معرفی بازار ریلی Maeklong بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معرفی بازار ریلی Maeklong بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند است و یکی از اصلی‌ترین شهرهای توریستی این کشور. شهری که بهترین هتل‌ها و کافه‌ها را در خود دارد و جدای از فضاهای طبیعی و جنگلی، در فضاهای شهری نیز از مهمانانش پذیرایی می‌کند تا برای آنها خاطره‌های فراموش ناشدنی بسازد. شهری که مشهورترین معابد شرق آسیا را در آن می‌توانید بازدید کنید و همینطور می‌توانید شب‌های خاطره‌انگیزی را در کافه‌های شبانه آن پشت سر بگذارید. در سفرتان با تور تایلند به این شهر اگر می‌خواهید با یکی از متفاوت‌ترین بازارهای دنیا آشنا شوید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا بازار ریلی این شهر به نام بازار Maeklong را خدمتتان معرفی کنیم.


بازار ریلی Maeklong تایلند یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهای جهان

این بازار در ۸۰ کیلومتری تایلند واقع شده است و یکی از معروف‌ترین بازارهای جهان به شمار می‌آید. بازاری که احتمالا تصاویر آن را زیاد در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. همان بازاری که در کنار خط آهن برپا می‌شود و در طول روز بارها قطار از میان آن عبور می‌کند. بازاری که با مراجعه به آن می‌توانید عکس‌های متفاوت و زیبا بیندازید و خاطره‌هایی جذاب از سفر به تایلند در حافظه‌تان ثبت کنبد. بازاری که همه روزه تورهای زیادی برای بازدید از آن در بانکوک برگزار می‌شود و جدای از تور، خودتان نیز توسط وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید امکانات، تورها، دسترسی مناسب و نیز همچنین تاریخچه‌ی این بازار را بدانید در ادامه همراه ما باشید.

 

۷ تفریح زنانه در سفر به بانکوک

بازار ریلی Maeklong بانکوک

بازار ریلی بانکوک مردمی‌ترین بازار جهان

در سال ۱۹۰۵ میلادی زمانیکه ماهیگیران قصد داشتند در جایی بساط کنند که بتوانند محصولاتشان را به مردمان مختلف بفروشند و حتی به شهرها و نقاط دیگر تایلند صادر کنند، به نزدیکی خط آهن آمدند و از همان زمان بازاری در نزدیکی بانکوک شکل گرفت که امروزه یکی از توریستی‌ترین و متفاوت‌ترین بازارهای جهان است. بازاری که امروزه در طول برگزاری آن ۸ بار قطار از میانش عبور می‌کند و تعداد زیادی از گردشگران تنها برای عکاسی به این بازار مراجعه می‌کنند. بازاری که سایه‌بان‌ها سقف آن هستند و هنگامیکه قطار می‌آید سایه‌بان‌ها جمع می‌شوند، همه‌ی فروشندگان بساط‌شان را جمع می‌کنند و به کناری می‌روند. این لحظات طلایی‌ترین هنگامه‌ها برای عکاسی و دیدن مردم است. لحظاتی که در یک آن همه چیز برچیده می‌شوند و انگار در این نقطه پرنده هم پر نمی‌زده اما بعد از چند دقیقه دوباره شور و حال و شلوغی بازار را فرامی‌گیرد.

 

معرفی بهترین بازارهای شبانه بانکوک

بازار ریلی Maeklong بانکوک

در این بازار بیشتر مواد خوراکی و غذایی به فروش می‌رسند. در طول این بازار می‌توانید سبزیجات و میوه خریداری کنید و همچنین می‌توانید با فروشندگان سر و کله بزنید و از آنها عکس بیندازید.


عکاسی در بازار Maeklong تایلند

برای بازدید از این بازار یک دوربین عکاسی خوب همراه خود داشته باشید تا بتوانید عکاس‌های جذاب ثبت کنید. البته یادتان باشد برای عکاسی در این بازار شما نور زیادی در اختیار ندارید. چراکه زیر سایه‌بان‌ها هستید. بنابراین لنزهای خوب همراه خود داشته باشید، با دیافراگم باز عکاسی کنید، سرعت شاتر را پایین بیاورید و تنظیمات مربوط به ISO را نیز متناسب با فرمتی که می‌خواهید دستکاری کنید. نکته‌ی مهم به هنگام عکاسی و ورود قطار به این بازار آن است که در آن هنگام ماجراجویی را کنار بگذارید و سعی نکنید به ریل نزدیک شوید. چراکه این کار ممکن است برایتان خطر آفرین باشد و گران تمام شود. پیش از ورود قطار به این بازار صدای بوق شنیده می‌شود و در این هنگام چادرها جمع می‌شوند و بعد از برچیده شدن چادرها، نوبت بساط هاست. بساط‌ها به همراه آدم‌ها به گوشه‌ای می‌روند تا قطار بیاید و رد شود و پس از عبور قطار همه چیز دوباره به حالت قبل بازمی‌گردد.

 

آبتنی و هیجان در ۵ پارک آبی برتر بانکوک

بازار ریلی Maeklong بانکوک

دسترسی به بازار ریلی Maeklong تایلند

برای رسیدن به این بازار دو راه عمده پیش روی شماست. یکی اینکه در تورهای بیشماری که در بانکوک برای بازدید از این بازار برگزار می‌شود ثبت‌نام کنید و دوم اینکه خودتان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مختلف خودتان را به این بازار برسانید. در بانکوک شما حدود یک ساعت تا این بازار راه دارید و بهترین و ارزان‌ترین مسیر برای دستیابی به این بازار آن است که از قطار هوایی استفاده کنید و در ایستگاه ویکتوری مونومنت پیاده شوید تا از آنجا سوار مینی‌بوس شوید و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز خودتان را به این بازار برسانید. برای بازدید از این بازارحواستان باشد لباس راحت و مناسب به تن داشته باشید و نیز یک بادبزن و یک بطری آب نیز همراه خود داشته باشید.

بازار ریلی Maeklong بانکوک

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران