معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی ۱۳ غذا دریایی برتر تایلندی

تور تایلند به خاطر غذاهای غنی و فوق‌العاده متنوعش شهرت جهانی دارد. در این مقاله تصمیم داریم به شما نشان دهیم که در این کشور تجربه غذاخوری چیزی فراتر از خوردن نودل، برنج و کاری است. در سراسر تایلند ۲۵ رودخانه وجود داد و اغلب سرزمین به خلیج تایلند و دریای آندامان دسترسی دارند و این یعنی غذاهای دریایی تازه در سراسر کشور به وفور وجود دارد. حتی در بخش‌های بیرونی استان کانچانابوری، که دورافتاده و پوشیده از جنگل است، مردم هنوز به لطف کشور همسایه‌اش میانمار به غذاهای دریایی تازه و شگفت‌انگیز دسترسی دارند. بنابراین در هنگام بازدید از تایلند فقط به غذاهای رایجی مثل پد تای و برنج سرخ شده پایبند نباشید. اگرچه اکثر رستوران‌های تایلندی نسخه‌های دریایی از غذاهای رایج تایلندی مانند پد تای با میگو، غذای دریایی پاد کرا پائو و کائو سوئی با میگو را در منوی خود دارند.

 

ماهی باس سرخ شده با سس صدف / گیاهان تایلندی / سس ماهی

به نظر ما، باس سرخ شده (Pla Ka Pong Tod)  با سس صدف، سس ماهی یا پوشیده از گیاهان تایلندی، در دسترس ترین و در عین حال بهترین غذای دریایی تایلندی است که تایلند ارائه می دهد. باس دریایی یا فیله شده یا از وسط برش داده می شود، سپس سرخ می شود و با سس صدف، سس ماهی یا با گیاهان تایلندی سرو می شود. برای راحتی بیشتر ما به شما نسخه فیله شده آن را توصیه می‌کنیم زیرا تکه های فیله شده ماهی باس بسیار ترد هستند و هیچ استخوان ماهی ندارند. این یک غذای غیر تند است که اکثر گردشگران آن را دوست خواهند داشت. پلا کا پونگ تاد را می‌توان در هر رستوران غذاهای دریایی در تایلند پیدا کرد.

ماهی شور - Pla Pao

پلا پائو معمولا با ماهی تیلاپیا قرمز یا ماهی کله ماری درست می شود. ماهی تیلاپیا قرمز به مراتب خوشمزه‌تر است و شما به راحتی می توانید این ماهی را از روی شکل آن تشخیص دهید: ماهی تیلاپیا گرد است، ماهی کله ماری نازک و دراز است. ماهی را قبل از اینکه کباب کنند با یک لایه ضخیم نمک پوشانده شده، با گیاهانی مانند برگ لیمو و برگ‌ های لیموترش پر می‌کنند. ماهی به این شیوه بسیار نرم و مرطوب پخته می‌شود. Pla Pao با نودل برنج، سبزی و برگ‌های کلم سرو می‌شود. شما آن را در سس غذاهای دریایی تایلندی فرو می برید که برای خارجی‌ها بسیار تند است. پلا پائو را می‌توان به عنوان غذای خیابانی یافت که اغلب در رستوران‌های غذاهای دریایی در تایلند سرو می‌شود.

 

کافه‌ها و رستوران‌های حوالی بانکوک

میگوهای کبابی - گونگ پائو

وقتی درباره غذاهای دریایی تایلندی حرف می‌زنید، بلافاصله به میگوهای ساده کبابی فکر نمی‌کنید. با این حال، گونگ پائو (میگوی کبابی) می‌تواند واقعا هیجان انگیز باشد، به خصوص زمانی که به آیوتایا سفر می‌کنید. در اینجا، مزارع میگو را خواهید یافت که میگوهای بزرگی را پرورش می‌دهند. مانند بسیاری دیگر از غذاهای دریایی تایلندی، میگوها با سس معمولی غذاهای دریایی که کمی تند است سرو می‌شود. گونگ پائو اغلب در رستوران‌های غذاهای دریایی در تایلند سرو می‌شود، با این حال، آیوتایا به خاطر این میگوها مشهور است.

ماهی بخارپز با لیمو و سیر - Pla Kapong Neung Manao

این یکی دیگر از غذاهای دریایی شگفت انگیز تایلندی است که هنگام سفر به تایلند باید آن را امتحان کنید. ماهی ابتدا تمیز و آماده می‌شود و سپس در یک سوپ با لیموترش پر از گیاهان مانند سیر، فلفل قرمز، گشنیز و کرفس می‌خوابانند. از آنجایی که این ماهی بخارپز است، گوشت ماهی لطیف است و به راحتی قسمت‌های آن جدا می‌شود. اگر طرفدار غذاهای تند نیستید به محض سرو فلفل‌ها را از سوپ خارج کنید. باز هم این غذای دریایی تایلندی با سس غذاهای دریایی سرو می‌شود. از این غذا انواع دیگری مثل ماهی مرکب بخارپز هم وجود دارد.

کاری خرچنگ زرد سرخ شده - Phoo Pad Phong Karee

یکی از مهم‌ترین کاری‌ها، خرچنگ زرد سرخ شده است. این یک غذای دریایی غیر تند تایلندی است که از نظر طعم غنی بوده و با تخم مرغ سرو می‌شود. سعی کنید این غذا را با گوشت خرچنگ آماده سفارش دهید زیرا جدا کردن گوشت خرچنگ اغلب کاری دشوار و ناخوشایند است. کاری خرچنگ زرد سرخ شده اغلب گران ترین غذایی است که می توانید در منو پیدا کنید. قیمت‌ها معمولاً به وزن داده می‌شوند، که ممکن است هنگام دریافت صورت‌حساب باعث سردرگمی شود. برای این کاری خوشمزه در رستوران های معمولی غذاهای دریایی تایلند باید حدود ۸۰۰ بات پرداخت کنید. شما می توانید این کاری خرچنگ زرد سرخ شده را تقریبا در همه رستوران های غذاهای دریایی در تایلند پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های خانوادگی در پوکت

میگوهای برشته با نودل شیشه ای - گونگ اوب وون سن

اگر دوست دارید نودل شیشه‌ای را امتحان کنید گونگ اوب وون سن را سفارش دهید. در کف دیگ سفالی یک سس روغنی از سیر، فلفل و سس سویا وجود دارد که باید قبل از خوردن آن را هم بزنید و مخلوط کنید. این سس باعث می‌شود نودل‌های شیشه‌ای یک غذای دلچسب واقعی باشند. پیدا کردن Goong Ob Woon Sen کمی دشوار است، اما اگر به بانکوک سفر می‌کنید، باید از Somsak Pu Ob دیدن کنید زیرا این رستوران افسانه‌ای بهترین نودل‌های شیشه‌ای شهر را سرو می‌کند.

املت صدف - هوی تاد

هوی تاد یک املت چرب و ترد و در عین حال بسیار خوشمزه است که با صدف درست می‌شود و غذایی است که معمولا تایلندی‌ها آن را هر روز نمی‌خورند. دو نسخه از املت وجود دارد، یعنی یک نسخه ترد و یک نسخه اسفنجی. تفاوت بین آن‌ها در خمیری است که استفاده می‌شود و به احتمال زیاد شما نسخه ترد را خوشمزه‌تر از نسخه اسفنجی توصیف کنید. هوی تاد از نظر طعم شباهت‌هایی با پد تای دارد، اما چرب‌تر و با صدف است. این یک غذای معمولی دریایی تایلندی نیست که به راحتی در رستوران‌های غذاهای دریایی پیدا کنید، بلکه بیشتر در رستوران‌های محلی تایلند سرو می‌شود.

تام یام گونگ

تام یام گونگ معروف‌ترین سوپ غذاهای تایلندی است و همانطور که معمولا با میگو سرو می‌شود، سزاوار جایگاهی در این لیست بهترین غذاهای دریایی تایلندی است. سوپ تام یام یک سوپ تند و ترش یا با یک قطره شیر (تام یام نام خون) یا بدون شیر (تام یام نام سای) است و به دلیل حجم زیادش یک غذای شگفت انگیز برای اشتراک گذاری با دوستان است. این سوپ معطر با علف لیمو، گلنگال، برگ لیموترش کفیر، آب لیموترش، سس ماهی و فلفل قرمز درست می‌شود. همانطور که گفته شد، رایج‌ترین نسخه تام یام، تام یام گونگ است که با میگو سرو می‌شود، اما نسخه‌های دیگری مانند تام یام با ماهی سفید نیز وجود دارد. اساسا، شما می‌توانید تام یام را در هر رستوران تایلندی پیدا کنید، اگرچه کیفیت سوپ و همچنین اندازه میگوها بسیار متفاوت است.

 

بهترین رستوران‌های سنتی در کرابی

غذاهای دریایی یام - یام تالای

سالادهای تایلندی با سالادهای غربی که تازه و با طراوت هستند کاملا متفاوت هستند. سالادهای تایلندی اغلب ترش و همیشه تند هستند که رایج ترین سالاد تایلندی یام نام دارد. غذای دریایی یام یا یام تالای، یک غذای جانبی باورنکردنی است که با انواع غذاهای دریایی کوچک مانند حلقه ماهی مرکب، صدف، میگو و گاهی تکه‌های ماهی سفید پر می‌شود. با تکه‌های گوجه فرنگی و کرفس درست می‌شود و اغلب به صورت ولرم سرو می‌شود. اکثر رستوران‌های تایلندی غذاهای دریایی یام سرو می‌کنند.

ماهی خال خالی با کاری قرمز - Choo Chee Pa

چی یک خمیر کاری ویژه برای غذاهای دریایی است و وقتی آن را با ماهی خال خالی سرخ شده سرو می‌کنید طعمی متمایز و خوش طعم دارد، و یک طعم بسیار جالب و خوشمزه به دست می‌آید. متأسفانه یافتن ماهی خال خالی با کاری قرمز نسبت به سایر غذاهای دریایی دشوارتر است. اگر ماهی خال خالی دوست ندارید، نسخه‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند کاری قرمز با ماهی قزل آلا. اگر قصد سفر به پاتایا را دارید، The Sky Gallery ماهی خال مخالی خوشمزه را با کاری قرمز سرو می‌کند و Mai Thai Cuisine در پاتایا ماهی سالمون خوشمزه را با کاری قرمز سرو می‌کند. به هر حال شما می‌توانید این غذای خوشمزه را در برخی نقاط پیدا کنید اگر به مشکل برخوردید سعی کنید از مردم محلی برای یافتن این غذای ویژه کمک بگیرید.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا

ماهی مرکب سرخ شده در سس کاری تخم مرغ نمکی - Pla Meuk Phad Kai Kem

 Pla Meuk Phad Kai Kem  که ماهی مرکب سرخ شده با سس کاری شیرین و خوش طعم و تخم مرغ نمکی پوشیده شده، یک غذای دریایی تایلندی بسیار خوشمزه و محبوب است که می‌توانید در هر رستوران غذاهای دریایی در پاتایا پیدا کنید. این کاری غیر تند با ماهی مرکب نرم سرو می‌شود و به عنوان یک غذای جانبی به خوبی در کنار سایر غذاه مینشیند. ما معتقدیم که ماهی مرکب سرخ شده در سس کاری تخم مرغ نمکی در سوتانگراک پاتایا خوشمزه‌ترین نسخه در شهر است. این غذای دریایی به اندازه سایر غذاهای دریایی فهرست شده در این مقاله رایج نیست.

صدف سرخ شده با رب چیلی - هوی لای پد نام پریک پائو

هوی لای پد نام پریک پائو یک غذای دریایی تایلندی است که با صدف‌هایی درست می شود که به طور کامل در یک خمیر فلفل شیرین با ریحان تایلندی فرو رفته‌اند. به طور کلی، رب فلفل آنقدر تند نیست و می‌توانید به راحتی با چنگال گوشت داخل صدف‌ها را بیرون بیاورید. از آنجایی که صدف‌ها بسیار ریز هستند، این غذای دریایی شما را سیر نخواهد کرد، اما مطمئنا به دلیل طعم خمیر فلفل، یک غذای جانبی شگفت انگیز محسوب می‌شود. در هر رستوران غذاهای دریایی، این صدف‌ها را خواهید یافت.

 

بهترین رستوران‌های هندی در کرابی

خائو تام هوی نانگروم

به طور کلی این غذای دریایی محبوب توریست‌های خارجی نیست. اما اگر می‌خواهید یک غذای دریایی استثنایی را امتحان کنید، خائو تام هوی نانگروم را سفارش دهید. خائو تام یک سوپ برنج خوش طعم است که با سس سویا سرو می‌شود و یکی از رایج‌ترین موادی که برای اضافه کردن به سوپ برنج استفاده می‌شود برش‌های ماهی سفید است، با این حال، نسخه‌ای با صدف تازه به نام Khao Tom Hoy Nangrom نیز وجود دارد. پیدا کردن خائو تام در تایلند کار سختی نیست، با این حال، پیدا کردن خائو تام با صدف بسیار چالش برانگیز است. رستوران سیانگ کی خائو تام پلا در محله چینی‌های بانکوک بهترین خدمات را در پایتخت تایلند ارائه می دهد.

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران