معرفی بهترین مراکز مدیتیشن در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معرفی بهترین مراکز مدیتیشن در بانکوک

تور تایلند به خاطر تنوع غذایی، فستیوال‌ها، سواحل و مردم دوست داشتنی‌اش معروف است. اما آیا می‌دانستید که این خطه، به دلیل تفریحات تندرستی و تمرکز روی سلامت روان نیز شهرت جهانی دارد؟

تایلند کشوری در آسیای جنوب شرقی است که در میراث فرهنگی غنی بودیسم غوطه‌ور است و اکثر بازدیدکنندگان این کشور، بدون شک حداقل یک بار از برخی از معابد بزرگ و چشمگیر که در سراسر این سرزمین پراکنده شده‌اند، بازدید کرده‌اند. حتی پایتخت تایلند، بانکوک نیز دارای تعداد زیادی از این جاذبه‌های معماری است که قدمت برخی از آنها به ۵۰۰ سال قبل یا بیشتر باز می‌گردد.

بنابراین مدیتیشن همیشه در این منطقه مورد توجه بوده، اما مطمئنا در دهه اخیر در این کشور و حتی در سراسر جهان بیشتر مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. و این امر می‌تواند به دلیل گرایش روز افزون مردمان به پاکسازی روح و روان، معنویت و حقیقت جویی باشد. البته بر کسی پوشیده نیست که افراد بیشماری به دنبال اعمال معنوی و برای دسترسی آسان به منابع و امکانات موجود، از سرزمین خود به سمت جنوب شرق آسیا سفر می‌کنند.

در این راستا اگرچه تایلند و پایتخت آن بانکوک معابد بسیاری دارند، اما در کنار اینها مراکز متعددی برای برپاداشتن سنت مدیتیشن شکل گرفته‌اند و علاقمندان در سفر با تور بانکوک را در این امر معنوی یاری می‌کنند. پس بیایید با هم سری بزنیم به بهترین مراکز مدیتیشن در بانکوک که نحوه تعادل درونی را با روش‌های بودایی ارائه می‌دهند.

 

Wat Mahathat

اینجا یکی از نمادهای دیدنی نزدیک کاخ بزرگ و یکی از قدیمی‌ترین معابد در بانکوک است. این ساختمان، در اصل برای نگهداری یادبودهای بودا ساخته شد و تکامل یافت. در اینجا بزرگترین صومعه رهبانی تایلند، مرکز مدیتیشن ویپاسانا و قدیمی‌ترین دانشگاه بودایی جهان واقع شده‌اند. در این معبد، روزانه سه کلاس مدیتیشن با هدایت راهبان انگلیسی زبان برگزار می‌شود. گفتنی است دوره های طولانی تری که شامل اقامت و غذا نیز می‌شوند، در اینجا برای علاقمندان ترتیب داده می‌شوند.

آدرس: Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

Bangkok Shambhala

این استودیو کوچک، در ساختمان Yogatique در جاده مرکزی سوخومویت واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است. اینجا توسط یک سازمان غیرانتفاعی اداره می‌شود. گفتنی است این مرکز، از تکنیک مراقبه ذهن آگاهی استفاده می‌کند و آموزه‌هایش برای کسانی که از قبل اطلاعاتی از تکنیک‌های شاماتا ویپاسانا دارند آشناست.

تمرینات این مرکز، مبتنی بر دیدگاه شامبالا است که ریشه در آموزه‌های مکاتب بودایی تبتی داشته، اما برای رویارویی با چالش‌های زندگی مدرن نیز کاربرد دارند. اینجا میزبان کلاس‌های آزاد مدیتیشن است و همچنین برنامه‌ای منظم برای بازدید از معلمان، کارگاه‌های آموزشی ویژه و رویدادهای مطالعاتی ترتیب داده می‌شود. جالب است بدانید همه کلاسها رایگان بوده و از کمک‌های مالی افراد خیر سود می‌برند.

 

راهنمای کامل فرودگاه Suvarnabhumi در بانکوک

آدرس: Plaza, 3rd Floor,Bangokok 10110, Thailand

 

Rojana Dhamma Foundation

این مرکز اجتماعی، مجموعه‌ای از رویدادها، از جمله برنامه پرطرفدار مدیتیشن را به زبان انگلیسی و تایلندی برگزار می‌کند. همچنین افراد محلی برای یک دورهمی ماهانه بودایی تایلندی در این مرکز جمع می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند مراسم را صرفا مشاهده کنند و یا به آن بپیوندند.

آدرس: Khlong Toei Nuea, Watthana, Bangkok 10110, Thailand

 

Wat Prayong

این مرکز کوچک در حومه بانکوک، در طول هفته اول ماه نوامبر تا فوریه، میزبان تمرینات مدیتیشن به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و تایلندی است. چنین مراسم اعتکافی آموزش‌هایی کامل از فلسفه و شیوه زندگی بودایی، عبادت و ذکر، جلسات بحث با راهبان، کار آگاهانه و توجه به احکام هشتگانه بودایی را ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها توسط مک بریجیت، راهب بودایی بنیانگذاری شد. این شخص در سال ۲۰۰۹، توسط سازمان ملل متحد به عنوان "زن برجسته در بودیسم" شناخته شد.

آدرس: Khlong Sip Song, Nong Chok Bangkok, 10530, Thailand

 

Bangkok Flotation Discovery Experience

اینجا اولین مرکز مدیتیشن شناوری اختصاصی در شهر است. وان‌هایی که با آب گرم و حدود ۷۰۰ کیلوگرم نمک اپسوم پر می‌شوند، به شناورها این امکان را می‌دهند که بدون زحمت روی آب شناور شده و تمام ورودی‌های حسی را مسدود کنند. رهایی از جاذبه، دما، لامسه، بینایی و شنوایی که مجموعا ۹۰ درصد فعالیت‌های عصبی عضلانی را تشکیل می‌دهند  جهت آرامش و مدیتیشن صورت می‌گیرد و انرژی روانی، هدایت و ذخیره می‌شود.

مطالعات نشان داده است هر چه بیشتر در آب شناور باشید، کورتیزول که ماده شیمیایی اصلی مرتبط با استرس است کاهش می‌یابد. در حالی که دوپامین و اندورفین افزایش یافته و در نتیجه احساس سلامتی و شادی خواهید کرد.

 

معرفی تور دوچرخه‌سواری در بانکوک

آدرس: Phra Khanong, Khlong Toei Bangkok, 10110, Thailand

 

Wat Phra Dhammakaya

این معبد، در منطقه Khlong Luang در شمال بانکوک و در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. ساختمان‌های متعددی در این مکان وجود دارند که به دلیل طراحی مینیمالیستی قابل توجه هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از داخل معبد بزرگ، سوار بر تراموا شده و یا در طول سالن عظیم مدیتیشن سافا که می‌تواند ۱۵۰،۰۰۰ نفر را در خود جای دهد قدم بزنند. جالب است بدانید Dhammakaya Cetiya که یکی از بخش های مهم این معبد است، حدود یک میلیون مجسمه بودا را در خود جای داده است.

آدرس: Tambon Khlong Sam, Chang Wat Pathum Thani, 12120, Thailand

 

Rasayana

این ساختمان در محله مرفه واتانا، نام خود را از یک اصطلاح قدیمی سانسکریت به معنی "جوانسازی" گرفته است. این مرکز سلامت، در ارائه برنامه‌های پاکسازی عمیق و کاهش وزن، آب درمانی روده بزرگ، پاکسازی گیاهی روده، غذاهای خام، یوگا، پیلاتس، سونا مادون قرمز، رایحه درمانی و مجموعه ای منحصر به فرد از ماساژهای درمانی تخصص دارد. اگر علاقه‌ای به سم زدایی ندارید، می‌توانید از کافه خام خواری دیدن کنید که غذاهای سالم ارائه می‌دهد. گفتنی است پیتزای مارینارا قارچ که از دانه کتان زنده و پوسته آفتابگردان تهیه شده است و روی آن قارچ ترشی، سس مارینارا و سبزیجات ریخته می‌شود، طرفداران بسیاری دارد.

 

معرفی ۷ مکان استثنایی در اطراف بانکوک

آدرس: 57Soi Prommitr, Sukhumvit Soi 39 10110, Wattana, 10110, Thailand

 

Manjushri Centre

مرکز آموزشی Manjushri با مربیگری دوپسنگ رینپوچه سوم که یکی از معتبرترین معلمان بودایی تبتی در سراسر جهان است، دوره های مدیتیشن ماهامودرا را ارائه می‌دهد. Mahamudra یک کلمه سانسکریت است که به حکمت یک ذهن خالی اشاره دارد.

آدرس: Pathum Thani, 12170, Thailand

 

Bangkok Meditation Centre

همانطور که از نام آن پیداست، اینجا یک مرکز مدیتیشن در بانکوک است که در منطقه مرکزی جاده سوخومویت واقع شده است. این مرکز، مدیتیشن را در هفت سطح مختلف ارائه می‌دهد که هر سطح، روش خاصی را برای کنترل کردن و نزدیک شدن به ذهن "کاذب" یا همان "نفس" مطرح می‌کند. گفته می‌شود این ذهن کاذب، دلیل بسیاری از مشکلات ما در زندگی مدرن است. بدین ترتیب افراد قادر می‌شوند نگاه‌های عمیق‌تر و صمیمی‌تری به ذهن "اصیل" در سطوح مختلف داشته باشند.

کلاس‌های مدیتیشن روزانه به زبان‌های انگلیسی و همچنین کره‌ای از ساعت ۹ صبح برگزار می‌شوند و هر جلسه ۲ ساعت طول می‌کشد. ادعا می‌شود که روش‌های استفاده شده توسط این مرکز بسیار ساده هستند، به نحوی که تمام رده‌های سنی از کودکان خردسال گرفته تا افراد مسن می‌توانند آنها یاد بگیرند و تمرین کنند.  

آدرس: 87Sukhumvit 52 Alley, Bang Chak, Phra Khanong, Bangkok 10260

 

The House of Dharma

این مغازه عجیب و غریب در حومه شمالی بانکوک، به یک مرکز اجتماعی دنج بدل گشته که اتاق مراقبه، کتابخانه بودایی و فضای ملاقات برای رویدادها و کارگاه‌ها را فراهم می‌کند. آرچارن هلن، مربی ویپاسانای این مرکز، چندین دهه در فلسفه مراقبه و بودیسم مطالعه و تمرین داشته و در سال ۲۰۰۲ بعنوان برجسته‌ترین استاد مدیتیشن زن غربی در آسیای جنوب شرقی مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

شهر تاریخی آیوتایا در نزدیکی بانکوک

اینجا به علاقمندان کمک می‌شود تا از دیدگاه‌ها و ذهنیت‌های محدودکننده و همچنین هرگونه رفتار مضر یا بالقوه سمی خلاص شوند. اعتقاد بر این است که این به امر نوبه خود افراد را به آرامش می‌رساند. این مرکز از چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ بعد از ظهر باز است. اما از آنجایی که دوره ها کوتاه هستند، معمولا دروس آخر هفته‌ها به صورت یکروزه و یا دو روزه بین ساعات 10 صبح تا 5 بعد از ظهر ارائه می‌شوند.

کلاسهای مدیتیشن در اینجا به صورت عمومی برگزار می‌شوند و البته اگر بخواهید، می‌توانید دوره ها را به صورت خصوصی بگذرانید. شهریه کلاس‌های مدیتیشن پایه برای هر نفر ۵۰۰ بات هستند، اما اگر با استراحت‌های یک روزه و دو روزه همراه شوند، از ۳۰۰۰ بات به بالا هزینه در بردارند. این مرکز همچنین دوره‌های درمانی ریکی، کارگاه‌های مدیتیشن متا و آونگ و همچنین جلسات مقدماتی در رابطه با کریستال‌های شفابخش را ارائه می‌دهد.

آدرس: 26/9lat Phrao 15 Alley, Chom Phon, Chatuchak, Bangkok 10900 (Bts Mo Chit/Mrt Chatuchak)

 

Thailand Vipassana Centre - Dhamma Dhānī

Dhamma Dānī که به زبان ساده به "شهر دارما" ترجمه می‌شود، یک مرکز مدیتیشن بودایی تایلندی است که در حومه بانکوک واقع شده است. در اطراف این مرکز و حوالی دریاچه، آرامش قابل توجهی وجود دارد. اینجا به لحاظ مساحت، می‌تواند حدود ۱۰ شرکت کننده را در خود جای دهد.

گفتنی استس این مرکز، بعنوان چهارمین مرکز ویپاسانا در سال ۲۰۰۵ در تایلند افتتاح شد تا دوره‌هایی را در مدیتیشن ارائه می‌دهد که طبق اصل و نسب بودایی و بر اساس بینش استاد مشهور سایاگی او باخین آموزش داده می‌شوند. دستورالعمل این مرکز، بر این ایده متمرکز است تمام مشکلات انسانی جهانی هستند. بنابراین تمرین کنندگان از هر فرقه و مذهبی می‌توانند از مزایای مدیتیشن ویپاسانا برخوردار شوند.

در اینجا دوره هایی 1، 3 و 10 روزه برای بزرگسالان و همچنین دوره‌هایی برای کودکان به دو زبان تایلندی و انگلیسی برگزار می‌شوند. در عین حال تا پایان دوره، شاگردان در این مرکز اسکان داده می‌شوند . برنامه‌های ارائه شده، هیچ هزینه مشخصی ندارند و همه چیز از جمله غذا و محل اقامت صرفا بر اساس کمک مالی ارائه می‌شوند.

آدرس: 42/660Nimit Mai 40 Alley, Sam Wa Tawan Ok, Khlong Sam Wa, Bangkok 10510

 

The Middle Way Meditation Retreat at POP House

موسسه مدیتیشن Middle Way، یک موسسه غیرانتفاعی است که در شش کشور شعبه دارد. در بانکوک، درست خارج از شهر در یک محیط آرام و طبیعی، این موسسه در ساختمان  POP House برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کلاسها، رسیدن به حالتی از خلوص بوده و دوره ها راهی به سوی خرد درون هستند.

 اعتکاف سه روزه در اینجا، مبتدیان را به یادگیری و تمرین فلسفه ذهن آگاهی از طریق مدیتیشن تشویق می‌کند. بعلاوه  دوره‌های یوگا و سایر فعالیت‌ها برای برخورداریی از زندگی آگاهانه ارائه می‌شوند. این سازمان، دارای اعتکاف‌های طولانی تری در سایر مراکز خود در سراسر کشور است که هر کدام شهریه‌ای معادل ۴۰۰۰ بات و بالاتر دارند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با امکانات پاکسازی روح و جسم در این شهر، مقاله ۸ استودیوی برتر یوگا در بانکوک، شهر شورها و نورهای تایلند را نیز مطالعه کنید.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

آدرس: 50Moo 10, Klong Song, Klong Luang, 12120, Thailand 

۰۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران