معرفی مهمترین فرودگاه های تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی مهمترین فرودگاه های تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا با صدها جزایر سرسبز است که سالانه میلیون‌ها نفر به آن سفر می‌کنند و در سواحل ماسه سفیدش، بین معابد دیدنی‌اش و در خیابان‌های پر پیچ و خمش میگردند و تفریح می‌کنند. هر چه گردشگری گسترش می‌یابد و پای توریست‌ها به سواحل بکرتر، روستاهای دور افتاده‌تر و شهرهای سنتی بیشتر باز می‌شود، این کشور بیشتر از قبل نیاز به احداث فرودگاه پیدا می‌کند. به طوری که امروزه تقریبا بیشتر جاهای این کشور از طریق مسیرهای هوایی در دسترس هستند. اما در این مقاله می‌خواهیم به مهم‌ترین فرودگاه های تایلند بپردازیم.

 

فرودگاه های تایلند

تور تایلند یکی از محبوب‌ترین و پرفروش ترین مقاصد گردشگری دنیاست که صرف نظر از موقعیت آب و هوایی و فصلی همیشه پذیرای گردشگران است. چیزی که مسلم است، این است که امروزه برخلاف گذشته سفر بیشتر بر پایه مسیرهای هوایی انجام می‌شود. دلیلش هم واضح است، چون شما سریع‌تر به مقصد می‌رسید، رفاه و آرامش بیشتری دارید و برخلاف سفرهای طولانی زمینی و دریایی هزینه کمتری می‌پردازید. پس چیزی که تایلند بیشتر از دیگر موضوعات به آن نیاز داشته تا مسافران را به خوبی سازماندهی کند فرودگاه بوده است. فرودگاه های تایلند اغلب مدرن و جذاب هستند و امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. با این همه ما قصد داریم برترین فرودگاه های تایلند را در این مطلب معرفی کنیم.

فرودگاه سووارنابومی

اگر مسافر تور بانکوک باشید احتمالا اسم این فرودگاه را شنیده‌اید، این فرودگاه که با نام اختصاری BKK شناخته می‌شود بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه کشور است که در ۳۰ کیلومتری شرق بانکوک قرار گرفته و به صورت ۲۴ ساعته مشغول سازماندهی مسافران است. اگرچه این فرودگاه در ابتدا برای پروازهای داخلی احداث شد اما خیلی زود مسیرهای بین المللی به آن اضافه شده و وسعت فرودگاه گسترش یافت تا اینکه حالا با توجه به امکانات و شرایطی که دارد در بین ۱۰۰ فرودگاه برتر دنیا قرار گرفته و سالانه ۴۵ میلیون مسافر را میزبانی می‌کند. همچنین این فرودگاه مدرن و بزرگ که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد، مغازه‌ها و غذاخوری‌های متعددی را در خود جای داده که از غذاهای محلی تایلندی گرفته تا فست فود غربی را سرو می‌کنند. در طبقه همکف یک ایستگاه تاکسی وجود دارد و می‌توانید با کرایه‌ای حدود ۶۰۰ بات، با تاکسی به مرکز شهر بروید و یا به زیرزمین رفته و با مترو و پرداخت تنها ۴۵ بات، خود را به شهر برسانید. توجه داشته باشید که باجه‌های صرافی در سالن ورودی، نرخ‌های پایینی دارند. اما آنهایی که در زیرزمین هستند، همان نرخ‌هایی را ارائه می دهند که در مرکز شهر پیدا می‌کنید. در بین فرودگاه های تایلند فرودگاه Suvarnabhumi در بانکوک بالاترین تردد را دارد.

آدرس: 999Bangna – Trad Road, Racha Thewa Sub District, Bang Phli District, Bangkok 10540, Thailand

عکس از: airport-technology.com

 

فرودگاه بین المللی پوکت

یکی دیگر از فرودگاه های تایلند که اهمیت بالایی برخوردار است، فرودگاه بین المللی پوکت است که دومین فرودگاه شلوغ تایلند محسوب می‌شود. فرودگاه بین المللی پوکت (HKT) که در فاصله ۳۲ کیلومتری از مرکز شهر پوکت قرار دارد و پس از بازسازی حالا می‌تواند 20 میلیون مسافر را سازماندهی کند. این فرودگاه دارای رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی است و امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، اینترنت رایگان و پله برقی ارائه می‌دهد. به علاوه می‌توانید از فروشگاه‌های بدون مالیات اقلام قیمت مناسبی هم بخرید. پرواز به فرودگاه پوکت کمی گرانتر است اما در عوض به راحتی در مقصد فرود می‌آیید. به علاوه رفت و آمد به آن بسیار راحت است زیرا امکانات عمومی ، تاکسی و اتوبوس تا ماشین‌های تشریفاتی در دسترس هستند. در بین فرودگاه های تایلند فرودگاه پوکت به خاطر سبک معماری‌اش شدیدا مورد توجه قرار دارد.

آدرس: Mai Khao, Thalang District, Phuket 83110, Thailand

 

بهترین مراکز خرید در پوکت

عکس از: bangkokpost.com

 

فرودگاه سوکوتای

فرودگاه سوکوتای تایلند در یکی از استان‌های شمالی کشور با همین نام واقع شده و در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسید و تاکنون بارها در جهت حفاظت از محیط زیست گام برداشته است. این فرودگاه روباز در بین فرودگاه های تایلند متمایز بوده و حس و حال دیگری دارد. به علاوه اتاق کمک‌های اولیه، دستگاه خودپرداز، خدمات کرایه دوچرخه به صورت رایگان، فروشگاه‌های اسنک و نوشیدنی و رستورانی که نودل‌های معروف سوکوتای عرضه می‌کند از جمله امکانات اینجا هستند.

آدرس: 6RMC+362, Tambon Khlong Krachong, Amphoe Sawankhalok, Chang Wat Sukhothai 64110, Thailand

عکس از: fayeandsteve.com

 

فرودگاه سامویی

فرودگاه بین المللی سامویی نه تنها بین فرودگاه های تایلند بلکه بین فرودگاه های جهان در زمره زیباترین‌ها قرار دارد. حس و حال جادویی اینجا شبیه هر چیزی است الا فرودگاه. به علاوه امکانات رفاهی اینجا کامل بوده و شامل ماساژ سنتی تایلندی و کافه، رستوران، وای فای رایگان و برخی از بهترین فروشگاه‌ها می‌شود. تاکسی‌ها نیز در اینجا بسیار ارزان بوده و همچنین سفرهای دریایی و کشتی نیز، به راحتی از این فرودگاه در دسترسند. اگرچه فرودگاه سامویی کوچک است و تنها ظرفیت ۳ میلیون مسافر را دارد اما همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن تعطیلاتی آرام و جذاب است.

آدرس: Bo Put, Ko Samui District, Surat Thani 84320, Thailand

 

راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به کرابی

عکس از: bestpricetravel.com

 

فرودگاه کرابی

فرودگاه بین المللی کرابی که روزانه از بانکوک، کوالالامپور و سنگاپور پرواز مستقیم دارد، نزدیک‌ترین فرودگاه به سواحل به شدت توریستی تایلند همچون  آئو نانگ، ساحل ریلی و همچنین جزایر کو لانتا و کو فی فی است. بعلاوه فرودگاه کرابی، دسترسی آسانی به سایر جزایر مانند کو نگای، کو کرادان، کو موک و کو لیپ را فراهم می‌کند. بنابراین حتی افرادی که قصد ماندن در کرابی را ندارند، بازهم ناچارند به این فرودگاه سفر کنند. همچنین فرودگاه کرابی یکی از توریستی‌ترین فرودگاه های تایلند است که اختصاصا مورد توجه ساحل دوستان قرار دارد. شما می‌توانید در طبقه پایی این فرودگاه امکاناتی همچون  کافی‌شاپ، خدمات کرایه خودرو، میز اطلاعات و همچنین چندین دستگاه خودپرداز به همراه صرافی، بانک و تعدای رستوران را پیدا کنید.

عکس از: commons.wikimedia.org

 

فرودگاه بین المللی دن موئنگ

این فرودگاه که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های آسیا شناخته شده و از سال ۱۹۲۴ شروع به کار کرده است، قبل از ساخت سووارنابومی، دون موئنگ تنها فرودگاه بین‌المللی بانکوک بود. اما با افتتاح سووارنابومی این فرودگاه از دور خارج شد، اما بعدتر به علت ترافیک بالای هوایی در سال ۲۰۰۷ مجددا مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این ترمینال، یکی از فرودگاه های تایلند برای پروازهای داخلی و ارزان قیمت بوده که سفرهای درون مرزی را ساماندهی می‌کند.

آدرس: Vibhavadi Rangsit Rd، Khwaeng Sanambin، Khet Don Mueang، 222Krung Thep Maha Nakhon 10210, Thailand

عکس از: hotels.com

 

فرودگاه بین المللی چیانگ مای

فرودگاه بین المللی چیانگ مای چهارمین فرودگاه شلوغ تایلند است که منطقه شمالی کشور را در دسترس قرار می‌دهد. این فرودگاه در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از شهر قدیمی چیانگ مای فاصله داشته و دسترسی راحتی فراهم می‌کند ازین رو مسافران مجبور نیستند سفرهای زمینی طولانی را تحمل کنند. این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی از فرودگاه های بانکوک، پوکت و کرابی و چند شهر دیگر بوده و همچنین از پروازهای بین المللی هم استقبال می‌کند.این فرودگاه از دو بخش متصل تشکیل شده که به پروازهای داخلی و خارجی تعلق دارند.

آدرس: 60Mahidol Rd, Su Thep, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand

 

راهنمای کامل سفر به تایلند برای اولین بار

عکس از: kkday.com

 

فرودگاه بین المللی چیانگ رای

این فرودگاه بین المللی که از توریستی ترین فرودگاه های تایلند محسوب می‌شود، منطقه شمالی کشور را در دسترس آسان مسافران داخلی و خارجی قرار داده و تنها در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. این فرودگاه دارای صرافی، دستگاه‌های خودپرداز، گزینه های غذاخوری و بستنی فروشی، بوتیک‌های مد، خرده ‌فروشی‌های سوغات، روزنامه‌ فروشی‌ها و یک کتاب‌ فروشی بوده و امکانات رفاهی کاملی را در اختیاز مسافران قرار می‌دهد. البته این همه داستان نیست، سالن‌های تجاری، کلینیک پزشکی، یک اسپا، اتاق مدیتیشن، یک نمازخانه، نقاط شارژ رایگان موبایل در سرتاسر ساختمان ترمینال و یک اداره پست در طبقه اول از دیگر گزینه‌های رفاهی بوده و امکانات حمل چمدان نیز در دسترس قرار داده شده است. دسترسی به وای فای هم به شرط ۱۲۰ دقیقه ابتدایی استفاده به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گرفته است. اگرچه امکانات فرودگاه چیانگ رای آنچنانی نیست اما همچنلن نیازهای شما را برطرف می‌کند.

آدرس: 404Moo 4 Ban Du – Rim Kok Ban Du – Rim Kok Amphoe Chang Wat Chiang Rai 57000, Thailand

 عکس از: en.wikipedia.org

 

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 10 آبان 1402)

نظرات کاربران