179Atsadang Rd., Bangkok, Thailand

عکس: bk.asia-city.com

 

فروشگاه آیس دیا

از دیگر بهترین بستنی فروشی های بانکوک، می‌توان به IceDEA اشاره کرد که در طبقه چهارم مرکز فرهنگ و هنر بانکوک واقع شده و به خاطر خلاقیت‌های غیرمتعارفش شهرت دارد. بستنی‌ها در این بستنی فروشی، بعنوان یک اثر هنری تلقی می‌شوند و خلاقیت در تهیه و سرو آنها، چه در شکل و چه در طعم‌ها به چشم می‌خورد.

این طعم‌های منحصربفرد کافی هستند تا مردمان محلی و گردشگران تور تایلند را وادار به توقف کنند، از جمله بستنی واسابی، بستنی سیگارت، بستنی استیک و ۱۷ طعم دیگر. اما بستنی دوریان، یکی از گزینه‌های امضایی این بستنی فروشی بوده و شکلی شبیه میوه دوریان واقعی با پوسته‌های سبز دارد. حتی برخی از کسانی که از دوریان متنفر هستند، بستنی دوریان IceDEA را دوست دارند، زیرا بوی ملایم و طعم شیرین مطبوعی دارد. علاوه بر بستنی، باید برنج چسبناک ترنجبین، ذرت و انبه را نیز در اینجا امتحان کنید.

آدرس: Bangkok Art and Culture Centre, 939 Rama I Rd, Rong Muang, Pathum Wan District, Bangkok 10330.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

عکس: curlytales.com

 

بستنی فروشی کریمری بوتیک آیس کریمز

Creamery Boutique Ice Creams، در ژوئن ۲۰۱۲ افتتاح شد.  این پروژه حیوانات خانگی، در مدت زمانی اندک به یکی از محبوب‌ترین و بهترین بستنی فروشی های بانکوک بدل شد و همچنین، گواهی ممتاز از تریپ ادوایزر دریافت کرد. مشتریان در اینجا، می‌توانند از بستنی‌هایی باکیفیت و مقرون به صرفه و خوشمزه‌ای برخوردار شوند که بر اساس دستور تهیه‌های اصیل شکل گرفته‌اند.

آدرس: U-Center1 BUILDING Soi Chulalongkorn 42, Wang Mai, Pathum Wan, Bangkok 10330, Thailand

عکس: jacqsowhat.com

 

بستنی فروشی آل کوکو

تایلند مملو از نارگیل است و All Coco، در تولید خوراکی‌ها و محصولات تهیه شده با نارگیل تخصص دارد. این مکان که در شمار بهترین بستنی فروشی های بانکوک آورده می‌شود، در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و امروزه، دارای ۸ شعبه در بانکوک و اطراف آن است.

این برند، تمام مراحل تولید و تهیه بستنی را خودش دنبال می‌کند: از تعامل با کشاورزان نارگیل تا نظارت بر همه فرآیندها برای رساندن نارگیل‌ها از مزرعه به شعب بستنی فروشی All Coco و تهیه بستنی.

آل کوکو علاوه بر بستنی خوش طعم، محصولات نارگیلی فراوانی متنوعی را تولید می‌کند و در واقع این برند، فرآیند تولید را شکلی از هنر تلقی می‌کند. بستنی‌ها و دسرهای نارگیلی کوکو، به روش‌های مختلفی سرو می‌شوند از جمله: ساندویچ موز یخی کوکو، اسموتی کوکو، نان تست کوکو و وافل موز کبابی کوکو. و البته باید گفت تمام بستنی‌های نارگیلی نرم و ترد اینجا، بدون گلوتن و لبنیات هستند.

آدرس: G/F, Major Tower, Thonglor Soi 10, Bangkok, Thailand

 

محبوب‌ترین کافه‌های روی آب در بانکوک

عکس: smarttravelpco4.rs

 

دسرفروشی گیگنونی تایلند

در Ghignoni، می‌توانید طعم‌های مختلف ژلاتو از جمله اورئو، موز، پسته و چای تایلندی را بیابید. این دسرفروشی، اولین بار در سال ۱۹۸۱ در ایتالیا افتتاح شد و در حال حاضر، یکی از معتبرترین مغازه های بستنی ژلاتویی و از بهترین بستنی فروشی های بانکوک به شمار می‌آید. این مکان دنج و مدرن، دسرهایش را صرفا با مواد طبیعی تهیه کرده و از رنگ‌های خوراکی یا مواد نگهدارنده اجتناب می‌کند.

آدرس: 27/1Soi Sukhumvit 33, Khlong Tan Nuea Sub-District, Watthana District, Bangkok 10110, Thailand

عکس: foodpanda.co.th

 

بستنی فروشی پینک بری تایلند

بهترین اسموتی‌ها، آب میوه‌ها، ماست‌های یخ زده و دسرها را می‌توانید در Pinkberry Thailand پیدا کنید. این دسرهای چهارگانه، خاطراتی فراموش نشدنی را از سفر با تور بانکوک برای مشتریان رقم می‌زنند.

با خوردن ماست یخ زده Pinkberry، می‌توانید احساس راحتی و آرامش کنید، زیرا بسیاری از طعم‌های آن بدون گلوتن و بدون شکر اضافه هستند. پس از انتخاب یک (یا چند) گزینه از ماست‌های منجمد طعم‌دار در بخش تاپینگ‌ها که مملو از میوه‌هایی نظیر توت فرنگی، موز یا کیوی است، می‌توانید از یک میان وعده سالم دیگر برخوردار شوید. همچنین مقدار زیادی شکلات و تاپینگ‌های شیرین در اینجا وجود دارند که حسابی، جوانه‌های چشایی‌تان را به رقص در می‌آورند.

آدرس: 2/F, Central Chidlom, 1027 Phloen Chit Rd., Bangkok, Thailand

عکس: yelp.com

 

کافه کوکونات کالچر

در ادامه آشنایی با بهترین بستنی فروشی های بانکوک، آماده شوید تا با مجموعه گسترده‌ای از ۲۰ طعم لذیذ که در Coconut Culture منتظرتان هستند، شگفت زده شوید. این کافه دنج که در قلب جاده تاریخی Phra Athit بانکوک واقع شده، بهشتی جذاب برای کسانی است که هوس خوردن دسرهای بدون گلوتن را دارند. هر پیمانه دسر که از شیر نارگیل و آب خوش طعم تایلندی تهیه شده‌اند، رویایی بدون لبنیات محسوب می‌شود که به حقیقت پیوسته، به ویژه برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند.

با وجود منویی که دائما در حال تغییر است، همیشه با هر بازدید چیز جدیدی برای کشف در اینجا پیدا خواهید کرد. هر چند بستنی نارگیل کلاسیک، بیش از سایرین محبوبیت دارد. با اینحال، پیشنهاد می‌کنیم طعم‌های منحصر به‌ فردی مانند مسقط و منگوستین را از دست ندهید. فراتر از خوراکی‌های خوش طعم، دکوراسیون پر جنب و جوش کافه با صندلی‌های سبز و میزهای آبی جذاب، به لذت حضور در این فضای لذت بخش می‌افزایند.

آدرس: 100/6Phra Athit Rd, Chanasongkram, Phra Nakhon, Bangkok 10200

 

کافه‌های صورتی بانکوک برای عصرانه‌ای دخترانه

عکس: bk.asia-city.com

 

بستنی فروشی آزابو سابو

Azabu Sabo، بستنی‌های خوشمزه با طعم‌های سنتی ژاپنی را همراه با جذابیت مدرن سرو می‌کند و از بهترین بستنی فروشی های بانکوک به شمار می‌آید. در واقع، طعم‌های سنتی مربوط به فرهنگ خوراکی هوکایدو را در اینجا شاهد خواهید بود، از جمله: طعم‌های ماچا، هوجیچا، کنجد سیاه، خامه هوکایدو، ماست پرتقالی و بسیاری دیگر. با اینحال بستنی شیر و بستنی شکلاتی نعنایی معروف این مکان، بیش از سایرین محبوبیت دارند.

جدای از طعم‌ها، نحوه ارائه شگفت انگیز و فریبنده بستنی نیز برای بسیاری از مشتریان جذابیت دارد. در اینجا بستنی به شکل یک مخروط مثلثی سرو می‌شود، چیزی که ممکن است در سایر بستنی فروشی های بانکوک پیدا نکنید.

آدرس: 3Floor Central, World (Japan Avenue zone, Rama I Rd, Khwaeng Pathum Wan, Pathum Wan, Bangkok 10330

عکس: posttoday.com

 

بستنی فروشی نوتاپورن آیس کریم

Nuttaporn Ice Cream، بیش از ۷۰ سال است که بستنی‌های لذید سرو می‌کند. این بستنی فروشی خانوادگی که در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد، در حال حاضر شهرت بالایی کسب کرده و از بهترین بستنی فروشی های بانکوک به شمار می‌آید.

از جمله محبوب‌ترین طعم‌های بستنی در این فروشگاه، بستنی شیر نارگیل است که دارای بافتی لذیذ بوده و با شیرینی غنی و طبیعی شیر نارگیل تهیه می‌شود. گزینه‌های کلاسیک مانند شکلات، وانیل و توت فرنگی نیز طرفداران بسیاری دارند. با اینحال انبه، دوریان یا چای تایلندی، بیش از سایرین توصیه می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانید تجربه شکم گردی خود را در این مکان با انواع تاپینگ‌ها، از برنج چسبناک تایلندی و ذرت شیرین گرفته تا بادام‌ زمینی برشته و کدو حلوایی شیرین جذاب‌تر کنید.

آدرس: 94Phraeng Phuthon Rd, San Chao Pho Sua, Phra Nakhon, Bangkok 10200

 

۱۰ کافه‌ی شبانه‌ی پوکت برای داشتن شب‌های پرشور و حال

عکس: timeout.com

 

کافه بار جینگ جینگ

JingJing، یک بستنی فروشی معروف در بین دوستداران بستنی است که در Charoenkrung پنهان شده و دارای فضای داخلی به سبک صنعتی است. این مکان در میان بهترین بستنی فروشی های بانکوک، ممکن است کوچک به نظر برسد، اما ۲ طبقه است تا بتواند مشتریان بیشتری را در خود جای دهند.

در اینجا، بسیاری از گزینه‌های بستنی و همچنین سایر اقلام دسر سرو می‌شوند. هر چند توصیه می‌کنیم از طعم بستنی جدید آنها، یعنی AGLIO E OLIO WITH BACON غافل نشوید. این بستنی، با بیس شیر دم کرده، روغن زیتون، ریحان، و در ترکیب با سیر، فلفل خشک و تکه‌های بیکن تهیه می‌شود.

آدرس: 154Soi Charoen Krung 14, Samphanthawong Sub-District, Samphanthawong District, Bangkok 10100, Thailand

عکس: timeout.com

 

بستنی فروشی تسوجیری

Tsujiri، یک فرنچایز بستنی از توکیو است. اکنون می‌توانید بدون پرواز به ژاپن، از بستنی ماچا با طعم معطر و شیرین این برند لذت ببرید. از این بستنی فروشی، ۲ شعبه در بانکوک وجود دارد: یکی در سنترال ورلد و دیگری در ام کوارتیر. هر دو فروشگاه که جزو بهترین بستنی فروشی های بانکوک محسوب می‌شوند، با مبلمان چوبی به سبک مینیمالیستی ژاپنی تزیین شده‌اند و محیط را دنج و خانگی جلوه می‌دهند.

از طعم‌های پرطرفدار بستنی در اینجا می‌توان به ماچا، هوجیچا و مخلوط اشاره کرد. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم بستنی امضایی این فروشگاه را امتحان کنید که از ماچا و وارابی موچی تهیه می‌شود.

آدرس: World 7th Floor No. KB703, 9 Rama I Rd, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

عکس: timeout.com

 

بستنی فروشی سیمپل دی ژلاتو

Simple Day Gelato، از مرکز شهر بانکوک بسیار دور است، اما ارزشش را دارد که حتی یکبار هم شده سری به اینجا بزنید و از دورهمی و صرف بستنی‌های خوشمزه همراه عزیزانتان لذت ببرید. این مکان که از بهترین بستنی فروشی های بانکوک محسوب می‌شود، در یک ساختمان سفید مینیمالیستی واقع شده و هم دارای فضای داخلی و هم میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز است. برای کسانی که می‌خواهند از حال و هوای بیرون لذت ببرند، سایبان برای محافظت در برابر نور خورشید نیز درنظر گرفته شده است.

همچنین، باید گفت انواع ژلاتو در اینجا سرو می‌شود. ضمن اینکه می‌توانید میان وعده‌های خوشمزه‌ای همچون کوکی‌های تدی و تارت توت‌ فرنگی را نیز امتحان کنید.

آدرس: 94Ratchaphruek Rd, Bang Ramat Sub-District, Taling Chan District, Bangkok 10170, Thailand

 

بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک

عکس: thesmartlocal.co.th

 

بستنی فروشی کاپی تو کاپ

Cupe to Cup که در ساختمانی تاریخی در جاده Maitree Chit قرار دارد، علیرغم نمای قدیمی‌اش، از گرما و جذابیت‌هایی به سبک امروزی اروپایی سود برده است.

اینجا به خاطر سرو بستنی خانگی تایلندی به خود می‌بالند و از بهترین بستنی فروشی های بانکوک به شمار می‌آید. در این میان، Kao Larm بستنی امضایی این بستنی فروشی بوده و با بستنی سفید مخلوط شده با برنج چسبناک نارگیل بو داده و لوبیا سیاه تهیه می‌شود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم بستنی زیبا و فتوژنیک Affogato Blue Vanilla را نیز سفارش دهید. این گزینه، یک بستنی وانیلی است که به گل‌های لوبیا پروانه‌ای آغشته شده و با قهوه سیاه به سبک تایلندی ترکیب می‌شود.

آدرس: 482Ban Maitreejit, Pom Prap Sub-District, Pom Prap Sattru Phai District, Bangkok 10100, Thailand

عکس: rachelcooksthai.com

 

بستنی فروشی نی-انگ

بر خلاف بستنی فروشی های فانتزی که تاکنون راجع به آنها صحبت کردیم، Ni-ang صرفا یک غرفه خیابانی است، اما جزو بهترین بستنی فروشی های بانکوک آورده می‌شود. بستنی‌ها در اینجا، با زرده تخم مرغ منجمد مجاز تهیه می‌شوند. بعلاوه این مکان، حتی جایزه Wongnai User’s Choice 2017 را نیز به دست آورده است.

بستنی امضایی در اینجا، Kai Ni-ang است و یک بستنی وانیلی است که در یک کاسه کوچک سرو می‌شود و روی آن زرده تخم ‌مرغ خام ریخته می‌شود. اما اگر ظرف بزرگ‌تری می‌خواهید، Tsunami را سفارش دهید که کاسه‌ای پر از بستنی، میوه‌ها و غلات است و روی آن زرده تخم‌مرغ ریخته می‌شود.

آدرس: PFCH+52R, Talat Phlu, Thon Buri District, Bangkok 10600, Thailand

 

طعم بی‌نظیر غذاهای آسیایی در بانکوک

عکس: thesmartlocal.co.th

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۰ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران