بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک

بانکوک یک فرهنگ غذایی به شدت قوی و غنی دارد و با غذاهای وسوسه انگیزش همیشه توانسته نظرات توریست‌های تور تایلند را به خودش جلب کند و به خاطر همین موهبت بوده که همیشه یکی از جالب‌ترین صحنه‌های غذاهای خیابانی جهان را داشته است. به طوری که تقریبا چیزهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شود را می‌توانید در بین فروشندگان خیابانی پیدا کنید در حالی که قیمت‌ها واقعا ارزان‌تر هستند. در این مقاله به شما می‌گوییم بهترین غذاهای خیابانی بانکوک را کجا پیدا کنید، چه چیزهایی را نباید از دست بدهید و لیستی از معروف‌ترین فروشندگان غذاهای خیابانی این شهر را به شما ارائه می‌دهیم.

 

تعریف ما از غذای خیابانی بانکوک

از دیدگاه ما، تفاوت زیادی بین غذاهای خیابانی بانکوک و رستوران‌های محلی تایلندی وجود دارد. یک فروشنده غذای خیابانی در عرض چند دقیقه یک غذای سریع را به صورت کامل یا تقریبا آماده سرو می‌کند و روی تعداد انگشت شماری از غذاهای مختلف تمرکز می‌کند. غرفه‌های غذاهای خیابانی در بانکوک معمولا میز و صندلی ندارند، به استثنای چند مورد و غذا در مکان عمومی سرو می‌شود، نه در داخل (رستوران). شما نباید منتظر بمانید تا کسی سفارش شما را تحویل بگیرد، در عوض، مستقیما آنچه می‌خواهید سفارش می‌دهید و خیلی سریع آن را تحویل می‌گیرید.

 

بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

سیاست جدید غذای خیابانی در بانکوک

در چند سال گذشته، صحنه غذای خیابان بانکوک به دلیل سیاست فعلی که توسط دولت اجرا می‌شود، به شدت تغییر کرده است. در بسیاری از مناطق، فروش غذاهای خیابانی از روی گاری ممنوع است و دستفروشان می‌توانند خوراکی‌های لذیذ خود را در مناطق تعیین شده غذایی، مانند بازارهای شبانه یا جاده‌های خلوت‌تر بفروشند. دلیلش هم مشخص است چرا که این گاری‌ها همیشه مسیرهای شلوغ را مسدود می‌کردند و باعث شلوغی و هرج و مرج بیشتری می‌شدند. در بیشتر مناطق، سیاست جدید پیاده‌روها را به طرز چشمگیری تغییر داده، به طوری که خیلی‌ها می‌گویند بانکوک بخشی از اصالت خود را از دست داده است و حتی بساط غذاهای خیابانی در سوخومویت سوی ۳۸، یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک، کاملا از بین رفته. البته این بدان معنا نیست که به کل غذاهای خیابانی از بین رفته‌اند.

بهترین مکان‌ها برای یافتن غذاهای خیابانی در بانکوک کدامند؟

بهترین مکان‌ها برای یافتن غذاهای خیابانی ، بازارهای شبانه معروف بانکوک مانند بازار قطار راچادا، بازار آخر هفته چاتوچاک و بازار قطار سریناکارین و همچنین مناطق رایج غذاهای خیابانی مانند محله چینی‌ها (Yaowarat)، جاده Udom Suk، Petchaburi Soi 5 و اطراف Khao هستند. در این مقاله، بیشتر به این می‌پردازیم که بهترین غذاهای خیابانی بانکوک را کجا می‌توان پیدا کرد و چه غذاهای خیابانی در بانکوک را نباید از دست داد.

 

۸ مکان در بانکوک که نباید به آن‌ها بروید

بازارهایی با غذاهای خیابانی شگفت انگیز در بانکوک

با توجه به سیاست جدید دولت، تعداد زیادی از فروشندگان غذای خیابانی مجبور شدند برای فروش غذاهای خود به مناطق تعیین شده‌ای مانند بازارهای شبانه نقل مکان کنند. بازارهای شبانه بخشی از شیوه زندگی در تایلند هستند و در همه جای کشور می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. در این بازارها می‌توانید انتظار تنوع بالایی از غذاها چه غذاهای تایلندی و چه بین‌المللی را داشته باشید. البته برخی از این بازارها به نسبت سایرین کمی متفاوت‌تر هستند تجربه جذاب‌تری را برای گرشگران و بازدیدکنندگان تور تایلند رقم می‌زنند. همچنین این بازارها علاوه بر غذاهای خیابانی لذیذ، انواع مختلفی از کالاها مانند سوغاتی‌ها، وسایل وینتیج، لباس و صنایع دستی هنری را نیز عرضه می‌کنند.

مناطق معمولی با دسترسی آسان خیابانی در بانکوک

در اینجا مناطق غذای خیابانی بانکوک که دسترسی آسان و مستقیم از طریق خیابان‌ها دارند را بررسی می‌کنیم و بیشتر به جزئیاتشان می‌پردازیم.

 

  • محله چینی‌های بانکوک (Chinatown)

محله چینی‌های بانکوک یا Yaowarat یکی از قدیمی‌ترین مناطق این شهر و از نظر ما بهترین مکان برای یافتن غذاهای خیابانی شگفت‌انگیز در بانکوک است. اکثر مغازه‌ها از ساعت شش بعدازظهر تا نیمه شب باز هستند و از لحظه‌ای که مغازه‌ها باز می‌شوند، این منطقه به یک بهشت غذای بزرگ و پر هرج و مرج تبدیل می‌شود. در هر کوچه خیابان یاووارات، گاری‌های غذا با صندلی‌های پلاستیکی و میزهای آلومینیومی پیدا می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها غذای ارزان و خوشمزه تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که دوشنبه‌ها اکثر مغازه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. البته ما قبلا در مقاله جداگانه‌ای به تفصیل در مورد این محله و همچنین بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها در محله‌ی چینی‌های بانکوک توضیح دادیم که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

 

درمان‌های حرفه‌ای در بهترین اسپاهای بانکوک

  • خیابان پچابوری سوی ۵ بانکوک (Petchaburi Soi 5)

پچابوری سوی ۵ در نزدیکی ایستگاه Ratchatewi و Phaya Thai BTS، منطقه‌ای محبوب برای هاستل‌ها قرار دارد. همچنین اشاره کنیم که متروی فایا تای (Phaya Thai BTS) یک منطقه پرطرفدار و شلوغ است که خیلی از بازدیدکنندگان به آن می‌روند چرا که دارای ارتباط مسقیم با متروی فرودگاه بانکوک است. پنج دقیقه پیاده‌روی از اینجا شما را به یکی از بهترین مناطق غذاخوری خیابانی بانکوک می‌رساند که درست بعد از ساعت چهار بعدازظهر، به طور کامل به یک بهشت غذای خیابانی تبدیل می‌شود که قلب هر شکم پرستی را به تپش در می‌آورد. در اینجا می‌توانید مرغ کبابی، غذاهای دریایی تازه، کاری، رشته فرنگی، سوسیس کبابی، اسموتی‌ها، میوه‌های تازه، سبزیجات سرخ شده، بال مرغ سرخ شده و بسیاری موارد دیگر را سفارش دهید و در قیمت‌های واقعا باور نکردنی و ارزان نوش جان کنید. به علاوه پچابوری سوی ۵ جایی است که می‌توانید طیف جذابی از غذاهای حلال را پیدا کنید و یکی از بهترین رستوران‌های تام یام در بانکوک، یعنی Pe Aor نیز در همین نقطه قرار دارد.

  • جاده خائو سان بانکوک (Khao San Road)

به طور کلی خیابان خائو سان بانکوک بین توریست‌ها به خصوص کوله‌گردها شدیدا محبوب است و منطقه ارزان و توریستی پر رونقی محسوب می‌شود. در اینجا شما می‌توانید غذاهای خیابانی تایلندی فراوانی پیدا کنید. خائو سان جایی برای خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک و همچنین پر از فرصت‌های خرید ارزان، بازارهای محلی و هاستل‌های جوان پسند است و به همین دلیل طبیعی است که غذاهای خیابانی در آن رونق داشته باشد.

 

بهترین غذاهای اروپایی در بانکوک

  • خیابان سیلوم سوی ۲۰ بانکوک (Silom Soi 20)

خیابان سیلوم سوی ۲۰ در منطقه‌ای قدیمی و چند فرهنگی در بانکوک قرار گرفته است که می‌تواند نشان دهنده تنوع غذاهای خیابانی آن باشد. در وسط خیابان بازار تازه‌ای وجود دارد که بسیاری از رستوران‌ها و فروشندگان غذای خیابانی در صبح زود مواد اولیه خود را تازه می‌خرند. این بازار حوالی ساعت ۱۱ صبح بسته می‌شود و چند ساعت بعد اکثریت فروشندگان غذای خیابانی باز می‌کنند. در تور تایلند می‌توانید گزینه‌های معمولی غذاهای خیابانی محلی مانند Khao Moo Grob، اردک سوخاری با برنج یا مرغ بریانی بسیار محبوب را پیدا کنید. اما اگر به دنبال ماجراجویی بیشتری هستید، می‌توانید بنشینید و با هم از یک پد تای با یک نوشیدنی یخی به قیمت صد بات لذت ببرید.

  • کاخ بزرگ و وات فو بانکوک (Grand Palace & Wat Pho)

اگرچه اینجا منطقه غذاهای خیابانی نیست که مردم محلی هر روز در آن غذا بخورند، با این حال، ذکر این نکته مفید است که در پشت این دو جاذبه گردشگری بسیار محبوب در بانکوک، چندین خیابان کوچک پیدا می‌شود که غذاهای خیابانی خوبی سرو می‌کنند. اگر می‌خواهید یک سوپ نودل سریع، یک برنج چسبناک پد تای یا انبه از خیابان‌ها بگیرید، حتما باید به اینجا نگاهی بیندازید و اگر ترجیح می‌دهید در رستوران غذا بخورید، گزینه‌های زیادی همچون Elefin، ERR Urban Rustic Thai و Baan ThaThien برای انتخاب در همان خیابان وجود دارد.

 

۵ هتل ترسناک در بانکوک که باید بشناسید

  • یادبود پیروزی بانکوک (Victory Monument)

یادبود پیروزی منطقه‌ای درست در بالای مرکز شهر است که به خاطر ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک به مکانی شلوغ تبدیل شده و برای بسیاری از تایلندی‌ها، این مکانی برای سوار شدن به اتوبوس و سفر به محل کار، مدرسه یا مقصد دیگر است و وقتی مردم هستند، یعنی فروشندگان غذای خیابانی هم هستند و دقیقا به همین دلیل است که بنای یادبود پیروزی مکانی عالی برای یافتن طیف گسترده‌ای از فروشندگان غذاهای خیابانی محسوب می‌شود. وقتی در اطراف خود بنای یادبود پیروزی که یک دوربرگردان است قدم می‌زنید، می‌توانید چندین فروشنده پیدا کنید. با این حال، درست در مقابل بنای یادبود پیروزی قرن The Movie Plaza، منطقه کوچکی وجود دارد که صرفا به فروشندگان غذای خیابانی اختصاص دارد. حدود بیست چرخ دستی انواع غذاهای خیابانی مانند سیخ، کاری، سالاد یام و بسیاری دیگر را سرو می‌کنند. غذاهای خیابانی در Victory Monument در مقایسه با دیگر مناطق محبوب غذاهای خیابانی در بانکوک، در خیابان خاصی متمرکز نیستند و فروشندگان در اطراف خود بنای تاریخی در نزدیکی اتوبوس‌ها در تمام روز باز هستند. این فروشندگان در Century The Movie Plaza Victory Monument و Ratchatwithi Soi 18 بعد از ساعت چهار بعدازظهر فعالیت خوشان را شروع می‌کنند.

  • مرکز خرید پاسئو لات کرابانگ (نزدیک فرودگاه سووارنابومی)

هر روز در ساعت چهار بعدازظهر، خیابان درست در کنار مرکز خرید پاسئو در لات کرابانگ به یک بازار کوچک و زیبای غذای خیابانی تبدیل می‌شود که در این مقاله یکی از باکیفیت‌ترین مناطق غذاهای خیابانی بانکوک محسوب می‌شود. تنها نقطه ضعف آن این است که این منطقه دور از مرکز شهر قرار دارد. اما اگر در نزدیکی فرودگاه Suvarnabhumi اقامت دارید، مرکز خرید Paseo یک منطقه عالی برای لذت بردن از غذاهای تمیز و باکیفیت خیابانی است. به خاطر داشته باشید که اینجا بازاری برای سرگرمی نیست، بلکه صرفا مختص به غذاهای خیابانی است و به خاطر موقعیت مکانی آن، خارجی‌های زیادی را در اینجا نخواهید دید. به علاوه قیمت‌ها ارزان‌تر از بازارهای غذای خیابانی در مرکز شهر است. بازار حوالی ساعت ۸ بسته می‌شود و اکثر فروشندگان کالاهای خود را قبل آن فروخته‌اند پس بهتر است تا حدودا ۵ آنجا باشید.

 

تجربه فراموش نشدنی از اولین سفر به بانکوک

 

منبع

۱۲ مهر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 09 بهمن 1402)

نظرات کاربران